Auto heeft soms geen power en nu start ie niet meer

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Meknes

Auto heeft soms geen power en nu start ie niet meer

Bericht door Meknes »

Beste mede landie rijders,

Al een paar maanden, heb ik af en toe last van dat de auto tijdens het rijden geen power heeft, gas los en weer erop en ik kan weer rijden. Ik had het vermoeden dat er vuil uit de tank komt, maar weet het niet zeker.
Afgelopen donderda, rij net 20 meter, auto opeens stil en ik kan hem niet meer starten.
Alles geprobeerd totdat de accu leegraakte en dit voor 100ah accu.
Gisteren de anwb gebeld, de beste man spuitte wat brandstof in de slang van de intercooler en de auto startte in een keer.
De monteur kon mij verder niets vertellen alleen dat de motor goed loopt en dat misschien de diesel pomp de boosdoener is of de
Voordat ik langs allerlei garages langsga, wil ik eerst jullie vragen of iemand dit herkent of een idee heeft wat er hier aan de hand kan zijn.
Alvast bedankt voor het meedenken en geniet van het koude weer.
Appie
defendertje90

Re: Auto heeft soms geen power en nu start ie niet meer

Bericht door defendertje90 »

uhm dit word gokken wat voor auto met welke motor hebben we het over.

van uitgaande dat het een 200Tdi of 300Tdi is (je praat over een intercooler) zou ik eerst is beginnen met de opvoerpomp te vervangen. Daarna alles goed ontluchten en starten.
Wat je van te voren nog even kunt testen is of de solenoid van de hogedrukpomp wel bekrachtigd word.

Als dat niet helpt zou je kunnen kijken naar de solenoid van de hogedrukpomp. Even de plunjer verwijderen onder die grote moer/dop en dan die dop weer terug plaatsen anders komt daar diesel uit. Dan starten als hij start moet je de motor uitzetten door hem bijvoorbeeld in zijn 5 te zetten en met de rem erop de koppeling op te laten komen.

En 100Ah wil niks zeggen, wat belangrijker is, is je CCA (cold crank amperage)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2013 18:43 door defendertje90.
Meknes

Bericht door Meknes »

defendertje90 Schreef:
-------------------------------------------------------
> uhm dit word gokken wat voor auto met welke motor
> hebben we het over.
>
> van uitgaande dat het een 200Tdi of 300Tdi is (je
> praat over een intercooler) zou ik eerst is
> beginnen met de opvoerpomp te vervangen. Daarna
> alles goed ontluchten en starten.
> Wat je van te voren nog even kunt testen is of de
> solenoid van de hogedrukpomp wel bekrachtigd
> word.
>
> Als dat niet helpt zou je kunnen kijken naar de
> solenoid van de hogedrukpomp. Even de plunjer
> verwijderen onder die grote moer/dop en dan die
> dop weer terug plaatsen anders komt daar diesel
> uit. Dan starten als hij start moet je de motor
> uitzetten door hem bijvoorbeeld in zijn 5 te
> zetten en met de rem erop de koppeling op te laten
> komen.
>
> En 100Ah wil niks zeggen, wat belangrijker is, is
> je CCA (cold crank amperage)

Helemaal vergeten te vermelde, excuses daarvoor.
Het gaat om een 110 defender sw 1986 300tdi r380 bak.
Waar kan ik het beste een opvoerpomp bestellen.

Alvast bedankt,
Appie
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Heeft de auto wel goed gereden??
Wanner is voor het laast de brandstof filter vervangen?? ( kost 10- 20 euro dus gewoon vervangen uit voorzorg)
Zo te horen is je brandstof opvoer pomp overleden,

25874d1318366409-300-tdi-fuel-leek-help-img_1789.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d0653ba5075f7f454d9b9b1416819fd0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.landyzone.co.uk%2Flz%2Fattachments%2Ff8%2F25874d1318366409-300-tdi-fuel-leek-help-img_1789.jpg', 'http://www.landyzone.co.uk/lz/attachments/f8/25874d1318366409-300-tdi-fuel-leek-help-img_1789.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.landyzone.co.uk%2Flz%2Fattachments%2Ff8%2F25874d1318366409-300-tdi-fuel-leek-help-img_1789.jpg', '', 16256091, 600, 600, 'Loading image ...', false);
het onderdeel midden in deze foto.

deze is te koop bij de bekende leveranciers hier in NL of voor iets mindergeld in de UK.

vervangen stelt niet veel voor, let er wel op det de leidingen op de juiste plaats zitten ( aanzuig zijde / Pers zijde )

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Schroten

Bericht door Schroten »

Ik zou eerst inderdaad het brandstoffilter vervangen voordat je een nieuwe pomp besteld. Dicht filter gaf bij mij precies dezelfde klachten.
succes
Hans
defendertje90

Bericht door defendertje90 »

Filter vervangen kan inderdaad geen kwaad maar zoals andrew ook al aangeeft verdenk ik de opvoerpomp.

Tja waar te halen, zou gewoon kijken wat voor jou dichtbij is en daar halen
Plaats reactie