MRB keerzijde

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
marc heijnen

MRB keerzijde

Bericht door marc heijnen »

Loop onze regering niet het grote risico dat mensen hun jonge en kleine spuuglelijke milieuvriendelijke auto de deur uit doen en inderdaad in dagelijks in hun bvb landrover gaan rijden .

gezien bij mij het geld ook ergens vandaan moet komen en ik weiger mijn hobby op te geven wil ik niet ook nog eens betalen voor mijn milieuvriendelijk ding en wil ik waarde voor mijn betaalde brandstof toeslag en wegenbelasting dus zullen mijn km flink toenemen met mijn vervuilende auto.

hebben ze hier wel over nagedacht of hebben ze een nieuwe maatregel in het vat dat je niet meer overal mag komen met je auto (in Duitsland hebben ze dit alweer ongedaan gemaakt )

of dit het milieu ten goede komt??????????

groet,

Marc
disco ronl

Re: MRB keerzijde

Bericht door disco ronl »

ach dat doe ik al jaren, mijn disco wordt nooit belasting vrij en dus bekostig ik de wegenbelasting door mijn nieuwe lease auto's niet prive te gebruiken (vrijstelling tot 500km) en dus gebruik ik de disco lekker veel bij alle prive km, en geniet geniet geniet.
redfox

Bericht door redfox »

Volgens mij gaat het , en ging het vanaf het begin, niet over het
Milieu.
Puffino

Bericht door Puffino »

Nope.

Het gaat puur om bekostiging van de schatkist. En of je nou linksom of rechtsom moet dokken: jammer. Blijft de MRB vrijstelling bestaan, gaat de BTW omhoog, of moet je meer belasting betalen over je salaris. Of...

Nou ja, ergens moet het allemaal vandaan komen, geld komt niet uit de lucht vallen.

Maar de schade voor de economie als hier het mes in gezet wordt, die is enorm.... Dan kunnen een paar van de Land Rover onderdelen levernaciers de deuren gaan sluiten, en dat natuurlijk ook voor zaakjes die voor andere merken zaken doen.

Of je dat nou wilt? Ikke niet.

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
D&G

Bericht door D&G »

Pak je rekenmachine eens en zet de getallen eens op een rijtje. De grootste kostenpost is niet de MRB maar de variabele kosten zoals onderhoud en vooral brandstof.

Jonge gasten zullen opkijken van een monster dat 1 op 6 rijdt in plaats van een koekblikje dat 1 op 25 rijdt

Het omslagpunt is al snel bereikt hoor om een paar tientjes MRB te betalen...

G
Plaats reactie