300 tdi
300 tdi
Ik kan een 300tdi motor kopen die voor een automaatbak weg komt.En die wil ik in mijn series 2a bouwen. Voor de originele bak. Moet ik dan ook een ander vliegwiel kopen, of alleen een drukgroep met koppelingsplaat?
groeten wouter
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/03/2013 16:25 door wouter.
groeten wouter
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/03/2013 16:25 door wouter.
Re: 300 tdi
Ander vliegwiel en andere inspuitpomp (zeer waarschijnlijk).
Gr, Bart
Gr, Bart
De meeste 300Tdi's met automaat hebben een brandstofpomp met een computer. Tenzij hij van voor '97 is. Dan kan hij ook met een mechanische brandstofpomp zijn uitgevoerd.
Laat ik nu net nog een 300Tdi met mechanische pomp hebben staan
Laat ik nu net nog een 300Tdi met mechanische pomp hebben staan
zoals scratch al aangeeft. Automaten vanaf ca. 97 zijn EDC motoren. Elektronisch gestuurde pompen met bijbehorende electronica (waar je minder blij van wordt, potmeter ipv kabel op gas, luchtmassameter en een ECU die gekoppeld is aan een stratonderbreker (o.a.)). Of zoeken naar een oude tdi van voor 97 met gewone pomp of ombouwen (andere pomp en verstuivers)
Benno
Benno
Klopt allemaal 100% wat er geschreven wordt, alleen moet '97 veranderd worden in 1995. De eerste 300 tdi's automaat met EDC zijn in '95 geleverd, de weinige met een mechanische pomp waren van eind '94.
G, Bart
G, Bart
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Klopt allemaal 100% wat er geschreven wordt, alleen moet '97 veranderd worden in 1995.
Ha ha, ik ga mijn kenteken even checken, dacht dat hij uit '96 kwam, maar misschien bouwklaar '95
> Klopt allemaal 100% wat er geschreven wordt, alleen moet '97 veranderd worden in 1995.
Ha ha, ik ga mijn kenteken even checken, dacht dat hij uit '96 kwam, maar misschien bouwklaar '95
Scratch Schreef:
> bouwklaar '95
Oké, bouwjaar begin 1994 hoe kom ik nu bij 1996 !?
> bouwklaar '95
Oké, bouwjaar begin 1994 hoe kom ik nu bij 1996 !?
Deze motor is ook met mechanische brandstofpomp. Heb dan dus alleen een ander vliegwiel nodig, of past mijn oude vliegwiel?
Een automaat heeft geen vliegwiel maar een dunnere starterkrans, daar wordt de koppelomvormer tegen aan geschroefd.
gr, Bart
gr, Bart
Je hebt een vliegwiel en vliegwielhuis nodig. of dat van een 2,25 past, geen idee. De Na, Td en de 200tdi past wel. En daar past de serie 3 bak weer aan.
Denk dat ik dan goedkoper om een 200 of 300 tdi kan zoeken waar een handbak achter heeft gezeten. Scratch wat heb jij dan in de handel? Mail me anders even naar whof17@hotmail.com.
Ik heb nu een series 2a met ford v6 motor, maar wil graag een diesel er in bouwen
Wouter, de advertentie staat op de PM. Even een paar pagina's terug bladeren. Ik verkoop hem ook wel zonder de automaat, omvormer, flexplaat en vliegwielhuis. Gaat er €300,- af. Zal even kijken of ik ook nog een passend vliegwiel/huis heb.
Dan wil ik je wel voor € 300,- van het automaatspul afhelpen. Ik wil een RRC naar automaat ombouwen.
Gr, Bart
Gr, Bart