Hoi dames en heren, ik heb een probleempje met trillingen in mijn 90. Wanneer ik ca 80 rij, en vooral met accelereren voel ik duidelijke trillingen in auto. Vorig jaar heb ik de kruisjes van de cardan voor vervangen. Niet erop gelet dat de flensen op de zelfde manier gemonteerd werden. Nu wil ik de cardan voor verwijderen en dan een stuk rijden, maar ik weet niet of dat kwaad kan bij een constant 4wiel aandrijving. Zo zou ik er achter kunnen komen of hier die hinderlijke trilling vandaan komt. Wellicht dat er mensen zijn die mij hier tips kunnen geven.
Met vr.gr. TonV8. n
Trillingen bij ca 80km p/u
Re: Trillingen bij ca 80km p/u
Geen probleem het zo te proberen. Als je de achterste eraf haalt zet dan de remtrommel goed vast met de 4 propshaft bouten en wat vulringen/busjes om te voorkomen dat de remtrommel een eigen leven gaat leiden. Vertrouw dus niet op de schroeven waarmee hij vastzit.
Verder kunnen het natuurlijk ook de banden zijn of speling op panhard, spoorstangkogels en de kogel in de droparm van het stuurhuis.
Verder kunnen het natuurlijk ook de banden zijn of speling op panhard, spoorstangkogels en de kogel in de droparm van het stuurhuis.
Weet natuurlijk zo niet of het, hetzelfde probleem is als bij mij.
Maar ik heb ook zo'n rare trilling gehad, dit begon bij 70 km en stopte weer bij 80 km.
Vervangen van beide rubbers in de panhard stang was bij mij de oplossing.
Het ging hier ook om een Ninety.
Chris
Maar ik heb ook zo'n rare trilling gehad, dit begon bij 70 km en stopte weer bij 80 km.
Vervangen van beide rubbers in de panhard stang was bij mij de oplossing.
Het ging hier ook om een Ninety.
Chris
Is wel een typische snelheid waarbij je merkt dat je een loodje van één van je wielen bent verloren...
Alvast bedankt voor de reacties, ik zal laten horen hoe het afloopt.
gr. Ton
gr. Ton