180 graden verdraaid?
180 graden verdraaid?
Hallo,
Nna het reviseren van mijn 2.25D blokje heb ik hem weer helemaal ingebouwd en probeer ik te starten. Helemaal volgends traditie wil die dat natuurlijk niet.
Ik heb het monteren van de timing geheel volgends de manual gedaan (tapped 1 net voor openen markeren, net na openen markeren en dan in het midden zetten. Krukas op EP en de ketting erop).
Nu heb ik voorheen regelmatig de vraag gekregen of de timing niet 180 graden was. Toen had ik de timing niet losgehad maar nu natuurlijk wel.
Hoe kan ik zien of de timing 180 graden is verdraaid? Als de krukas op EP staat en de eerste taped geheel open lijkt me dat er niks 180 graden verdraaid kan zitten gezien de pomp weer word aangedreven door de nokas.
Alvast bedankt,
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dcfdbc21af20dc69f2b518fec0cbf998', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 16227354, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Nna het reviseren van mijn 2.25D blokje heb ik hem weer helemaal ingebouwd en probeer ik te starten. Helemaal volgends traditie wil die dat natuurlijk niet.
Ik heb het monteren van de timing geheel volgends de manual gedaan (tapped 1 net voor openen markeren, net na openen markeren en dan in het midden zetten. Krukas op EP en de ketting erop).
Nu heb ik voorheen regelmatig de vraag gekregen of de timing niet 180 graden was. Toen had ik de timing niet losgehad maar nu natuurlijk wel.
Hoe kan ik zien of de timing 180 graden is verdraaid? Als de krukas op EP staat en de eerste taped geheel open lijkt me dat er niks 180 graden verdraaid kan zitten gezien de pomp weer word aangedreven door de nokas.
Alvast bedankt,
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dcfdbc21af20dc69f2b518fec0cbf998', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 16227354, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: 180 graden verdraaid?
Ik dacht de brede nok aan de rechterkant (voorkant van de motor) moest zitten.
Heb je een pm gestuurd.
Arnold.
Heb je een pm gestuurd.
Arnold.
Re: 180 graden verdraaid?
klopt als uitlaatklep 1 (die bij de waterpomp) helemaal open is, En de krukas op het merkteken. Dan kan er niet zomaar wat verdraaid zijn.
Rest natuurlijk de vraag, wat doet 'ie wel, wat doet 'ie niet?
Komt er rook uit de uitlaat tijdens starten?
Slaat hij ook niet even aan met wat voorgloeien?
Draaid de startmotor met normale snelheid?
Had je met injectiepomp merkteken goed gezet met de afstelsleutel? Kwam die op een redelijk normale plek uit?
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ed3b6db0d35e17a92c32dbec04a2ca0d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16227711, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Rest natuurlijk de vraag, wat doet 'ie wel, wat doet 'ie niet?
Komt er rook uit de uitlaat tijdens starten?
Slaat hij ook niet even aan met wat voorgloeien?
Draaid de startmotor met normale snelheid?
Had je met injectiepomp merkteken goed gezet met de afstelsleutel? Kwam die op een redelijk normale plek uit?
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ed3b6db0d35e17a92c32dbec04a2ca0d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16227711, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Re: 180 graden verdraaid?
2012-12-27%2015.17.57.jpg --> mod_embed_images_loadimage('81ffa1263aa8c658289e86638362a4b2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Faanpassingen%2Fmotor%2FRevisie%2Fslides%2F2012-12-27%252015.17.57.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/aanpassingen/motor/Revisie/slides/2012-12-27%2015.17.57.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Faanpassingen%2Fmotor%2FRevisie%2Fslides%2F2012-12-27%252015.17.57.jpg', '', 16227757, 600, 600, 'Loading image ...', false);
2012-12-27%2015.18.08.jpg --> mod_embed_images_loadimage('38dfc2cee3672dab80950fe9454427d1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Faanpassingen%2Fmotor%2FRevisie%2Fslides%2F2012-12-27%252015.18.08.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/aanpassingen/motor/Revisie/slides/2012-12-27%2015.18.08.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Faanpassingen%2Fmotor%2FRevisie%2Fslides%2F2012-12-27%252015.18.08.jpg', '', 16227757, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik ben nu dingen aan het afstrepen.
Bij starten zonder gloeispiralen erin komt er diesel uit de cillinders, dus diesel krijgtie.
Hij draait rond maar geen reactie, ook niet bij voorgloeien. Geen rook uit uitlaat.
Pomp is op de ruwe manier op tijd gezet en kwam uit op de oude goede (niet versleten) positie.
Vind wel dat de startmotor iets langzaam ronddraait Ik dacht door de ghogere weerstand gezien alles nieuw is.
Ga eerst de pomp goed afstellen met een sleutel. En kijken of de accu nog goed is.
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2ffef79e830ff34f8dc8edcc4521c38b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 16227757, 600, 600, 'Loading image ...', false);
2012-12-27%2015.18.08.jpg --> mod_embed_images_loadimage('38dfc2cee3672dab80950fe9454427d1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Faanpassingen%2Fmotor%2FRevisie%2Fslides%2F2012-12-27%252015.18.08.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/aanpassingen/motor/Revisie/slides/2012-12-27%2015.18.08.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Faanpassingen%2Fmotor%2FRevisie%2Fslides%2F2012-12-27%252015.18.08.jpg', '', 16227757, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik ben nu dingen aan het afstrepen.
Bij starten zonder gloeispiralen erin komt er diesel uit de cillinders, dus diesel krijgtie.
Hij draait rond maar geen reactie, ook niet bij voorgloeien. Geen rook uit uitlaat.
Pomp is op de ruwe manier op tijd gezet en kwam uit op de oude goede (niet versleten) positie.
Vind wel dat de startmotor iets langzaam ronddraait Ik dacht door de ghogere weerstand gezien alles nieuw is.
Ga eerst de pomp goed afstellen met een sleutel. En kijken of de accu nog goed is.
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2ffef79e830ff34f8dc8edcc4521c38b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 16227757, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: 180 graden verdraaid?
De nokkenas kan niet 180 graden verkeerd staan t.o.v. De krukas, dan staat hij namelijk weer goed. Controleer wel de brandstofpomp en de nokkenas, hier kan je wel180 graden verkeerd zitten ( heb geen idee hoe het zit heb zelf geen diesel). Denk je eraan dat hij niet start als je niet gloeit?
Succes
Succes
Re: 180 graden verdraaid?
Bovendien ....
de krukas gaat 2x rond in de tijd dat de nokkenas en de brandstofpomp rond gaan ...
en daar denkt Richard78 dus aan, daar kan iets mis zijn met de "coördinatie".
Marc
de krukas gaat 2x rond in de tijd dat de nokkenas en de brandstofpomp rond gaan ...
en daar denkt Richard78 dus aan, daar kan iets mis zijn met de "coördinatie".
Marc