schema voor extra automaatoliecooler
schema voor extra automaatoliecooler
misschien voor de zomer een extra automaat oliecooler monteren Ashcroft R380 Oil Cooler Kit,hoe zou ik die aan de automaat moeten bevestigen?en wat is de beste plaats voor de radiator?
voor disco2 td5 2003
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/01/2013 02:41 door p.nieuwenhuis.
voor disco2 td5 2003
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/01/2013 02:41 door p.nieuwenhuis.
Re: schema voor extra automaatoliecooler
Als je die bij Ashcroft besteld dan kun je die vraag misschien het beste daar stellen. Ik heb er geen ervaring mee. In principe voor de radiateur in de rijwind.
Gr,Bart
Gr,Bart
Re: schema voor extra automaatoliecooler
Ik rij zelf ook disco 2 automaat en ik heb in de bergen altijd probleem dat de automaat te warm wordt. Ik rij dan niet in D, zet hem in 3 of 2 zodat hij goed op toeren blijft, dus het ligt niet aan mijn rijstijl ... Ik denk erover om de oliecooler die er standaard al op zit eens los te halen en goed schoon te maken (in en uitwendig). Ik trek niets dus het zou met de standaard cooler toch geen probleem mogen zijn?
Heb jij ook die standaard cooler en dit soort problemen??
Iemand die advies heeft .. alle suggesties welkom.
Heb jij ook die standaard cooler en dit soort problemen??
Iemand die advies heeft .. alle suggesties welkom.
Re: schema voor extra automaatoliecooler
De koeler die je suggereert is voor een handgeschakelde 5 bak... terwijl je het over een automaat hebt?(de automaat heeft al een koeler, daar zou je hoogstens een grotere tussen kunnen zetten)
Groet,!
Groet,!
Re: schema voor extra automaatoliecooler
hallo
dingen die weer fout gaan hier
extra automaatoliekoeler van de r380
bestaat niet
een r380 is een handgeschakelde bak
een automaat heeft een oliekoeler
hoe weet je dat deze olie te warm wordt zonder dat je een temparatuurmeter hebt.
normaal als alles goed is is bij een automaat een koeler voldoende, je kunt er meerdere in serrie zetten.
of een grotere.
bij een r380 kun je dus een adaptor krijgen die je op de bak schroeft en dan kun je 2 leidingen aansluiten die je weer naar een olie radiator brengt.
gr pascal
dingen die weer fout gaan hier
extra automaatoliekoeler van de r380
bestaat niet
een r380 is een handgeschakelde bak
een automaat heeft een oliekoeler
hoe weet je dat deze olie te warm wordt zonder dat je een temparatuurmeter hebt.
normaal als alles goed is is bij een automaat een koeler voldoende, je kunt er meerdere in serrie zetten.
of een grotere.
bij een r380 kun je dus een adaptor krijgen die je op de bak schroeft en dan kun je 2 leidingen aansluiten die je weer naar een olie radiator brengt.
gr pascal
Re: schema voor extra automaatoliecooler
hallo
als je temp meting echt te warm wordt als je niks trekt en je laat hem goed in de toeren, denk ik toch dat er iets anders fout is, bij een automaat wel te verstaan.
gr pascal
als je temp meting echt te warm wordt als je niks trekt en je laat hem goed in de toeren, denk ik toch dat er iets anders fout is, bij een automaat wel te verstaan.
gr pascal
Re: schema voor extra automaatoliecooler
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je die bij Ashcroft besteld dan kun je die
> vraag misschien het beste daar stellen. Ik heb er
> geen ervaring mee. In principe voor de radiateur
> in de rijwind.
>
> Gr,Bart
ik neem hem misschien over van hier iemand op t forum, enne Bart kijk je mail eens na,ik heb je al 2 keer iets gevraagd voor een onderdeel
-------------------------------------------------------
> Als je die bij Ashcroft besteld dan kun je die
> vraag misschien het beste daar stellen. Ik heb er
> geen ervaring mee. In principe voor de radiateur
> in de rijwind.
>
> Gr,Bart
ik neem hem misschien over van hier iemand op t forum, enne Bart kijk je mail eens na,ik heb je al 2 keer iets gevraagd voor een onderdeel
Re: schema voor extra automaatoliecooler
zi beneden
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/01/2013 14:35 door p.nieuwenhuis.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/01/2013 14:35 door p.nieuwenhuis.
Re: schema voor extra automaatoliecooler
Hoi Pascal, laat ik nou denken dat de R380 bij de cooler hoort,ik heb dus een automaat waar ik veel zomers in de hitte rij,en aangezien ik mijn oliecooler [nou ja een buisje die 2 rondjes om de kerk maakt] er afgeblazen had toch maar op zoek ben naar een echte cooler,ik hoop dat hij past of dat er een adapter bij zit voor op de automaat want ik heb er aardig wat achter[,in en op] hangen zo 2500km naar Bulgarije.en die ontbrekende slangen waar zijn die los te krijgen?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/01/2013 14:37 door p.nieuwenhuis.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/01/2013 14:37 door p.nieuwenhuis.
Re: schema voor extra automaatoliecooler
Henk Alblas Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik rij zelf ook disco 2 automaat en ik heb in de
> bergen altijd probleem dat de automaat te warm
> wordt. Ik rij dan niet in D, zet hem in 3 of 2
> zodat hij goed op toeren blijft, dus het ligt niet
> aan mijn rijstijl ... Ik denk erover om de
> oliecooler die er standaard al op zit eens los te
> halen en goed schoon te maken (in en uitwendig).
> Ik trek niets dus het zou met de standaard cooler
> toch geen probleem mogen zijn?
> Heb jij ook die standaard cooler en dit soort
> problemen??
> Iemand die advies heeft .. alle suggesties welkom.
Na mijn incident is er dus een nieuwe standaard oliecooler opgezet a 600 eurootjes,wat je kan doen in jouw geval is de automaat op druk laten reinigen inclusief alle leidingen er zijn bedrijven die dat doen,de goedkoopste rond de 200 euro inclusief atf
-------------------------------------------------------
> Ik rij zelf ook disco 2 automaat en ik heb in de
> bergen altijd probleem dat de automaat te warm
> wordt. Ik rij dan niet in D, zet hem in 3 of 2
> zodat hij goed op toeren blijft, dus het ligt niet
> aan mijn rijstijl ... Ik denk erover om de
> oliecooler die er standaard al op zit eens los te
> halen en goed schoon te maken (in en uitwendig).
> Ik trek niets dus het zou met de standaard cooler
> toch geen probleem mogen zijn?
> Heb jij ook die standaard cooler en dit soort
> problemen??
> Iemand die advies heeft .. alle suggesties welkom.
Na mijn incident is er dus een nieuwe standaard oliecooler opgezet a 600 eurootjes,wat je kan doen in jouw geval is de automaat op druk laten reinigen inclusief alle leidingen er zijn bedrijven die dat doen,de goedkoopste rond de 200 euro inclusief atf
Re: schema voor extra automaatoliecooler
p.nieuwenhuis Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bart van Dessel Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Als je die bij Ashcroft besteld dan kun je die
> > vraag misschien het beste daar stellen. Ik heb
> er
> > geen ervaring mee. In principe voor de
> radiateur
> > in de rijwind.
> >
> > Gr,Bart
>
>
> ik neem hem misschien over van hier iemand op t
> forum, enne Bart kijk je mail eens na,ik heb je al
> 2 keer iets gevraagd voor een onderdeel
Je moet mij niet via startpagina mailen, dat werkt niet, alleen via info@bartsautoservice punt nl
-------------------------------------------------------
> Bart van Dessel Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Als je die bij Ashcroft besteld dan kun je die
> > vraag misschien het beste daar stellen. Ik heb
> er
> > geen ervaring mee. In principe voor de
> radiateur
> > in de rijwind.
> >
> > Gr,Bart
>
>
> ik neem hem misschien over van hier iemand op t
> forum, enne Bart kijk je mail eens na,ik heb je al
> 2 keer iets gevraagd voor een onderdeel
Je moet mij niet via startpagina mailen, dat werkt niet, alleen via info@bartsautoservice punt nl
Re: schema voor extra automaatoliecooler
p.nieuwenhuis Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi Pascal, laat ik nou denken dat de R380 bij de
> cooler hoort,ik heb dus een automaat waar ik veel
> zomers in de hitte rij,en aangezien ik mijn
> oliecooler er afgeblazen had toch maar op zoek
> ben naar een echte cooler,ik hoop dat hij past of
> dat er een adapter bij zit voor op de automaat
> want ik heb er aardig wat achter[,in en op] hangen
> zo 2500km naar Bulgarije.en die ontbrekende
> slangen waar zijn die los te krijgen?
Informeer 's bij Biesheuvel autosport, zij zijn de grootste in Nederland op het gebied van autosport accessoires, zij kunnen je ook helpen met een grote oliekoeler met aansluitingen.
Groetjes, Bart
-------------------------------------------------------
> Hoi Pascal, laat ik nou denken dat de R380 bij de
> cooler hoort,ik heb dus een automaat waar ik veel
> zomers in de hitte rij,en aangezien ik mijn
> oliecooler er afgeblazen had toch maar op zoek
> ben naar een echte cooler,ik hoop dat hij past of
> dat er een adapter bij zit voor op de automaat
> want ik heb er aardig wat achter[,in en op] hangen
> zo 2500km naar Bulgarije.en die ontbrekende
> slangen waar zijn die los te krijgen?
Informeer 's bij Biesheuvel autosport, zij zijn de grootste in Nederland op het gebied van autosport accessoires, zij kunnen je ook helpen met een grote oliekoeler met aansluitingen.
Groetjes, Bart
Re: schema voor extra automaatoliecooler
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> p.nieuwenhuis Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bart van Dessel Schreef:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Als je die bij Ashcroft besteld dan kun je
> die
> > > vraag misschien het beste daar stellen. Ik
> heb
> > er
> > > geen ervaring mee. In principe voor de
> > radiateur
> > > in de rijwind.
> > >
> > > Gr,Bart
> >
> >
> > ik neem hem misschien over van hier iemand op t
> > forum, enne Bart kijk je mail eens na,ik heb je
> al
> > 2 keer iets gevraagd voor een onderdeel
>
> Je moet mij niet via startpagina mailen, dat werkt
> niet, alleen via info@bartsautoservice punt nl
joooo zeg dat dan
-------------------------------------------------------
> p.nieuwenhuis Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bart van Dessel Schreef:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Als je die bij Ashcroft besteld dan kun je
> die
> > > vraag misschien het beste daar stellen. Ik
> heb
> > er
> > > geen ervaring mee. In principe voor de
> > radiateur
> > > in de rijwind.
> > >
> > > Gr,Bart
> >
> >
> > ik neem hem misschien over van hier iemand op t
> > forum, enne Bart kijk je mail eens na,ik heb je
> al
> > 2 keer iets gevraagd voor een onderdeel
>
> Je moet mij niet via startpagina mailen, dat werkt
> niet, alleen via info@bartsautoservice punt nl
joooo zeg dat dan
Re: schema voor extra automaatoliecooler
dus nog even voor de duidelijkheid past een extra oliecooler wel op de automaat?zoja,komt die voor de standaard in de plaats,moet je dat systeem ontluchten?
Re: schema voor extra automaatoliecooler
Hallo
Ik heb een 3.9 automaat in een 90 gebouwd
voor de automaat heb ik een mocal oliekoeler gebruikt kun je in elk gewenste grote op internet bestellen
de aansluiting naar de bak heb ik met hydro leidingen gemaakt
Gr rein
Ik heb een 3.9 automaat in een 90 gebouwd
voor de automaat heb ik een mocal oliekoeler gebruikt kun je in elk gewenste grote op internet bestellen
de aansluiting naar de bak heb ik met hydro leidingen gemaakt
Gr rein
Re: schema voor extra automaatoliecooler
Het is gewoon loodgieter werk en niet spannend, niet met slangklemmen. (alhoewel dat wel werkt maar niet betrouwbaar is) Performance systemen kunnen grotere koelers leveren (misschien wel direct met zelfde draad) of anders een koeler met verloop stukken, je zou ook de oude kunnen behouden en 1 erbij plaatsen(dat ze door beide radiatoren stroomt, in serie, Zou daar gewoon met de grill al van de auto af langs rijden, kan je mogelijk er zelfs op wachten.
Systeem ontlucht zichzelf redelijk goed volgens mij en daarna alleen olie peilen en bijvullen.
Succes,
PS maar die tip van doorspoelen is ook een goed idee!
Systeem ontlucht zichzelf redelijk goed volgens mij en daarna alleen olie peilen en bijvullen.
Succes,
PS maar die tip van doorspoelen is ook een goed idee!
Re: schema voor extra automaatoliecooler
Biesheuvel kan ik je ook zeker aanraden.
Heb er voor mijn 110 met ZF automaat een standaard mocal koeler met slangen gehaald, werkt perfect.
Hebben trouwens ook alles van VDO (en temp. meter lijkt me handig)
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/01/2013 17:45 door eduard.
Heb er voor mijn 110 met ZF automaat een standaard mocal koeler met slangen gehaald, werkt perfect.
Hebben trouwens ook alles van VDO (en temp. meter lijkt me handig)
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/01/2013 17:45 door eduard.
Re: schema voor extra automaatoliecooler
Doorspoelen is de grootste onzin die er bestaat, spekt alleen de beurs van diegene die het aanbied.
Gewoon op tijd filter en olie verversen is voldoende.
Gewoon op tijd filter en olie verversen is voldoende.
Re: schema voor extra automaatoliecooler
Als dat verversen door de vorige eigenaar niet is gebeurt, en de bak flink vervuild, is dan het spoelen niet interessant?
gr bart
gr bart
Re: schema voor extra automaatoliecooler
rein Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hallo
>
> Ik heb een 3.9 automaat in een 90 gebouwd
> voor de automaat heb ik een mocal oliekoeler
> gebruikt kun je in elk gewenste grote op internet
> bestellen
> de aansluiting naar de bak heb ik met hydro
> leidingen gemaakt
>
> Gr rein
Aan hoeveel BAR-leiding moet ik denken //? starre of flexibele?
-------------------------------------------------------
> Hallo
>
> Ik heb een 3.9 automaat in een 90 gebouwd
> voor de automaat heb ik een mocal oliekoeler
> gebruikt kun je in elk gewenste grote op internet
> bestellen
> de aansluiting naar de bak heb ik met hydro
> leidingen gemaakt
>
> Gr rein
Aan hoeveel BAR-leiding moet ik denken //? starre of flexibele?
Re: schema voor extra automaatoliecooler
p.nieuwenhuis Schreef:
-------------------------------------------------------
> rein Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hallo
> >
> > Ik heb een 3.9 automaat in een 90 gebouwd
> > voor de automaat heb ik een mocal oliekoeler
> > gebruikt kun je in elk gewenste grote op
> internet
> > bestellen
> > de aansluiting naar de bak heb ik met hydro
> > leidingen gemaakt
> >
> > Gr rein
>
>
> Aan hoeveel BAR-leiding moet ik denken //? starre
> of flexibele?
Zit niet zoveel druk op, ik meen ongeveer 3 tot 4 Bar, zou niet al te soepele slangen pakken ivm kans op knikken als de olie heet wordt, ATF olie van automaatbak kan makkelijk 140 graden worden.
Gr Bart
-------------------------------------------------------
> rein Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hallo
> >
> > Ik heb een 3.9 automaat in een 90 gebouwd
> > voor de automaat heb ik een mocal oliekoeler
> > gebruikt kun je in elk gewenste grote op
> internet
> > bestellen
> > de aansluiting naar de bak heb ik met hydro
> > leidingen gemaakt
> >
> > Gr rein
>
>
> Aan hoeveel BAR-leiding moet ik denken //? starre
> of flexibele?
Zit niet zoveel druk op, ik meen ongeveer 3 tot 4 Bar, zou niet al te soepele slangen pakken ivm kans op knikken als de olie heet wordt, ATF olie van automaatbak kan makkelijk 140 graden worden.
Gr Bart
Re: schema voor extra automaatoliecooler
Ben het met Bart eens, en een automaatoliewissel+filter wil nog wel eens overgeslagen/vergeten worden...
Je loopt wel het risico dat er rommel los komt waardoor de bak opeens gek gaat doen...
Groet, Tom
Je loopt wel het risico dat er rommel los komt waardoor de bak opeens gek gaat doen...
Groet, Tom
Re: schema voor extra automaatoliecooler
@ pascal je geeft nu zelf een niet kloppend/fout antwoord.
R380 is een handgeschakelde 5 bak origineel gemonteerd achter een van de volgende motoren V8, 300tdi, Td5 of 2.5 DSE , en in ROW spec uitgevoerd met een originele olie koeler tevens als extra optie leverbaar geweest in zijn tijd, aschroft verkoop deze sets nu als kant en klare kit.
De R380 automaat bestaat niet idd
De Discovery Td5 en ook ander Landrovers met automaat hebben een waarscuwingslampje en temperatuur sensor, bij de meeste gaat het lampje op je dashbord aan als de automaat olie +- 150 160 graden bereikt ( Te heet ) daarom weet men dat de originele koeler te klein is ook is dit algemen bekend bij meerdere fabrikanten de de ZF automaat gebruiken. BMW Opel en nog een reeks.
De oplossing is een grotere olie koeler plaatsen of en extra olie koeler plaatsen.
De koeler moet goed in de rijwind zitten en mag natuurlijk een stuk groter zijn, in de Discovery Td5 zou er voldoende ruimte moeten zijn om een grotere exemplaar te monteren.
Ik denk echter dat de koeler bedoeld voor de R380 onvoldoende capaciteit heeft om de olie van een automaat te koelen (9 lieter inhoud in de automaat v.s. 3 - 5 met koeler +- in de R380 )
een betere oplossing zou een universele koeler zijn en de slangen laaten aanpassen zodat je aansluitingen degelijk blijven, be lekage van de olie koeler of zijn slangen verlis je heel snel alle olie uit de automaat.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/01/2013 23:31 door Andrew Colville.
R380 is een handgeschakelde 5 bak origineel gemonteerd achter een van de volgende motoren V8, 300tdi, Td5 of 2.5 DSE , en in ROW spec uitgevoerd met een originele olie koeler tevens als extra optie leverbaar geweest in zijn tijd, aschroft verkoop deze sets nu als kant en klare kit.
De R380 automaat bestaat niet idd
De Discovery Td5 en ook ander Landrovers met automaat hebben een waarscuwingslampje en temperatuur sensor, bij de meeste gaat het lampje op je dashbord aan als de automaat olie +- 150 160 graden bereikt ( Te heet ) daarom weet men dat de originele koeler te klein is ook is dit algemen bekend bij meerdere fabrikanten de de ZF automaat gebruiken. BMW Opel en nog een reeks.
De oplossing is een grotere olie koeler plaatsen of en extra olie koeler plaatsen.
De koeler moet goed in de rijwind zitten en mag natuurlijk een stuk groter zijn, in de Discovery Td5 zou er voldoende ruimte moeten zijn om een grotere exemplaar te monteren.
Ik denk echter dat de koeler bedoeld voor de R380 onvoldoende capaciteit heeft om de olie van een automaat te koelen (9 lieter inhoud in de automaat v.s. 3 - 5 met koeler +- in de R380 )
een betere oplossing zou een universele koeler zijn en de slangen laaten aanpassen zodat je aansluitingen degelijk blijven, be lekage van de olie koeler of zijn slangen verlis je heel snel alle olie uit de automaat.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/01/2013 23:31 door Andrew Colville.
Re: schema voor extra automaatoliecooler
zo zit het bij jouw! de originele verwijderen en een grotere op zijn plaats monteren.
3503d1191579975-auto-gearbox-coolers-td5-auto-cooling.jpg --> mod_embed_images_loadimage('34b570e0d39781da1f7ecc69cc1214bc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.landyzone.co.uk%2Flz%2Fattachments%2Ff8%2F3503d1191579975-auto-gearbox-coolers-td5-auto-cooling.jpg', 'http://www.landyzone.co.uk/lz/attachments/f8/3503d1191579975-auto-gearbox-coolers-td5-auto-cooling.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.landyzone.co.uk%2Flz%2Fattachments%2Ff8%2F3503d1191579975-auto-gearbox-coolers-td5-auto-cooling.jpg', '', 16244269, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Google is Your workshop manual!!
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
3503d1191579975-auto-gearbox-coolers-td5-auto-cooling.jpg --> mod_embed_images_loadimage('34b570e0d39781da1f7ecc69cc1214bc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.landyzone.co.uk%2Flz%2Fattachments%2Ff8%2F3503d1191579975-auto-gearbox-coolers-td5-auto-cooling.jpg', 'http://www.landyzone.co.uk/lz/attachments/f8/3503d1191579975-auto-gearbox-coolers-td5-auto-cooling.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.landyzone.co.uk%2Flz%2Fattachments%2Ff8%2F3503d1191579975-auto-gearbox-coolers-td5-auto-cooling.jpg', '', 16244269, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Google is Your workshop manual!!
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: schema voor extra automaatoliecooler
Andrew Colville Schreef:
-------------------------------------------------------
> zo zit het bij jouw! de originele verwijderen en
> een grotere op zijn plaats monteren.
>
> [www.landyzone.co.uk]
> 1191579975-auto-gearbox-coolers-td5-auto-cooling.j
> pg
>
> Google is Your workshop manual!!
Perfect Andrew,maar zoals ik t daar zie hoeft de standaard niet eens verwijderd te worden,en weet je misschien of er een adapter op moet op de automaat?
-------------------------------------------------------
> zo zit het bij jouw! de originele verwijderen en
> een grotere op zijn plaats monteren.
>
> [www.landyzone.co.uk]
> 1191579975-auto-gearbox-coolers-td5-auto-cooling.j
> pg
>
> Google is Your workshop manual!!
Perfect Andrew,maar zoals ik t daar zie hoeft de standaard niet eens verwijderd te worden,en weet je misschien of er een adapter op moet op de automaat?
Re: schema voor extra automaatoliecooler
nee je hoeft geen adapter, leidingen etc zit al allemaal in je auto, je hoeft aleen de koeler te vervangen.
Dit heb je nu.
PFZ100020.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dcbf966ab13d1cd01b9c2ad0b49a7326', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.rimmerbros.co.uk%2FItemImages%2FLarge%2FPFZ100020.jpg', 'http://www.rimmerbros.co.uk/ItemImages/Large/PFZ100020.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.rimmerbros.co.uk%2FItemImages%2FLarge%2FPFZ100020.jpg', '', 16244309, 600, 600, 'Loading image ...', false);
deze zit onder de intercooler als ik me goed herinner dus je bent beperkt in de hoogte.
Zo zit het bij elkaar.
--> mod_embed_images_loadimage('2ec53180fc6ff539558de87450505ebd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ft1.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcQZwJnQUjXYG2JwcIGvlSjPligzU3kzPa85fUxfaW6yNG_dISesvQ', 'http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQZwJnQUjXYG2JwcIGvlSjPligzU3kzPa85fUxfaW6yNG_dISesvQ', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ft1.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcQZwJnQUjXYG2JwcIGvlSjPligzU3kzPa85fUxfaW6yNG_dISesvQ', '', 16244309, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Nu moet je een hogere variant vinden, en deze op de plek van de originele zetten, 2 x het volume zou voldoende moeten zijn.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Dit heb je nu.
PFZ100020.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dcbf966ab13d1cd01b9c2ad0b49a7326', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.rimmerbros.co.uk%2FItemImages%2FLarge%2FPFZ100020.jpg', 'http://www.rimmerbros.co.uk/ItemImages/Large/PFZ100020.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.rimmerbros.co.uk%2FItemImages%2FLarge%2FPFZ100020.jpg', '', 16244309, 600, 600, 'Loading image ...', false);
deze zit onder de intercooler als ik me goed herinner dus je bent beperkt in de hoogte.
Zo zit het bij elkaar.
--> mod_embed_images_loadimage('2ec53180fc6ff539558de87450505ebd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ft1.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcQZwJnQUjXYG2JwcIGvlSjPligzU3kzPa85fUxfaW6yNG_dISesvQ', 'http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQZwJnQUjXYG2JwcIGvlSjPligzU3kzPa85fUxfaW6yNG_dISesvQ', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ft1.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcQZwJnQUjXYG2JwcIGvlSjPligzU3kzPa85fUxfaW6yNG_dISesvQ', '', 16244309, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Nu moet je een hogere variant vinden, en deze op de plek van de originele zetten, 2 x het volume zou voldoende moeten zijn.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: schema voor extra automaatoliecooler
Andrew Colville Schreef:
-------------------------------------------------------
> nee je hoeft geen adapter, leidingen etc zit al
> allemaal in je auto, je hoeft aleen de koeler te
> vervangen.
>
> Dit heb je nu.
> [www.rimmerbros.co.uk]
> 0020.jpg
>
> deze zit onder de intercooler als ik me goed
> herinner dus je bent beperkt in de hoogte.
>
> Zo zit het bij elkaar.
> [t1.gstatic.com]
> YG2JwcIGvlSjPligzU3kzPa85fUxfaW6yNG_dISesvQ
>
> Nu moet je een hogere variant vinden, en deze op
> de plek van de originele zetten, 2 x het volume
> zou voldoende moeten zijn.
Hoi Andrew nu wordt t een beetje duidelijk,ik haalde de uitleg van defenders met schakelbak met de discos door elkaar,dus die radiator die daar weer achter zit is van de airco en daarachter van t coolsysteem?
-------------------------------------------------------
> nee je hoeft geen adapter, leidingen etc zit al
> allemaal in je auto, je hoeft aleen de koeler te
> vervangen.
>
> Dit heb je nu.
> [www.rimmerbros.co.uk]
> 0020.jpg
>
> deze zit onder de intercooler als ik me goed
> herinner dus je bent beperkt in de hoogte.
>
> Zo zit het bij elkaar.
> [t1.gstatic.com]
> YG2JwcIGvlSjPligzU3kzPa85fUxfaW6yNG_dISesvQ
>
> Nu moet je een hogere variant vinden, en deze op
> de plek van de originele zetten, 2 x het volume
> zou voldoende moeten zijn.
Hoi Andrew nu wordt t een beetje duidelijk,ik haalde de uitleg van defenders met schakelbak met de discos door elkaar,dus die radiator die daar weer achter zit is van de airco en daarachter van t coolsysteem?
Re: schema voor extra automaatoliecooler
Van voor af gezien heb je de airco dan de Intercooler met daar onder de automaat koeler en daar achter de Radiateur.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: schema voor extra automaatoliecooler
Andrew Colville Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van voor af gezien heb je de airco dan de
> Intercooler met daar onder de automaat koeler en
> daar achter de Radiateur.
Dr moet wat gekoeld worden tussen die grilspleetjes
-------------------------------------------------------
> Van voor af gezien heb je de airco dan de
> Intercooler met daar onder de automaat koeler en
> daar achter de Radiateur.
Dr moet wat gekoeld worden tussen die grilspleetjes
Re: schema voor extra automaatoliecooler
[www.dailydrivers.nl]
Ik heb op mijn 101ambu de medium, 300tdi+autobak uit een disco. Koelt goed (maar het is nog winter). De 101 van neef henk heeft de large, liggend ingebouwd. die kwam alleen boven de 60'uit op mul strandzand... (en hij rijdt ook wel eens met een hele grote aanhanger)
Ik heb de pijpen van de disco doorgezaagd en verder gegaan met slangen en slangenklemmen.
Jeroen
Ik heb op mijn 101ambu de medium, 300tdi+autobak uit een disco. Koelt goed (maar het is nog winter). De 101 van neef henk heeft de large, liggend ingebouwd. die kwam alleen boven de 60'uit op mul strandzand... (en hij rijdt ook wel eens met een hele grote aanhanger)
Ik heb de pijpen van de disco doorgezaagd en verder gegaan met slangen en slangenklemmen.
Jeroen