OEM of replacement koppelings cylinders??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
mvd1968

OEM of replacement koppelings cylinders??

Bericht door mvd1968 »

Morge

Ga zo naar BP om wat onderdelen te halen.
Heb een slave en master cylinder nodig.
Wat zouden jullie adviseren?
Is voor een 90 2.5na 1986

Master cylinder: 550732
Clutch master cylinder replacement bearmach € 24
Clutch master cylinder PREMIUM-AUTOMOTIVE Bearmach €43 incl
Clutch master cylinder TRW €63 incl

Slave cylinder 591231
Clutch slave cylinder SIII replacement Bearmach € 14
Clutch slave cylinder TRW OEM €45

Best een behoorlijk prijsverschil tussen de replacements en OEM versies. Ik wil alleen voor de duurdere gaan als het echt nodig is. Ben niet echt merkjes ge!l dus no name onderdelen doet me niets als ze maar goed zijn.

Daarnaast ook de pakkingen, slangen vervangen? En die pushrod? Die nog preventief vervangen of is dat onzin.

Thanks
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/12/2012 10:13 door mvd1968.
Marc vd K

Re: OEM of replacement koppelings cylinders?? SPROETJE

Bericht door Marc vd K »

ik heb met de goedkope nog geen problemen gehad, in mijn '84 er. Ze zullen misschien wat minder lang leven.
Rob Series

Re: OEM of replacement koppelings cylinders?? SPROETJE

Bericht door Rob Series »

Kijk anders even bij Landro.nl
550732G TRW 37,50 euro inclusief BTW
591231G TRW 29,90 euro inclusief BTW
Mark HJ

Re: OEM of replacement koppelings cylinders?? SPROETJE

Bericht door Mark HJ »

Ik heb het met beide geprobeerd en het origineel gaat lang mee.Het vervangingsmerk bij mij niet langer dan een half jaar.

Groet

Mark

Mark
mvd1968

Re: OEM of replacement koppelings cylinders??

Bericht door mvd1968 »

vandaag bij pb geweest. behalve een lekker bakkie koffie vertelde ze me dat de replacements prima waren. Dus hoofd en slave gekocht. Alles zit er nu in, alleen nog afvullen met vloeistof, vingers gekruisd!
Pieter NB

Re: OEM of replacement koppelings cylinders??

Bericht door Pieter NB »

Let even op dat de flexibele slang tussen master en koppeling niet langs iets hards kan schuren.
Dat was bij mij de oorzaak van een langzaam leeglopende mastercylinder. Lek geschuurd tegen het schutbord dus.

Succes er mee.
Plaats reactie