Riem freelander 1800
Riem freelander 1800
Zal mijn ouders zijn landrover even de riem vervangen. Maar voor een freelander 1800 zijn 2 distributieriemsets te verkrijgen, met automatische spanner en met hand spanner. Nu kan ik met het motornr er achter komen wat voor spanner er op zit. Kan 1 mij vertellen waar het motornr zit? En moet de waterpomp ook vervangen worden tegelijk met distributieriem?
Re: Riem freelander 1800
Motornummer weet ik zo even niet, maar als je de distributieriem gaat vervangen zou ik altijd de waterpomp gelijk meenemen.
Die gaan namelijk nogal eens lekken en je hebt dan toch alles open.
Die gaan namelijk nogal eens lekken en je hebt dan toch alles open.
Wouter,
op dat motornummer kun je niet echt vertrouwen. Zit hem in de toegepaste kop.
Beste is de plastic kap even open te maken boven en met een zaklampje te kijken.
Bij een freelandertje is dat goed toegankelijk (bij een Mg f of Elise een ander verhaal).
Let op je riem heeft dan ook 2 tandjes meer of minder, afh. van de spanner.
Zonder meer (zoals gezegd) de waterpomp vervangen.
En ik boor dan altijd door het waterpompgat een 4 mm gaatje in de achterliggende thermostaatrand met een verlengd boortje.
Dan heb je wat permanente flow en houdt je koppakking (als nog niet vervangen door een multi-layer exemplaar) het wellicht iets langer.
Suc6
Wim
op dat motornummer kun je niet echt vertrouwen. Zit hem in de toegepaste kop.
Beste is de plastic kap even open te maken boven en met een zaklampje te kijken.
Bij een freelandertje is dat goed toegankelijk (bij een Mg f of Elise een ander verhaal).
Let op je riem heeft dan ook 2 tandjes meer of minder, afh. van de spanner.
Zonder meer (zoals gezegd) de waterpomp vervangen.
En ik boor dan altijd door het waterpompgat een 4 mm gaatje in de achterliggende thermostaatrand met een verlengd boortje.
Dan heb je wat permanente flow en houdt je koppakking (als nog niet vervangen door een multi-layer exemplaar) het wellicht iets langer.
Suc6
Wim
oke, bedankt voor de tips. Dan laat ik de land rover wel een dag langer in de garage staan, haal ik eerst alles er wel af,en dan bestel ik het wel.
groeten wouter
groeten wouter