Hallo allemaal,
Ik ben een Defender 90 V8 aan het demonteren. Nu wil ik de hele koets eraf halen en ik heb de volgende bouten al los;
* 4 aan beide kanten van de spartborden
* 2 van het schutbord
* En ik weet de bouten op de bumper ook te zitten..
Help! Moet er nog meer los gemaakt worden?
Mvg Ruben Westrik
hoeveel bouten zit de koets van een defender 90 vast
Re: hoeveel bouten zit de koets van een defender 90 vast
hallo
kunnen de spartborden ook blijven zitten of is dat niet verstandig?
ik hoor het graag van jullie.
Mvg Ruben Westrik
kunnen de spartborden ook blijven zitten of is dat niet verstandig?
ik hoor het graag van jullie.
Mvg Ruben Westrik
Re: hoeveel bouten zit de koets van een defender 90 vast
Hallo Ruben
Ik weet niet waarom jij je body wilt demonteren maar ik heb bij mijn 110 de body in delen eraf gehaald alles los beginnen met de deuren en daarna spatborden motorkap dak voorruit zijkant vloerplaten en tunnel achterbak en schutbord
Als je alles demonteerde kom je vanzelf alle rotte plekken tegen
Ik denk in iedergeval schutbord dorpelprofielen en de b stijl
Als je alleen het chassis een beetje aandacht wilt geven kun je ook als je de vloerdelen tunnel en vloerplaat achter eruithaalt redelijk bij het chassis
Gr. Marcel
Ik weet niet waarom jij je body wilt demonteren maar ik heb bij mijn 110 de body in delen eraf gehaald alles los beginnen met de deuren en daarna spatborden motorkap dak voorruit zijkant vloerplaten en tunnel achterbak en schutbord
Als je alles demonteerde kom je vanzelf alle rotte plekken tegen
Ik denk in iedergeval schutbord dorpelprofielen en de b stijl
Als je alleen het chassis een beetje aandacht wilt geven kun je ook als je de vloerdelen tunnel en vloerplaat achter eruithaalt redelijk bij het chassis
Gr. Marcel
Re: hoeveel bouten zit de koets van een defender 90 vast
spatborden kunnen gewoon aan de body blijven zitten.
Van voren naar achteren, steeds aan beide kanten hetzelfde:
Bout vooraan bij spatbord-chassis
Steun van schutbord naar chassis
schutbord outrigger bout
seatbox voorkant in de buurt van transmissie tunnel
bouten op steuntjes van middelste outrigger
boutjes achterbalk.
Natuurlijk moet je ook je stuurstang, tankvuller, kabelboom, remleidingen, koelvloestof reservoir, stuurkekrachtigings reservoir, accukabel, handremkabel losmaken.
Je tilt hem ook niet even met twee man op ofzo...
Van voren naar achteren, steeds aan beide kanten hetzelfde:
Bout vooraan bij spatbord-chassis
Steun van schutbord naar chassis
schutbord outrigger bout
seatbox voorkant in de buurt van transmissie tunnel
bouten op steuntjes van middelste outrigger
boutjes achterbalk.
Natuurlijk moet je ook je stuurstang, tankvuller, kabelboom, remleidingen, koelvloestof reservoir, stuurkekrachtigings reservoir, accukabel, handremkabel losmaken.
Je tilt hem ook niet even met twee man op ofzo...