Kenteken

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jimmy

Kenteken

Bericht door Jimmy »

Hoi allemaal,

Mijn bod op een defender 90 is zojuist geaccepteerd, maar kom er achter dat de auto op grijs kenteken staat. De auto is uit 86. Ik wil hem toch nog laten keuren met een nieuwe 200 TDI erin dan kost het toch niks extra om grijs kenteken om te laten zetten naar geel?

Groeten Jim
Marc-my-Words

Re: Kenteken

Bericht door Marc-my-Words »

Jim,

Geel en grijs is soms een wat schimmige materie maar het is (in principe) ook mogelijk om bij een grijze auto meer dan de gebruikelijke, beperkte, "grijze" zitplaatsen op kenteken te krijgen. Dan wordt het een grijs kenteken met de aantekening geel voor de MRB (zolang belastingvrij blijft bestaan maakt het dus niks uit, zou belastingvrij komen te vervallen scheelt het je de provinciale opcenten).

Marc
Jimmy

Re: Kenteken

Bericht door Jimmy »

Beste Marc,

Dank voor je reactie. Dat stelt mij gerust en dan kan ik de auto morgen gewoon oppikken.

Groeten jim
Jacaranda

Re: Kenteken

Bericht door Jacaranda »

En soms heeft grijs kenteken ook "voordelen". Zo hoeft een grijs kenteken auto uit 1986 geen gordels voorin te hebben en exact dezelfde auto met geel kenteken wel... Helaas weet de pliesie dit niet altijd.. Ook qua remmen is er meen ik verschil.

Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje

jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('40fafc3168ee379cdde39c85552c76c5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 16210584, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dirk109

Re: Kenteken

Bericht door Dirk109 »

je heb een Pb!

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.
Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a60fd9e1f5e486f5bd5e97a739b5bce3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', '', 16210604, 600, 600, 'Loading image ...', false);
D&G

Re: Kenteken

Bericht door D&G »

Dirk109 Schreef:
-------------------------------------------------------
> je heb een Pb!


Dirk vindt het niet nodig om informatie te delen met iedereen klaarblijkelijk...

G
Jacaranda

Re: Kenteken

Bericht door Jacaranda »

Dirk wilde graag weten of ik veel verschil merk met de 2.5 die ik er net ingelepeld heb.
Heeft dus totaal niet met het onderwerp te maken, vandaar het privebericht..

Groeten,

Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje

jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7ce60ad3ee74c2815aae8e71e77d7b91', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 16211029, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dirk109

Re: Kenteken

Bericht door Dirk109 »

Sommige dingen gaan jou gewoon geen re...... aan!

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.
Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('21be95b4cb3373fc9631b6a7b04455b9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', '', 16211257, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Mark

Re: Kenteken

Bericht door Mark »

O naar RDW geel naar grijs....

twee maanden terug gedaan....

het is dus niet zo als je niet voldoet aan grijs dan is het vanzelf geel....
men kontroleerd op type goedkeuring. dwz een soort nieuwe invoering.
opeens moet je aan zaken voldoen die voorheen niet nodig waren.

een bankje achter mag opeens niet meer tenzij je aan alle eisen voldoet.
dit heeft verder niks te maken met hoeveel of soort belasting.

voorbeeld.

de auto van mij een discovery 2 grijs kenteken.
naar grijs gegaan zonder airco
tijdens grijs airco erin dan naar geel...
ja dan gaat men op een mekkeren......

met een oldtimer kan ik me dat dus voor stellen met bijvoorbeeld
remschijven, laadvermogen trekhaak.
en ik heb t gezien aan de balie....van een ouwe barrel gewoon 10%
catalogus waarde incl de bijbehoorden opties ook al zijn die eruit.
die zaten fabriek af erin.

10% rest BPM...ook old timer

laat lekker grijs joh....kan je gewoon mee rijden als partikulier krijgt alleen
geen WB verlaging maar betaal je ook niet voor een oudje.
Bart van Dessel

Re: Kenteken

Bericht door Bart van Dessel »

Hoi Mark, na 20 jaar vervalt de BPM 100%, je betaalt dus alleen keuringskosten. En waarom gaat de RDW mekkeren omdat er airco is ingebouwd? Ik kan 't effe niet volgen.

Gr, bart
Mark

Re: Kenteken

Bericht door Mark »

stond ik ook van te kijken maar t schijn volgens hun dus simpel.

1e type goedkeuring voor geel kenteken heeft opties A..B..C..

1e type goedkeuring voor grijs kenteken heeft opties A..B..

Als je dus van grijs naar geel gaat moet er optie C zijn. zo niet...

geen type goedkeuring dan word de volledige auto gekontroleerd gewogen enz enz.
das heb je net een lier erop en lierbumpert en rocksliders en extra tank...dan ga je
daar voor betalen.

Mijn auto was voor heen geel dus had een eerste goedkeuring dit word gechecked
aan de hand van chassis nr

dat ik de airco noemde was natuurlijk onzinnig. maar gordelpunten en stoelbevestigingpunten
kan dan opeens een thema worden want een geel discovery is 5 of 7 zits maar als die
gordelpunten en stoelbevestigingpunten er niet inzitten is het dus voor de rdw een ander type
dus een volledige keuring.

dat van die 20 jaar weet ik dus niet....maar als je op je oldtimer misschien schijfremmen hebt loop je dus een risico
van een hernieuwde keuring als je om een keuring gaat vragen dus zeg ik...als niet nodig...lekker laten
André met Truckie

Re: Kenteken

Bericht door André met Truckie »

D'r zit bij het keuren van een bedrijfswagen altijd een addertje onder het gras. Het hoeft allemaal geen probleem te zijn als je het van tevoren maar even weet... Da's met een hoop dingen zo .
Als je de auto keurt bij de RDW als bedrijfswagen moet alles origineel zijn. Zelfde type motor, bak, assen etc. Dus niet om het aantal cylinders, brandstof, inhoud motor. Bij grijs moet het originele type blok er in zitten. Zit er bij de keuring op grijs opeens een andere motor in heb je een probleem. Ook bij een oldtimer. Het lijkt mij in jouw geval de beste optie om de auto eerst om te keuren naar geel en daarna een ander blok er in te lepelen. Ik zou zeker de gok niet wagen om op grijs te blijven rijden en daarna een blokwissel te doen.

André

Truckie, 1974 swb 2.25 diesel (met Bakkie, 1/4 ton Polynorm trailer 1954)

P1110122_zps06f130c0.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c80196c05eac687f3ef6b47eb03ff2b0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://i662.photobucket.com/albums/uu347/sobat110/P1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', '', 16220913, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bart van Dessel

Re: Kenteken

Bericht door Bart van Dessel »

Ik dacht dat het alleen om fabrieksopties ging zoals airco, leer, schuifdaken. Maar de jouwe is naar grijs gegaan zonder airco, dan kun je toch het oude geel kenteken nummer nog aantonen? Of is ie nieuw direct op grijs kenteken gezet? Tja dan moet je inderdaad voor de opties gaan betalen. Ook als ie vanuit buitenland direct op grijs is gezet. Naar geel kenteken is altijd een volledige keuring volgens mij, er moet toch gekeken worden of alles deugdelijk bevestigd is.
Mark

Re: Kenteken

Bericht door Mark »

Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik dacht dat het alleen om fabrieksopties ging
> zoals airco, leer, schuifdaken. Maar de jouwe is
> naar grijs gegaan zonder airco, dan kun je toch
> het oude geel kenteken nummer nog aantonen? Of is
> ie nieuw direct op grijs kenteken gezet? Tja dan
> moet je inderdaad voor de opties gaan betalen. Ook
> als ie vanuit buitenland direct op grijs is gezet.
> Naar geel kenteken is altijd een volledige keuring
> volgens mij, er moet toch gekeken worden of alles
> deugdelijk bevestigd is.

dat airco en leer enz...is (denk ik) alleen voor de rest BPM

en van grijs naar geel ging bij mij zo.....ff kijken met vin nummer was ooit geel...klaar

mijn auto was dus geel toen grijs nu weer geel.

maar als nooit geel ja dan.....dan krijg je dus een hele keuring.
de rdw kijk ook n iet naar luxe als airco die moet je zelf invullen via autotelex

mij koste dit aan rest BPM 800,- voor een auto uit 2001

overigens dat airco verhaal wat ik eerder noemde vergeet dit maar dat was
een slecht voorbeeld ik heb gewoon standaard airco.
Mark

Re: Kenteken

Bericht door Mark »

@Andre
helemaal mijn idee
Marc-my-Words

Re: Kenteken

Bericht door Marc-my-Words »

André,

Da's een geheel nieuwe kijk ... en vlgs mij een onjuiste kijk op de regelgeving.

Bovendien is het uiteindelijke advies om juist niet voor een volledige keuring te gaan, maar alleen voor een wijziging van grijs-grijs naar grijs-geel, dwz van bedrijfswagen met grijs MRB-tarief (voor ondernemers), naar bedrijfswagen met kleine afwijkingen van de extra belasting-regels en dus geel MRB-tarief.
En verder dus voor een keuring mbt een nieuwe motor.

In principe is het grijze verhaal niet meer dan een administratieve handeling, eventuele extra zitplaatsen worden dan natuurlijk wel gecontroleerd op deugdelijkheid etc. De motorwijziging wordt gewoon normaal gechecked op motor-ophanging etc. zoals bij iedere andere motor-wijziging (zolang het niet om fabeltastische vermogens gaat).

Marc
Marc-my-Words

Re: Kenteken

Bericht door Marc-my-Words »

Mark,

Jouw verhaal is een heel ander verhaal. Als je een "kale" BPM-plichtige auto uit het buitenland haalt kijken ze ook naar alle losse extra's en al die losse extra's worden gewoon gewaardeerd alsof ze er vanaf de "geboorte" in zaten .... en dus betaal je extra BPM.

Marc
Mark

Re: Kenteken

Bericht door Mark »

nou als je een grijze alto koopt met 800cc
en dan bouw je daar een v6 in en dan naar
geel gaat is er zeker iemand die geld wil zien.

daar trappen ze niet in..
Marc-my-Words

Re: Kenteken

Bericht door Marc-my-Words »

Mark Schreef:
-------------------------------------------------------
> nou als je een grijze alto koopt met 800cc
> en dan bouw je daar een v6 in en dan naar
> geel gaat is er zeker iemand die geld wil zien.
>
> daar trappen ze niet in..

Ja, Mark,

Dan willen ze geld zien voor een uitgebreide keuring vanwege teveel vermogens-groei.

Als die Alto dan oude genoeg is en aan de 1/3-2/3 regels voldoet (wat moeilijk wordt met een dergelijke ombouw) dan hoef je verder geen cent BPM af te dragen.

Regels zijn regels en zo moet het spel gespeeld worden ... zeggen ze dan.

Marc
André met Truckie

Re: Kenteken

Bericht door André met Truckie »

Toen ik "truckie" (bouwjaar 1974) liet keuren voor de toelating in Nederland was hij "grijs" en stond op Belgische papieren ingeschreven als "lichte vracht". Er zaten geen achterbanken in en was dus ook gewoon een bedrijfswagen. Ik heb hem grijs laten keuren (was volgens mij goedkoper ook nog dan geel). De keurmeester legde alles netjes uit en zei erbij dat op grijs of "bedrijfswagen" specifiek gelet werd op originaliteit van het blok, bak en assen. Dit moest overeenkomen met de voertuigdocumenten. Ik vond het allemaal prima, had de boel netjes in orde. Zolang de boel origineel is op grijs kenteken is er niets aan de hand. Wil je later toch omkeuren naar geel? Kan altijd nog. Heb je het voornemen om er een ander type blok in te lepelen (bv van een 2.5NA naar een 200Tdi) zou ik je auto éérst om laten keuren naar geel met het originele blok en daarna pas een ander blok erin. Vraag volledigheidshalve anders even bij de RDW. Uiteindelijk is alles mogelijk als je maar de juiste volgorde hanteerd voor de RDW.

André

Truckie, 1974 swb 2.25 diesel (met Bakkie, 1/4 ton Polynorm trailer 1954)

P1110122_zps06f130c0.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0efbeef0d53c6340571c234e4800fa56', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://i662.photobucket.com/albums/uu347/sobat110/P1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', '', 16221007, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Marc-my-Words

Re: Kenteken

Bericht door Marc-my-Words »

André SWB Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toen ik "truckie" (bouwjaar 1974) liet keuren voor
> de toelating in Nederland was hij "grijs" en stond
> op Belgische papieren ingeschreven als "lichte
> vracht". Er zaten geen achterbanken in en was dus
> ook gewoon een bedrijfswagen. Ik heb hem grijs
> laten keuren (was volgens mij goedkoper ook nog
> dan geel). De keurmeester legde alles netjes uit
> en zei erbij dat op grijs of "bedrijfswagen"
> specifiek gelet werd op originaliteit van het
> blok, bak en assen. Dit moest overeenkomen met de
> voertuigdocumenten. Ik vond het allemaal prima,
> had de boel netjes in orde. Zolang de boel
> origineel is op grijs kenteken is er niets aan de
> hand. Wil je later toch omkeuren naar geel? Kan
> altijd nog. Heb je het voornemen om er een ander
> type blok in te lepelen (bv van een 2.5NA naar een
> 200Tdi) zou ik je auto éérst om laten keuren
> naar geel met het originele blok en daarna pas een
> ander blok erin. Vraag volledigheidshalve anders
> even bij de RDW. Uiteindelijk is alles mogelijk
> als je maar de juiste volgorde hanteerd voor de
> RDW.

André,

Wat jij beschrijft is een ander verhaal. Bij import kijken ze nog iets beter of een en ander klopt en dan zijn een origineel blok, originele bak en originele assen natuurlijk een pré, dan is eigenlijk alle twijfel weg en kom je zelfs met een "vaag" chassisnummer er wel doorheen.

Marc
André met Truckie

Re: Kenteken

Bericht door André met Truckie »

Zou heel goed kunnen dat dit alleen bij import van toepassing is. Om alle onduidelijkheid te weg te nemen en voor het zekere te gaan lijkt het mij toch raadzaam even navraag te doen bij de RDW. Als was het alleen maar ter geruststelling.

André

Truckie, 1974 swb 2.25 diesel (met Bakkie, 1/4 ton Polynorm trailer 1954)

P1110122_zps06f130c0.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e38754fe515beb053313a23086e2c554', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://i662.photobucket.com/albums/uu347/sobat110/P1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', '', 16221020, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Marc-my-Words

Re: Kenteken

Bericht door Marc-my-Words »

Klopt, vragen kan geen kwaad .... mits je je goed hebt voorbereid en je dus niet met een kluitje in het riet laat sturen.

In dit geval is het bovendien handig te weten dat de auto ook grijs kan blijven dwz grijs met geel MRB-tarief.
Als je dit alvast expliciet weet dan weet je ook beter of ze je kletskoek verkopen ... het is immers een ingewikkelde materie.
Niet iedere RDW-er is even goed van alles op de hoogte (kijk maar eens even terug naar het verhaal bij een "gedemilitariseerde" die bij een eerste bezoek niet genoeg papieren zou hebben, en bij een tweede presentatie gewoon correct was (zoals hier door ervaringsdeskundigen werd bevestigd).
Zie het verhaal hier: [landrover.startpagina.nl]

Marc



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/01/2013 23:58 door Marc-my-Words.
Bart van Dessel

Re: Kenteken

Bericht door Bart van Dessel »

Mark Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bart van Dessel Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ik dacht dat het alleen om fabrieksopties ging
> > zoals airco, leer, schuifdaken. Maar de jouwe
> is
> > naar grijs gegaan zonder airco, dan kun je toch
> > het oude geel kenteken nummer nog aantonen? Of
> is
> > ie nieuw direct op grijs kenteken gezet? Tja
> dan
> > moet je inderdaad voor de opties gaan betalen.
> Ook
> > als ie vanuit buitenland direct op grijs is
> gezet.
> > Naar geel kenteken is altijd een volledige
> keuring
> > volgens mij, er moet toch gekeken worden of
> alles
> > deugdelijk bevestigd is.
>
> dat airco en leer enz...is (denk ik) alleen voor
> de rest BPM
>
> en van grijs naar geel ging bij mij zo.....ff
> kijken met vin nummer was ooit geel...klaar
>
> mijn auto was dus geel toen grijs nu weer geel.
>
> maar als nooit geel ja dan.....dan krijg je dus
> een hele keuring.
> de rdw kijk ook n iet naar luxe als airco die moet
> je zelf invullen via autotelex
>
> mij koste dit aan rest BPM 800,- voor een auto uit
> 2001
>
> overigens dat airco verhaal wat ik eerder noemde
> vergeet dit maar dat was
> een slecht voorbeeld ik heb gewoon standaard
> airco.

€ 800,- aan rest BPM is goed mogelijk, al is ie 10 jaar oud, je kunt dit wel verlagen met medewerking van Autotelex, die kunnen een gunstig rapport maken of je kunt je auto laten keuren op dagwaarde door een be-edigd taxateur.

Gr, Bart
Eric&Betty Boop

Re: Kenteken

Bericht door Eric&Betty Boop »

André SWB Schreef:
-------------------------------------------------------
> D'r zit bij het keuren van een bedrijfswagen
> altijd een addertje onder het gras. Het hoeft
> allemaal geen probleem te zijn als je het van
> tevoren maar even weet... Da's met een hoop dingen
> zo .
> Als je de auto keurt bij de RDW als bedrijfswagen
> moet alles origineel zijn. Zelfde type motor, bak,
> assen etc. Dus niet om het aantal cylinders,
> brandstof, inhoud motor. Bij grijs moet het
> originele type blok er in zitten. Zit er bij de
> keuring op grijs opeens een andere motor in heb je
> een probleem. Ook bij een oldtimer. Het lijkt mij
> in jouw geval de beste optie om de auto eerst om
> te keuren naar geel en daarna een ander blok er in
> te lepelen. Ik zou zeker de gok niet wagen om op
> grijs te blijven rijden en daarna een blokwissel
> te doen.

Betty is import en was origineel een diesel.
In 2008 op Nederlands bedrijfsauto kenteken gekomen met een 2,25 Petrol uit een 90/110 onder de motorkap.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('46149e146f69ef0b84dbaf03095c2d41', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16221088, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('e075eddd70d478158d28ccd3ea3b68ae', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16221088, 600, 600, 'Loading image ...', false);



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/01/2013 00:44 door Eric&Betty Boop.
Paul Stroink, One-Ten.nl

Re: Kenteken

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Als de auto maar ouder is dan 1998 mag alles. Hij hoeft dan niet meer aan een typegoedkeuring te voldoen. Dus zowel bij import of bij de één of andere wijziging (motorwijziging, grijs-->geel, geel-->grijs, enz) mag er rustig een andere motor inzitten, allerlei accessoires zijn gemonteerd, schijfremmen geplaatst enz. Sommige zaken als een motorwijziging moeten natuurlijk wel worden gekeurd. Als de auto een hele andere auto lijkt dan dat hij origineel was, wordt er natuurlijk wel extra scherp op de originaliteit van het chassisnummer gelet.
Let er bij een omkeuring van grijs naar geel zowiezo goed op dat dit nummer klopt en origineel is, want je zult niet de eerste zijn bij wie het kenteken ongeldig is verklaard omdat bij de RDW keuring het nummer op dat moment niet betrouwbaar leek.
Als de auto jonger is dan 19,5 jaar én de auto nog geen NL personenkenteken heeft gehad is er rest-BPM verschuldigd.
Plaats reactie