reviseren automaat

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Patrick Nieuwenhuis

reviseren automaat

Bericht door Patrick Nieuwenhuis »

Ik lees als je automaat gereviseerd moet worden dat ook de koppelomvormer gereviseerd moet worden ,wordt dit automatisch meegenomen in de revisie of doen ze alleen de automaat zelf?
Bart van Dessel

Re: reviseren automaat

Bericht door Bart van Dessel »

Kun je daar niet beter even de telefoon voor nemen en het revisiebedrijf bellen? Peter de Koning in Zuid Beijerland is zeer bekend met Land Rover en met de ZF automaatbakken.

Gr, Bart
Patrick Nieuwenhuis

Ik hoef niets te reviseren,[gelukkig nog niet,] maar gewoon voor op t forum omdat enkele een kapotte automaat hebben ben ik gaan lezen en tot mn verbazing las ik ook dat de omvormer gereviseerd moet worden ,daar had ik zelf nooit aan gedacht misschien voor degene die voor een revisie staan een belangrijk item
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Niets moet, maar als de bak gereviseerd moet worden heeft ook de koppelomvormer er al een heel leven op zitten..
Alles ligt dan al uit elkaar en gezien het werk om erbij te komen wil je toch niet dat na 10.000km de koppelomvormer het begeeft ???
Dit naast het feit dat bij verse olie het vuil uit de koppelomvormer zo je nieuwe automaat inloopt na een paar honderd km. (in elk geval bij de nieuwere bakken delen ze dezelfde olie).

Het is een beetje hetzelfde als na 100k de koppeling vervangen wordt dat men gelijk het druklager meeneemt.
Persoonlijk zou ik het niet anders willen; ik denk zelfs dat geen enkel revisiebedrijf garantie geeft als je het niet doet.
Patrick Nieuwenhuis

Bedank voor de uitleg
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Norrmaal gesproken zal een god revisie bedrijf idd adviseren de koppelomvormer direct te revisren/vervangen, Voor de Td5 is er ook nog een HD uitvoering (zie Ashcroft ) te krijgen voor als je wilt gaan Re-mappen/tunen, niet dat de Td5 automaat zo heel veel meer koppel aan kan in standaard vorm.

Je doet er ook verstandig aan om je olie koeler en leidingen te (laten) spoelen, hier kan immers ook vuile olie rond zwerven die mogelijk slijtage deeltjes mee draagt, dit komt dan gelijk in je net gereviseerde bak terecht.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Plaats reactie