inveren achtervering 110

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
marc heijnen

inveren achtervering 110

Bericht door marc heijnen »

Hoi,

Ik ben een camper unit op mijn defender HCPT aan het bouwen

Nu is mijn vraag hoe ver moeten de spatborden komen boven het wiel komen.
Gezien iedere cm telt om de leefruimte zo groot mogelijk te maken maar ik niet een schurend geluid wil krijgen als ik een hobbel neem.

ik wil graag de standaart tussenruimte aanhouden als bij bv de defender stationwagon die niet verhoogt is.
kan iemand dat voor mij opmeten?
Ik heb alleen een serie stationwagon met bladveren maar heb het idee dat het met schroefveren anders is

vast bedankt voor de hulp.

groet,

Marc
bowy

Re: inveren achtervering 110

Bericht door bowy »

Wat is je bandenmaat? Dit scheelt ook nogal..... Zou je aanraden niet vanaf de band te meten maar vanaf het chassis. Dit is een wat vast punt. Mijn ervaring is dat er niet heel veel reserve tussen zit, de originele wielkast en de band bij extreem in en uit veren.

Cheers,

Bowy
marc heijnen

Hoi Bowy,

16 inch BFG all terain .

chassis is een beter uitgangspunt natuurlijk.

Maar wat is deze maat?

hij is niet meer voorzien van orinele spatborden dus ik heb geen uitgangspunt en heb het idee dat de spatborden die er nu opzitten te hoog zitten om de auto een wat stoer uiterlijk te geven.

groet,

Marc
bowy

Bericht door bowy »

16 inch is de velg maat niet de banden maat......

Snelste is even een 130 HCPU zoeken die heeft hetzelfde soort laadbak en wat minder zeldzaam. Anders kan ik van het weekend wel even voor je bij mijn auto meten....

Cheers,

Bowy
marc heijnen

Hoi Bowy,

Zou super zijn bedankt vast

groet,

Marc
eddy

Bericht door eddy »

Bij mijn 110 HCPU zit er tussen de band en spatbord 24 cm ruimte. Hij staat op 16 inch general grabber banden 16.
Plaats reactie