CAV DPS pomp lekt: iemand ervaring mee?
CAV DPS pomp lekt: iemand ervaring mee?
Hallo prikkers,
De dieselpomp van mijn Series 3 met 2.5 na lekt een beetje waar de gashendel de pomp in gaat, bij die dikke veer. Hierdoor start de auto moeilijk na een paar dagen stilstaan. Ik zag het omdat onder de auto van die prachtige kleuren in een plas water ontstonden.
Ik las op internet op diverse forums dat het vaker voorkomt, misschien wel typisch voor deze brandstofpomp en dat verhelpen niet zo'n grote klus is: een pakkingsetje met een paar rubbertjes, een nieuw dekselpakking en een uur prutsen of zo.
Dus revisiebedrijf hier in de buurt gebeld en typenummer doorgegeven: Lucas CAV dps 8520A060A 594. Hebt u een reparatiesetje voor me? "Ja meneer, dat kunt u bij deze pomp niet zelf doen, het hele deksel moet vervangen worden, een ingrijpende klus. Als u de pomp hier brengt kost dat inclusief uren 350 Euro". Ik heb niet gevraagd, maar het zal wel ex btw zijn. Dat wordt hem dus niet.
Is het zo dat er verschil is in types dps pompen en dat toevallig bij dit type ("200 serie"?) het vervangen van de pakkingen niet zelf te doen is?
Heeft iemand hier ervaring mee? Klopt dit verhaal? Zo niet; waar kan ik zo'n reparatiesetje krijgen zonder poespas?
vast bedankt!
De dieselpomp van mijn Series 3 met 2.5 na lekt een beetje waar de gashendel de pomp in gaat, bij die dikke veer. Hierdoor start de auto moeilijk na een paar dagen stilstaan. Ik zag het omdat onder de auto van die prachtige kleuren in een plas water ontstonden.
Ik las op internet op diverse forums dat het vaker voorkomt, misschien wel typisch voor deze brandstofpomp en dat verhelpen niet zo'n grote klus is: een pakkingsetje met een paar rubbertjes, een nieuw dekselpakking en een uur prutsen of zo.
Dus revisiebedrijf hier in de buurt gebeld en typenummer doorgegeven: Lucas CAV dps 8520A060A 594. Hebt u een reparatiesetje voor me? "Ja meneer, dat kunt u bij deze pomp niet zelf doen, het hele deksel moet vervangen worden, een ingrijpende klus. Als u de pomp hier brengt kost dat inclusief uren 350 Euro". Ik heb niet gevraagd, maar het zal wel ex btw zijn. Dat wordt hem dus niet.
Is het zo dat er verschil is in types dps pompen en dat toevallig bij dit type ("200 serie"?) het vervangen van de pakkingen niet zelf te doen is?
Heeft iemand hier ervaring mee? Klopt dit verhaal? Zo niet; waar kan ik zo'n reparatiesetje krijgen zonder poespas?
vast bedankt!
Re: CAV DPS pomp lekt: iemand ervaring mee?
ha hans
afblijven is mijn advies.
om de lekkage te verhelpen moet de pompdeksel op een of andere manier geborgd worden
ik was zelf ook te enthousiast op een zondag middag begonnen.
resultaat , pomp helemaal van slag
2 dagen bezig geweest met pielen, zonder resultaat.
een adres in brabant is frans van poppel in duizel.
die reviseert voor zeer schappelijke prijs.
maar dan moet de pomp los aangelverd worden
succes
afblijven is mijn advies.
om de lekkage te verhelpen moet de pompdeksel op een of andere manier geborgd worden
ik was zelf ook te enthousiast op een zondag middag begonnen.
resultaat , pomp helemaal van slag
2 dagen bezig geweest met pielen, zonder resultaat.
een adres in brabant is frans van poppel in duizel.
die reviseert voor zeer schappelijke prijs.
maar dan moet de pomp los aangelverd worden
succes
Doet Robert Ketelaar die pompen niet reviseren? Of doet hij alleen de 2.25D pompen, als er verschil is, geen idee. Even hier zoeken dan vind je denk ik zijn email adres vast wel. Kun je bij hem eens informeren.
Groeten Jan
Groeten Jan
Ook reparatie en revisie van 2.25 CAV DPA en 2.5 CAV DPS dieselpompen.
Tel:06-21585460
E-mail:robert@keteldijk.nl
Tel:06-21585460
E-mail:robert@keteldijk.nl
Voila, het word je op een bordje aan gereikt
Groeten Jan
Groeten Jan
Bedankt voor de info! Ik heb Robert een mailtje gestuurd en ben benieuwd naar zijn reactie!
Hebben meer mensen misschien ervaring met dit probleem en deze reparatie?
Hebben meer mensen misschien ervaring met dit probleem en deze reparatie?
Ik heb een fotoserie van de reparatie gemaakt voor de liefhebber.
Zie [plus.google.com]
Hoop dat het ook nuttig is voor anderen!
groet,
Hans
Zie [plus.google.com]
Hoop dat het ook nuttig is voor anderen!
groet,
Hans
Ik heb na een motorwissel de hele deksel er af gehad en weer teruggeplaatst zonder problemen ... wel een gefrunik.
Daarna heb ik de deksel er voor de lol nog eens af gehad. ik moest ook de afdichting van het asje vervangen omdat deze lekte.
Ik heb er zelf een olie bestendig kunstof afdichting in gedaan, Alleen deze is 's winters nogal stug en lekt iets, nadat de motor wat warmer is houdt het lekken ook op.
Ik heb de pomp nu zo dat de 109 een top heeft van 130 km/uur... lachuh. Maar ik hou het op 90-95 km/uur.... dan blijven de onderdelen er beter aanvast zitten.
Ik heb in het verleden een franse manual gevonden, deze is door iemand gemaakt met heel veel leuke foto's van hoe alles zit.
Groet,
Martin
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/05/2013 20:40 door sirmartin.
Daarna heb ik de deksel er voor de lol nog eens af gehad. ik moest ook de afdichting van het asje vervangen omdat deze lekte.
Ik heb er zelf een olie bestendig kunstof afdichting in gedaan, Alleen deze is 's winters nogal stug en lekt iets, nadat de motor wat warmer is houdt het lekken ook op.
Ik heb de pomp nu zo dat de 109 een top heeft van 130 km/uur... lachuh. Maar ik hou het op 90-95 km/uur.... dan blijven de onderdelen er beter aanvast zitten.
Ik heb in het verleden een franse manual gevonden, deze is door iemand gemaakt met heel veel leuke foto's van hoe alles zit.
Groet,
Martin
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/05/2013 20:40 door sirmartin.
Hoi
Ik zou graag de manual eens inkijken
svp doorsturen
ik heb nog een pomp liggen met een deksel er vanaf
Ik kreeg hem niet meer goed grrrrrrrr..
peter
Ik zou graag de manual eens inkijken
svp doorsturen
ik heb nog een pomp liggen met een deksel er vanaf
Ik kreeg hem niet meer goed grrrrrrrr..
peter
Het lijkt er op dat handleidingen of tekeningen van deze pomp "top secret" zijn. Ik heb het hele internet afgestroopt en niets gevonden. Wel veel van de dpa pomp (2.25 diesel) en verder opengewerkte modellen van de dps. Zoeken op ERC6761 leverde al meer op dan Lucas/CAV/Delphi DPS, maar geen handleidingen of werkplaatshandboek. Schijnt sowieso een redelijk onbekend type te zijn want zelfs een vrij groot revisiebedrijf hier in het noorden bleef maar zeggen dat ik zeker de DPC bedoelde...
Hans,
Bedankt voor de foto's mij is het alleen niet duidelijk of je het asje er zo uit kan trekken?
Mijn ervaring is dat asjes in de regel ergens aan vast zitten, dus zal het hier niet anders zijn .?!?
En hoe staat het met de handleiding/tekening? is die al publiekelijk terug te vinden?
Bedankt voor de foto's mij is het alleen niet duidelijk of je het asje er zo uit kan trekken?
Mijn ervaring is dat asjes in de regel ergens aan vast zitten, dus zal het hier niet anders zijn .?!?
En hoe staat het met de handleiding/tekening? is die al publiekelijk terug te vinden?