Iemand ervaring met het koppelen van de tanks van een militaire 109?
Wil eigenlijk de tankopening naar buiten brengen, zodat ik met 1 vulopening de 2 tanks kan vullen.
Nu is dat niet moeilijk, maar wel als ik 2 volle tanks heb en de wagen schuin zou zetten, dan moet de diesel ergens naar toe (communicerende vaten).
Dit is niet de bedoeling....
Ik denk eraan de ontluchting naar boven te brengen en dan een automatische ontluchter er tussen te zetten.
Iemand ervaring met dit soort grappen?
vast bedankt,
gr Rik
Koppelen brandstoftanks.
Re: Koppelen brandstoftanks.
Tank zal bij scheefstand gaan overlopen door de vul opening. Je kunt een tank helemaal dichtmaken door de vulopening echt af te sluiten en dan de tanks koppelen met een verbindingsslang aan de onderzijde en een verbindingsslang voor ontluchting aan de bovenzijde. Brandstofkraantje kun je dan ook weglaten.
Ik zou het zelf niet op deze manier doen. Bij een lek loopt dan in een keer alle diesel weg en je moet gaan prutsen aan je tanks. Je moet toch aansluitingen maken voor de slangen.
Twee buitenvullers is denk ik makkelijker.
Arnold.
Ik zou het zelf niet op deze manier doen. Bij een lek loopt dan in een keer alle diesel weg en je moet gaan prutsen aan je tanks. Je moet toch aansluitingen maken voor de slangen.
Twee buitenvullers is denk ik makkelijker.
Arnold.
Re: Koppelen brandstoftanks.
Als je ze al gaat koppelen zorg dat je een goede ruime ontluchting hebt. Bij een Nissan met dubbele tank heb ik gehad dat de ene tank volgedrukt werd met de lucht uit de andere tank. Daardoor kreeg je op een gegeven moment tegendruk op de vulslang waardoor het in de vulslang omhoog kwam borrelen en het vulpistool steeds afsloeg. Echt zwaar irritant, stond je soms 15min te tanken om hem helemaal vol te krijgen. Maar ja dan had je wel 160 liter bij je...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2013 18:52 door Erik en José.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2013 18:52 door Erik en José.