Ik heb een Defender 110 van 1983 met V8 3,5 l. Daarin zit een verdeler met nummer 41889. Nu wil ik deze vervangen door een elektronische versie. Daarvoor heb ik de curve nodig.
De verdeler staat inderdaad op de Lucas lijst, maar er staat geen tijdstip en/of curve van vermeld. Kan iemand mij verder helpen?
Vast bedankt
Jan Lichtenbelt
Curve 41889 verdeler
Re: Curve 41889 verdeler
Hallo Jan, iedere electronische verdeler uit een 3.5i/3.9i/4.2i is geschikt voor je 3.5. Zorg wel dat het geen imitatie is, die zijn heel slecht en dat je ontstekingstijdstip op het juiste punt staat en dat de vervroeging in orde is, evenals de rest van je ontsteking natuurlijk. Wim Jansen is hier de V8 goeroe en heeft onlangs een belangrijke trofee gewonnen!
Gr, Bart
[www.speurders.nl]
Gr, Bart
[www.speurders.nl]
Re: Curve 41889 verdeler
Bart,
Volgens mij is er wel degelijk verschil tussen de verschillende verdelers als ik Des Hammill (de schrijver van How to powertune Rover V8 engines) mag geloven en logischerwijs moet dat ook. Naarmate de cilinderinhoud toeneemt zal de totale vervroeging afnemen. Des Hammill beschrijft ook dat met elke stap groter de maximale centrifugaalvervroeging 2 graden afneemt.
3.5 max 40 graden
3.9 max 38 graden
4.2 max 36 graden
4.6 max 34 graden
Dat een V8 redelijk loopt met elke willekeurige verdeler wil ik wel geloven, maar ik zou geen grenzen gaan opzoeken als ik niet wist wat de centrifugaalvervroeging maximaal doet.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Volgens mij is er wel degelijk verschil tussen de verschillende verdelers als ik Des Hammill (de schrijver van How to powertune Rover V8 engines) mag geloven en logischerwijs moet dat ook. Naarmate de cilinderinhoud toeneemt zal de totale vervroeging afnemen. Des Hammill beschrijft ook dat met elke stap groter de maximale centrifugaalvervroeging 2 graden afneemt.
3.5 max 40 graden
3.9 max 38 graden
4.2 max 36 graden
4.6 max 34 graden
Dat een V8 redelijk loopt met elke willekeurige verdeler wil ik wel geloven, maar ik zou geen grenzen gaan opzoeken als ik niet wist wat de centrifugaalvervroeging maximaal doet.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]