Land Rover 110 300TDI Vermogen verlies

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Meknes

Land Rover 110 300TDI Vermogen verlies

Bericht door Meknes »

Beste mede forummers,

Sinds ik mijn uitlaat heb vervangen en met name de midden demper door een stuk pijp, hoor ik het gefluit van de turbo continu en voorheen was die bijna niet te horen.
Waar ik ook last van heb is het vermogen verlies als ik rond 100 a 120 rij op zijn 5.
Als ik aankom rijden met een vaart en ik wil heuvel op, kon ik vroeger met 120 of meer gewoon door blijven rijden, op dit moment helaas niet, het enige wat nog helpt is snel terugschakelen naar 4 en dan van 100 naar 120.
Tevens kon ik vroeger met gemak 140 halen wat nu absoluut niet lukt, wel als ik terugschakel naar 4 en pas bij 120 weer naar zijn 5 schakel, dan heeft de auto power, maar de motor heeft het dan wel te verduren. Op zijn 5 lijkt het net of de auto heel snel vermogen verliest. Kan dit aan de turbo liggen want dat gefluit had ik echt niet voorheen.
Ik lees hier ook berichten over timing, distributie, intercooler, slangen.....hopelijk kan iemand mij op de goede weg wijzen.

Alvast bedankt,

Abdel
Thimo

Re: Land Rover 110 300TDI Vermogen verlies

Bericht door Thimo »

Ik zou zeggen, plaats de middendemper weer terug en kijk of dan de problemen verholpen zijn.
Is je nieuwe uitlaat wel voor een 300TDI en niet toevallig voor een ander blok?

Mvg Thimo.
Meknes

Bericht door Meknes »

Thimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou zeggen, plaats de middendemper weer terug
> en kijk of dan de problemen verholpen zijn.
> Is je nieuwe uitlaat wel voor een 300TDI en niet
> toevallig voor een ander blok?
>
> Mvg Thimo.

Uitlaat heb ik via de bekende Engelse shop besteld, het is wel voor een 300TDI.
Midden demper heb ik helaas niet meer, het tussenstukje is mij door iemand van het forum aanbevolen.
Toch nog bedankt voor je reactie.
Thimo

Bericht door Thimo »

Je heb dus de klachten gekregen na het wisselen van de uitlaat?
Als dit zo is zoek het dan niet verder in andere dingen maar in het uitlaatcircuit.
Is de pijp direct na de turbo lekdicht?
Een turbo heeft tegendruk nodig van de uitlaat, is de diameter van de uitlaat te klein heb je een te hoge tegendruk.
Hierdoor draait de turbo niet op toeren en heb je te weinig zuurstof.
Dit merk je aan vermogensverlies en zwarte rook,
Komt er zwarte rook uit de uitlaat of zie je daarin geen verandering?

Mvg Thimo.

PS kijk ook eens op www.uniteddiesel.co.uk .
Benno

Bericht door Benno »

Een turbo wil net zo weinig mogelijk tegendruk, des te sneller spoelt hij op naar toeren en gaat hij vermogen leveren.

Als de enige aanpassing de uitlaat is vind ik dit gek, is er niet meer aangepast ??

groet,

Benno
Rodietje nieuw

Bericht door Rodietje nieuw »

Het gefluit van de turbo is best te verklaren door het verwijderen van de tussendemper, vermogensverlies niet zolang je een pijp met de juiste diameter hebt...
Driving Dutchman

Bericht door Driving Dutchman »

Dit is een interessant draadje. Heb dit verschijnsel ook, maar had niet door dat dit aan de uitlaat kon liggen. Heb een rvs met ongedempte middenpijp van ss uitlaatsystemen in Engeland. Nu ik eraan terugdenk is het bij mij inderdaad ook na het vervangen van de uitlaat gekomen denk ik, weet het niet helemaal zeker, maar zou best eens kunnen.

Michiel

Driving Dutchman
2B4CE817-ED11-4C22-BF5B-5CD5AFCAEC73-7167-0000071A65480718.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4b3479cf7e1e2eacc0f5f840d99a9fb1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi251.photobucket.com%2Falbums%2Fgg286%2FDrivingDutchman%2F2B4CE817-ED11-4C22-BF5B-5CD5AFCAEC73-7167-0000071A65480718.jpg', 'http://i251.photobucket.com/albums/gg286/DrivingDutchman/2B4CE817-ED11-4C22-BF5B-5CD5AFCAEC73-7167-0000071A65480718.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi251.photobucket.com%2Falbums%2Fgg286%2FDrivingDutchman%2F2B4CE817-ED11-4C22-BF5B-5CD5AFCAEC73-7167-0000071A65480718.jpg', '', 16442602, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Een prettig gestoorde die in een nog natter land is gaan wonen.
Series IIa 109 sw safari 1962 (Hannie)
Defender 110 CSW overland voorbereidt (Nellie)
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

UItlaat van de wel bekende engelse Shop, Hmm dan denk ik dat daar het probleem zit, china uitlaat, verkeerde diameter of misschien wel verstopt, verkeerde constructie.

Gooi de eind demper eens los net achter de tussen pijp, en ga dan eens een rondje rijden. de eind demper kan blijven hangen als ik me niet vergis.

als dan het vermogen terug is dan zit het probleem in de eind demper.

Een turbo zonder dempers hoor je altijd wel een beetje fluiten al dempen sommige eind dempers het gefluit meer dan anderen dus daar is opzich niks mis mee.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Meknes

Bericht door Meknes »

Bedankt voor jullie antwoorden.
De einddemper zal ik zeker los maken om te kijken of daarmee het probleem opgelost is.
De auto rookt alleen bij het starten of als je opeens veel gas opeen geeft, dan zie je inderdaad wat zwarte rook uit de demper komen.
Ik laat jullie nog weten of dit het probleem was.
mvg,
Abdel
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Het roken bij het starten is niet ongewoon, ook het pluimpje rook als je plots het gas kelderdt is vrij normaal.

Ik ben benieuwd.....

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
paul be

Bericht door paul be »

Ik heb ook de tussendemper weggelaten, er zit alleen een dempertje achteraan (geloof ik uit mijn hoofd), maar het voorste deel en middenstuk heb ik alleen pijp zoals je die kan bestellen. Ik heb er absloluut geen vermogensverlies mee, ook geen andere problemen.

mvg
paul

defender 110 300TDi
Plaats reactie