wie weet raad?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Everhard Mulder

wie weet raad?

Bericht door Everhard Mulder »

Ik heb een 110 uit 1984.Een (van de vele) probleem is: lekkage in het binnengootje links boven de bestuurdersstoel. Het stuk onder het dakraampje is droog, net ná de stijl begint het nat te worden. Ik heb al van alles geprobeerd: de goten aan de buitenkant dichtgekit, raam dichtgekit, op het dak de lassen dichtgekit...het helpt allemaal niet en het wordt enkel erger, lijkt het wel. Het drupt nu uit het gootje op de vloer en dan ligt daar na een fikse regenbui een aardige plas, dus zo klein moet het gat waardoor het water naar binnenkomt, niet zijn. Maar ik vind helemaal niks. Heeft iemand een tip, want ik weet wel dat als het niet lekt het geen landrover is, maar tot enige tijd terug was het allemaal droog en nu ineens niet meer!
Dank!
E. Mulder
Anton (Rumble)

Re: wie weet raad?

Bericht door Anton (Rumble) »

dat lijkt mee meer een probleempje voor mijnheer Madcap van Dulmen. die heeft daar heel veel ervaring mee.
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

bij mij komt het water naar binnen via mijn alpine ruitjes en dan het slechte rubber...
Everhard Mulder

Bericht door Everhard Mulder »

@marc: Onder mijn ruitjes is het droog, dus ik denk niet dat het daarvan komt.
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Alle rotzooi wat er in je dakrand/goot zit verwijderen en dan met 2 compenenten hars het gootje vullen.

Groeten neef Henk

sjaak109

Bericht door sjaak109 »

of de voorste verstevigings balk van het dak in de anticondens zetten.(indien niet afgedekt)
scheelt bij mij heel veel water in het gootje (series3)
John Straatman (johnstraatman@hotmail.com)

Bericht door John Straatman (johnstraatman@hotmail.com) »

Probeer eens het gootje goed te drogen en dan over de volle lengte wc papier er in, begin dan beetje bij beetje water op het dak te spuiten, iedere keer weer controleren of het wc papier nat is geworden en waar. Ik heb die truc eens geleerd van een loodgieter omdat ik de waterleiding had gesoldeerd maar er bleef water parelen en ik kon niet zien waar.

succes,

john
Daan

Bericht door Daan »

ik heb dit ook gehad, kwam er later echter achter dat het via mn motorruimte via de gas/rem/koppeling pedaal binnen komt ipv het dak.
misschien is dit ook iets waard om te checken bij jou?
Peter&Jessica

Bericht door Peter&Jessica »

Heb je hier al in gekeken?
Roel

Bericht door Roel »

-------------------------------------------------------
> Ik heb een 110 uit 1984.Een (van de vele) probleem
> is: lekkage ik weet wel dat als het niet lekt het
> geen landrover is, maar tot enige tijd terug was
> het allemaal droog en nu ineens niet meer!
> Dank!
> E. Mulder

Daar ben ik het niet mee eens, mijn 84'er is geheel lekvrij (wbt regenwater dan hahaha)

Hoe langer het duurt voordat je water ziet hoe verder weg van de plaats waar je het ziet het gat zit. Uit eigen ervaring weet ik dat water hele rare wegen bewandelt om ergens zichtbaar uit te kopen. Dus ff verder zoeken dan daar waar het druppelt wellicht, zou zomaar aan de andere kant van de auto kunnen zijn wellicht.

Groet

Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
Plaats reactie