Hallo Land Rover Defender rijders.
Heb hier 2 vraagjes omtrent een Land Rover Defender die ik wil gaan kopen.
- wat zijn jullie ervaringen met een TD5 motor
- wat houdt een Xtech uitvoering precies in
Alvast bedankt voor jullie reacties
Groeten,
Laro90Breda
Land Rover Defender TD5 motor en Xtech uitvoering
Re: Land Rover Defender TD5 motor en Xtech uitvoering
De Td5 is de laatste echte LandRover motor. Niet de sterkste (Puma en V8 zijn sterker) maar wel de "mooiste" (in mijn ogen).
Een paar aandachtspuntjes: Oliepomp-boutje (wellicht al gechecked), Koppakking en eventueel plastic paspennen (hoeft geen probleem te zijn), olie in het zg wiring-harness en eventueel de ECU (nw wiring-harness, en dus eventueel kabelboom schoonmaken, en de verder de brandstofdruk-regelaar (die gaat op den duur lekken), brandstof-warmtewissellaar (gaat op den duur lekken - kan je repareren ipv vervangen), en de brandstof pomp (gaat soms gillen en daarna stuk).
Lijkt een hele lijst, maar dit is wat je kán overkomen, het hoeft niet. Verder is het een bomb-proof motor met een prachtig geluid, en erg vriendelijk qua torque (alleen helemaal onderin kan je hem smoren). Voor dagelijks gebruik is eigenlijk een disco (1:1,2) tussenbak wat prettiger, want zolang je geen zware lasten trekt is de 1e versnelling eigenlijk overbodig -- trek je wel zwaar, of moet je uit een onmogelijke situatie wegrijden dan heb je altijd nog Low.
En de Xtech uitvoering: je moet het leuk vinden / de prijs moet je aanstaan. Ik vind de extra frutsels meestal geen aanwinst.
Marc
Een paar aandachtspuntjes: Oliepomp-boutje (wellicht al gechecked), Koppakking en eventueel plastic paspennen (hoeft geen probleem te zijn), olie in het zg wiring-harness en eventueel de ECU (nw wiring-harness, en dus eventueel kabelboom schoonmaken, en de verder de brandstofdruk-regelaar (die gaat op den duur lekken), brandstof-warmtewissellaar (gaat op den duur lekken - kan je repareren ipv vervangen), en de brandstof pomp (gaat soms gillen en daarna stuk).
Lijkt een hele lijst, maar dit is wat je kán overkomen, het hoeft niet. Verder is het een bomb-proof motor met een prachtig geluid, en erg vriendelijk qua torque (alleen helemaal onderin kan je hem smoren). Voor dagelijks gebruik is eigenlijk een disco (1:1,2) tussenbak wat prettiger, want zolang je geen zware lasten trekt is de 1e versnelling eigenlijk overbodig -- trek je wel zwaar, of moet je uit een onmogelijke situatie wegrijden dan heb je altijd nog Low.
En de Xtech uitvoering: je moet het leuk vinden / de prijs moet je aanstaan. Ik vind de extra frutsels meestal geen aanwinst.
Marc
Re: Land Rover Defender TD5 motor en Xtech uitvoering
TD5 motor is erg fijn en heeft lekker veel koppel. Verbruik in een 110 ongeveer 1 op 10.
X Tech heeft volgens mij half lederen stoelen, ander kleur midden dashbord, en nog wat extra (voornamelijk visuele) opties.
Groet, Tom
X Tech heeft volgens mij half lederen stoelen, ander kleur midden dashbord, en nog wat extra (voornamelijk visuele) opties.
Groet, Tom
Re: Land Rover Defender TD5 motor en Xtech uitvoering
De TD5 is qua koppel onder in de kelder niet sterk, maar dat is met een evt. chiptuning héél anders! Is heel veel mogelijk op TD5 gebied, Bas4Cars is daar sterk in.
Gr, Bart
Gr, Bart