Ik heb de achterbalk van mijn RRC vervangen en daarbij is de lpg tank van mijn plaats gegaan
nu kom ik er achter dat er metallisch contact is tussen de tank en de beugels en dat mag niet
volgens de site van vogels lpg.
Weet iemand misschien hoe ik dat kan veranderen?
Moet ik juist zorgen dat de beugels contact maken met de body van de auto
of juist niet. ( een stukje vloerbedekking er onder)
Groetjes
Peter Graafmans
Aarde van lpg tank
Re: Aarde van lpg tank
Gewoon duct tape tussen de beugel en de tank plakken. De beugels mogen contact maken, de tank niet. Dat stukje vloerbedekking tussen tankframe en auto mag juist weer niet.
Groet, Art
Groet, Art
Tankframe moet onlosmakkelijk direct in verbinding staan met metalen chassis/vloer. ( Dan is bijv ge-isoleerde vloer van een camper een probleem )
Tank zelf moet volledig geisoleerd staan op dat frame, de beugels zijn daarom vaak geplastificeerd. Fietsband om de beugels kan ook, de hele beugel dus van draad tot draad.
Tank zelf moet volledig geisoleerd staan op dat frame, de beugels zijn daarom vaak geplastificeerd. Fietsband om de beugels kan ook, de hele beugel dus van draad tot draad.
Gewoon bij de gas boer een setje nieuwe beugels halen. Het is een standaard item dat voor verschillende tankafmetingen te koop. De stalen banden zijn dan netjes geplastificeerd. En het kost de wereld niet. Fietsbanden en duct-tape valt na verloop van tijd uit elkaar en wordt heel vies.
Arnold.
Arnold.