Na 17.000 kilometer in de versnellingsbak bak kijken
Na 17.000 kilometer in de versnellingsbak bak kijken
Zo gisteren even in mijn versnellings bak gekeken, niet echt een fraai gezicht en dat na pas 17.000 km
--> mod_embed_images_loadimage('6cd6494c77658e7bffcfdb6dc18dac2a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4fotos.nl%2Fupload%2Fimg.php%3Fimage%3D4243_oeps_9h34.jpg', 'http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=4243_oeps_9h34.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4fotos.nl%2Fupload%2Fimg.php%3Fimage%3D4243_oeps_9h34.jpg', '', 16456702, 600, 600, 'Loading image ...', false);
--> mod_embed_images_loadimage('ff27ff9d89a75fd31ccafeb56896e773', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4fotos.nl%2Fupload%2Fimg.php%3Fimage%3D9765_oeps1_wnoc.jpg', 'http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=9765_oeps1_wnoc.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4fotos.nl%2Fupload%2Fimg.php%3Fimage%3D9765_oeps1_wnoc.jpg', '', 16456702, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groeten Hans Blackberry T
ccbtransport.com
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/03/2013 19:02 door Hans Blackberry T.
--> mod_embed_images_loadimage('6cd6494c77658e7bffcfdb6dc18dac2a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4fotos.nl%2Fupload%2Fimg.php%3Fimage%3D4243_oeps_9h34.jpg', 'http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=4243_oeps_9h34.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4fotos.nl%2Fupload%2Fimg.php%3Fimage%3D4243_oeps_9h34.jpg', '', 16456702, 600, 600, 'Loading image ...', false);
--> mod_embed_images_loadimage('ff27ff9d89a75fd31ccafeb56896e773', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4fotos.nl%2Fupload%2Fimg.php%3Fimage%3D9765_oeps1_wnoc.jpg', 'http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=9765_oeps1_wnoc.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4fotos.nl%2Fupload%2Fimg.php%3Fimage%3D9765_oeps1_wnoc.jpg', '', 16456702, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groeten Hans Blackberry T
ccbtransport.com
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/03/2013 19:02 door Hans Blackberry T.
Re: Even in de bak kijken
Had je een reden om in de bak te kijken, Hans?
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('66352d730200cfa48f66af0b1f9acf0d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 16456776, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3b765d8a4f0e111912b15f9581e116e2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 16456776, 600, 600, 'Loading image ...', false);
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('66352d730200cfa48f66af0b1f9acf0d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 16456776, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3b765d8a4f0e111912b15f9581e116e2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 16456776, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Even in de bak kijken
Nou als je de tandjes zo ziet dan kun je wel voorstellen dat ik even keek,
maakte namelijk lawaai als een gevulde oude knikkerzak op het schoolplein.
Groet Hans Blackberry T
maakte namelijk lawaai als een gevulde oude knikkerzak op het schoolplein.
Groet Hans Blackberry T
Re: Even in de bak kijken
Hoi,
Herrie is normaal in een Laro, maar ook onze LT85 maakte in alles versnellingen behalve de vier een herrie zodat een gesprek in de Laro onmogelijk was. Het gevaarlijke geluid deed mij ook besluiten de bak toch maar uit elkaar te gooien. Aan de tandwielen van de een, twee en drie was niets te zien. Dat van de vijf had lichte slijtage op de flank van elke tand, maar de vijf had bijna een millimeter axiale speling (stop-pin afgebroken en stop-plaat ingevreten en naaldlager versleten). Dit tandwiel maar vervangen.
Als het dan niet de tandwielen waren, moesten het toch de lagers zijn en inderdaad het layshaft lager achter (dubbele kogelbaan) had slijtage sporen. Toen ik het lager met thinner had ontvet en het toen draaide, kwam de speling en de herrie pas naar voren. Daarna de andere lagers ook eens even ontvet en ja hoor, liepen ook met ruis.
Een zelfde LT85 van Sebastiaan maakte nog meer herrie en dan ook in de een, twee en drie, maar dat kwam door totaal versleten naaldlagers van de tandwielen. Na het vervangen van alle lagers was ook deze bak rustig.
Deze getoonde tandwielen hebben duidelijk een ander probleem. Of de lagers hebben 3 tot 4 mm speling (maar dan loopt niets meer), of het tussen tandwiel van de achteruit heeft hier zitten spoken (zie niet welke versnelling dit is) of nog een afgebroken onderdeel door de bak geslingerd en het tandwiel beschadigd. Als één tand zwaar beschadigd is, volgen alle andere tanden ook wel.
Wordt totale demontage en wellicht verstandig een andere bak zoeken. Tap eens de olie af en kijk eens wat je tegenkomt.
Succes en sleutel ze,
Jos
Herrie is normaal in een Laro, maar ook onze LT85 maakte in alles versnellingen behalve de vier een herrie zodat een gesprek in de Laro onmogelijk was. Het gevaarlijke geluid deed mij ook besluiten de bak toch maar uit elkaar te gooien. Aan de tandwielen van de een, twee en drie was niets te zien. Dat van de vijf had lichte slijtage op de flank van elke tand, maar de vijf had bijna een millimeter axiale speling (stop-pin afgebroken en stop-plaat ingevreten en naaldlager versleten). Dit tandwiel maar vervangen.
Als het dan niet de tandwielen waren, moesten het toch de lagers zijn en inderdaad het layshaft lager achter (dubbele kogelbaan) had slijtage sporen. Toen ik het lager met thinner had ontvet en het toen draaide, kwam de speling en de herrie pas naar voren. Daarna de andere lagers ook eens even ontvet en ja hoor, liepen ook met ruis.
Een zelfde LT85 van Sebastiaan maakte nog meer herrie en dan ook in de een, twee en drie, maar dat kwam door totaal versleten naaldlagers van de tandwielen. Na het vervangen van alle lagers was ook deze bak rustig.
Deze getoonde tandwielen hebben duidelijk een ander probleem. Of de lagers hebben 3 tot 4 mm speling (maar dan loopt niets meer), of het tussen tandwiel van de achteruit heeft hier zitten spoken (zie niet welke versnelling dit is) of nog een afgebroken onderdeel door de bak geslingerd en het tandwiel beschadigd. Als één tand zwaar beschadigd is, volgen alle andere tanden ook wel.
Wordt totale demontage en wellicht verstandig een andere bak zoeken. Tap eens de olie af en kijk eens wat je tegenkomt.
Succes en sleutel ze,
Jos
Re: Na 17.000 kilometer in de versnellingsbak bak kijken
Hallo jos,
Is een r380 die al naast de auto staat, in november vorig jaar ingebouwd
en na 17000 km al aan vervanging toe, olie afgetapt maar vielen geen grote stukken uit, wel verwacht eigenlijk.
Groet Hans Blackberry T
Is een r380 die al naast de auto staat, in november vorig jaar ingebouwd
en na 17000 km al aan vervanging toe, olie afgetapt maar vielen geen grote stukken uit, wel verwacht eigenlijk.
Groet Hans Blackberry T
Re: Na 17.000 kilometer in de versnellingsbak bak kijken
Was dit een fabrieksnieuwe bak? Lijkt me sterk. Welke olie gebruikt? Toch geen ATF? Ik heb dit nog nooit meegemaakt, vooral niet na 17.000 km.
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: Na 17.000 kilometer in de versnellingsbak bak kijken
Hmm, zo'n R380 bak heb ik ook nog liggen, de 5 is kapot (aleen geraatel geen aandrijving ), de vier mist en tand of twee ( rijdt niet prettig al kan dat wel), en de 3 giert ( de hele bak giert ovrigens ) Ik kocht de auto ( Discovery Td5 ) met deze bak en ben nog 100Km naar huis gereden met 70 80 Km/h in zijn 3, bij thuis komst een revisie bak gemonteerd. de kapotte ligt hier nog om ooit eens te laten reviseren als reserve.
Ben benieuwd wat de oorzaak is geweest.
Succes met de revisie/vervanging
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Ben benieuwd wat de oorzaak is geweest.
Succes met de revisie/vervanging
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Na 17.000 kilometer in de versnellingsbak bak kijken
Ik heb hier ook al best veel R380's gehad met een kapotte 5e versnelling of achteruit en een paar tanden van de 4 afgehapt.
Als ik een defecte R380 krijg is dat eigenlijk bijna altijd het probleem. Of een rammelende versnellingspook. Ik heb hier nu een perfect rijdende r380 liggen met een rammel die uit de buurt van de pook lijkt te komen. De auto's die ik hier met die problemen krijg hebben meestal wel 250.000km gelopen.
Ik heb ook al wel twee keer een gereviseerde Ashcroft bak gehad die binnen 15000km weer helemaal kapot liep op de 5e versnelling
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/03/2013 07:22 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Als ik een defecte R380 krijg is dat eigenlijk bijna altijd het probleem. Of een rammelende versnellingspook. Ik heb hier nu een perfect rijdende r380 liggen met een rammel die uit de buurt van de pook lijkt te komen. De auto's die ik hier met die problemen krijg hebben meestal wel 250.000km gelopen.
Ik heb ook al wel twee keer een gereviseerde Ashcroft bak gehad die binnen 15000km weer helemaal kapot liep op de 5e versnelling
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/03/2013 07:22 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Re: Na 17.000 kilometer in de versnellingsbak bak kijken
Hallo Paul,
Ook dit was/is een gereviseerde Ashcroft bak die binnen 17000km ook weer helemaal kapot liep op de 5e versnelling
Krijg een nieuwe van de fabriek vind ik netjes, en ga bij Erik de bak eronder zetten hoop dat deze bak het wat langer volhoud.
Groeten Hans Blackberry T
Ook dit was/is een gereviseerde Ashcroft bak die binnen 17000km ook weer helemaal kapot liep op de 5e versnelling
Krijg een nieuwe van de fabriek vind ik netjes, en ga bij Erik de bak eronder zetten hoop dat deze bak het wat langer volhoud.
Groeten Hans Blackberry T
Re: Na 17.000 kilometer in de versnellingsbak bak kijken
Het is volgens mij een beetje de standaard bij ahscroft helaas.
Ze lossen het altijd probleemloos op, maar je moet wel de boel weer loshalen en heen en weer sturen (niet iedereen komt vaak in Luton).
Ik heb ook al wel gehad dat de garantiebak nog eerder weer stuk gaat dan de oorspronkelijke revisiebak.
Ik heb net eens door de boekhouding zitten bladeren en het blijkt dat ik bij bijna elke bak die ik van ze heb gehad gebruik heb moeten maken van de garantie. Ik had hier nog een revisie LT77 van hun op de plank liggen, net ingebouwd in een 90 en de synchromeshes blijken helemaal stuk te zijn. Bah. Ik heb besloten daarom geen zaken meer te doen met Ashcroft.
Ik heb vorige maand voor het vorige project een r380 gehaald bij VIS. Zij beweren dat ze nagenoeg geen uitval hebben, ook zij doen geen zaken meer met Ashcroft vanwege de vele garantiegevallen. Als hij toch stuk gaat zitten ze in elk geval binnen NL. Wel een stuk duurder natuurlijk..
Ze lossen het altijd probleemloos op, maar je moet wel de boel weer loshalen en heen en weer sturen (niet iedereen komt vaak in Luton).
Ik heb ook al wel gehad dat de garantiebak nog eerder weer stuk gaat dan de oorspronkelijke revisiebak.
Ik heb net eens door de boekhouding zitten bladeren en het blijkt dat ik bij bijna elke bak die ik van ze heb gehad gebruik heb moeten maken van de garantie. Ik had hier nog een revisie LT77 van hun op de plank liggen, net ingebouwd in een 90 en de synchromeshes blijken helemaal stuk te zijn. Bah. Ik heb besloten daarom geen zaken meer te doen met Ashcroft.
Ik heb vorige maand voor het vorige project een r380 gehaald bij VIS. Zij beweren dat ze nagenoeg geen uitval hebben, ook zij doen geen zaken meer met Ashcroft vanwege de vele garantiegevallen. Als hij toch stuk gaat zitten ze in elk geval binnen NL. Wel een stuk duurder natuurlijk..
Re: Na 17.000 kilometer in de versnellingsbak bak kijken
De gebruikte materialen zijn natuurlijk bepalend voor de kwaliteit;een set tandwielen made in china zullen wel een stuk goedkoper zijn maar dan moet je ergens op inboeten.
Ik zou liever meer betalen en minder ellende.Want dat kost ook weer geld.
Mark
Ik zou liever meer betalen en minder ellende.Want dat kost ook weer geld.
Mark
Re: Na 17.000 kilometer in de versnellingsbak bak kijken
Dat is grote schande voor een bedrijf zoals Ashcroft, ik dacht dat ze een hele goede naam hadden....misschien een tip voor o.a. Paul, hier in de buurt (bij Weert) zit een jongen die ook LT77 en R380 reviseert. Goed en betaalbaar.
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: Na 17.000 kilometer in de versnellingsbak bak kijken
Ik blijf voorlopig even bij Vis. Altijd razendsnelle reactie op email, volgende dag spullen op de stoep en met wat korting vallen de prijzen mee, al worden het natuurlijk nooit Engelse prijzen. Meneer Vis komt hier mijn Marslands chassis persoonlijk bezorgen met de vrachtwagen voor een prijs waarvoor ik zelf niet naar Engeland kan rijden.
Re: Na 17.000 kilometer in de versnellingsbak bak kijken
Ik heb het ook ( nou ja mijn pa dan ) revisie bak ( 300tdi ) van LR gemonteerd door ex dealer Lix toll vlak bij Crianlarich schotland stuk na 2500KM ( bleek aschroft te zijn ) onder garantie een nieuwe van ashcroft , weer stuk, weer een nieuwe en deze heeft uit de door geen sincro op de 2. Ashcroft lost het wel op, en wilde zelfs de auto komen halen, maar mij pa had er had er genoeg van en is de Series One 80"gewend dus dubbelclutchen is hij wel gewend
Later heb ik begrepen ( indirect ) dat er een medewerker was met een geschill bij Ashcroft, en dat ze in een korte tijd veel problemen hebben gehad, en met name de bakken die door deze werknemer waren "hersteld" Bakken tussen 2006 en 2008 kunnen dus kapot worden aangeleverd, of na korte tijd weer uitvallen, door opzettelijk slecht vakmanschap.
Het is maar een verhaaltje, die ik nooit bevestigd heb gekregen, maar binnen 2 maanden 3 van hun bakken te hebben gehad dan moet er wel iets niet goed zijn geweest.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Later heb ik begrepen ( indirect ) dat er een medewerker was met een geschill bij Ashcroft, en dat ze in een korte tijd veel problemen hebben gehad, en met name de bakken die door deze werknemer waren "hersteld" Bakken tussen 2006 en 2008 kunnen dus kapot worden aangeleverd, of na korte tijd weer uitvallen, door opzettelijk slecht vakmanschap.
Het is maar een verhaaltje, die ik nooit bevestigd heb gekregen, maar binnen 2 maanden 3 van hun bakken te hebben gehad dan moet er wel iets niet goed zijn geweest.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Na 17.000 kilometer in de versnellingsbak bak kijken
Ben verschillende malen bij Ashcroft geweest mooi bedrijf en nooit gezeur en leuk personeel,, ook in mijn geval lossen ze het goed op
en het kan een keer gebeuren, dagje sleutelen en rijden maar weer, de bak krijgt bij mij natuurlijk best wat te doen en ja het is Engels.
Groeten Hans Blackberry T
ccbtransport.com
en het kan een keer gebeuren, dagje sleutelen en rijden maar weer, de bak krijgt bij mij natuurlijk best wat te doen en ja het is Engels.
Groeten Hans Blackberry T
ccbtransport.com
Re: Na 17.000 kilometer in de versnellingsbak bak kijken
Nou dat is dan leuk, net een LT77 besteld en gekregen en ook net een LT230 tussenbak besteld bij Ascroft, op aanraden van diverse. Probeer je alles zo goed mogelijk te doen en voor te bereiden zit ik er misschien weer naast , nou ja afwachten maar.
Re: Na 17.000 kilometer in de versnellingsbak bak kijken
Hoi,
Dit draadje volgend: welk advies van olie geeft Ashcroft op deze R380 bak? weet iemand van jullie dit? (hoop zelf dat ze geen ATF er in doen, want die heeft geen of nauwelijks smeereigenschappen.
Gek overigens dat de 5 altijd kapot is, OK is een overdrive en die krijgt ze dus langdurig op zijn falie. Ligt dat niet aan het naaldlager van dit tandwiel? Het naaldlager staat weliswaar stil als de betreffende versnelling is ingeschakeld, maar krijgt toch de verdringingsdruk van de twee tandwielen op zijn dak.
Wat ik al eerder zei, zou het achterste layshaftlager behoorlijk versleten moeten zijn. Als ik het mij goed kan herinneren van een foto met dwarsdoorsnede zouden dan zelfs twee lagers van de layshaft helemaal aan gort moeten zijn. Dit moet toch een ongelofelijk gierend geluid maken.
Op de site van Ashcroft staat overigens dat voor de ROW (Rest Of World) een oliekoeler wordt geadviseerd. De R380 schijnt nogal warm te lopen. Als deze warm loopt, wat doen dan de conische lagers van de layschaft?
Kijk eens naar:
[www.landroverweb.com]
en dan bij de Description blz 1. Daar zie je de twee conische lagers van de layshaft. Op de tekening zijn deze overigens erg smal en die krijgen dan toch veel druk. Als het aluminium deel van het huis bij het warm of zelfs heet worden, meer uitzet dan de layshaft, heb je al het probleem en loopt de boel binnen de kortste keren in de soep. De vijf zit op het uiteinde van de layshaft en rust eigenlijk alleen op het achterste lager. De axiale krachten moeten wel worden opgevangen door de twee conische lagers.
Mijn vraag is dan ook of soms iemand eens een dergelijke R380 zelf uit elkaar heeft gehaald en de lagers eens goed bekeken?
Succes met het omruilen. Het is toch steeds weer een hoop werk, maar het gaat wel steeds sneller.
Jos
2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e1ec3025f7990fc4ae396da732c26d8f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16462421, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('e0746483621bbacfface8820ef7acd63', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16462421, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.
Dit draadje volgend: welk advies van olie geeft Ashcroft op deze R380 bak? weet iemand van jullie dit? (hoop zelf dat ze geen ATF er in doen, want die heeft geen of nauwelijks smeereigenschappen.
Gek overigens dat de 5 altijd kapot is, OK is een overdrive en die krijgt ze dus langdurig op zijn falie. Ligt dat niet aan het naaldlager van dit tandwiel? Het naaldlager staat weliswaar stil als de betreffende versnelling is ingeschakeld, maar krijgt toch de verdringingsdruk van de twee tandwielen op zijn dak.
Wat ik al eerder zei, zou het achterste layshaftlager behoorlijk versleten moeten zijn. Als ik het mij goed kan herinneren van een foto met dwarsdoorsnede zouden dan zelfs twee lagers van de layshaft helemaal aan gort moeten zijn. Dit moet toch een ongelofelijk gierend geluid maken.
Op de site van Ashcroft staat overigens dat voor de ROW (Rest Of World) een oliekoeler wordt geadviseerd. De R380 schijnt nogal warm te lopen. Als deze warm loopt, wat doen dan de conische lagers van de layschaft?
Kijk eens naar:
[www.landroverweb.com]
en dan bij de Description blz 1. Daar zie je de twee conische lagers van de layshaft. Op de tekening zijn deze overigens erg smal en die krijgen dan toch veel druk. Als het aluminium deel van het huis bij het warm of zelfs heet worden, meer uitzet dan de layshaft, heb je al het probleem en loopt de boel binnen de kortste keren in de soep. De vijf zit op het uiteinde van de layshaft en rust eigenlijk alleen op het achterste lager. De axiale krachten moeten wel worden opgevangen door de twee conische lagers.
Mijn vraag is dan ook of soms iemand eens een dergelijke R380 zelf uit elkaar heeft gehaald en de lagers eens goed bekeken?
Succes met het omruilen. Het is toch steeds weer een hoop werk, maar het gaat wel steeds sneller.
Jos
2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e1ec3025f7990fc4ae396da732c26d8f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16462421, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('e0746483621bbacfface8820ef7acd63', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16462421, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.
Re: Na 17.000 kilometer in de versnellingsbak bak kijken
Wees niet te bang, het bedrijf doet er alles aan om juist top producten te leveren, en staan ook achter hun producten niet goed ander bak of geld trug, natuurlijk blijf je zitten met in en uitbouw kosten, maar ook daar willen ze soms tegemoed komen.
de laaste tijd heb ik ovrigens niet veel meer gelezen over slecte bakken van hun, dat was een paar jaar geleden wel anders.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
de laaste tijd heb ik ovrigens niet veel meer gelezen over slecte bakken van hun, dat was een paar jaar geleden wel anders.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Na 17.000 kilometer in de versnellingsbak bak kijken
Hier staat hun advies (onderaan bij Other products )
Ashcroft R380 Info pagina.
Evolution 1 deze olei heeft Bart laatst ook besproken in zijn zoektocht naar een betaalbare alternatief voor de LT77 en R380 de Evolution 1 olie is wat aan de dure kant en in NL niet leverbaar.
Als je zwaar /regelmatig een aanhanger trekt dan is een olie koeler wel een goede investeering alle ROW spec Landrovers met R380 hebben deze standaard net als de P38 Rangerover die ook leverbaar was met de R380.
Ook als je veel langduurig op de snelweg zit is de olie koeler aan te raden, die kun je niet lang aanraken na een rit van 4 a 500 Km constant 120-130Km/h
Ik heb nog wel een defecte R380 liggen als je er eens eentje uit elkaar wilt halen, ligt als reserve om ooit te laten reviseren.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Ashcroft R380 Info pagina.
Evolution 1 deze olei heeft Bart laatst ook besproken in zijn zoektocht naar een betaalbare alternatief voor de LT77 en R380 de Evolution 1 olie is wat aan de dure kant en in NL niet leverbaar.
Als je zwaar /regelmatig een aanhanger trekt dan is een olie koeler wel een goede investeering alle ROW spec Landrovers met R380 hebben deze standaard net als de P38 Rangerover die ook leverbaar was met de R380.
Ook als je veel langduurig op de snelweg zit is de olie koeler aan te raden, die kun je niet lang aanraken na een rit van 4 a 500 Km constant 120-130Km/h
Ik heb nog wel een defecte R380 liggen als je er eens eentje uit elkaar wilt halen, ligt als reserve om ooit te laten reviseren.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Na 17.000 kilometer in de versnellingsbak bak kijken
Of het aan het ontwerp ligt weet ik niet. Eigenlijk lopen alle R380's wel probleemloos minimaal 250000km, daarbij zijn ze dan vaak mishandeld met zware aanhangers en terreingebruik. Als er daarna een keer wat stuk gaat vind ik dat geen slechte prestatie. Dat haalt de versnellingsbak van de gemiddelde volkwagen polo of lupo lang niet.
Bovendien zijn er genoeg bakken die veel langer mee gaan. Mijn eigen vorige 110 300 tdi heb ik weg gedaan met 675000 km op de teller, de originele bak die er in zat was nog als nieuw terwijl de auto altijd hard heeft moeten werken met een zware aanhanger.
Mijn vrouw heeft een RRC 300TDI met ruim 3 ton op de teller, originele bak nog perfect. Mijn huidige 110 TD5 heeft 3 ton gelopen en heeft bij plankgas optrekken een klein rammeltje in de pook, maar deze is dan ook opgevoerd naar 200PK.
Het zijn eigenlijk alleen de revisiebakken die zeer lage kilometerstanden halen.
Bovendien zijn er genoeg bakken die veel langer mee gaan. Mijn eigen vorige 110 300 tdi heb ik weg gedaan met 675000 km op de teller, de originele bak die er in zat was nog als nieuw terwijl de auto altijd hard heeft moeten werken met een zware aanhanger.
Mijn vrouw heeft een RRC 300TDI met ruim 3 ton op de teller, originele bak nog perfect. Mijn huidige 110 TD5 heeft 3 ton gelopen en heeft bij plankgas optrekken een klein rammeltje in de pook, maar deze is dan ook opgevoerd naar 200PK.
Het zijn eigenlijk alleen de revisiebakken die zeer lage kilometerstanden halen.