Defender elektrisch !
Defender elektrisch !
Hij is er de officiële elektrisch aangedreven Defender,
[www.noordhollandsdagblad.nl]
[www.noordhollandsdagblad.nl]
Re: Defender elektrisch !
Te zot voor woorden dat een merk als Landrover aan die onzin mee doet. Zeker met het Defender model. Als het nu met een stads-Freelander is, oké.
Maar de 'Go anywere car' als de Defender elektrisch? Zal een vreemd zicht zijn, om de 80 km een laadstation in de woestijnen en andere moeilijk bereikbare plaatsen.
We hebben toch al de naam milieu vervuilers te zijn, laten we dat dan ook maar doen...
Grtz. Erik
Maar de 'Go anywere car' als de Defender elektrisch? Zal een vreemd zicht zijn, om de 80 km een laadstation in de woestijnen en andere moeilijk bereikbare plaatsen.
We hebben toch al de naam milieu vervuilers te zijn, laten we dat dan ook maar doen...
Grtz. Erik
Re: Defender elektrisch !
yep, da's tenminste van de zonnige kant! zo dacht men over het paard ook ... ooit.
Mooi weekend, Martijn
Mooi weekend, Martijn
Re: Defender elektrisch !
Ding bestaat al even maar ik zou graag een elektrische Land Rover willen als ze wat verder zijn met energie opslag.
Re: Defender elektrisch !
Volledig elektrisch is denk ik nog heel ver weg.. Hybride, dus een verbrandingsmotor én elektrisch is dusdanig goed voor het milieu dat enkel de groene rukkers dat zien. Je gaat immers áltijd op rendement achteruit als je hem als de reeds gemaakte energie weer om gaat zetten.
Maar natuurlijk ieder zijn ding.
Grtz. Erik
Maar natuurlijk ieder zijn ding.
Grtz. Erik
Re: Defender elektrisch !
Ik vrees dat ze de aandrijflijn grotendeels ongewijzigd hebben gelaten, dus de verliezen daar zijn ook nog steeds groot.
Wiel-naaf motoren met een intelligente aansturing, nog wat minder accu (met liefst verbeterde capaciteit) en dan nog een bescheiden generator-dieseltje, dan kom je wel ver en uiteindelijk verder want beter als het oude auto-motive concept.
Het grootste probleem zal zijn: de naaf-motoren terrein- en hufter-proof maken, en de aansturing zo in te pakken dat ook die duurzaam tegen misbruik kan.
Aardige is wel dat je aan de cijfers ziet dat er bijna 30 kW doorgaat (per 80 km, zeg maar per uur) die 30 kW kan je al wel opwekken, maar de winst is dan al zoek, er moet dus meer dan een beetje rendementswinst gevonden worden voor het wat wordt. (Daarom dus mijn suggestie van wiel-naaf-motoren en slimme aansturing met terugwinning etc.)
Marc
Wiel-naaf motoren met een intelligente aansturing, nog wat minder accu (met liefst verbeterde capaciteit) en dan nog een bescheiden generator-dieseltje, dan kom je wel ver en uiteindelijk verder want beter als het oude auto-motive concept.
Het grootste probleem zal zijn: de naaf-motoren terrein- en hufter-proof maken, en de aansturing zo in te pakken dat ook die duurzaam tegen misbruik kan.
Aardige is wel dat je aan de cijfers ziet dat er bijna 30 kW doorgaat (per 80 km, zeg maar per uur) die 30 kW kan je al wel opwekken, maar de winst is dan al zoek, er moet dus meer dan een beetje rendementswinst gevonden worden voor het wat wordt. (Daarom dus mijn suggestie van wiel-naaf-motoren en slimme aansturing met terugwinning etc.)
Marc
Re: Defender elektrisch !
Koop dan een prius,die is erop gemaakt!Dan laat je ook zien dat je anti terreinwagen bent.Ik diesel lekker door!
Mark
Mark
Re: Defender elektrisch !
Wat was er eerder: kip of het ei?
De hedendaagse wereld is zo afhankelijk van olie op dit moment, dat men de electrische auto niet accepteerd zolang deze ook maar 1 nadeel ten opzichte van een huidige auto heeft.
Ik ben geen groene rakker, maar ben wel stellig overtuigd dat een volledige electrische auto de enige oplossing is. Er zijn meer stopcontacten in de wereld dan benzinestations. Elektriciteit is makkelijk te vervoeren en te produceren. Bovendien is schoon produceren ook mogelijk.
Belangrijkste voordeel is dat electrisch rijden erg comfortabel is, veel vermogen, geen versnellingsbak nodig (of geen gecompliceerde), weinig onderhoud, veel ontwerpvrijheid voor ontwerpers, enz.
Alleen... Of je hebt een auto vol accu's nodig, of je hebt nu een beperkte actieradius.
Overigens was ik altijd sceptisch, maar ik heb 4 weken met een Tesla mogen doorbrengen. Wat een feest, mijn Rovers hebben stilgestaan. Zoveel rijden als ik wilde voor 1ct per kilometer (geen zonnepanelen thuis). Na dag 1 heb ik niet meer aan de actieradius gedacht, ruim voldoende in NL. Ik laadde nog niet eens iedere dag. En een acceleratie en remvermogen! De 997 van mijn broer heb ik meerdere malen voor piep laten staan,
De hedendaagse wereld is zo afhankelijk van olie op dit moment, dat men de electrische auto niet accepteerd zolang deze ook maar 1 nadeel ten opzichte van een huidige auto heeft.
Ik ben geen groene rakker, maar ben wel stellig overtuigd dat een volledige electrische auto de enige oplossing is. Er zijn meer stopcontacten in de wereld dan benzinestations. Elektriciteit is makkelijk te vervoeren en te produceren. Bovendien is schoon produceren ook mogelijk.
Belangrijkste voordeel is dat electrisch rijden erg comfortabel is, veel vermogen, geen versnellingsbak nodig (of geen gecompliceerde), weinig onderhoud, veel ontwerpvrijheid voor ontwerpers, enz.
Alleen... Of je hebt een auto vol accu's nodig, of je hebt nu een beperkte actieradius.
Overigens was ik altijd sceptisch, maar ik heb 4 weken met een Tesla mogen doorbrengen. Wat een feest, mijn Rovers hebben stilgestaan. Zoveel rijden als ik wilde voor 1ct per kilometer (geen zonnepanelen thuis). Na dag 1 heb ik niet meer aan de actieradius gedacht, ruim voldoende in NL. Ik laadde nog niet eens iedere dag. En een acceleratie en remvermogen! De 997 van mijn broer heb ik meerdere malen voor piep laten staan,
Re: Defender elektrisch !
Tja, inderdaad ieder zijn ding.
Ik heb geen auto nodig voor mijn werk (ga altijd met het vliegtuig), maar ben vorige week wel met het gezin naar de Ardennen geweest.
320 km in 1x.. handig
of 4x stoppen en een paar opladen met een peuter van 2.5 jaar? Hmm.
Als de ontwikkeling eenmaal zover is dat je elektriciteit in 20 liter jerrycans kan vervoeren en dezelfde afstand kan halen als een knappe diesel, dan ga ik er MISSCHIEN over denken.
Grtz. Erik
Ik heb geen auto nodig voor mijn werk (ga altijd met het vliegtuig), maar ben vorige week wel met het gezin naar de Ardennen geweest.
320 km in 1x.. handig
of 4x stoppen en een paar opladen met een peuter van 2.5 jaar? Hmm.
Als de ontwikkeling eenmaal zover is dat je elektriciteit in 20 liter jerrycans kan vervoeren en dezelfde afstand kan halen als een knappe diesel, dan ga ik er MISSCHIEN over denken.
Grtz. Erik
Re: Defender elektrisch !
ach ach 'groen r ...' is dat nou nodig ... zucht ...
Martijn
Martijn
Re: Defender elektrisch !
Tsja,
Elektriciteit is makkelijk transporteerbaar, behalve als je 500 meter voor een laadpunt stil valt Een Range extender zoals de Ampéra en de Volt zou er bij moeten.
Overigens, voor één KWh stroom in een stoomcentrale (Aardolie of gas) centrale opgewekt, moet je wel 2,5 KWh energie verbranden. 40% rendement is wel het maximum van de meeste centrales zoals in Nederland aanwezig zijn. De CO productie (op afstand) is dus ook 2,5 maal voor die ene KWh. Een goede auto haalt een mechanisch rendement van 35%. Dat scheelt dus niet veel.
Kun je de auto laten rijden op witte steenkool (waterkracht centrale), dan win je iets. Geen CO2 productie (op afstand). Die hebben een rendement tot rond de 90%. Alleen daar waar die centrales populair zijn (Noorwegen/Zweden) staan de stopcontacten erg ver uit elkaar. In de Alpen landen zou dit wat beter kunnen zijn.
Kern energie, geen CO2 dus, maar daar hebben we sinds 1986 en twee jaar geleden steeds meer onze bedenkingen over.
Zuinige auto's kan alleen door gewichtsbesparing en recuperatie van remenergie. Het sleuren aan 1.800 Kg kost veel energie, daar kom je niet onderuit met onze hobby.
Onze MX-5 loopt 1:13 tot 14, maar dan wel met veel lol (lees rechter pedaal ver naar beneden gedrukt), maar ja, die weegt dan ook maar 1.000Kg.
Ook zuiniger kan het met een motor met hoge compressie (lees diesel). Hoe hoger de compressie (hoe hoger de mechanische belasting) hoe beter het rendement.
Bij een benzine motor met een compressie van 1:13 (ja dertien) peuterden we 35 jaar geleden al meer dan 600 PK uit een vette 454 Big-Block Chevy, niet boven de 6.000 Rpm, zonder compressor of turbo. Die zoop even veel als een Magnum 440 Big-Block, die "maar" 500PK haalde met 1:9,5 compressie (Ok liepen beiden 1 op 1).
Het zal nog een lange weg c.q. verlengsnoer worden.
Groeten en sleutel ze,
Jos
2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c78e12338d1e685752a1bc97ef3a9232', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16450740, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('8d916810fe25273b9fa276a82090dca8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16450740, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.
Elektriciteit is makkelijk transporteerbaar, behalve als je 500 meter voor een laadpunt stil valt Een Range extender zoals de Ampéra en de Volt zou er bij moeten.
Overigens, voor één KWh stroom in een stoomcentrale (Aardolie of gas) centrale opgewekt, moet je wel 2,5 KWh energie verbranden. 40% rendement is wel het maximum van de meeste centrales zoals in Nederland aanwezig zijn. De CO productie (op afstand) is dus ook 2,5 maal voor die ene KWh. Een goede auto haalt een mechanisch rendement van 35%. Dat scheelt dus niet veel.
Kun je de auto laten rijden op witte steenkool (waterkracht centrale), dan win je iets. Geen CO2 productie (op afstand). Die hebben een rendement tot rond de 90%. Alleen daar waar die centrales populair zijn (Noorwegen/Zweden) staan de stopcontacten erg ver uit elkaar. In de Alpen landen zou dit wat beter kunnen zijn.
Kern energie, geen CO2 dus, maar daar hebben we sinds 1986 en twee jaar geleden steeds meer onze bedenkingen over.
Zuinige auto's kan alleen door gewichtsbesparing en recuperatie van remenergie. Het sleuren aan 1.800 Kg kost veel energie, daar kom je niet onderuit met onze hobby.
Onze MX-5 loopt 1:13 tot 14, maar dan wel met veel lol (lees rechter pedaal ver naar beneden gedrukt), maar ja, die weegt dan ook maar 1.000Kg.
Ook zuiniger kan het met een motor met hoge compressie (lees diesel). Hoe hoger de compressie (hoe hoger de mechanische belasting) hoe beter het rendement.
Bij een benzine motor met een compressie van 1:13 (ja dertien) peuterden we 35 jaar geleden al meer dan 600 PK uit een vette 454 Big-Block Chevy, niet boven de 6.000 Rpm, zonder compressor of turbo. Die zoop even veel als een Magnum 440 Big-Block, die "maar" 500PK haalde met 1:9,5 compressie (Ok liepen beiden 1 op 1).
Het zal nog een lange weg c.q. verlengsnoer worden.
Groeten en sleutel ze,
Jos
2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c78e12338d1e685752a1bc97ef3a9232', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16450740, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('8d916810fe25273b9fa276a82090dca8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16450740, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.