LPG niet starten en tikken schakelaar
LPG niet starten en tikken schakelaar
Hallo,
Vandaag mijn 110 v8 op LPG gestart maar meteen na het starten bij het gasgeven sloeg de motor af, gebeurt wel vaker wanneer de motor nog helemaal koud is.
Opnieuw starten, maar de motor sloeg niet aan. Meestal als ik dan 20 a 30 minuten wacht slaat de motor wel weer aan.
Nu helaas niet.
Ik merk dat tijdens het starten de LPG schakelaar wat tikt. (En dat is niet het tikken wat de schakelaar doet bij een lege accu.)
Ik heb het stekkerblokje achteruit de schakelaar gehaald en toen eens gestart, ik kon toen duidelijk zien dat de tikken, vonkjes zijn.
Het lijkt erop dat het bruine of zwarte draadje dit veroorzaakt.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Het viel mij een aantal dagen geleden ook op dat of de bobine tikjes gaf toen ik de motorkap omhoog had of de bougiekabels.
Het bruine draad is volgens mij het draad wat om de bobine kabel gedraait zit.
Zou de bobine stuk zijn?
Bedankt voor het meedenken,
van Dijk
Vandaag mijn 110 v8 op LPG gestart maar meteen na het starten bij het gasgeven sloeg de motor af, gebeurt wel vaker wanneer de motor nog helemaal koud is.
Opnieuw starten, maar de motor sloeg niet aan. Meestal als ik dan 20 a 30 minuten wacht slaat de motor wel weer aan.
Nu helaas niet.
Ik merk dat tijdens het starten de LPG schakelaar wat tikt. (En dat is niet het tikken wat de schakelaar doet bij een lege accu.)
Ik heb het stekkerblokje achteruit de schakelaar gehaald en toen eens gestart, ik kon toen duidelijk zien dat de tikken, vonkjes zijn.
Het lijkt erop dat het bruine of zwarte draadje dit veroorzaakt.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Het viel mij een aantal dagen geleden ook op dat of de bobine tikjes gaf toen ik de motorkap omhoog had of de bougiekabels.
Het bruine draad is volgens mij het draad wat om de bobine kabel gedraait zit.
Zou de bobine stuk zijn?
Bedankt voor het meedenken,
van Dijk
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Bedoel je met lpg schakelaar de gasklep of de keuze schakelaar? En met tikje bedoel je dus vonkjes niet?
Ik zou de aansluitingen even schoonmaken en inspuiten met bijv contactspray oid.
Wat betreft vonken bij de bobine, start je auto eens in de donker en kijk dan goed naar de kabels, ik denk dat je een nieuw kabel setje(bobine en bougie kabels) moet installeren want dat zal het tikken(vonkoverslag zijn).
De draad die om de bobine draad gedraaid zit is een detectie draad voor je lpg klep.Als er geen vonk(stroompuls in de draad) wordt
"gevoeld" schakeld de klep de lpg toevoer uit.Dit voorkomt dus dat bij contact aan en motor uit(als hij per ongeluk afslaat oid) de gas toevoer door blijft stromen.
Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.
Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('da95fe269b2f195afba41c747bcc2e4d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', '', 16341541, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik zou de aansluitingen even schoonmaken en inspuiten met bijv contactspray oid.
Wat betreft vonken bij de bobine, start je auto eens in de donker en kijk dan goed naar de kabels, ik denk dat je een nieuw kabel setje(bobine en bougie kabels) moet installeren want dat zal het tikken(vonkoverslag zijn).
De draad die om de bobine draad gedraaid zit is een detectie draad voor je lpg klep.Als er geen vonk(stroompuls in de draad) wordt
"gevoeld" schakeld de klep de lpg toevoer uit.Dit voorkomt dus dat bij contact aan en motor uit(als hij per ongeluk afslaat oid) de gas toevoer door blijft stromen.
Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.
Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('da95fe269b2f195afba41c747bcc2e4d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', '', 16341541, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Hallo Dirk,
Bedankt voor je antwoord.
Met de schakelaar bedoel ik de keuzeschakelaar, hier zit een stekkerblokje in en deze tikt/vonkt. (Ook wanneer ik de keuzeschakelaar verwijder blijft het stekkerblokje vonken/tikken.)
Ik zal morgen alle aansluitingen eens bij langs gaan. (Bougiekabels had ik al besteld.)
Bedankt voor je antwoord.
Met de schakelaar bedoel ik de keuzeschakelaar, hier zit een stekkerblokje in en deze tikt/vonkt. (Ook wanneer ik de keuzeschakelaar verwijder blijft het stekkerblokje vonken/tikken.)
Ik zal morgen alle aansluitingen eens bij langs gaan. (Bougiekabels had ik al besteld.)
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Zonder te zien wat er is gebouwd is het moeilijk gokken.
Maar Ik heb het vermoden dat een echte knutselaar de LPG heeft aangesloten, en zo te horen krijg je hoogspanning ( die draad om de bobine kabel) op je keuze schakelaar. Nu weet ik net of dit echt zo is maar als dat wel is dan verklaart dat de vonken, en het tikken, daarnaast is deze manier van aasluiten levens gevarlijk, je hebt te maken met 20.000 volt en je LPG systeem is niet beveiligd via een veiligheids relais.
Bekijk dit even.
Ga je electra even na en kijk of het goed is aangesloten, de schema in de link zal je daarbij helpen.
De veiligheids relais kan elke automaterialen zaak leveren en kost een 10,- ongeveer.
als alles wel goed is aangesloten dat zul je warschijnlijk een los contactje hebben, of een vervuilde schakelaar.
Kijk alles even goed na voor de zekerheid, er zijn veel hobbyisten aan het werk aan Landrovers, het kan zo maar zijn dat er dus niks van klopt.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Maar Ik heb het vermoden dat een echte knutselaar de LPG heeft aangesloten, en zo te horen krijg je hoogspanning ( die draad om de bobine kabel) op je keuze schakelaar. Nu weet ik net of dit echt zo is maar als dat wel is dan verklaart dat de vonken, en het tikken, daarnaast is deze manier van aasluiten levens gevarlijk, je hebt te maken met 20.000 volt en je LPG systeem is niet beveiligd via een veiligheids relais.
Bekijk dit even.
Ga je electra even na en kijk of het goed is aangesloten, de schema in de link zal je daarbij helpen.
De veiligheids relais kan elke automaterialen zaak leveren en kost een 10,- ongeveer.
als alles wel goed is aangesloten dat zul je warschijnlijk een los contactje hebben, of een vervuilde schakelaar.
Kijk alles even goed na voor de zekerheid, er zijn veel hobbyisten aan het werk aan Landrovers, het kan zo maar zijn dat er dus niks van klopt.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Ik heb zelf de nieuwe installatie 2 jaar geleden aangesloten, hierna ben ik naar een lpg specialist geweest die heeft alles nagekeken en goed bevonden en hierna naar de RDW voor de keuring en deze mensen vinden het erg mooi om iets te vinden wat niet goed is maar helaas voor hun hebben ze niets gevonden.
Ik heb zojuist nog weer even gekeken, de bruine draad gaat naar de bobinekabel en deze gaat rechtstreeks naar de schakelaar. MAAR ik heb het schema eens even opgezocht en de bruine kabel gaat niet via een relais.
Ik heb er uiteraard wel een veiligheidsrelais opzitten waar de massa, afsluiters, +12v en een blauwe kabel op aangesloten zit.
Voor de duidelijkheid, het heeft allemaal dus wel goed gewerkt.
Ik heb vanmorgen weer eens gestart met een volle accu (zit recent een nieuwe, zware accu in) en weer het getik bij de schakelaar vandaan.
Omdat ik op dit moment alleen ben kan ik slecht controleren of de auto vonkt bij de bougie, maar ik krijg het idee dat er geen gas ingespoten wordt, omdat ik na het lange starten anders wel een gaslucht had geroken.
Gr. van DIjk
Ik heb zojuist nog weer even gekeken, de bruine draad gaat naar de bobinekabel en deze gaat rechtstreeks naar de schakelaar. MAAR ik heb het schema eens even opgezocht en de bruine kabel gaat niet via een relais.
Ik heb er uiteraard wel een veiligheidsrelais opzitten waar de massa, afsluiters, +12v en een blauwe kabel op aangesloten zit.
Voor de duidelijkheid, het heeft allemaal dus wel goed gewerkt.
Ik heb vanmorgen weer eens gestart met een volle accu (zit recent een nieuwe, zware accu in) en weer het getik bij de schakelaar vandaan.
Omdat ik op dit moment alleen ben kan ik slecht controleren of de auto vonkt bij de bougie, maar ik krijg het idee dat er geen gas ingespoten wordt, omdat ik na het lange starten anders wel een gaslucht had geroken.
Gr. van DIjk
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Update: Er wordt wel gas ingespoten als ik het contact aan zet. Maar tijdens het starten tikt dus steeds de keuzeschakelaar en motor slaat niet aan, ook geen klein plofje of iets.
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Ik heb zojuist nog weer even gekeken, de bruine draad gaat naar de bobinekabel en deze gaat rechtstreeks naar de schakelaar
En dat is dus niet goed, je bobine kabel ( in neem aan dat je de hoogspannings kabel bedoeld ) vonkt namelijk over en vind zijn weg via die bruine draad en je schakelaar naar massa dat is het tikken wat je hoort.
De draad die om je bobine kabel wordt gewikkeld hoort van af de hoogspanningskabel ( van bobine naar verdeler) direct naar de "V" of "I" terminal op je veiligheids relais te gaan.
het veiligheidsrelais zelf krijgt spanning via je contact slot en keuze schakelaar ( al dan niet via een tweede standaard relais )
wanneer de veiligheids relais voelt dat er stroom door de hoogspannings kabel gaat zal deze de spanning van uit het contactslot weer aan de afsluiters door geven.
Bekijk mijn schema even het kan zijn dat je het goed hebt aangesloten, dit zijn nu net van die lastige dingen om op te lossen zonder het te zien.
dat de LPG boer en RDW het niet gezien heeft maakt niet uit, zij gaan je auto niet afbreken om te bekijken hoe je het hebt aangesloten, het ssyteem moet gewoon op bepaalde manieren reageren bij diverse handelingen, en als dat heeft gewerkt dan is dat voor de RDW prima.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
En dat is dus niet goed, je bobine kabel ( in neem aan dat je de hoogspannings kabel bedoeld ) vonkt namelijk over en vind zijn weg via die bruine draad en je schakelaar naar massa dat is het tikken wat je hoort.
De draad die om je bobine kabel wordt gewikkeld hoort van af de hoogspanningskabel ( van bobine naar verdeler) direct naar de "V" of "I" terminal op je veiligheids relais te gaan.
het veiligheidsrelais zelf krijgt spanning via je contact slot en keuze schakelaar ( al dan niet via een tweede standaard relais )
wanneer de veiligheids relais voelt dat er stroom door de hoogspannings kabel gaat zal deze de spanning van uit het contactslot weer aan de afsluiters door geven.
Bekijk mijn schema even het kan zijn dat je het goed hebt aangesloten, dit zijn nu net van die lastige dingen om op te lossen zonder het te zien.
dat de LPG boer en RDW het niet gezien heeft maakt niet uit, zij gaan je auto niet afbreken om te bekijken hoe je het hebt aangesloten, het ssyteem moet gewoon op bepaalde manieren reageren bij diverse handelingen, en als dat heeft gewerkt dan is dat voor de RDW prima.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Ik zit ook helemaal op de lijn van Andrew.
De gas-specialisf kijkt zeker niet naar je inbouw, want hij mag 'm toch niet keuren en als hij wel wat zegt denkt 80% van de zelfinbouwers dat hij zijn eigen handel probeert tebeschermen en nemen ze het met een korrel zout.
Vandaag zelf bij de RDW geweest voor keuring, en ik vind ze helemaal niet streng kijken cq op zoek naar fouten. De schakeling/schakelaar heeft de keurmeester al helemaal niet bekeken (is niet in de auto geweest) en hij heeft zelfs niet getest of er nog gasloop was/is bij afslaan.
Het schakelen van je hoogspanning (voorwaarde: motorloop) mag zeker niet via je schakelaar lopen, ook al loopt-ie daarna alsnog via je veiligheisrelais, maar moet rechtstreeks naar je relais. De schakelaar moet vervolens apart bekrachtigd worden met 12V en zo -bij schakeling) op zijn beurt het relais bekrachtigen met 12V.
Het klopt dat met jouw schakeling de boel wel kan werken, maar is zeer beandgevaarlijk?! Je zal de eerste LandRover-bezitter niet zijn die op de vluchtstrook zijn droom/liefde/hobby in vlammen op ziet gaan...
Het feit dat je schakelaar knettert vonkt is een waarschuwing die je niet in de wind moet slaan. Wees blij dat je het opmerkt?!
Dit alles doet me er aan denken dat ik nog een grote brandblusser in de auto moet inbouwen, was een belofte aan mezelf als de gasinbouw klaar was...
De gas-specialisf kijkt zeker niet naar je inbouw, want hij mag 'm toch niet keuren en als hij wel wat zegt denkt 80% van de zelfinbouwers dat hij zijn eigen handel probeert tebeschermen en nemen ze het met een korrel zout.
Vandaag zelf bij de RDW geweest voor keuring, en ik vind ze helemaal niet streng kijken cq op zoek naar fouten. De schakeling/schakelaar heeft de keurmeester al helemaal niet bekeken (is niet in de auto geweest) en hij heeft zelfs niet getest of er nog gasloop was/is bij afslaan.
Het schakelen van je hoogspanning (voorwaarde: motorloop) mag zeker niet via je schakelaar lopen, ook al loopt-ie daarna alsnog via je veiligheisrelais, maar moet rechtstreeks naar je relais. De schakelaar moet vervolens apart bekrachtigd worden met 12V en zo -bij schakeling) op zijn beurt het relais bekrachtigen met 12V.
Het klopt dat met jouw schakeling de boel wel kan werken, maar is zeer beandgevaarlijk?! Je zal de eerste LandRover-bezitter niet zijn die op de vluchtstrook zijn droom/liefde/hobby in vlammen op ziet gaan...
Het feit dat je schakelaar knettert vonkt is een waarschuwing die je niet in de wind moet slaan. Wees blij dat je het opmerkt?!
Dit alles doet me er aan denken dat ik nog een grote brandblusser in de auto moet inbouwen, was een belofte aan mezelf als de gasinbouw klaar was...
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Volgens mij klopt het nog steeds wel, ik heb het schema erbij gepakt en hier staat iets in over "het ingebouwde veiligheidsrelais" en dit gaat als het goed is over mijn keuzeschakelaar.
postimage.org --> mod_embed_images_loadimage('5d81ecd58d7cdea1804595d318f9e882', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fs18.postimage.org%2F8qa9u22jp%2Fgjghjh.jpg', 'http://s18.postimage.org/8qa9u22jp/gjghjh.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fs18.postimage.org%2F8qa9u22jp%2Fgjghjh.jpg', 'http://postimage.org/image/8qa9u22jp/', 16345014, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Blijft natuurlijk het probleem dat het vonkt
postimage.org --> mod_embed_images_loadimage('5d81ecd58d7cdea1804595d318f9e882', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fs18.postimage.org%2F8qa9u22jp%2Fgjghjh.jpg', 'http://s18.postimage.org/8qa9u22jp/gjghjh.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fs18.postimage.org%2F8qa9u22jp%2Fgjghjh.jpg', 'http://postimage.org/image/8qa9u22jp/', 16345014, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Blijft natuurlijk het probleem dat het vonkt
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
postimage.org --> mod_embed_images_loadimage('09a1a92904c5496237d12c8dc4416f83', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fs18.postimage.org%2Fmwq0padex%2Fgjghjh.jpg', 'http://s18.postimage.org/mwq0padex/gjghjh.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fs18.postimage.org%2Fmwq0padex%2Fgjghjh.jpg', 'http://postimage.org/image/8qa9u22jp/full/', 16345015, 600, 600, 'Loading image ...', false);
picture sharing
Dit zou de goede link moeten zijn.
picture sharing
Dit zou de goede link moeten zijn.
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Waar is bij jou dan het veiligheidsrelais? Zit dat ingebouwd in je schakelaar?
Bijzonder...
Bijzonder...
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Ik heb het ook nog even aan een LPG specialist gevraagd en deze heeft bevestigd dat in de schakelaar een relais zit waardoor de bruine kabel niet via een externe relais hoeft te lopen. (Zoals dus ook in het schema staat.)
Maar goed vandaag had ik iemand die voor me kon kijken of er een vonk was, nou niet dus.
Ik had nog een andere bobine liggen, weer geen vonk bij de bougie die op de kleppendeksel lag.
Rotor + kap is een jaar oud en heb een elektronische ontsteking.
Maar goed vandaag had ik iemand die voor me kon kijken of er een vonk was, nou niet dus.
Ik had nog een andere bobine liggen, weer geen vonk bij de bougie die op de kleppendeksel lag.
Rotor + kap is een jaar oud en heb een elektronische ontsteking.
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Ik had nog een andere bobine naar verdeler kabel liggen.
Deze vervangen en toen was er wel weer een vonk.
Auto wou niet starten, toen aanslepen maar dat hielp helaas ook niet.
De bougies zijn donkerbruin en wat korrelig dus ik wil deze, tezamaen met nieuwe kabels die ik binnenkort krijg, vervangen.
Wat is nou echt een goede bougie voor een rover 3.5 V8 op LPG?
Deze vervangen en toen was er wel weer een vonk.
Auto wou niet starten, toen aanslepen maar dat hielp helaas ook niet.
De bougies zijn donkerbruin en wat korrelig dus ik wil deze, tezamaen met nieuwe kabels die ik binnenkort krijg, vervangen.
Wat is nou echt een goede bougie voor een rover 3.5 V8 op LPG?
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
UPDATE: Wanneer ik 3/5 keer choke met het contactslot start de v8 meteen MAAR slaat weer na 1 a 2 sec af....
Het vonken/tikken van de keuzeschakelaar lijkt overigens te zijn verdwenen door het vervangen van de bobine naar verdeler kabel.
Het lijkt er dus op alsof de auto alleen gas krijgt via de automatische choke...
Wie weet raad?
Het vonken/tikken van de keuzeschakelaar lijkt overigens te zijn verdwenen door het vervangen van de bobine naar verdeler kabel.
Het lijkt er dus op alsof de auto alleen gas krijgt via de automatische choke...
Wie weet raad?
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Je kunt een lampje maken aan de blauwe draad en de massa. Als dat lampje na 1 a 3 seconden uit gaat werkt je AEB-722 veiligheids relais. En wel in die zin dat het relais voor de veiligheid alles uitschakelt omdat het niet detecteert dat de motor loopt. In dit geval heb je de bruine draad verkeerd gemonteerd of is de detectie ingang op je AEB-722 defect.
Dat laatste is niet onwaarschijnlijk omdat je vonken gezien hebt in je veiligheidsrelais/schakelaar. Vonken die weg zijn met het plaatsen van een nieuwe hoogspanningskabel aan je bobine. Die kabel is dus waarschijnlijk doorgeslagen en de 20 kilovolt van de bobine is van de bobine kabel overgesprongen op je bruine kabel die aan de ingang van het veiligheids relais zit. Elektronica houdt (ook als het beveiligt is) doorgaans niet erg van extreme spanningen en kan dus makkelijk defect geraakt zijn.
Arnold.
Dat laatste is niet onwaarschijnlijk omdat je vonken gezien hebt in je veiligheidsrelais/schakelaar. Vonken die weg zijn met het plaatsen van een nieuwe hoogspanningskabel aan je bobine. Die kabel is dus waarschijnlijk doorgeslagen en de 20 kilovolt van de bobine is van de bobine kabel overgesprongen op je bruine kabel die aan de ingang van het veiligheids relais zit. Elektronica houdt (ook als het beveiligt is) doorgaans niet erg van extreme spanningen en kan dus makkelijk defect geraakt zijn.
Arnold.
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Het lijkt erop dat er toch iets met die puls aan de hand is. Je veiligheidsrelais zet de lpg afsluiters open gedurende een paar secondes. Daarna moet het veiligheidsrelais bekrachtigd worden door de pulzen die vanaf de bobinekabel komen (bruine draad bij jou). Ik denk dat je daar nu mank loopt en dat het veiligheidsrelais na 1-2 seconden gewoon weer de afsluiters dicht zet omdat er geen puls komt, of omdat het relais stuk is.
Groet, Art
Groet, Art
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Zelfde situatie had ik ook (zij het met stand-alone relais). Relais was kapot, vervanging lostte het bij mij op.
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Ben het helemaal met Arnold eens, Oorzaak een slechte bobine kabel , het resultaat vonken (20,000 volt ) in je schakelaar met ingebouwd veiligheids relais, en deze is nu door je hoogspanning kapot, kijk even of je een nieuwe kan krijgen, en dan is jouw probleem weer helemaal opgelost.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Ik ben vandaag weer bezig geweest met het probleem.
Samengevat:
Op benzine start en loopt de v8.
Op LPG start de motor alleen als ik een paar keer het contact aan en uit doe. (Choke)
Het duurt echter maar max. 2 seconden, daarna valt de motor weer uit.
Het lijkt er dus naar dat de afsluiters weer dichtgaan doordat er geen pulse ontvangen wordt.
De LPG specialist vertelde mij dat wanneer ik de + van 1 afsluiter op de accu aansluit er constant LPG zou moeten spuiten, of de motor nou draait of niet.
Echter komt er dus totaal geen lpg uit de mixer.
Dan zou je denken dan is er vast een afsluiter kapot, alleen start/chokegas kan die wel achter elkaar blijven geven??
Gr. Frank
Samengevat:
Op benzine start en loopt de v8.
Op LPG start de motor alleen als ik een paar keer het contact aan en uit doe. (Choke)
Het duurt echter maar max. 2 seconden, daarna valt de motor weer uit.
Het lijkt er dus naar dat de afsluiters weer dichtgaan doordat er geen pulse ontvangen wordt.
De LPG specialist vertelde mij dat wanneer ik de + van 1 afsluiter op de accu aansluit er constant LPG zou moeten spuiten, of de motor nou draait of niet.
Echter komt er dus totaal geen lpg uit de mixer.
Dan zou je denken dan is er vast een afsluiter kapot, alleen start/chokegas kan die wel achter elkaar blijven geven??
Gr. Frank
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
F v D Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben vandaag weer bezig geweest met het
> probleem.
>
> Samengevat:
>
> Op benzine start en loopt de v8.
> Op LPG start de motor alleen als ik een paar keer
> het contact aan en uit doe. (Choke)
> Het duurt echter maar max. 2 seconden, daarna valt
> de motor weer uit.
>
> Het lijkt er dus naar dat de afsluiters weer
> dichtgaan doordat er geen pulse ontvangen wordt.
>
> De LPG specialist vertelde mij dat wanneer ik de +
> van 1 afsluiter op de accu aansluit er constant
> LPG zou moeten spuiten, of de motor nou draait of
> niet.
> Echter komt er dus totaal geen lpg uit de mixer.
> Dan zou je denken dan is er vast een afsluiter
> kapot, alleen start/chokegas kan die wel achter
> elkaar blijven geven??
>
> Gr. Frank
Bij modernere installaties zit er ook een electrische afsluiter op de tank....... niet alleen in de motorruimte.
Gaat het daar niet mis ??
Als je het echt wilt testen, moet je zowel het vetiel van de tank als die in de motorruimte vrijgeven.
Uit het feit dat ie het soms wel doet zou ik juist afleiden dat de vetielen op zich prima werken en het in de aansturing zit, zoals al diverse malen aangegeven.
Bij contact aan/uit zal het defecte veiligheidsventiel beide ventielen steeds even open stureng; waardoor je hem (soms)heel even kunt laten lopen..
Als hij daarna niet via het veiligheidsrelais opengestuurd wordt, komt het gas simpelweg niet in de motorruimte.
Gerrit
>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<
-------------------------------------------------------
> Ik ben vandaag weer bezig geweest met het
> probleem.
>
> Samengevat:
>
> Op benzine start en loopt de v8.
> Op LPG start de motor alleen als ik een paar keer
> het contact aan en uit doe. (Choke)
> Het duurt echter maar max. 2 seconden, daarna valt
> de motor weer uit.
>
> Het lijkt er dus naar dat de afsluiters weer
> dichtgaan doordat er geen pulse ontvangen wordt.
>
> De LPG specialist vertelde mij dat wanneer ik de +
> van 1 afsluiter op de accu aansluit er constant
> LPG zou moeten spuiten, of de motor nou draait of
> niet.
> Echter komt er dus totaal geen lpg uit de mixer.
> Dan zou je denken dan is er vast een afsluiter
> kapot, alleen start/chokegas kan die wel achter
> elkaar blijven geven??
>
> Gr. Frank
Bij modernere installaties zit er ook een electrische afsluiter op de tank....... niet alleen in de motorruimte.
Gaat het daar niet mis ??
Als je het echt wilt testen, moet je zowel het vetiel van de tank als die in de motorruimte vrijgeven.
Uit het feit dat ie het soms wel doet zou ik juist afleiden dat de vetielen op zich prima werken en het in de aansturing zit, zoals al diverse malen aangegeven.
Bij contact aan/uit zal het defecte veiligheidsventiel beide ventielen steeds even open stureng; waardoor je hem (soms)heel even kunt laten lopen..
Als hij daarna niet via het veiligheidsrelais opengestuurd wordt, komt het gas simpelweg niet in de motorruimte.
Gerrit
>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Ik vermoed dat je nu een draadje van de afsluiter hebt losgehaald en daar een constante plus voor in de plaats hebt gezet. Dan blijft je tankafsluiter dus dicht staan.
Je moet dus in deze test de bestaande bedrading laten zitten en een extra continue plus op je afsluiter erbij zetten.
Eigenlijk kun je dit alleen met z'n tweeën doen, want de kans op een backfire wordt wel heel groot.
Groet, Art
Je moet dus in deze test de bestaande bedrading laten zitten en een extra continue plus op je afsluiter erbij zetten.
Eigenlijk kun je dit alleen met z'n tweeën doen, want de kans op een backfire wordt wel heel groot.
Groet, Art
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Klopt helemaal Art, ik had inderdaad de + eraf gehaald....
Dan werkt de schakeling over de andere afsluiters natuurlijk nooit meer....
Morgen eens even opnieuw testen.
Bedankt!
Dan werkt de schakeling over de andere afsluiters natuurlijk nooit meer....
Morgen eens even opnieuw testen.
Bedankt!
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Vanmorgen op de juiste manier getest, startte meteen en draaide perfect.
De grootste kans is denk ik het vervangen van de startschakelaar met ingebouwd relais omdat het hier ook wat heeft zitten vonken.
De grootste kans is denk ik het vervangen van de startschakelaar met ingebouwd relais omdat het hier ook wat heeft zitten vonken.
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Daar zit ook gewoon je probleem, toch? Gevoelsmatig dacht ik dat die conclusie vorige week al wel helder was bij de meesten. Maar goed, met deze test heb je in ieder geval de dubbelcheck gedaan...
Re: LPG niet starten en tikken schakelaar
Probleem is verholpen na vervangen van de startschakelaar.
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Bedankt allemaal voor het meedenken.