vreemde klacht ruitenwisser voorzijde defender

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
mvd1968

vreemde klacht ruitenwisser voorzijde defender

Bericht door mvd1968 »

Mijn ruitenwisser reageren raar,
Als ik ze aanzet en ze hebben weerstand op het raam dan komen ze netjes tot onderaan.
Als het begint te regenen en dus de weerstand minder wordt dan slaan ze te ver door. Over mijn onderste raamrubber een klein stukje. Ook aan de linkerkant slaan ze dan zover dat ze net niet het rubber raken.

Is dit een bekend probleem? vermoed dat er iets is met de eindstop?

Martijn
defender 90 '86
Marc vd K

Re: vreemde klacht ruitenwisser voorzijde defender

Bericht door Marc vd K »

de mijne doen dat ook. volgens ligt het aan de aansluiting op het asje. Ook heb ik iets gezien van een stelschroef op de wissermotor. Maar tot nu toe heb ik er nog niets aan gedaan.

Ik blijf dit draadje volgen
W.Haarhuis

Bericht door W.Haarhuis »

Martijn,

Kijk eens goed naar hoe de kabel ( draad en veer) in het stopje zitten. Ik had dit probleem ook en zag pas na 3x openhalen wat het probleem was. Bij mij was het schroefdraad om de staalkabel afgebrokenvlakbij het stopje ( bijna niet zichtbaar).
Ik heb dit opgelost door het stopje op te boren en de kabel iets in te korten en deze vastgezet met hardsoldeer. Sinds dien geen problemen meer.

Succes,
Wouter
Daan

Bericht door Daan »

zelfde in mijn geval haha
ook nog niks aan gedaan en zal het hier blijven volgen voor plannen in de toekomst.
mijn linker wisser doet het wel goed maar mn rechter blijft met weerstand(droog/zanderig raam) hoog staan. en met weinig weerstand(nat raam en hard zwaaien) dan raakt die zelfs het gootje onder het raam. geen lak schade tot nu toe en is al een tijdje zo
Dennis Fabel

Bericht door Dennis Fabel »

Hallo,

Heb hier ook last van gehad, zat hem in een defecte dynamo. Deze varieerde tussen de 12 en 18,5 volt.
Hij ging soms als een gek.

Dennis

Land Rover 90 1984
klaaskoets

Bericht door klaaskoets »

Hoi Martijn,

Is je adaptor niet gewoon "dol" zodat je ruitenwisser over het asje slipt.

[www.paddockspares.com]

Gr. Klaas

110 2,5 N/A van december 1986
DSC02047.JPG --> mod_embed_images_loadimage('a0ad27a892bd6b6bdafe0e4329f8bca4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F_d7fbdb6zjeU%2FTRdjTKS9O0I%2FAAAAAAAAA2s%2Fs1RIsxLhCX8%2Fs128%2FDSC02047.JPG', 'https://lh5.googleusercontent.com/_d7fbdb6zjeU/TRdjTKS9O0I/AAAAAAAAA2s/s1RIsxLhCX8/s128/DSC02047.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F_d7fbdb6zjeU%2FTRdjTKS9O0I%2FAAAAAAAAA2s%2Fs1RIsxLhCX8%2Fs128%2FDSC02047.JPG', '', 16151928, 600, 600, 'Loading image ...', false);
mvd1968

Bericht door mvd1968 »

Asje is prima.

@Wouter

Wat bedoel je met asje en strop?
W.Haarhuis

Bericht door W.Haarhuis »

Martijn,

Bij mij zat het probleem in de verbinding tussen het stopje en de trek/druk veer die binnenin de motor zit. Trek nu niet de gehele motor uit elkaar, maar alleen de achterplaat met de 4 boutjes. De trek/drukveer bestaat uit een staalkabel met daaromheen strak een stalen veer gespannen. Bij mij was de buitenveer vlak boven het stopje geknapt waardoor deze met mee weerstand een andere eindstand had dan met minder weerstand.
Mocht je behoefte aan plaatjes hebben, stuur me dan je mail adres door ( ik vind het verschrikkelijk onhandig met dit forum),

Succes.

Wouter
poul

Bericht door poul »

Wouter,
zelfde probleem met ruitenwissers, dus ik zou graag ook wat plaatjes mee kijken... poulvanhooijdonk@gmail.com
thanks
Poul
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

ik zou ook graag wat meer foto's hebben
Thimo

Bericht door Thimo »

Beste Wouter,

Kun je mij ook wat plaatjes doorsturen.

Mvg Thimo.
Sander van Beek

Bericht door Sander van Beek »

Ben onlangs ook een paar avondjes druk geweest om mn ruitenwissers goed werkend te krijgen. Mochten je tandwieldoosjes achter het dashboard versleten zijn, haal dan het kapje er af en draai het asje 180 graden. Dan kan de andere kant ook nog even zijn diensten bewijzen voor je hem helemaal weg gooit
Mocht je wel nieuwe kopen, neem geen britpart! Ik ben uren bezig geweest die pruts dingen goed werkend te krijgen, kreeg het niet voor elkaar. Ze zijn niet helemaal gelijk aan de originele, en passen gewoonweg niet goed. Of teveel speling (overslaande ruitenwissers), of te strak (ruitenwissers die niet of amper bewegen). Heb er van alles aan verbogen maar het is gewoon troep.
Bas

Bericht door Bas »

Heb ook altijd problemen gehad met ruitenwissers. Zelf ben ik sinds kort overgestapt op awd ruitenwissers en die bevallen goed, zie www.ruitenwisserwebwinkel.nl .
bert

Bericht door bert »

Mijn 200tdi had altijd t zelfde probleem..
Alleen de rechter kant.
Maar als ze met regen op de ruit doorslaan, en zonder niet kan natuurlijk wel... Met regen is je voorruit gladder..
michele

Bericht door michele »

W.Haarhuis Schreef:
-------------------------------------------------------
> Martijn,
>
> Bij mij zat het probleem in de verbinding tussen
> het stopje en de trek/druk veer die binnenin de
> motor zit. Trek nu niet de gehele motor uit
> elkaar, maar alleen de achterplaat met de 4
> boutjes. De trek/drukveer bestaat uit een