Chassisnummer >>>>> Verzinken

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Maurice Bastings

Chassisnummer >>>>> Verzinken

Bericht door Maurice Bastings »

Voor het verzinken moet het chassisnummer door een plaatje worden afgedekt.
Is het voldoende om dit op een aantal plaatsen te hechten of kruipt de zink er dan toch achter?
Met andere woorden, moet het geheel rondom worden afgelast??

Maurice Bastings

Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
Range Rover Classic V8 EFI

[mauricebastings.jouwweb.nl]
Ad

Re: Chassisnummer >>>>> Verzinken

Bericht door Ad »

Ik heb gezien dat de zink er achter kan kruipen. Zal meevallen als het goed op elkaar geklemd zit. Zeker als je er eventueel ook antizionistisch pasta tussen doet.

Maar voor de zekerheid heb ik het bij mij toch maar even dicht gelast. Kwam er keurig weer vanaf.
Wel niet te diep doorlassen, zodat je met RDW geen problemen krijgt. Men zou immers kunnen denken dat je het nummer er in gelast hebt.

Naderhand alleen deze plek even goed bijhouden.
En je hoeft er niet voor bij de RDW langs. Kan gewoon zo door de apk
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

EDIT: net = NIET

Zou juist niet rondom chassisnummer gaan lassen, blijft het zo ook redelijk goed en anders gewoon dik antizinkpasta er op smeren, werkt prima.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/03/2013 10:32 door Lucas van Lierop.
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Wij gaan niet lopen lassen in de buurt van chassisnummers voor de zekerheid.
Als het nummer er nu mooi diep in staat kieperen we hem zo het zinkbad in. Meestal komt het er prima leesbaar uit, en meteen mooi verzinkt, dus het nummer roest ook niet meer weg. Soms is het volgelopen, dan maken we het zink even vloeibaar met de autogeenbrander en borstelen het zink er af met een staalborstel.
Als het nummer nu al dun is zou ik er even een loodje aan laten hangen door de RDW (voor het zinkbad een klein metalen doosje met schelpenzand om het loodje monteren), als het nummer dan later niet meer leesbaar is slaat de RDW het nummer weer in.
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

EXCUUS: ik had per ongeluk 'net' ipv 'niet' getypt niet gaan lassen dus. Wat betreft die loodjes, doe er maar extra want niet alle loodjes overleven het. Bij mijn carosserie en chassis heeft de RDW op eigen initiatief bij alle loodjes (stuk of 6) een zelfverzonnen code met daarin het nummer van het loodje ingeslagen.

Groet
Plaats reactie