Starten 300tdi automaat
Starten 300tdi automaat
Mijn 300tdi automaat (bj1997) start slecht als hij koud is. Verder loopt hij perfect, verbruikt geen water, olie etc.
Wat me opvalt is dat er ook geen wolkje donkere rook uit de uitlaat komt bij het aanslaan.
Wat zou het kunnen zijn? Gloeien of niet maakt geen verschil.
Wat me opvalt is dat er ook geen wolkje donkere rook uit de uitlaat komt bij het aanslaan.
Wat zou het kunnen zijn? Gloeien of niet maakt geen verschil.
Re: Starten 300tdi automaat
Zijn je gloeistiften nog goed? Of krijg je misschien lucht in je leidingen?
Gloeistiften onbekend, maar een 300tdi moet toch ook normaal starten zonder voorgloeien? Mijn 200tdi vliegt ook aan als het vriest zonder te gloeien.
Lucht in de leidingen zou kunnen, ga ik eens bekijken.
Bedankt!
Lucht in de leidingen zou kunnen, ga ik eens bekijken.
Bedankt!
Als het een EDC is dan kan dat wel kloppen. Dat kreng regelt zijn inspuiting op allerlei sensoren. Mijn oude 300 Tdi met mechanische pomp startte ook met min 15 als een zonnetje. De EDC-variant loopt prima maar wil onder de nul graden even een por met het gaspedaal voor te starten en zonder gloeien vergeet het maar. Gewoon even voorgloeien anders slaat hij niet aan. verder loopt hij prima maar ik denk dat het een onhebbelijkheid van het motormanagement is.
Benno
Benno
He Ik had ook een slecht startende 300tdi. Ik heb het intercooler systeem schoon gemaakt en hij start nu in één keer. Even de slang los na je turbo dan voel je meteen of er smeurie in ligt.
Natuurlijk ook je gloeistiften controleren.
Succes!
Groet
Mario
Mario
Purmerend
Defender 110 300TDI uit 1990 (RHD)
Natuurlijk ook je gloeistiften controleren.
Succes!
Groet
Mario
Mario
Purmerend
Defender 110 300TDI uit 1990 (RHD)
Starter kan ook stuk zijn.
Heb een 300Tdi gehad met revisie starter. Deze starte als hij koud stond super slecht, had precies altijd een platte batterij. eens dat hij warm stond starte hij beter.
Bleek uiteindelijk een veertje te zijn van de koolstof borstels van de starter dat lam was, hierdoor kreeg de starter niet het volle vermogen (stroom) om de motor te starten. Ook helaas maar achter gekomen toen de starter overleden is.
Heb een 300Tdi gehad met revisie starter. Deze starte als hij koud stond super slecht, had precies altijd een platte batterij. eens dat hij warm stond starte hij beter.
Bleek uiteindelijk een veertje te zijn van de koolstof borstels van de starter dat lam was, hierdoor kreeg de starter niet het volle vermogen (stroom) om de motor te starten. Ook helaas maar achter gekomen toen de starter overleden is.
accu.
als deze iest te oud is geworden dan kan de capaciteit net niet voldoende zijn voor alles: gloeiplug starten enz.
even laten door meten of vervangen door een yellowtop.
daarna weer supper
been there done that
als deze iest te oud is geworden dan kan de capaciteit net niet voldoende zijn voor alles: gloeiplug starten enz.
even laten door meten of vervangen door een yellowtop.
daarna weer supper
been there done that