Kennis van mij heeft problemen met het starten van zijn 2.5NA blok.
Startmotor gaat goed rond dus dat is het probleem niet (massa en plus zijn goed (kabels pas vernieuwd)
Nu zien we wel dat de hogedrukpomp op de bekende plek zweet/ ligt drupt (boven op pomp waar gashendel naar binnen gaat)
We moeten echt 40 seconden starten voordat de motor aanslaat (iedere keer 5 sec starten dan alles tot rust laten komen en weer starten
mijn vermoeden is (auto heeft nu bijna 4 maanden stil gestaan) dat er lucht in het brandstof systeem komt op die lekkage plaats.
Ik heb hem als opdracht mee gegeven dat hij (als de auto niet wil starten) het systeem eerst moet ontluchten voordat hij start.
Zit ik goed te denken of zal het toch meer aan het voorgloeisysteem liggen (vermoed van niet lijkt mij dat de auto dan na 10 sec toch wel aan moet slaan)
Als het de pomp is. Zelf makkelijk op te lossen of uitbesteden
probleem met starten 2.5na
Re: probleem met starten 2.5na
beste
mijn pomp was daar ook lek maar dit veroorzaakte alleen maar vlekken op de parkeerplaats verder gewoon goed starten en geloof mij hij was echt lek
ik zou eerst even kijken of hij wel gloeit want het is best koud en dan zonder gloei wordt lastiger
je zou kunnen kijken of het effect het zelfde is als je niet voor gloei als dit het zelfde is weet je genoeg
met vriendelijke groet
dirk ambu
land rover 109 serie 3 ambulance 1980 2,5 na en in opbouw defender 110 5 deurs 1986
[www.defender.mijnalbums.nl]
mijn pomp was daar ook lek maar dit veroorzaakte alleen maar vlekken op de parkeerplaats verder gewoon goed starten en geloof mij hij was echt lek
ik zou eerst even kijken of hij wel gloeit want het is best koud en dan zonder gloei wordt lastiger
je zou kunnen kijken of het effect het zelfde is als je niet voor gloei als dit het zelfde is weet je genoeg
met vriendelijke groet
dirk ambu
land rover 109 serie 3 ambulance 1980 2,5 na en in opbouw defender 110 5 deurs 1986
[www.defender.mijnalbums.nl]
Re: probleem met starten 2.5na
ha defender
pomp probleem zou ik uitbesteden'
heb zelf ( ben best wel techisch) ooit er ook aan begonnen om pomplekkage op te lossen.
Maar resultaat was k....t
Pomp eraf en naar frans van poppel in duizel geweest.
heeft het erg goed opgelost.
succes
pomp probleem zou ik uitbesteden'
heb zelf ( ben best wel techisch) ooit er ook aan begonnen om pomplekkage op te lossen.
Maar resultaat was k....t
Pomp eraf en naar frans van poppel in duizel geweest.
heeft het erg goed opgelost.
succes