Hellup...Ben helemaal de draad kwijt (P38 4.6) HEBBUS
Hellup...Ben helemaal de draad kwijt (P38 4.6) HEBBUS
Ik heb een 4.6 literblok (P38) en boven het oliefilter zitten 2 gaten waarvan 1 is afgedopt en in het andere de oliekoeler oid moet. Ik wil op dit gat een oliedrukslang aansluiten maar ben al drie weken bezig de juiste draad te krijgen. Het relaas. Metrisch fijn M20 krijg je er 4,5 slag ingedraaid en loopt dan vast. 1/2 duims conisch past niet. 1/2 duims recht past niet. Heb vandaag met klei een afdruk gemaakt en ga hiermee nog eens naar de draadboer, maar wellicht kan me iemand behulpzaam door even te verklappen welke draad dit is. Klopt mijn vermoeden dat er wellicht oliekoeler op heeft gezet en welke draad zit daar dan aan, en kan ik wellicht die slang gebruiken als startpunt voor een drukslang.
Even voor Maurice mocht hij het lezen, wie het goede antwoord heeft krijgt een pakje gevulde koeken
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/01/2013 06:51 door Larosaurus.
Even voor Maurice mocht hij het lezen, wie het goede antwoord heeft krijgt een pakje gevulde koeken
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/01/2013 06:51 door Larosaurus.
Re: Hellup...Ben helemaal de draad kwijt (P38 4.6)
Is dat niet dezelfde als 1/2 duims gas recht, die past ook niet, lijkt iets te grof.
Nee tophoek en aantal gangen per inc is anders !
J.
J.
En ik moet dan vragen naar 1/2 duims BSP of M20 BSP?
Robert,
Hier [www.gewinde-normen.de] zie je BSP parallel. Zoek eens op deze site naar alle 1/2" draad, want die 1/2" lijkt wel te kloppen. Je zult ook zien dat het allemaal erg dicht bij elkaar ligt.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Hier [www.gewinde-normen.de] zie je BSP parallel. Zoek eens op deze site naar alle 1/2" draad, want die 1/2" lijkt wel te kloppen. Je zult ook zien dat het allemaal erg dicht bij elkaar ligt.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Hellup...Ben helemaal de draad kwijt (P38 4.6) Is hem niet
1/2 duims BSM heb ik zowel in de conische als de rechte variant gehad, passen beiden niet. Draad is niet beschadigd. De BSP draad lijkt te grof. Als gezegd m20 draait er 4,5 winding in en loopt daarna vast.
Ik denk dat het 3/4" unf is.
Als M20 (fijn) ik neem even aan met een spoed van 1,5 niet past, dan kom je in de buurt van 3/4" UNF, deze heeft
16 gangen per inch wat ongveer overeenkomt met een spoed van ongeveer 1,5 (eigenlijk 1,587) dus zal zoals je zegt
zal M20 (fijn) vast lopen na een aantal gangen (omwentelingen).
3/4" UNF heeft een buiten diameter van 19.05mm.
Als M20 (fijn) ik neem even aan met een spoed van 1,5 niet past, dan kom je in de buurt van 3/4" UNF, deze heeft
16 gangen per inch wat ongveer overeenkomt met een spoed van ongeveer 1,5 (eigenlijk 1,587) dus zal zoals je zegt
zal M20 (fijn) vast lopen na een aantal gangen (omwentelingen).
3/4" UNF heeft een buiten diameter van 19.05mm.
Dat zou wel eens heel goed kunnen, de 1/2 duims BSP is 20,73 en past er niet in, 19,05 zou wellicht wel kunnen. Ga ik proberen.
Re: Hellup...Ben helemaal de draad kwijt (P38 4.6) HEBBUS!!
3/4" UNF is het dus. Eindelijk. Peter, Super!!