benzinepomp in tank RRC
benzinepomp in tank RRC
Goededag,
Ik heb een rrc met 3,5 motor met caburateurs.
Ik heb een andere benzinetank onder de range gemaakt van een injectiemotor.
Daar zit een pomp in de tank die heb ik electrisch afgesloten en een externe pomp aangesloten.
Nu kan ik de range wel starten maar als ik moet optrekken dan gaat de motor uit.
Ik ben er achter dat het met de tank te maken heeft dat hij uit gaat.
Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Ik heb een rrc met 3,5 motor met caburateurs.
Ik heb een andere benzinetank onder de range gemaakt van een injectiemotor.
Daar zit een pomp in de tank die heb ik electrisch afgesloten en een externe pomp aangesloten.
Nu kan ik de range wel starten maar als ik moet optrekken dan gaat de motor uit.
Ik ben er achter dat het met de tank te maken heeft dat hij uit gaat.
Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Re: benzinepomp in tank RRC
hoi.
ik ben dus samen met peter bezig met dit klusje.
we hebben een externe pomp geplaatst en deze rechtstreeks op een jerrycan benzine aangesloten en......... lopen als een tierelier.
alles weer terug geplaatst en wel beetje stationair lopen maar echt rijden......nee.
nu zit er in de tank een pomp(was eerst injectie) deze is wel afgekoppeld maar kan dit de oorzaak zijn van het probleem? ons is verteld dat hij kon blijven zitten, maar wie weet dit zeker?
gr bertil
ik ben dus samen met peter bezig met dit klusje.
we hebben een externe pomp geplaatst en deze rechtstreeks op een jerrycan benzine aangesloten en......... lopen als een tierelier.
alles weer terug geplaatst en wel beetje stationair lopen maar echt rijden......nee.
nu zit er in de tank een pomp(was eerst injectie) deze is wel afgekoppeld maar kan dit de oorzaak zijn van het probleem? ons is verteld dat hij kon blijven zitten, maar wie weet dit zeker?
gr bertil
Re: benzinepomp in tank RRC
Als ik het zo lees dan moet de externe pomp door de pomp in de tank heen zuigen? Gaat niet goed komen op die manier denk ik.
Waarom niet de pomp in de tank aangesloten?
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ca054e927293cb4d230a23f7745460f5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 16458221, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Waarom niet de pomp in de tank aangesloten?
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ca054e927293cb4d230a23f7745460f5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 16458221, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: benzinepomp in tank RRC
Hoi Peter en Bertil,
de mooiste oplossing is een aanzuigbuis plaatsen van een RRC met VM motor, die gebruikt ook dezelfde efi tank (maar dan zonder pomp) met opening aan de bovenzijde, daar kun je de aanzuigleidingen retour op aansluiten. Onderdeelnummer NTC1630, Google maar eens.
Gegroet, Bart
de mooiste oplossing is een aanzuigbuis plaatsen van een RRC met VM motor, die gebruikt ook dezelfde efi tank (maar dan zonder pomp) met opening aan de bovenzijde, daar kun je de aanzuigleidingen retour op aansluiten. Onderdeelnummer NTC1630, Google maar eens.
Gegroet, Bart
Re: benzinepomp in tank RRC
hoi bart,
bedankt voor de tip! dat gaat m worden.
gr bertil
bedankt voor de tip! dat gaat m worden.
gr bertil
Re: benzinepomp in tank RRC
Om er bij te komen moet officieel de tank eronder uit, maar ik zaag altijd in de vloer een luikje zodat je er van bovenuit bij kan. Een stukje uit een andere vloer gebruik ik dan als dekseltje.
gr, Bart
gr, Bart
Re: benzinepomp in tank RRC
Dit probleem ken ik vanuit de andere hobby-auto: VW Polo/Audi 50. De injectiepompen in de tank van latere modellen is ook meteen een opvoerpomp, waar de carburatietanks de slang-aansluitingen onderaan de zijkant hadden. Aanzuiging vanuit de motor kon dus in beide gevallen wel met het mechanische pompje, maar het opvoeren uit de tank naar de aansluitingen aan de bovenkant van de injectietanks lukte niet. Als het moest werd het ondervangen met een Hardi-pompje.
Re: benzinepomp in tank RRC
Iedereen bedankt op de reacties.
Bart ik ga de ntc1630 bestellen.
Groetjes
Peter Gr
Bart ik ga de ntc1630 bestellen.
Groetjes
Peter Gr