Mijn achterste aandrijfas lijkt te kort te zijn.
Ik heb een 110, waar ik de discovery 300tdi met lt77 vervangen heb voor een defender 300tdi met een r380.
Motorsteunen uiteraard verplaatst. Baksteunen kwamen perfect uit met de aanwezige gaten in het chassis. Voorste aandrijas past ook perfect. Achter heb ik een salisbury met schijven. Die had ik er al op.
Nu heb ik wel de handrem trommel vervangen door een x-break. Maar dat maakt hooguit een paar mm uit. Mijn aandrijfas lijkt echter minimaal 2,5 cm te kort. De splines steken uit de as. Zo ver is ie uitgeschoven. Dat kan volgens mij de bedoeling niet zijn.
Kan het zijn dat een lt77 iets verder naar achteren uitsteekt en dus een kortere aandrijfas heeft?
Volgens mij moet mijn aandrijfas ongeveer 109cm zijn. Dat is wel met 2 inch lift en nog niets aan opbouw. Hij staat dus nog wel wat hoog op zijn poten. Ingezakt wordt hij ongetwijfeld wat korter. Maar ik geloof nooit dat dat genoeg is.
Wie weet hier meer van. En wie weet de lengte van een aandrijfas tussen een r380 en een salisburyas?
Groeten,
Ad
Lengte propshaft
Re: Lengte propshaft
Lt77 aandrijfas is 102-107 cm
R380 aandrijfas is 107-112 cm
Verschil zit er dan ook in de voorste aandrijfas, maar het kan zijn dat je een Discovery 200tdi aandrijfas heb, die is even lang als de Discovery en Defender 300tdi.
R380 aandrijfas is 107-112 cm
Verschil zit er dan ook in de voorste aandrijfas, maar het kan zijn dat je een Discovery 200tdi aandrijfas heb, die is even lang als de Discovery en Defender 300tdi.
Re: Lengte propshaft
Ah, super... Thx.
De voorste cardan heb ik ook over genomen van de donor. Een 90 pickup uit 1998.
Andere bestellen dus. Of kijken of ik een goede gebruikte aan kan komen.
Groeten, ad
De voorste cardan heb ik ook over genomen van de donor. Een 90 pickup uit 1998.
Andere bestellen dus. Of kijken of ik een goede gebruikte aan kan komen.
Groeten, ad