Nanocom
Nanocom
Een kenner gezocht met verstand van Nanocom vanmiddag mezelf opgesloten in de lr TD5 en wezen stoeien met de Nanocom en ja je raad het al iets verkeerd gedaan met als resultaad dat het rode lampje van motor storing op mijn dashboard blijft branden maar wel gewoon start en loopt en voelbaar tijdens het rijden niets merkbaar.
Wat wel gek is dat mijn reserve sleutel weer werkt (heeft het niet gedaan na ECU wissel) maar mijn kachel ventilator gewoon blijft draaien wanneer het contact uit is.
Wie rommelt vaker met de Nanocom en kan mij op weg helpen mijn kennis te vergroten?
Wat wel gek is dat mijn reserve sleutel weer werkt (heeft het niet gedaan na ECU wissel) maar mijn kachel ventilator gewoon blijft draaien wanneer het contact uit is.
Wie rommelt vaker met de Nanocom en kan mij op weg helpen mijn kennis te vergroten?
Re: Nanocom
Ik ken de meeste systeemen van de nanocom, warschijnlijk heb je zitten spelen met de sleutel progameermodus of EKA modus van de nanocom.
zoals je nu merkt moet je wel voorzichtig zijn met diverse diagnose mogelijkheden, je kunt echt een zooitje maken van je auto als je verkeerde handelingen uitvoert, zelfs zodanig dat je een alarm ecu moet weg gooien!!
Gaat het hier om een defender?? Of een Discovery?
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
zoals je nu merkt moet je wel voorzichtig zijn met diverse diagnose mogelijkheden, je kunt echt een zooitje maken van je auto als je verkeerde handelingen uitvoert, zelfs zodanig dat je een alarm ecu moet weg gooien!!
Gaat het hier om een defender?? Of een Discovery?
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Nanocom
Hi Andrew ik heb zitten rommelen het Nanocom menu, applications en blijkbaar iets niet goed gedaan, ik kan me niet herrinneren of ik het contact had aan staan met de motor uit?
Het gaat om een Defender uit 2000 ik zit nu op de bank de menu's door te nemen van de nanocom voor ik de boel helemaal stuk maak... wat betekend het rode motor teken op het dashboard? wat heb jij als oplosssing voor deze puzzel??
Het gaat om een Defender uit 2000 ik zit nu op de bank de menu's door te nemen van de nanocom voor ik de boel helemaal stuk maak... wat betekend het rode motor teken op het dashboard? wat heb jij als oplosssing voor deze puzzel??
Re: Nanocom
Je kachel staat er denk ik los van, is je contact slot nog wel goed?? of heb je ergens anders aan gezeten??
Heb je een originele nanocom of de latere nanocom EVO?
Het rode lampje geeft aan dat er iets is met de startonderbreker is, warschijnlijk is Jouw TD5 motor management geprogameerd om de alarm ECU te negeeren. hij het kent dat de sleutel het contact aan krijgt en dat is voldoende on hem te starten.
Heb je ABS/TC en ook werkende centraal vergrendeling op afstands bediening?
Ik heb nog een auto die hetzelfde probleem heeft, maar die heeft ook ergens een breuk in zijn bedrading waardoor uitlezen soms wel lukt en soms niet. Ik ben er nog niet uit wat het bij hem nouw is.
Je hebt mogelijk foute wardes aan de Alarm ECU gegeven of iets gelezen en perongeluk niet opgeslagen, het is mogelijk om op deze manier de alarm ecu te vernielen.
Ik heb ook lang gezocht op het net , maar geen oplossing gevonden, wel was ik bezig met een reserve Alarm ECU te progameren in deze auto ton ik de verbindig weer kwijt raakte, de auto rijdt nu nog rond met de originele ECU tot de eigenaar hem weer kan missen, dan overbrug ik de comunicatie rechtstreeks naar beide ECU ? en gan ik opnieuw proberen er uit te komen.
de alarm Unit is de AS10 ( google maar eens ik kan hier niet alles gaan posten over deze ECU )deze zijn er met en zonder deur vergrendeling o.a de Discovery 300 serie heeft deze ook gehad en een aantal rover straat auto's, ze zijn dus betaalbaar te vinden mocht hij echt stuk zijn zitten.
Ik denk zelf dat de Alram een code kwijt is van een afstand bediening of misschien niet goed comuniceert met de motor ECU, In het ergste geval is het gehele alarm systeem te omzeilen middels een stukje electronica.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Heb je een originele nanocom of de latere nanocom EVO?
Het rode lampje geeft aan dat er iets is met de startonderbreker is, warschijnlijk is Jouw TD5 motor management geprogameerd om de alarm ECU te negeeren. hij het kent dat de sleutel het contact aan krijgt en dat is voldoende on hem te starten.
Heb je ABS/TC en ook werkende centraal vergrendeling op afstands bediening?
Ik heb nog een auto die hetzelfde probleem heeft, maar die heeft ook ergens een breuk in zijn bedrading waardoor uitlezen soms wel lukt en soms niet. Ik ben er nog niet uit wat het bij hem nouw is.
Je hebt mogelijk foute wardes aan de Alarm ECU gegeven of iets gelezen en perongeluk niet opgeslagen, het is mogelijk om op deze manier de alarm ecu te vernielen.
Ik heb ook lang gezocht op het net , maar geen oplossing gevonden, wel was ik bezig met een reserve Alarm ECU te progameren in deze auto ton ik de verbindig weer kwijt raakte, de auto rijdt nu nog rond met de originele ECU tot de eigenaar hem weer kan missen, dan overbrug ik de comunicatie rechtstreeks naar beide ECU ? en gan ik opnieuw proberen er uit te komen.
de alarm Unit is de AS10 ( google maar eens ik kan hier niet alles gaan posten over deze ECU )deze zijn er met en zonder deur vergrendeling o.a de Discovery 300 serie heeft deze ook gehad en een aantal rover straat auto's, ze zijn dus betaalbaar te vinden mocht hij echt stuk zijn zitten.
Ik denk zelf dat de Alram een code kwijt is van een afstand bediening of misschien niet goed comuniceert met de motor ECU, In het ergste geval is het gehele alarm systeem te omzeilen middels een stukje electronica.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Nanocom
Hoi Anderw
Ik heb nergen aan gezeten voorheen werkt alles, op mijn reserve sleutel na dan, ik heb de Nanocom evolution 2 en heb inderdaad AS10 uit gelezen en hoog waarschijnlijk niets opgeslagen (geen idee dat dit de bedoeling was) ik dacht lezen kan geen kwaat.
ABS TC en centrale vergrendeling heeft mijn LR niet.
Ik las in de Lucas handleiding dat ik kan uitlezen 15 sec contact uithouden en dan weer inschakelen en de Nanocom zijn werk laten doen!
Afin morgen maar even proberen.
Thanks so far
Ik heb nergen aan gezeten voorheen werkt alles, op mijn reserve sleutel na dan, ik heb de Nanocom evolution 2 en heb inderdaad AS10 uit gelezen en hoog waarschijnlijk niets opgeslagen (geen idee dat dit de bedoeling was) ik dacht lezen kan geen kwaat.
ABS TC en centrale vergrendeling heeft mijn LR niet.
Ik las in de Lucas handleiding dat ik kan uitlezen 15 sec contact uithouden en dan weer inschakelen en de Nanocom zijn werk laten doen!
Afin morgen maar even proberen.
Thanks so far
Re: Nanocom
Heb je geprobeerd de sleutel te progameeren? Ik moet even kijken hoe de Evo werkt en of de functies en menu's het zelfde zijn. Ik heb zelf de oude Nanocom
Je kunt bestanden/instellingen idd gewoon lezen, maar ik sla ze bij tijfel altijd op, zeker als het om codes gaat, als het goed is wordt er altijd gevraagd of je het bestand wilt opslaan zelfs het Testbook van Landrover kon dingen vezieken door niet opslaan.
Heb je de EKA code nog? staat warschijnlijk in je handleiding/boekje ergens deze code. niet verliezen of weizigen in de ECU als het hier fout gaat heb je een dooie alarm ECU.
als je het contact ongevraagd afzet tijdens het lezen of schrijven dan kun je wel gegevens verliezen de gegevens zijn dan incompleet en daar kan de ECU niks mee. Probeer altijd trug te keeren naar het hoofd menu voor je het contact af zet of je de nanocom los kopelt, ten zei je nanokom hier om vraagt natuurlijk.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Je kunt bestanden/instellingen idd gewoon lezen, maar ik sla ze bij tijfel altijd op, zeker als het om codes gaat, als het goed is wordt er altijd gevraagd of je het bestand wilt opslaan zelfs het Testbook van Landrover kon dingen vezieken door niet opslaan.
Heb je de EKA code nog? staat warschijnlijk in je handleiding/boekje ergens deze code. niet verliezen of weizigen in de ECU als het hier fout gaat heb je een dooie alarm ECU.
als je het contact ongevraagd afzet tijdens het lezen of schrijven dan kun je wel gegevens verliezen de gegevens zijn dan incompleet en daar kan de ECU niks mee. Probeer altijd trug te keeren naar het hoofd menu voor je het contact af zet of je de nanocom los kopelt, ten zei je nanokom hier om vraagt natuurlijk.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Nanocom
Even inbreken.
Andrew, kun je die EKA code ook uitlezen? Heb ook een defender en alles werkt naar behoren
Heb er ook een nano evo bij. Maar heb nergens die EKA code erbij gehad toen ik de wagen kocht. Is te achterhalen wat die code moet zijn, voor toekomstig gebruik.
Groeten Jan
Andrew, kun je die EKA code ook uitlezen? Heb ook een defender en alles werkt naar behoren

Groeten Jan
Re: Nanocom
Hallo Jan,
De EKA code kan je opvragen bij de importeur of via een dealer bij jou in de buurt.
Richard
De EKA code kan je opvragen bij de importeur of via een dealer bij jou in de buurt.
Richard
Re: Nanocom
Hoi Anderw ik merk dat we aardig in de buurt komen, ik heb in het menu AS10 de settings bekeken in deze stand met contact aan liep de Nanocom vast,, Tja voor een reset plug los en weer opstarten hier in in het vast fout gegaan.
Dat het alarm vind ik niet zo erg maar die rode warning in mijn dashboard wel het lampje er uit vind ik een te makkelijke oplossing, ik wacht even op jou antwoord hoe dit op te lossen de eka code heb ik niet gebruikt of misbruikt ik kan ga wel opzoek naar het service boekje van de Auto als het daar in staat.
Dat het alarm vind ik niet zo erg maar die rode warning in mijn dashboard wel het lampje er uit vind ik een te makkelijke oplossing, ik wacht even op jou antwoord hoe dit op te lossen de eka code heb ik niet gebruikt of misbruikt ik kan ga wel opzoek naar het service boekje van de Auto als het daar in staat.
Re: Nanocom
Hoi een stapje verder ik heb de immobilicer uit gezet met stom toeval, in australië doen zet dit vaker als ze de bush in gaan en niet willen stranden.
Via de Nanocom en Lucas site kom je een stuk verder alles draaid om het inleren van de AS10 waarin in ik duidelijk iets niet goed gedaan hebt.
Via de Nanocom en Lucas site kom je een stuk verder alles draaid om het inleren van de AS10 waarin in ik duidelijk iets niet goed gedaan hebt.
Re: Nanocom
EKA code kun je gewoon uitlezen met de Nanocom, de Dealer/importeur bellen kan ook, deze code geeft je de mogelijk heid de Imobelizer te omzeilen als je problemen hebt middels het contact slot en de deur schakelaar.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Nanocom
Het lampje kun je niet echt verwijderen, het is namelijk een SMDtje(led ) op een printplaat.
crashen tijden shet lezen kan de oorzaak zijn, nu moet je proberen te kijken wat er fout is gegeaan, evt proberen opnieuw de settings te lezen. en op te slaan, en dan oa de EKA code vergelijken met wat in je bokje staat.
In tegenstelling tot wat velen denken/schrijven, het is onmogelijk de AS10 te omzeilen middels de nanocom deze moet altijd in de auto zijn en aangesloten zijn, het enige wat kan is dat je alles zo instelt dat de alarm ECU gelijk bij het contact opzetten de motor vrij geeft, je hebt dan dus geen afstands bediening meer nodig.
Bij een 300tdi is dat een ander verhaal (behalve de EDC modellen meen ik )
Dit geld voor alle Td5's en een hele reeks Rover personen auto's, er is wel een oplossing, maar gewoon uit zetten gaat dus niet, terk de stekker maar eens los van de AS10 je defender gaat nergens meer heen.
Even een stom ideetje, gooi de minpool eens los en laat deze een 15 min los ( koffie tijd ) plaats hem daar na terug, grote kans dat het alarm zich hersteld naar de laast opgeslagen data, vreemd is het wel maar het komt voor dat het zo lukt.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
crashen tijden shet lezen kan de oorzaak zijn, nu moet je proberen te kijken wat er fout is gegeaan, evt proberen opnieuw de settings te lezen. en op te slaan, en dan oa de EKA code vergelijken met wat in je bokje staat.
In tegenstelling tot wat velen denken/schrijven, het is onmogelijk de AS10 te omzeilen middels de nanocom deze moet altijd in de auto zijn en aangesloten zijn, het enige wat kan is dat je alles zo instelt dat de alarm ECU gelijk bij het contact opzetten de motor vrij geeft, je hebt dan dus geen afstands bediening meer nodig.
Bij een 300tdi is dat een ander verhaal (behalve de EDC modellen meen ik )
Dit geld voor alle Td5's en een hele reeks Rover personen auto's, er is wel een oplossing, maar gewoon uit zetten gaat dus niet, terk de stekker maar eens los van de AS10 je defender gaat nergens meer heen.
Even een stom ideetje, gooi de minpool eens los en laat deze een 15 min los ( koffie tijd ) plaats hem daar na terug, grote kans dat het alarm zich hersteld naar de laast opgeslagen data, vreemd is het wel maar het komt voor dat het zo lukt.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Nanocom
Andrew,
Dak je wel voor de info. Een dezer dagen maar eens uitlezen en opschrijven. Welk formt heeft dee code en hoelang?
Groeten Jan
Dak je wel voor de info. Een dezer dagen maar eens uitlezen en opschrijven. Welk formt heeft dee code en hoelang?
Groeten Jan
Re: Nanocom
EKA is 4 cijfers b.v. "EKA 1-7-8-5"
Bij de meeste Landrovers met alarm die in west europa zijn geleverd staat deze ook in de gebruikers handleiding of de map die er bij hoort evt op een losse kaart. ook wel bekend als de security code.
vaak heb je ook een sleutel code ( 7 of 8 cijfers uit mijn hoofd ), deze is echter bedoeld om passende sleutels bij te bestellen via het dealernetwerk, deze moet nooit in de auto liggen, om deze reden vaak niet aanwezig tenzei je zelf de eerste eigenaar bent of de auto gekocht hebt via een oplettende dealer of handelaar.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/12/2012 23:55 door Andrew Colville.
Bij de meeste Landrovers met alarm die in west europa zijn geleverd staat deze ook in de gebruikers handleiding of de map die er bij hoort evt op een losse kaart. ook wel bekend als de security code.
vaak heb je ook een sleutel code ( 7 of 8 cijfers uit mijn hoofd ), deze is echter bedoeld om passende sleutels bij te bestellen via het dealernetwerk, deze moet nooit in de auto liggen, om deze reden vaak niet aanwezig tenzei je zelf de eerste eigenaar bent of de auto gekocht hebt via een oplettende dealer of handelaar.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/12/2012 23:55 door Andrew Colville.
Re: Nanocom
Is die nanocom nu voor Jan en alleman gemaakt of alleen voor garage doeleinden,krijg je er een manual bij ?maar waarbij men toch niet zo goed uitkomt wat ook uit de forumreacties blijkt,is er toch ergens een goede beschrijving op t internet te vinden waarop de kans op de bovengenoemde foute te voorkomen.
Re: Nanocom
Dank je voor de info. Heb er niets bij gekregen toen ik de wagen kocht. Ken iemand bij een dealer en volgens de gegevens die zij hebben heb een oude fabrieks/ demo wagen die geleverd is met het alarm uit gechakeld en geen EKA code avail. Toch is ergens het spul gereactiveerd. Zal dusctoch echt de code uit de alarm ecu moten halen. Na de kerst maar eens kijken.
Fijne dagen, groeten Jan
Fijne dagen, groeten Jan
Re: Nanocom
Hoi volgers de - pool nog niet los gemaakt dat is voor morgen vroeg al wel wat verder met lezen in deze materie je het 3 optie's
1.Lock with key or fob & immobilise
2.Lock with key doesn't immobilise, lock with fob & immobilse
3.Lock with key or fob doesn't immobilise
en dan met de uitleg van meneer Lucas de juiste keuze maken en inleren.
dit is wel de 2de optie die ik ga proberen.
1.Lock with key or fob & immobilise
2.Lock with key doesn't immobilise, lock with fob & immobilse
3.Lock with key or fob doesn't immobilise
en dan met de uitleg van meneer Lucas de juiste keuze maken en inleren.
dit is wel de 2de optie die ik ga proberen.
Re: Nanocom
Jij hebt nu warschijnlijk stand 3, ik heb ergens ook gelezen dat bij een fout de alarm ECU hier automatisch naar gaat. ( stand 3 dus )
lock and immobilise with fob gaat niet op jouw auto je hebt geen centraalvergrendelng gaf je aan? je zal dan moeten sluiten met de sleutel en de immo inschakelen met je fob.
er is een andere stand, middels de passive coil, deze zit om het contact slot en herket je fob, als de sleutel met fob wordt verwijderd dan zal na xxx seconden de immo inwerking treden, deze zet je weer uit met je fob bij het instappen.
@ P nieuwenhuis
De eerste nanocom is te gebruiken op alle voertuigen met een Td5 en vaak ook voertuigen met een AS10 unit.
De ouden nanocom kan ik nu gebruiken op
Disco 1 300Tdi AS10
Disco 2 Td5 alle systeemen
Disco 2 V8 MEMS alle systemen
Defender Td5 alle systeemen
Defender 300Tdi AS10
De nieuwe nanocom, is afankelijk van de lecentie die je koopt (hoe vol je spaarpot is) je kunt de moderne nanocom ook krijgen met een lecentie voor elke Landrover.
Bekijk de site Black box solutions
Ik wil zelf graag upgraden, voral om dan van onstabiele windows af te kunnen ( die moet altijd iets doen als je bezig bent met de nanocom ) Maar ik ga niet weer €€€€€'s uitgeven om dezelfde functies te krijgen, ik heb net mijn huidige een upgrade gegeven waar ook weer iets extras voor moest worden bij besteld.
De nanocom was primitief, maar wel heel goedkoop < €300,-, en te gebruiken op meerdere auto's, hij is gemaakt door een groep hobbyisten/ progameurs die er een bedrijfje van hebben gemaakt, puur om de Td5 goed en goedkoop uit te lezen. maar zoals altijd eet de grote vis de kleine op en is het nu weer een duur systeem, en wordt rovacom alweer interesanter deze is namelijk uitgebreider en betrouwbaarder.
Nanocom
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
lock and immobilise with fob gaat niet op jouw auto je hebt geen centraalvergrendelng gaf je aan? je zal dan moeten sluiten met de sleutel en de immo inschakelen met je fob.
er is een andere stand, middels de passive coil, deze zit om het contact slot en herket je fob, als de sleutel met fob wordt verwijderd dan zal na xxx seconden de immo inwerking treden, deze zet je weer uit met je fob bij het instappen.
@ P nieuwenhuis
De eerste nanocom is te gebruiken op alle voertuigen met een Td5 en vaak ook voertuigen met een AS10 unit.
De ouden nanocom kan ik nu gebruiken op
Disco 1 300Tdi AS10
Disco 2 Td5 alle systeemen
Disco 2 V8 MEMS alle systemen
Defender Td5 alle systeemen
Defender 300Tdi AS10
De nieuwe nanocom, is afankelijk van de lecentie die je koopt (hoe vol je spaarpot is) je kunt de moderne nanocom ook krijgen met een lecentie voor elke Landrover.
Bekijk de site Black box solutions
Ik wil zelf graag upgraden, voral om dan van onstabiele windows af te kunnen ( die moet altijd iets doen als je bezig bent met de nanocom ) Maar ik ga niet weer €€€€€'s uitgeven om dezelfde functies te krijgen, ik heb net mijn huidige een upgrade gegeven waar ook weer iets extras voor moest worden bij besteld.
De nanocom was primitief, maar wel heel goedkoop < €300,-, en te gebruiken op meerdere auto's, hij is gemaakt door een groep hobbyisten/ progameurs die er een bedrijfje van hebben gemaakt, puur om de Td5 goed en goedkoop uit te lezen. maar zoals altijd eet de grote vis de kleine op en is het nu weer een duur systeem, en wordt rovacom alweer interesanter deze is namelijk uitgebreider en betrouwbaarder.
Nanocom
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Nanocom
Hoi Andrew of wie weet zijn er nog meer Nanocom gebruikers
Accu pool los halen mocht niet helpen, in welke stand staat bij jullie de Passive Immobilize Enabled of Disabled?
Bij Outputs kan ik alles bedienen behalve het Immobilize lampje op mijn dashboard zou ik ook uit en aan moeten kunnen zetten? werkt dit bij jullie wel?
Accu pool los halen mocht niet helpen, in welke stand staat bij jullie de Passive Immobilize Enabled of Disabled?
Bij Outputs kan ik alles bedienen behalve het Immobilize lampje op mijn dashboard zou ik ook uit en aan moeten kunnen zetten? werkt dit bij jullie wel?
Re: Nanocom
Hoe ziet rovacom eruit?is dat een stand-alone apparaat net zoals de nanocom of een klein blokje die data opslaat vanaf de poort en die je dan thuis op je pc kan uitlezen?en zijn bepaalde faultcodes te resetten?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/12/2012 22:25 door p.nieuwenhuis.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/12/2012 22:25 door p.nieuwenhuis.
Re: Nanocom
Passive coil staat verschillend net wat de klant wil of in welk land de auto staat ingesteld.
als je hem op enable zet dan zal de startonderbreker zelf inwerking treden XX seconden na het afzetten van het contact.
Gezien je huidige situatie zou ik deze nu maar even uit laten, zou lastig zijn als je de auto niet meer aan de praat krijgt.
Ik heb de afgelopen nachten het een ander gelezen over je lampje, en de bekende Tuners in de UK geven bijna alemaal aan dat er iets goed mis is met je alarm unit.
Probeer eens de settings te lezen en op te slaan en plaats dan je reserve unit en probeer deze eens te paren met de motor ECU en een tweetal Keyfobs, een kijken of dan de boel weer gaat werken zoals het hoort.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
als je hem op enable zet dan zal de startonderbreker zelf inwerking treden XX seconden na het afzetten van het contact.
Gezien je huidige situatie zou ik deze nu maar even uit laten, zou lastig zijn als je de auto niet meer aan de praat krijgt.
Ik heb de afgelopen nachten het een ander gelezen over je lampje, en de bekende Tuners in de UK geven bijna alemaal aan dat er iets goed mis is met je alarm unit.
Probeer eens de settings te lezen en op te slaan en plaats dan je reserve unit en probeer deze eens te paren met de motor ECU en een tweetal Keyfobs, een kijken of dan de boel weer gaat werken zoals het hoort.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Nanocom
Google rovacom
sys_rovacom.gif --> mod_embed_images_loadimage('07c097a10d351b69ab95930739370b96', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.blackbox-solutions.com%2Fimgs%2Fproducts%2Fsys_rovacom.gif', 'http://www.blackbox-solutions.com/imgs/products/sys_rovacom.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.blackbox-solutions.com%2Fimgs%2Fproducts%2Fsys_rovacom.gif', '', 16207737, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bedoeld als concurent/alternatief voor de door Landrover gebruikte Testbook ( de dealer heeft Testbook nogsteeds maar het heet nu anders meen ik )
helaas voor de particulier/kleine ondernemer vrijwel niet te betalen, net als de testbook zelf en nu ook de kleinere diagnose aperaten, die elk aparte lecenties nodig hebben voor elk system ( motor , abs, boord computer etc ) in elk model ( defnder, freelander Discovery, Rangerover )
als je elk model en elk systeem wilt kunnen inzien dan ben je heel snel 8000 euro kwijt voor een computertje en wat kabels.
darom is de nanocom evo wel interesant voor de particulier, deze is te koop met alle lecenties voor een auto/chassisnummer voor onder de 400 euro.
Nogsteeds wardeloos vergeleken met de eerste nanocom ( alles met een Td5 en ook alle syteemen en niet enkel voor 1 auto en dat voor onder de 300 euro )
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
sys_rovacom.gif --> mod_embed_images_loadimage('07c097a10d351b69ab95930739370b96', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.blackbox-solutions.com%2Fimgs%2Fproducts%2Fsys_rovacom.gif', 'http://www.blackbox-solutions.com/imgs/products/sys_rovacom.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.blackbox-solutions.com%2Fimgs%2Fproducts%2Fsys_rovacom.gif', '', 16207737, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bedoeld als concurent/alternatief voor de door Landrover gebruikte Testbook ( de dealer heeft Testbook nogsteeds maar het heet nu anders meen ik )
helaas voor de particulier/kleine ondernemer vrijwel niet te betalen, net als de testbook zelf en nu ook de kleinere diagnose aperaten, die elk aparte lecenties nodig hebben voor elk system ( motor , abs, boord computer etc ) in elk model ( defnder, freelander Discovery, Rangerover )
als je elk model en elk systeem wilt kunnen inzien dan ben je heel snel 8000 euro kwijt voor een computertje en wat kabels.
darom is de nanocom evo wel interesant voor de particulier, deze is te koop met alle lecenties voor een auto/chassisnummer voor onder de 400 euro.
Nogsteeds wardeloos vergeleken met de eerste nanocom ( alles met een Td5 en ook alle syteemen en niet enkel voor 1 auto en dat voor onder de 300 euro )
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Nanocom
Andrew Colville Schreef:
-------------------------------------------------------
> Google rovacom
>
> [www.blackbox-solutions.com]
> s_rovacom.gif
>
> Bedoeld als concurent/alternatief voor de door
> Landrover gebruikte Testbook ( de dealer heeft
> Testbook nogsteeds maar het heet nu anders meen ik
> )
>
> helaas voor de particulier/kleine ondernemer
> vrijwel niet te betalen, net als de testbook zelf
> en nu ook de kleinere diagnose aperaten, die elk
> aparte lecenties nodig hebben voor elk system (
> motor , abs, boord computer etc ) in elk model (
> defnder, freelander Discovery, Rangerover )
>
> als je elk model en elk systeem wilt kunnen inzien
> dan ben je heel snel 8000 euro kwijt voor een
> computertje en wat kabels.
>
> darom is de nanocom evo wel interesant voor de
> particulier, deze is te koop met alle lecenties
> voor een auto/chassisnummer voor onder de 400
> euro.
>
> Nogsteeds wardeloos vergeleken met de eerste
> nanocom ( alles met een Td5 en ook alle syteemen
> en niet enkel voor 1 auto en dat voor onder de
> 300 euro )
Dan zou je denken dat iedereen op jacht is naar de eerste nanocom??
-------------------------------------------------------
> Google rovacom
>
> [www.blackbox-solutions.com]
> s_rovacom.gif
>
> Bedoeld als concurent/alternatief voor de door
> Landrover gebruikte Testbook ( de dealer heeft
> Testbook nogsteeds maar het heet nu anders meen ik
> )
>
> helaas voor de particulier/kleine ondernemer
> vrijwel niet te betalen, net als de testbook zelf
> en nu ook de kleinere diagnose aperaten, die elk
> aparte lecenties nodig hebben voor elk system (
> motor , abs, boord computer etc ) in elk model (
> defnder, freelander Discovery, Rangerover )
>
> als je elk model en elk systeem wilt kunnen inzien
> dan ben je heel snel 8000 euro kwijt voor een
> computertje en wat kabels.
>
> darom is de nanocom evo wel interesant voor de
> particulier, deze is te koop met alle lecenties
> voor een auto/chassisnummer voor onder de 400
> euro.
>
> Nogsteeds wardeloos vergeleken met de eerste
> nanocom ( alles met een Td5 en ook alle syteemen
> en niet enkel voor 1 auto en dat voor onder de
> 300 euro )
Dan zou je denken dat iedereen op jacht is naar de eerste nanocom??
Re: Nanocom
Ja en nee, ze hebben hun waarde wel gehouden, maar de nanocom Evo is voor de particulier nogsteeds interesant v.a 300 euro te krijgen en dan voor + - 50 euro per module uit te breiden met de module die je nodig vindt.
de evo kan ook alle modellen aan, zolang men bereid is het geld uit te geven, de originele nanocom kan enkel de Discovery of Defender aan en dan metname de modellen met Td5 ( V8 bij de Discovery ook en elke Defender/Discovery met de AS10 alarm )
voor de kleine bedrijven en personen die meerdere modellen hebben/onderhouden is deze weer minder interesant omdat als je de aanschaf met een reeks paketten optelt je nog steeds een hoop geld kwijt bent, dit geld is misschien beter geplaast in een ander systeem of zelfs een gebruikte test book ( komen soms voorbij op ebay )
er zijn ook andere systeemen te krijgen die b.v alle europese modellen kunnen uitlezen en in sommige modellen weizigingen kunnen aanbrengen.
Ik gebruik mijn nanocom on storingen uit te lezen, instellingen te veranderen naar wes van klanten, maar ook om real time de motor of andere systemen te bekijken bij het zoeken naar een probleem met het een of ander.
ook kan ik zogeheten "tun" (tuning files ) fils uploaden naar de nieuwere ECU's sleutels progameren Ecu? kopelen na defcten en codes van de auto ophalen ( bijbestellen sleutel b.v. ), dit kan de dealer ook met het Testbook, de nanocom is aleen een minder goed ontwikkeld aperaat vergeleken met het testbook, maar daar tegen kost de nanocom nieuw 300 euro en het testbook over de 15000 euro nieuw.
De meeste particulieren/hobbyisten willen de nanocom puur hebben om foutcodes uit te lezen en misschien om dan wat instellingen te weizigen, weinig zullen hun Nanocom gaan gebruiken tot zijn volle potentie, en velen hebben ook geen idee wat ze eigenlijk aan het doen zijn en dat kan slecht aflopen.
om de nanocom voledig te kunnen gebruiken moet je ook weten wat alle benamingen betekenen en wat waardes betekenen ook moet je dan weten wat een normale warde is om te kunnen bepalen of de warde die jij leest wel juist is, als dit niet het geval is zul je weer moeten weten warom deze niet juist is of waar je moet gaan zoeken.
Diagnose aperatuur is een gereedschap voor de monteur, je zal nogsteeds moeten sleutelen, aleen heb je hulp bij het zoeken van de oorzaak, mits je weet waar je naar kijkt.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
de evo kan ook alle modellen aan, zolang men bereid is het geld uit te geven, de originele nanocom kan enkel de Discovery of Defender aan en dan metname de modellen met Td5 ( V8 bij de Discovery ook en elke Defender/Discovery met de AS10 alarm )
voor de kleine bedrijven en personen die meerdere modellen hebben/onderhouden is deze weer minder interesant omdat als je de aanschaf met een reeks paketten optelt je nog steeds een hoop geld kwijt bent, dit geld is misschien beter geplaast in een ander systeem of zelfs een gebruikte test book ( komen soms voorbij op ebay )
er zijn ook andere systeemen te krijgen die b.v alle europese modellen kunnen uitlezen en in sommige modellen weizigingen kunnen aanbrengen.
Ik gebruik mijn nanocom on storingen uit te lezen, instellingen te veranderen naar wes van klanten, maar ook om real time de motor of andere systemen te bekijken bij het zoeken naar een probleem met het een of ander.
ook kan ik zogeheten "tun" (tuning files ) fils uploaden naar de nieuwere ECU's sleutels progameren Ecu? kopelen na defcten en codes van de auto ophalen ( bijbestellen sleutel b.v. ), dit kan de dealer ook met het Testbook, de nanocom is aleen een minder goed ontwikkeld aperaat vergeleken met het testbook, maar daar tegen kost de nanocom nieuw 300 euro en het testbook over de 15000 euro nieuw.
De meeste particulieren/hobbyisten willen de nanocom puur hebben om foutcodes uit te lezen en misschien om dan wat instellingen te weizigen, weinig zullen hun Nanocom gaan gebruiken tot zijn volle potentie, en velen hebben ook geen idee wat ze eigenlijk aan het doen zijn en dat kan slecht aflopen.
om de nanocom voledig te kunnen gebruiken moet je ook weten wat alle benamingen betekenen en wat waardes betekenen ook moet je dan weten wat een normale warde is om te kunnen bepalen of de warde die jij leest wel juist is, als dit niet het geval is zul je weer moeten weten warom deze niet juist is of waar je moet gaan zoeken.
Diagnose aperatuur is een gereedschap voor de monteur, je zal nogsteeds moeten sleutelen, aleen heb je hulp bij het zoeken van de oorzaak, mits je weet waar je naar kijkt.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Nanocom
Het is allemaal wel een materie,maar als de leek met zn disco in het buiteland rijdt en ijverig een nanocom in zijn bezit heeft en er dan iets gebeurd moet hij wel weten wat hij doet,ik ben bang dat de meeste niet weten wat ze moeten doen,eenmaal een verkeerde handeling maakt t gelijk erger of zit er een terugzetmode op?
Re: Nanocom
Als je niet oplet of je doet een foute handeling dan kun je de probleemen erger maken dan het al is.
na de aanschf van je nanocom is en nog wel het een ander dat je zult moeten lezen, ook moet je geduld hebben en niet te snel de nanocom weer uit trekken, zeker als je iets aan het lezen of schrijven bent.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
na de aanschf van je nanocom is en nog wel het een ander dat je zult moeten lezen, ook moet je geduld hebben en niet te snel de nanocom weer uit trekken, zeker als je iets aan het lezen of schrijven bent.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Nanocom
Hi vandaag een kleine ingeving eerst naar de zaak een lange 25 pins kabel opgehaald om de Nanocom van binnen aan de keuken tafel uit te bedienen dat scheeld een jas.
Mijn oude ECU waar op de auto niet meer start aan de LR gehangen het AS10 gedeelte kan ik nog gewoon uitlezen en opslaan de settings vergeleken met de andere ECU deze staan allemaal gelijk... opnieuw ingelezen en.. geen stap verder.
Dit duid er op dat ik de boel redelijk heb verkl....t, niet getreurd LR start, loopt goed, en heb een ECU die toch niet zomaar te programmeren is.
Voor andere liefhebbers die willen stoeien met de Nanocom de eerste tips: eerst een 8GB kaart kopen deze juist formateren, gebruiksaanwijzing lezen, 10AS afkortingslijst down loaden, alle settingen opslaan op de SD kaart daarna pas aanpassen.
Loopt de Nanocom vast niet ontkoppelen gewoon uitzetten via de display 8 sec vast houden en weer opstarten.
Aangemeld bij het Nanocom forum om uit tevinden of er nog meer prutsers zijn zo als ik
tot zover het delen van mijn onkunde.
De toekomst het word een andere ECU die ik kan programmeren of de chip laten vervangen door een die wel te programmeren is.
tot de volgende update
Mijn oude ECU waar op de auto niet meer start aan de LR gehangen het AS10 gedeelte kan ik nog gewoon uitlezen en opslaan de settings vergeleken met de andere ECU deze staan allemaal gelijk... opnieuw ingelezen en.. geen stap verder.
Dit duid er op dat ik de boel redelijk heb verkl....t, niet getreurd LR start, loopt goed, en heb een ECU die toch niet zomaar te programmeren is.
Voor andere liefhebbers die willen stoeien met de Nanocom de eerste tips: eerst een 8GB kaart kopen deze juist formateren, gebruiksaanwijzing lezen, 10AS afkortingslijst down loaden, alle settingen opslaan op de SD kaart daarna pas aanpassen.
Loopt de Nanocom vast niet ontkoppelen gewoon uitzetten via de display 8 sec vast houden en weer opstarten.
Aangemeld bij het Nanocom forum om uit tevinden of er nog meer prutsers zijn zo als ik
tot zover het delen van mijn onkunde.
De toekomst het word een andere ECU die ik kan programmeren of de chip laten vervangen door een die wel te programmeren is.
tot de volgende update
Re: Nanocom
Hallo Nanocom gebruikers?
iemand met een defender de zelfde waarde? de Land settings van Nanocom schijnen niet altijd correct te zijn.
NANOCOM - AS10.APP - AS10 ALARM setting file
param value
Time Error NONE
Comms SMART
Interior Light NORMAL
Welcome Light ENABLED
Arm/Disarm Flash NO HAZARD
Arm/Disarm Confirm HAZARD
Arm on Lock ENABLED
Resync on Arm ENABLED
Relock DISABLED
Mislock NOTED
Mislock Noise ENABLED
Resync on Lock ENABLED
Plip Immobilize ENABLED
Plip Relock DISABLED
Key Mobilize DISABLED
Passive Immobilize ENABLED
Key Disarm DISABLED
C.D.L. When ARM NONE
Flash on Alarm NO FLASH
Alarm Sound SINGLE
Time Sync. USED
Low Battery Error ENABLED
Battery Error USE COUNT
Tamper Warn YES
Cat. Overheat DISABLED
Mems Failure Indic. DISABLED
Vehicle DEFENDER
Immobilizer MEMS-TD5
Ik kijk uit naar input
iemand met een defender de zelfde waarde? de Land settings van Nanocom schijnen niet altijd correct te zijn.
NANOCOM - AS10.APP - AS10 ALARM setting file
param value
Time Error NONE
Comms SMART
Interior Light NORMAL
Welcome Light ENABLED
Arm/Disarm Flash NO HAZARD
Arm/Disarm Confirm HAZARD
Arm on Lock ENABLED
Resync on Arm ENABLED
Relock DISABLED
Mislock NOTED
Mislock Noise ENABLED
Resync on Lock ENABLED
Plip Immobilize ENABLED
Plip Relock DISABLED
Key Mobilize DISABLED
Passive Immobilize ENABLED
Key Disarm DISABLED
C.D.L. When ARM NONE
Flash on Alarm NO FLASH
Alarm Sound SINGLE
Time Sync. USED
Low Battery Error ENABLED
Battery Error USE COUNT
Tamper Warn YES
Cat. Overheat DISABLED
Mems Failure Indic. DISABLED
Vehicle DEFENDER
Immobilizer MEMS-TD5
Ik kijk uit naar input
Re: Nanocom
DE gene die ik nu uit het bolletje weet!
param value
Time Error NONE
Comms SMART
Interior Light NORMAL
Welcome Light ENABLED interieur lapm gaat aan na het ontgrendelen
Arm/Disarm Flash NO HAZARD
Arm/Disarm Confirm HAZARD
Arm on Lock ENABLED
Resync on Arm ENABLED hand zender senchroniseerd tijdens het aanzetten alarm
Relock DISABLED
Mislock NOTED Als een slot of deur niet sluit wordt er een melding opgeslagen
Mislock Noise ENABLED als eeen deur of slot niet werkt claxoneert de auto
Resync on Lock ENABLED hand zender sinchroniseerd bij het sluiten
Plip Immobilize ENABLED hand zender zet immobelizer aan
Plip Relock DISABLED
Key Mobilize DISABLED met de sleutel in contact zal de ECU niet worden vrijgegeven.
Passive Immobilize ENABLED Imobelizer zal automaties in werking gaan na afzetten contact
Key Disarm DISABLED alarm kan niet met het contact worden uitgeschakeld
C.D.L. When ARM NONE Centraalvergrendeling sluiten met alarm aanzetten ( Nee NVT)
Flash on Alarm NO FLASH Knipperlichten oplichten tijdens alarm ( nee )
Alarm Sound SINGLE alarm geluid enkel claxon telkens 1 geluid
Time Sync. USED
Low Battery Error ENABLED waaschuwing voor leeg baterijtje key fob (via claxon)
Battery Error USE COUNT
Tamper Warn YES alarm zal afgaan als imand er aan probeert te rommelen.
Cat. Overheat DISABLED
Mems Failure Indic. DISABLED fout motor ECU indicatie ( uit )
Vehicle DEFENDER voertuig type Defender
Immobilizer MEMS-TD5 wat de imobelizr is hier is dat MEMS (V8) of Td5 bij de 300tdi is dit spider of EDC.
Deze PDF is handig.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
param value
Time Error NONE
Comms SMART
Interior Light NORMAL
Welcome Light ENABLED interieur lapm gaat aan na het ontgrendelen
Arm/Disarm Flash NO HAZARD
Arm/Disarm Confirm HAZARD
Arm on Lock ENABLED
Resync on Arm ENABLED hand zender senchroniseerd tijdens het aanzetten alarm
Relock DISABLED
Mislock NOTED Als een slot of deur niet sluit wordt er een melding opgeslagen
Mislock Noise ENABLED als eeen deur of slot niet werkt claxoneert de auto
Resync on Lock ENABLED hand zender sinchroniseerd bij het sluiten
Plip Immobilize ENABLED hand zender zet immobelizer aan
Plip Relock DISABLED
Key Mobilize DISABLED met de sleutel in contact zal de ECU niet worden vrijgegeven.
Passive Immobilize ENABLED Imobelizer zal automaties in werking gaan na afzetten contact
Key Disarm DISABLED alarm kan niet met het contact worden uitgeschakeld
C.D.L. When ARM NONE Centraalvergrendeling sluiten met alarm aanzetten ( Nee NVT)
Flash on Alarm NO FLASH Knipperlichten oplichten tijdens alarm ( nee )
Alarm Sound SINGLE alarm geluid enkel claxon telkens 1 geluid
Time Sync. USED
Low Battery Error ENABLED waaschuwing voor leeg baterijtje key fob (via claxon)
Battery Error USE COUNT
Tamper Warn YES alarm zal afgaan als imand er aan probeert te rommelen.
Cat. Overheat DISABLED
Mems Failure Indic. DISABLED fout motor ECU indicatie ( uit )
Vehicle DEFENDER voertuig type Defender
Immobilizer MEMS-TD5 wat de imobelizr is hier is dat MEMS (V8) of Td5 bij de 300tdi is dit spider of EDC.
Deze PDF is handig.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Nanocom
Deze Link zocht ik,
Beschrijving AS 10 Functies.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Beschrijving AS 10 Functies.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Nanocom
Hi Andrew bedankt voor deze info hier was ik mee aan de gang gegaan en kwam er ook achter dat als je set default laad in de ECU de setting naar DDS en Discovery over gaat, dit kon ik ook vinden op de Aluro site.
Al mijn settings staan correct en kan ik aan en uit zetten door middel van her programmeren of via de Nanocom zelf behalve het rode motor Immobilizer lampje, programmeren met sleutel er in of sleutel er uit maakt geen verschil.
Het ronde alarm lampje is nog wel te bedienen nu heb ik ook nog een 10AS liggen uit een 300TDI disco deze zou ik kunnen aansluiten en kijken of hier het zelfde euvel optreed?
Ik heb het vermoeden dat de nulletjes en eentjes gehusseld zijn en niet goed op zijn plaats zijn terug gekomen na dat ik de stekker er uit heb getrokken.
Na een paar avondjes surfen op het internet kom je enkele aan bieders tegen die het alarm kunnen uitzetten en de ECU zelfs zo kunnen programmeren dat de 10AS unit er helemaal uit kan, dit als nadeel dat als je een LR hebt met toeters en bellen Alarm, centrale vergrendeling enz.. dit ook niet meer werkt.
Dat het lampje blijft branden is niet het probleem alleen ik wil er controle over hebben en/of weten waar door het niet uitgaat.
Tot zo ver, keep you posted
Al mijn settings staan correct en kan ik aan en uit zetten door middel van her programmeren of via de Nanocom zelf behalve het rode motor Immobilizer lampje, programmeren met sleutel er in of sleutel er uit maakt geen verschil.
Het ronde alarm lampje is nog wel te bedienen nu heb ik ook nog een 10AS liggen uit een 300TDI disco deze zou ik kunnen aansluiten en kijken of hier het zelfde euvel optreed?
Ik heb het vermoeden dat de nulletjes en eentjes gehusseld zijn en niet goed op zijn plaats zijn terug gekomen na dat ik de stekker er uit heb getrokken.
Na een paar avondjes surfen op het internet kom je enkele aan bieders tegen die het alarm kunnen uitzetten en de ECU zelfs zo kunnen programmeren dat de 10AS unit er helemaal uit kan, dit als nadeel dat als je een LR hebt met toeters en bellen Alarm, centrale vergrendeling enz.. dit ook niet meer werkt.
Dat het lampje blijft branden is niet het probleem alleen ik wil er controle over hebben en/of weten waar door het niet uitgaat.
Tot zo ver, keep you posted
Re: Nanocom
Hi immobilizer lampje is nu te schakelen via een externe schakelaar een tussen oplossing maar werkbaar. het wisselen van de 10as unit gaf te veel lawaai in de straat vandaag bij het aansluiten ging het alarm direct af en niet direct uit te krijgen.
Bij het los halen van de orginele unit kom ik tot de conclusie dat ik een draad los heb getrokken Licht groen/grijs de pin lay out van de 10as connector geeft aan dat deze draad is voor active low immobilizer output?. Nu heb ik me rot gezocht waar de andere kant van deze draad was? mooi aan gestrip moet ergens terug te vinden zijn of uitkomen, niet te vinden zonder het hele dashboard te slopen (en dit begint mijn specialiteid te worden)
Bedradings schema van een TD5 2002 geeft aan dat deze draad aan geduid als MEMS van af de 10as ECU loopt naar de ECM op pin 34.
Juist deze functie TD5-MEMS is nodig om de boel goed te kunnen programmeren.
Dit zou dan kunnen betekenen dat ik via de Nanocom de settings in de 10as ecu krijg maar er geen connectie is met de ECM (10as alarm unit > engine control module).
Dit spelen met de Nanocom heeft me meer tijd gekost dan me lief is.
Bij het los halen van de orginele unit kom ik tot de conclusie dat ik een draad los heb getrokken Licht groen/grijs de pin lay out van de 10as connector geeft aan dat deze draad is voor active low immobilizer output?. Nu heb ik me rot gezocht waar de andere kant van deze draad was? mooi aan gestrip moet ergens terug te vinden zijn of uitkomen, niet te vinden zonder het hele dashboard te slopen (en dit begint mijn specialiteid te worden)
Bedradings schema van een TD5 2002 geeft aan dat deze draad aan geduid als MEMS van af de 10as ECU loopt naar de ECM op pin 34.
Juist deze functie TD5-MEMS is nodig om de boel goed te kunnen programmeren.
Dit zou dan kunnen betekenen dat ik via de Nanocom de settings in de 10as ecu krijg maar er geen connectie is met de ECM (10as alarm unit > engine control module).
Dit spelen met de Nanocom heeft me meer tijd gekost dan me lief is.
Re: Nanocom
Dit kastje aam sluiten en het probleem is opgelost, tot heden ken ik nog niemand die het gelukt is de ECU te beschrijven zodat deze werkelijk niks meer nodig heeft.
MEMSE_(Small).JPG --> mod_embed_images_loadimage('a796b5f052b632c6d695944cd697dd70', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.ryansautomotive.ie%2Fdata%2Fupimages%2FADS_equipment%2FMEMSE_%28Small%29.JPG', 'http://www.ryansautomotive.ie/data/upimages/ADS_equipment/MEMSE_(Small).JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.ryansautomotive.ie%2Fdata%2Fupimages%2FADS_equipment%2FMEMSE_%28Small%29.JPG', '', 16216404, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Klik en kijk onderaan de pagina bij Rover!
Ik ben zelf ook al heel lang opzoek naar het bedrijf of persoon die daadwerkelijk de ECU kan progameren zodat de alarm ecu niet meer nodig is. Tot heden kan zover ik weet niemand dit daadwerkelijk voor elkaar krijgen, ik heb al tal van keren ECU weg gebracht en trug gekregen zonder resultaat.
enkel de Td5 ecu's die af fabriek "Non Robust" zijn hebben geen immo nodig ( meestal ROW spec Defenders ), maar als deze een keer aan een auto hebben gezeten met imobelizer dan kan je niet meer terug dan veranderd de status van "Non robust" naar "Robust" en heb je of een alarm unit nodig of een emulator.
Je kunt de stekker van je sirene en claxon los trekken als je wilt expirimenteren, dan vinden de buren je na de hand ook nog Lief
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
MEMSE_(Small).JPG --> mod_embed_images_loadimage('a796b5f052b632c6d695944cd697dd70', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.ryansautomotive.ie%2Fdata%2Fupimages%2FADS_equipment%2FMEMSE_%28Small%29.JPG', 'http://www.ryansautomotive.ie/data/upimages/ADS_equipment/MEMSE_(Small).JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.ryansautomotive.ie%2Fdata%2Fupimages%2FADS_equipment%2FMEMSE_%28Small%29.JPG', '', 16216404, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Klik en kijk onderaan de pagina bij Rover!
Ik ben zelf ook al heel lang opzoek naar het bedrijf of persoon die daadwerkelijk de ECU kan progameren zodat de alarm ecu niet meer nodig is. Tot heden kan zover ik weet niemand dit daadwerkelijk voor elkaar krijgen, ik heb al tal van keren ECU weg gebracht en trug gekregen zonder resultaat.
enkel de Td5 ecu's die af fabriek "Non Robust" zijn hebben geen immo nodig ( meestal ROW spec Defenders ), maar als deze een keer aan een auto hebben gezeten met imobelizer dan kan je niet meer terug dan veranderd de status van "Non robust" naar "Robust" en heb je of een alarm unit nodig of een emulator.
Je kunt de stekker van je sirene en claxon los trekken als je wilt expirimenteren, dan vinden de buren je na de hand ook nog Lief
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Nanocom
misschien een hele domme opmerking maar kan je geen 2de handse ecu kopen?