Verstuivers 300tdi
Verstuivers 300tdi
Nieuwe of gereviseerde? De prijs van nieuwe vind ik meevallen, maar zijn er ook gereviseerde op ruilbasis?
Iemand hier ervaring mee, kosten?
Grtz. Erik
Iemand hier ervaring mee, kosten?
Grtz. Erik
Re: Verstuivers 300tdi
Ik heb een tijdje geleden bekeken hoe of wat met revisie of nieuw.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat er voor alleen controle tot wel 50 euro per stuk gevraagd wordt en dan wordt er nog niets vervangen.
Nieuwe bij Paddock zijn ca 100 euro per stuk ( is het goedkoopste bedrijf ).
Hierdoor zou ik gewoon nieuwe bestellen.
Mocht er nog iemand een ander adresje hebben voor nieuw of gereviceerd ........
Mvg Thimo.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat er voor alleen controle tot wel 50 euro per stuk gevraagd wordt en dan wordt er nog niets vervangen.
Nieuwe bij Paddock zijn ca 100 euro per stuk ( is het goedkoopste bedrijf ).
Hierdoor zou ik gewoon nieuwe bestellen.
Mocht er nog iemand een ander adresje hebben voor nieuw of gereviceerd ........
Mvg Thimo.
Zoiets had ik ook al gehoord ja. Inderdaad is de Engelse leverancier het goedkoopst.
Vroeg me het gewoon af, ik neem aan dat de verstuivertips te vervangen zijn en ze gewoon af te stellen zijn. Als je nieuwe koopt blijven de oude ook maar liggen.
Maar als testen al de helft van nieuwe kost, weet ik het wel..
Bedankt!
Grtz. Erik
Vroeg me het gewoon af, ik neem aan dat de verstuivertips te vervangen zijn en ze gewoon af te stellen zijn. Als je nieuwe koopt blijven de oude ook maar liggen.
Maar als testen al de helft van nieuwe kost, weet ik het wel..
Bedankt!
Grtz. Erik
Testen kost ongeveer 10-15 euro. Aan revisiemateriaal kom je daarmee al gouw aan de prijs voor nieuwe.
Voor 200Tdi injectoren is het een ander verhaal. Die zijn in verhouding erg duur dus daar is revisie vaak een kostengunstigere optie.
Voor 200Tdi injectoren is het een ander verhaal. Die zijn in verhouding erg duur dus daar is revisie vaak een kostengunstigere optie.
Testen is inderdaad niet zo duur revisie daar in tegen kan aardig in de papieren lopen. Als het mijn verstuivers waren zou ik ze laten testen en de goede houden. De verstuivers die niet goed zijn kun je dan als nog vervangen door nieuwe. (waarom kopen als je goede hebt)
200Tdi is inderdaad belachelijk duur heb de mijne laten reviseren om die reden.
200Tdi is inderdaad belachelijk duur heb de mijne laten reviseren om die reden.
Ik vind BP een aardige tent, maar de Engelsen zijn goedkoper, zelfs inc verzenden.
Grtz. Erik
Grtz. Erik
defendertje90 Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> 200Tdi is inderdaad belachelijk duur heb de mijne
> laten reviseren om die reden.
En daarom ga ik nieuwe nozzles bestellen en het zelf doen. Heb een gebruikte verstuiver tester gekocht zodat dat prima zelf te doen moet zijn. Kosten van de tester na 1 setje reviseren er al makkelijk uit (en ik heb nog een aantal diesels dus dan kan ik die ook mooi testen).
-------------------------------------------------------
>
> 200Tdi is inderdaad belachelijk duur heb de mijne
> laten reviseren om die reden.
En daarom ga ik nieuwe nozzles bestellen en het zelf doen. Heb een gebruikte verstuiver tester gekocht zodat dat prima zelf te doen moet zijn. Kosten van de tester na 1 setje reviseren er al makkelijk uit (en ik heb nog een aantal diesels dus dan kan ik die ook mooi testen).
Dat heb ik ook gedaan, maar dat was toch niet zo'n succes. Na mijn motorrevisie heb ik ze opnieuw laten testen bij de electro dieselservice (EDS) in Sittard en er klopte niet veel van.
De nozzles van Ebay zijn echt bras. Na een goede 1000 km hadden er al 2 cavitatie. Na mijn eigen werkzaamheden had ik de verstuivers laten testen bij een bedrijf waar ze alleen de openingsdruk konden testen. Dat was goed, maar het schijnt dat de tweede druk toch ook belangrijk is, en die bleek bij het testen in Sittard niet te kloppen. Ze hebben daar de verstuivers opnieuw gedaan met Bosch onderdelen. Niet alleen de nozzles zijn vervangen, maar ook de schijven boven de nozzles. De monteur zei dat die altijd samen met de nozzles vervangen moeten worden. Verder is de spanning van de veren afgesteld met de ringetjes zodat de primaire en secundaire druk klopt. Dat heeft een lieve duit gekost, maar ze zijn nu echt goed.
Dit karweitje ga ik dus nooit meer zelf doen en staat nu op het lijstje van dingen die ik aan de vakman overlaat (net zoals uitlijnen en onderblok revisie).
De nozzles van Ebay zijn echt bras. Na een goede 1000 km hadden er al 2 cavitatie. Na mijn eigen werkzaamheden had ik de verstuivers laten testen bij een bedrijf waar ze alleen de openingsdruk konden testen. Dat was goed, maar het schijnt dat de tweede druk toch ook belangrijk is, en die bleek bij het testen in Sittard niet te kloppen. Ze hebben daar de verstuivers opnieuw gedaan met Bosch onderdelen. Niet alleen de nozzles zijn vervangen, maar ook de schijven boven de nozzles. De monteur zei dat die altijd samen met de nozzles vervangen moeten worden. Verder is de spanning van de veren afgesteld met de ringetjes zodat de primaire en secundaire druk klopt. Dat heeft een lieve duit gekost, maar ze zijn nu echt goed.
Dit karweitje ga ik dus nooit meer zelf doen en staat nu op het lijstje van dingen die ik aan de vakman overlaat (net zoals uitlijnen en onderblok revisie).
Ik ga voor Bosch onderdelen en als ik denk dat alles goed is 1x laten testen om zeker te zijn. Ga er vanuit dat het wel lukt.