Verkeer motorvermogen op kenteken
Verkeer motorvermogen op kenteken
Hallo allemaal,
Ik heb even een vraag. Ik ga morgen kijken bij een defender 90 uit 84. Hij heeft een opbouw uit 1996, dus ook compleet met 300tdi. Ik heb het kenteken gecontroleerd en alles klopt kleur en dergelijke alleen hij staat nog op 50 kw de oude motor. Nu vraag ik me af waar doe ik goed aan krijg ik dit bij de rdw nog aangepast of vallen ze over die opbouw van 96?
Ik weet ook dat er mensen rondrijden met een 300 TDI en het oude vermogen op kenteken laten staan, maar stel dat je dan een ongeluk krijgt en de verzekering gaat de boel uitzoeken enz
Bij voorbaat dank en allemaal een leuke 2e kerstdag
Groeten jimmy
Ik heb even een vraag. Ik ga morgen kijken bij een defender 90 uit 84. Hij heeft een opbouw uit 1996, dus ook compleet met 300tdi. Ik heb het kenteken gecontroleerd en alles klopt kleur en dergelijke alleen hij staat nog op 50 kw de oude motor. Nu vraag ik me af waar doe ik goed aan krijg ik dit bij de rdw nog aangepast of vallen ze over die opbouw van 96?
Ik weet ook dat er mensen rondrijden met een 300 TDI en het oude vermogen op kenteken laten staan, maar stel dat je dan een ongeluk krijgt en de verzekering gaat de boel uitzoeken enz
Bij voorbaat dank en allemaal een leuke 2e kerstdag
Groeten jimmy
Re: Verkeer motorvermogen op kenteken
Hoi Jimmy,
ik heb zelf een keer een ongeluk gehad met een RRC waar een 300 tdi in lag met veel te weinig vermogen op kenteken (60 kW ipv 83), de schade-expert heeft de auto bekeken en hij had geen opmerkingen, ik kreeg netjes het bedrag uitgekeerd. Misschien is het anders als er flink wat letselschade uitgekeerd moet worden. Maar die kans is kleiner dan de hoofdprijs in de staatsloterij....ik persoonlijk zou er dus niet mee naar de RDW gaan, de kans bestaat ook dat je kenteken in beslag wordt genomen, hoeveel originele '96 Defenders zijn er niet voorzien van een ouder kenteken en chassisnummer?
Maar alles staat in verhouding tot....als die '84 interessant geprijst is dan bestaat die kans wel degelijk.
Gr, Bart
ik heb zelf een keer een ongeluk gehad met een RRC waar een 300 tdi in lag met veel te weinig vermogen op kenteken (60 kW ipv 83), de schade-expert heeft de auto bekeken en hij had geen opmerkingen, ik kreeg netjes het bedrag uitgekeerd. Misschien is het anders als er flink wat letselschade uitgekeerd moet worden. Maar die kans is kleiner dan de hoofdprijs in de staatsloterij....ik persoonlijk zou er dus niet mee naar de RDW gaan, de kans bestaat ook dat je kenteken in beslag wordt genomen, hoeveel originele '96 Defenders zijn er niet voorzien van een ouder kenteken en chassisnummer?
Maar alles staat in verhouding tot....als die '84 interessant geprijst is dan bestaat die kans wel degelijk.
Gr, Bart
Re: Verkeer motorvermogen op kenteken
Hallo
als ik dit zo lees is er meer dan 1/3 gewijzigt Dus?!
zoek maar eens op voertuig indentiteit
Grt
Alan
als ik dit zo lees is er meer dan 1/3 gewijzigt Dus?!
zoek maar eens op voertuig indentiteit
Grt
Alan
Re: Verkeer motorvermogen op kenteken
Zou er zelf niet meer rond willen rijden, maar er zijn er genoeg die het wel doen.
Is het chassis wel origineel? En wat verder nog van de onderdelen van de auto?
Is het chassis wel origineel? En wat verder nog van de onderdelen van de auto?
Re: Verkeer motorvermogen op kenteken
Als je hiermee naar de RDW gaat heb je grote kans dat het kenteken wordt ingenomen.
Ik zou de auto niet kopen met het verkeerde vermogen op het kenteken. Laat de huidige eigenaar het maar voor je regelen.
Ik zou de auto niet kopen met het verkeerde vermogen op het kenteken. Laat de huidige eigenaar het maar voor je regelen.
Re: Verkeer motorvermogen op kenteken
Bel de helpdesk eens in Zoetermeer.
Het aanpassen van het kenteken is veel vaker gedaan. Zolang er homologatiedocumenten zijn, ofwel, is er een typegoedkeuring voor het zelfde type auto met dit type blok en het is duidelijk dat dat het geval is, hoeft het geen probleem te zijn binnen de 1/3<>2/3 regeling.
Verzekeringstechnisch hoeft het ook geen probleem te zijn. Tenzij bij het ongeval blijkt dat de vermogenstoename van de auto heeft bijgedragen aan letsel.
Groet, Paul
Het aanpassen van het kenteken is veel vaker gedaan. Zolang er homologatiedocumenten zijn, ofwel, is er een typegoedkeuring voor het zelfde type auto met dit type blok en het is duidelijk dat dat het geval is, hoeft het geen probleem te zijn binnen de 1/3<>2/3 regeling.
Verzekeringstechnisch hoeft het ook geen probleem te zijn. Tenzij bij het ongeval blijkt dat de vermogenstoename van de auto heeft bijgedragen aan letsel.
Groet, Paul