Hoe Nieuwe Hotspots monteren
Geplaatst: ma 14 jan 2013, 17:49
Hallo Prikkers en Priksters,
Ik ben bezig met de revisie van een 2,25d blok. Deze had ik 12000 a 15000 (nieuwe KM teller ondertussen) ook al eens open gehad. Maar nu is het tijd voro volledige revisie. Hij wordt binnenkort opgeboord naar de 4e overmaat.
Nou waren de hotspots al niet in super-conditie de vorige keer. Nu lijkt het iets verder alhoewel het ook al zo kan zijn geweest maar datik toen niet zo nauwkeurig gekeken heb. Er zitten een aantal scheuren in, wat redelijk normaal is. Als de scheuren niet te lang zijn, in mn WPH staat wel hoe lang mag, dan mogen ze blijven zitten. Echter, tijdens inspectie viel me nu op dat 1 van de hotspots van binnen uit aan het desintegreren is. Voor iemand die er ooit een vast heeft gehad: Binnenin zitten een aantal pinnetjes, deze zijn bedoeld om te helpen met het mixen van de brandstof. Bij een aantal hotspots waren ze echter verdwenen. 1 echter is in goede condiet en dat zie je! van binnen is deze helemaal schoon en blinkend terwijl de rest van binnen wat roetaanslag heeft.
Ik ga nu nieuwe hotspots bestellen en wil ze graag zelf monteren. Klinkt allemaal erg makkelijk, maar heb het nog nooit gedaan. Er is een "locating peg" die ik mee bestel. De oude zitten nog in de kop, terwijl de hotspots zelf er naast liggen. Kan ik deze gewoon met een tangetje er uit trekken? En hoe monteer ik de nieuwe? Hotspot plaatsen met enig vet en vervolgens de pin er in slaan?
Rick
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('313abb6c813227193c30d8de91d8c3f4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16257815, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Ik ben bezig met de revisie van een 2,25d blok. Deze had ik 12000 a 15000 (nieuwe KM teller ondertussen) ook al eens open gehad. Maar nu is het tijd voro volledige revisie. Hij wordt binnenkort opgeboord naar de 4e overmaat.
Nou waren de hotspots al niet in super-conditie de vorige keer. Nu lijkt het iets verder alhoewel het ook al zo kan zijn geweest maar datik toen niet zo nauwkeurig gekeken heb. Er zitten een aantal scheuren in, wat redelijk normaal is. Als de scheuren niet te lang zijn, in mn WPH staat wel hoe lang mag, dan mogen ze blijven zitten. Echter, tijdens inspectie viel me nu op dat 1 van de hotspots van binnen uit aan het desintegreren is. Voor iemand die er ooit een vast heeft gehad: Binnenin zitten een aantal pinnetjes, deze zijn bedoeld om te helpen met het mixen van de brandstof. Bij een aantal hotspots waren ze echter verdwenen. 1 echter is in goede condiet en dat zie je! van binnen is deze helemaal schoon en blinkend terwijl de rest van binnen wat roetaanslag heeft.
Ik ga nu nieuwe hotspots bestellen en wil ze graag zelf monteren. Klinkt allemaal erg makkelijk, maar heb het nog nooit gedaan. Er is een "locating peg" die ik mee bestel. De oude zitten nog in de kop, terwijl de hotspots zelf er naast liggen. Kan ik deze gewoon met een tangetje er uit trekken? En hoe monteer ik de nieuwe? Hotspot plaatsen met enig vet en vervolgens de pin er in slaan?
Rick
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('313abb6c813227193c30d8de91d8c3f4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16257815, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"