Heavy Duty koppeling 300tdi 90
Heavy Duty koppeling 300tdi 90
Hoi prikkers,
Ik wil mijn koppeling vervangen want hij begint te slippen. Vooral als je een wat langer helling op wilt met alles gelocked.
Nu heb ik zo'n 15.000km de hele handel al vervangen voor de wat duurdere set an Paddock (merk weet ik niet meer) maar dat was niet afdoende... Met de auto wordt veel terrein gereden en zware aanhangers getrokken.
Vork is al verstevigd en er zit een aluminium druklager in, en nu wil ik graag de plaat en drukgroep vervangen voor een Heavy Duty setje.
Nu heb ik 2 keuzes, een HD setje van Britpart of een set van Veleo bestemt voor een 130Tdi.
Over beide lees ik goede en minder goede dingen. Britpart schijnt de echte HD set te zijn (Britpart !!). De Veleo set heeft alleen een plaat met een groter oppervlak, maar een standaard drukgroep !? Maakt dit dan het verschil HD.
Voor mijn beleving zoek ik een drukgroep die meer druk kan leveren (en die waarschijnlijk zwaarder is in de bediening)
Gr. Eric
Ik wil mijn koppeling vervangen want hij begint te slippen. Vooral als je een wat langer helling op wilt met alles gelocked.
Nu heb ik zo'n 15.000km de hele handel al vervangen voor de wat duurdere set an Paddock (merk weet ik niet meer) maar dat was niet afdoende... Met de auto wordt veel terrein gereden en zware aanhangers getrokken.
Vork is al verstevigd en er zit een aluminium druklager in, en nu wil ik graag de plaat en drukgroep vervangen voor een Heavy Duty setje.
Nu heb ik 2 keuzes, een HD setje van Britpart of een set van Veleo bestemt voor een 130Tdi.
Over beide lees ik goede en minder goede dingen. Britpart schijnt de echte HD set te zijn (Britpart !!). De Veleo set heeft alleen een plaat met een groter oppervlak, maar een standaard drukgroep !? Maakt dit dan het verschil HD.
Voor mijn beleving zoek ik een drukgroep die meer druk kan leveren (en die waarschijnlijk zwaarder is in de bediening)
Gr. Eric
Re: Heavy Duty koppeling 300tdi 90
Ik he er een paar van verkocht en op de plank liggen , maar bij 2 disco's waar ze inzitten wordt o.a.zeer regelmatig mee in Furstenau gereden , zware aanhangers en schamel mee getrokken en met vrij veel kilometers. geen enkele klacht over gehoord dus moeten wel goed zijn
Wel koud in de kantine he vandaag
Wel koud in de kantine he vandaag
Ach, je moet je een beetje warm aankleden hè.
Welke heb je op de plank liggen, waar en voor hoeveel !!
Welke heb je op de plank liggen, waar en voor hoeveel !!
Is 15000 niet erg weinig? Zelfs als je hem zwaar misbruikt? Weet je zeker dat de koppeling helemaal vrij komt? Zo maar wat gedachten hoor. Houdt je geen druk op de slave cylinder door oude flex slang of foute afstelling. Zou zonde zijn als je je een hoop werk op de hals haald terwijl het iets anders is
Groeten Jan
Groeten Jan
Ik had zelf ook wel op wat meer km's gehoopt Maar die 15k is een aannamen, rij met een mijlen teller, 4.11 diffs, 35ers, dus geen idee wat ik aan km's doe
Ben dus echt op zoek naar een zwaardere set koppeling, Britpart/Veleo of wat anders.
Los halen doe ik zoiezo, want ik wil zien waar het probleem zit (is ondertussen een halve dag werk)
Ben dus echt op zoek naar een zwaardere set koppeling, Britpart/Veleo of wat anders.
Los halen doe ik zoiezo, want ik wil zien waar het probleem zit (is ondertussen een halve dag werk)
Via diverse fora tot de conclusie gekomen dat je de plaat van een 130 Tdi nodig heb al dan niet met de drukgroep van Britpart. Set van Britpart schijnt minder zwaar te bedienen te zijn. Kosten zijn gelijk aan de Veleo set.
Ik ben nog wel benieuwd wat "Ken" in de aanbieding heeft
Ik ben nog wel benieuwd wat "Ken" in de aanbieding heeft
hoi
vindt die km ook erg weinig, rij je met de voet op het pendaal of verkeerde instelling van de gever,
ik (mijn situatie internatinal, veel km met aanhanger ) de 300 130 plaat van merk valeo, die waar je de drukgroep m8 boutjes geen plek hebt om deze met een dop aan te draaien maar net genoeg voor een ring sleutel.
nadeel je been moet harder drukken, dus fille rijden moeilijker,
elk voordeel heeft zijn nadeel
na 80dkm nog ok
en zeker 30dkm met aanhanger van meer als 3ton.
gr pascal
vindt die km ook erg weinig, rij je met de voet op het pendaal of verkeerde instelling van de gever,
ik (mijn situatie internatinal, veel km met aanhanger ) de 300 130 plaat van merk valeo, die waar je de drukgroep m8 boutjes geen plek hebt om deze met een dop aan te draaien maar net genoeg voor een ring sleutel.
nadeel je been moet harder drukken, dus fille rijden moeilijker,
elk voordeel heeft zijn nadeel
na 80dkm nog ok
en zeker 30dkm met aanhanger van meer als 3ton.
gr pascal
Rij met veleo set van de 130 zoals jij omschrijft. Verzwaarde vork en alu druklager. Nu rij jij zwaarder terrein als dat ik doe en ik trek er geen karren mee (lukt moeilijk zonder trekhaak) maar ben er nog goed tevrede over.
Overigens hier nog een standaard drukgroep liggen van veleo (nieuw in doos)
Overigens hier nog een standaard drukgroep liggen van veleo (nieuw in doos)
Rij met standaard koppeling (Valeo) en veel terrein en ook vaak met trailer van ong 3ton. Na 70k nog geen enkel probleem. Zorg wel dat je hem goed afsteld zodat je voldoende vrije slag hebt anders is het zo afgelopen.
Verder: slippen is funest. Een koppeling kun je beter wat ruw op laten komen, daar kan hij prima tegen.
ter vergelijking: rij met de daily driver al meer dan 3 ton met de originele koppeling.
Verder: slippen is funest. Een koppeling kun je beter wat ruw op laten komen, daar kan hij prima tegen.
ter vergelijking: rij met de daily driver al meer dan 3 ton met de originele koppeling.