bedradingsvraag disco I

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
eduard

bedradingsvraag disco I

Bericht door eduard »

Bezig met de hotwire bedrading van een Disco I in mijn 110, nu heb ik bij demontage iets te gretig 2 draden afgeknipt en weet niet zeker waar deze voor dienden.

Het betreft 2 draden (1 zwart dus waarschijnlijk massa en 1 zwart met grijze streep?), beide draden heb ik afgeknipt tussen de accu en de koplamp in de veronderstelling dat het massa draden waren......heb het idee dat de zwart grijze draad voor de airco is?

Wie heeft een schema of nog beter een disco I van 1992 en wil even voor mij kijken?

Alvast bedankt.

Eduard

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/03/2013 22:52 door eduard.
sjeroens

Re: bedradingsvraag disco I

Bericht door sjeroens »

Eduard,
Ik heb net even zitten kijken in het schema wat ik heb, ik zie geen zwart grijze draden erbij staan. (ik kan erover heen kijken).
Is het een dikke of dunne draad? is het een zwarte draad met een grijze streep of een grijze draad met een zwarte streep? Maak anders even een stukje schoon, misschien is het een zwart/witte.
Ik zoek nog ff verder. (ik zit overigens te kijken in een 300tdi diagram...)
J.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/03/2013 07:54 door sjeroens.
eduard

Re: bedradingsvraag disco I

Bericht door eduard »

Hallo Jeroen,

Het is een dikke zwarte draad met een grijze streep, in de efi bedrading zie ik wel een zelfde draad staan. Mogelijk is dit een draad die alleen bij de efi voorkomt omdat de zwart grijze draad in de efi bedrading volgens mij in geval van aanslaan van de airco het toerental iets verhoogd vanwege de belasting die de pomp op de motor uitoefend.
Plaats reactie