Dieseltank Defender 110 uit 1983

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ad

Dieseltank Defender 110 uit 1983

Bericht door Ad »

Ik heb een 110 uit 1983 met achterin een metalen dieseltank.
Op mijn tank heb ik 3 aansluitingen. En ik kan nergens vinden welke ik waar voor moet gebruiken.

1 Aansluiting zit links aan de zijkant bij de vlotter. Bij veel defenders is die volgens mij in gebruik als aanvoer.
1 Aansluiting zit rechts bovenop. Dat zou de retour kunnen zijn?
1 Aansluiting zit rechts onderin. Is de bedoeling dat ik die gewoon afdop?
Heb ik dan geen ontluchting nodig?

Of is de onderste juist de aanvoer (zit immers op het laagste punt, en die bij de vlotter de retour. Waarbij de aansluiting bovenop ontluchting is?

Ik ben zo slim geweest er GEEN foto's van te maken toen ik de zaak demonteerde. En helaas kan ik het ook niet meer reconstrueren aan de hand van de oude brandstofleidingen (Want die heb ik niet meer)

Iemand enig idee hoe het zit of waar ik het kan vinden?

Mvg
Ad
Nijhuis

Re: Dieseltank Defender 110 uit 1983

Bericht door Nijhuis »

Links bij het vlotter is voor het aanzuigen, bovenop is voor de retour. Die andere moet je afdoppen.
Nijhuis

Bericht door Nijhuis »

PS: Je hebt het niet over de ontluchting toch? Die zit vlak bij de vulmond.

Als je achter de auto staat is het als volgt:
- linker zijkant: aanzuig + vlotter
- bovenop: retour
- rechter zijkant, achter: vulmond + ontluchting
- rechter zijkant, voor: afdoppen
Ad

Bericht door Ad »

Oke, dat gevoel had ik ook al.
Die rechts voor aan de onderkant zit is voor het laten leeglopen dan waarschijnlijk? (Een drain-plug?)

Volgens mij heb ik dacht ik geen ontluchting bij mijn vulslang. Tenminste dat staat me zo niet bij. Maar zal er nog eens naar kijken.

Groeten,
Ad
Hugo

Bericht door Hugo »

Hallo Ad,
Als ik even in mag springen op dit onderwerp, de aansluitingen zijn inderdaad zoals eerder aangegeven, ik heb namelijk dezelfde tank.
Nou heb ik gister een poging gedaan om mijn tank eens helemaal leeg te maken via die plug rechtsonder. Ik heb namelijk het vermoeden dat er vocht in zit. Helaas is er geen beweging in te krijgen. Heeft iemand hier een trucje voor behalve wd40?

Gr Hugo
Plaats reactie