vervangen Thermostaat 2.5 N/A

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
hans90

vervangen Thermostaat 2.5 N/A

Bericht door hans90 »

Hi mensen,

weet iemand of er toevallig een filmpje is hoe je een thermostaat van een 2.5 N/A vervangt ?
Ik heb de indruk dat mijn thermostaat niet open gaat.
Bovenste radiator slang wordt flink warm onderste blijft koud.
aanvoer naar kachel wordt ook warm.
vreemde is dat temperatuurmeter maar net een beetje uitslaat na een tijdje rijden.

Vr.gr. Hans90
defendertje90

Re: vervangen Thermostaat 2.5 N/A

Bericht door defendertje90 »

Zo spannend is dat niet hoor. Radiateur koelvloeistof eruit halen en dan de 3 boutjes losdraaien van het huis waar je bovenste koelslang naar toe loopt. Thermostaat eruit halen en oude pakking volledig verwijderen op alle 2 de delen. Daarna nieuwe thermostaat erin nieuwe pakking met beetje vloeibare pakking terug plaatsen en alles weer aansluiten.

Maar als hij niet warm loopt betwijfel ik het of je thermostaat blijft hangen. Als hij dicht blijft staan loopt je motor binnen 5 km heet.
Blijft hij open staan dan word hij amper warm, zelfde geld als er totaal geen thermostaat in zit.

Wanneer heb je dit geconstateerd toen het nog koud was en sneeuwde of deze week met 15 graden buiten. Als het eerste het geval is dan is het nog niet zo raar dat de onderste koelslang koud is bij 15 graden zou hij iets warmer moeten zijn maar ook niet overdreven heet.

Ik denk dat je je eigen niet druk hoeft te maken zolang hij nog goed koelt. Enige wat je kunt kijken is of hij niet open blijft staan of dat er totaal geen in zit.
Plaats reactie