Statement KNAC op Facebook-reacties enquête
Statement KNAC op Facebook-reacties enquête
Onze actie heeft in elk geval meegeholpen een reactie te verkrijgen van de KNAC, helaas niet zo'n gunstige reactie:
De KNAC heeft alle bezitters van een klassieke auto opgeroepen om gezamenlijk op te trekken tegen het voorstel de MRB-vrijstelling af te schaffen.
Dat is gelukt. Ruim 63.000 mensen zijn tegen het voorstel. Een duidelijk signaal. Hierdoor zijn we in gesprek geraakt met woordvoerders van diverse politieke partijen en met ambtenaren van het Ministerie van
Financiën. Dat doen we samen met de ANWB, BOVAG, FEHAC, FOCWA en RAI. Uitgangspunt van alle betrokken partijen is dat we de milieunormen van de overheid onderschrijven.
Tegen dat licht zijn (geïmporteerde) auto’s met dieselmotoren die qua bouwjaar net onder de MRB-vrijstelling vallen ongelukkig, omdat deze volgens de overheidsrapporten als extra vervuilend uit de bus komen.
Niet voor niets staat de opheffing van de vrijstelling van de MRB in de milieuparagraaf van het regeerakkoord.
De enquête (peiling) gebruiken we om gevoel te krijgen bij een oplossingsrichting waarbij het erfgoed wordt gekoesterd, maar de milieueisen worden gerespecteerd. Dat mensen hopen dat de huidige regeling kan worden doorgezet is te begrijpen, maar politiek niet haalbaar.
De KNAC heeft alle bezitters van een klassieke auto opgeroepen om gezamenlijk op te trekken tegen het voorstel de MRB-vrijstelling af te schaffen.
Dat is gelukt. Ruim 63.000 mensen zijn tegen het voorstel. Een duidelijk signaal. Hierdoor zijn we in gesprek geraakt met woordvoerders van diverse politieke partijen en met ambtenaren van het Ministerie van
Financiën. Dat doen we samen met de ANWB, BOVAG, FEHAC, FOCWA en RAI. Uitgangspunt van alle betrokken partijen is dat we de milieunormen van de overheid onderschrijven.
Tegen dat licht zijn (geïmporteerde) auto’s met dieselmotoren die qua bouwjaar net onder de MRB-vrijstelling vallen ongelukkig, omdat deze volgens de overheidsrapporten als extra vervuilend uit de bus komen.
Niet voor niets staat de opheffing van de vrijstelling van de MRB in de milieuparagraaf van het regeerakkoord.
De enquête (peiling) gebruiken we om gevoel te krijgen bij een oplossingsrichting waarbij het erfgoed wordt gekoesterd, maar de milieueisen worden gerespecteerd. Dat mensen hopen dat de huidige regeling kan worden doorgezet is te begrijpen, maar politiek niet haalbaar.
Re: Statement KNAC op Facebook-reacties enquête
Een statement van de KNAC die in lijn ligt met hun eigen enquete. De KNAC heeft een idee over een invulling, en luistert niet naar de betrokkenen. Ze hopen alleen nog even door een slecht opgezette manipulatieve enquete stemmen te verzamelen die bij hun eigen idee aansluiten.
Een organisatie die kennelijk nog onbetrouwbaarder is dan onze politiek. Stemmen onder valse voorwenselen aftroggelen, om die te kunnen gebruiken om hele andere wensen te verwezenlijken.
Gelukkig ben ik geen lid van de KNAC, als ik dat wel was zou ik nu onmiddelijk mijn lidmaatschap opzeggen. Ik hoop dat de betrokken die wél lid zijn van de KNAC hun lidmaatschap opzeggen.
Het wordt tijd om een echte organisatie voor klassiekers op te richten, één die wel opkomt voor het belang van álle klassiekers, en die de werkelijke mening van haar leden verkondigt.
Een organisatie die kennelijk nog onbetrouwbaarder is dan onze politiek. Stemmen onder valse voorwenselen aftroggelen, om die te kunnen gebruiken om hele andere wensen te verwezenlijken.
Gelukkig ben ik geen lid van de KNAC, als ik dat wel was zou ik nu onmiddelijk mijn lidmaatschap opzeggen. Ik hoop dat de betrokken die wél lid zijn van de KNAC hun lidmaatschap opzeggen.
Het wordt tijd om een echte organisatie voor klassiekers op te richten, één die wel opkomt voor het belang van álle klassiekers, en die de werkelijke mening van haar leden verkondigt.
Re: Statement KNAC op Facebook-reacties enquête
Paul,
Ondanks dat ik begrip heb voor je verontwaardiging omdat je dreigt te worden gepakt in je bedrijfskansen, twijfel ik nu toch of je kunt lezen.
In het statement van de KNAC staat toch heel duidelijk:
Hierdoor zijn we in gesprek geraakt met woordvoerders van diverse politieke partijen en met ambtenaren van het Ministerie van
Financiën. Dat doen we samen met de ANWB, BOVAG, FEHAC, FOCWA en RAI. Uitgangspunt van alle betrokken partijen is dat we de milieunormen van de overheid onderschrijven.
Het uitgangspunt om uberhaupt in gesprek te komen is dus geweest dat de milieunormen (of die nu terecht zijn of niet is dus geen discussiepunt) van het kabinet worden onderschreven.
Heeft dus niets met onbetrouwbaarheid te maken, maar met onderhandelingstechniek vanuit een gedachte" liever iets dan niets"
Bedenk wel dat er nu in elk geval wordt nagedacht over een instanthouding van een deel van de vrijstelling. Een paar weken geleden was de hele vrijstelling nog weg....
Dus je kunt wel heel boos zijn op deze club, maar voorlopig hebben ze in elk geval iets bereikt, en daar kun je ook alvast een beetje positief over zijn.
Ondanks dat ik begrip heb voor je verontwaardiging omdat je dreigt te worden gepakt in je bedrijfskansen, twijfel ik nu toch of je kunt lezen.
In het statement van de KNAC staat toch heel duidelijk:
Hierdoor zijn we in gesprek geraakt met woordvoerders van diverse politieke partijen en met ambtenaren van het Ministerie van
Financiën. Dat doen we samen met de ANWB, BOVAG, FEHAC, FOCWA en RAI. Uitgangspunt van alle betrokken partijen is dat we de milieunormen van de overheid onderschrijven.
Het uitgangspunt om uberhaupt in gesprek te komen is dus geweest dat de milieunormen (of die nu terecht zijn of niet is dus geen discussiepunt) van het kabinet worden onderschreven.
Heeft dus niets met onbetrouwbaarheid te maken, maar met onderhandelingstechniek vanuit een gedachte" liever iets dan niets"
Bedenk wel dat er nu in elk geval wordt nagedacht over een instanthouding van een deel van de vrijstelling. Een paar weken geleden was de hele vrijstelling nog weg....
Dus je kunt wel heel boos zijn op deze club, maar voorlopig hebben ze in elk geval iets bereikt, en daar kun je ook alvast een beetje positief over zijn.
Re: Statement KNAC op Facebook-reacties enquête
Dat uitgangspunt zou met een 30/60 dagenkaart wellicht nog beter worden gehaald. Maar iemand met een 30 jaar oude benzine zal deze optie in de enquete niet kiezen, omdat er ook voor gehele vrijstelling kan worden gekozen. Mijn inschatting van de KNAC is dat een groot deel van hun leden in 30+ benzineauto's rijden. Ik ben het met Paul eens dat de enquete daarom manipulatief is.
Ik heb ze nogmaals gemaild met woorden van bovenstaande strekking. Als hier niks mee wordt gedaan overweeg ik sterk mijn lidmaatschap op te zeggen.
Davy
SIII 109 2,25D 1981 ex mil.
SIIA 88 2,25B 1968
Foto-EH84LNQ8.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dfa24a250181f71583a3c0706bbd9fa9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-EH84LNQ8.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-EH84LNQ8.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-EH84LNQ8.jpg', '', 16129061, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik heb ze nogmaals gemaild met woorden van bovenstaande strekking. Als hier niks mee wordt gedaan overweeg ik sterk mijn lidmaatschap op te zeggen.
Davy
SIII 109 2,25D 1981 ex mil.
SIIA 88 2,25B 1968
Foto-EH84LNQ8.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dfa24a250181f71583a3c0706bbd9fa9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-EH84LNQ8.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-EH84LNQ8.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-EH84LNQ8.jpg', '', 16129061, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Statement KNAC op Facebook-reacties enquête
Beste Marco,
Uitgangspunt van alle betrokken partijen is dat we de milieunormen van de overheid onderschrijven.
Dit is helemaal niet waar, ik, en velen met mij zijn een betrokken partij, en wij onderschrijven die milieunormen helemaal niet. Deze zijn namelijk geheel onterecht. Het gaat bovendien helemaal niet om het milieu in dit geval.
Dit was helemaal niet nodig om in gesprek te komen, deze partijen hebben dat zonder overleg met de echte betrokkenen, de eigenaars en ondernemers, zomaar besloten.
Waarom wordt er met geen woord over LPG gesproken? Omdat dat gewoon als diesel behandeld gaat worden waarschijnlijk. Als dat nu al kenbaar gemaakt wordt zijn ze bang draagkracht te verliezen omdat het valse milieuvoorwendsel dan helemaal moeilijk te verdedigen wordt.
Een paar weken geleden was de hele vrijstelling nog weg....
Twee dagen daarvoor was er nog een statement dat er niet opnieuw aan de vrijstelling zou worden gerommeld, en dat deze gewoon bij het oude zou blijven.
Ik ontvang overigens nog steeds brieven (vandaag nog) waarin mij een vrijstelling van MRB voor een voertuig wordt toegezegd zonder einddatum. Dit is gewoon rechtsgeldig.
Er is ons een regeling beloofd, hierop hebben bedrijven en particulieren investeringen gedaan, dat kan je niet zo maar opeens terugdraaien voor een grote groep mensen.
Iedereen legt zich veel te makkelijk neer bij allerlei afgezwakte vrijstellingen onder het mom van 'beter iets dan niets'. Mensen moeten hun rechten en belangen verdedigen en zich niet zo maar laten afpoeieren met een kleinigheidje.
Het is WEL onbetrouwbaar om stemmen te verzamelen onder de voorwendselen dat men zich gaat inzetten voor deze stemmers, en dat later in het geheel niet te gaan doen. Dat is wat de KNAC én de politie doet.
Ik heb gelukkig al weer vele mensen op de been gekregen, die mijn mening onderschrijven en alweer op de KNAC pagina aan het plaatsen zijn en aan het mailen zijn geslagen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/11/2012 17:26 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Uitgangspunt van alle betrokken partijen is dat we de milieunormen van de overheid onderschrijven.
Dit is helemaal niet waar, ik, en velen met mij zijn een betrokken partij, en wij onderschrijven die milieunormen helemaal niet. Deze zijn namelijk geheel onterecht. Het gaat bovendien helemaal niet om het milieu in dit geval.
Dit was helemaal niet nodig om in gesprek te komen, deze partijen hebben dat zonder overleg met de echte betrokkenen, de eigenaars en ondernemers, zomaar besloten.
Waarom wordt er met geen woord over LPG gesproken? Omdat dat gewoon als diesel behandeld gaat worden waarschijnlijk. Als dat nu al kenbaar gemaakt wordt zijn ze bang draagkracht te verliezen omdat het valse milieuvoorwendsel dan helemaal moeilijk te verdedigen wordt.
Een paar weken geleden was de hele vrijstelling nog weg....
Twee dagen daarvoor was er nog een statement dat er niet opnieuw aan de vrijstelling zou worden gerommeld, en dat deze gewoon bij het oude zou blijven.
Ik ontvang overigens nog steeds brieven (vandaag nog) waarin mij een vrijstelling van MRB voor een voertuig wordt toegezegd zonder einddatum. Dit is gewoon rechtsgeldig.
Er is ons een regeling beloofd, hierop hebben bedrijven en particulieren investeringen gedaan, dat kan je niet zo maar opeens terugdraaien voor een grote groep mensen.
Iedereen legt zich veel te makkelijk neer bij allerlei afgezwakte vrijstellingen onder het mom van 'beter iets dan niets'. Mensen moeten hun rechten en belangen verdedigen en zich niet zo maar laten afpoeieren met een kleinigheidje.
Het is WEL onbetrouwbaar om stemmen te verzamelen onder de voorwendselen dat men zich gaat inzetten voor deze stemmers, en dat later in het geheel niet te gaan doen. Dat is wat de KNAC én de politie doet.
Ik heb gelukkig al weer vele mensen op de been gekregen, die mijn mening onderschrijven en alweer op de KNAC pagina aan het plaatsen zijn en aan het mailen zijn geslagen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/11/2012 17:26 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Re: Statement KNAC op Facebook-reacties enquête
- Wil de overheid voor bestaande gevallen onbetrouwbaar zijn? NB Met de recente wijzigingen in 2011 en 2012 heeft men nog anders gekozen en bestaande gevallen ontzien en dat was met dezelfde staatssecretaris.
- In het verlengde van de voorgaande vraag. Staat vast dat voor bestaande gevallen een wijziging voor de rechter stand zal houden? Als dat niet zo is gaat het om een non-discussie.
De juridische vorm die men heeft gekozen voor de vrijstelling kan hier een rol spelen. De vrijstelling betreft niet alleen een algemene regel. De overheid heeft ook elke eigenaar een vrijstellingsbeschikking gegeven voor die specifieke auto en die vrijstelling is niet aan een termijn gebonden. De overheid zal in een rechtzaak toch ercht moeten motiveren waarom zij die vrijstelling ongedaan maakt. Denk eens aan een recent gegeven vrijstelling; met een beroep op nieuwe feiten kan de overheid niet motiveren. De groei van het aantal oldtimers en het gebruik ervan zijn al een aantal jaren bekend. Sterker nog de overheid heeft juist in 2011 en 2012 nieuw beleid gemaakt voor nieuwe gevallen ( het bepalen van vrijstelling op basis van datum eerste toelating en niet langer op basis van productiedatum) en toen niet besloten tot het aantasten van verleende vrijstellingen!
- In het verlengde van de voorgaande vraag. Staat vast dat voor bestaande gevallen een wijziging voor de rechter stand zal houden? Als dat niet zo is gaat het om een non-discussie.
De juridische vorm die men heeft gekozen voor de vrijstelling kan hier een rol spelen. De vrijstelling betreft niet alleen een algemene regel. De overheid heeft ook elke eigenaar een vrijstellingsbeschikking gegeven voor die specifieke auto en die vrijstelling is niet aan een termijn gebonden. De overheid zal in een rechtzaak toch ercht moeten motiveren waarom zij die vrijstelling ongedaan maakt. Denk eens aan een recent gegeven vrijstelling; met een beroep op nieuwe feiten kan de overheid niet motiveren. De groei van het aantal oldtimers en het gebruik ervan zijn al een aantal jaren bekend. Sterker nog de overheid heeft juist in 2011 en 2012 nieuw beleid gemaakt voor nieuwe gevallen ( het bepalen van vrijstelling op basis van datum eerste toelating en niet langer op basis van productiedatum) en toen niet besloten tot het aantasten van verleende vrijstellingen!
Re: Statement KNAC op Facebook-reacties enquête
Vind de enquête een beetje kort door de bocht. Er staat nog eens niet in of je diesel of benzine rijdt en van welk jaar je old timer is. Rare jongens de KNACkworsten
Re: Statement KNAC op Facebook-reacties enquête
Keuzemogelijkheid voor de 30 dagenkaart is al net zo onzinnig en manipulatief. Als ik voor hetzelfde geld 60 dagen kan krijgen, doe mij dat maar dan. De vraag is hetzelfde als: wil je 1 worst, 2 worsten of onbeperkt worst. Drie keer raden waar men voor kiest.
Re: Statement KNAC op Facebook-reacties enquête
Denk dat je dat een beetje verkeerd ziet davy. Die vraag is niet wat wil je, want een kind in de snoep winkel wil ook alle snoep wat er is.
De vraag is wat vind je reëel, is dat een 30 dagen kaart (als je net zoals ik maar 20 keer per jaar met de auto rijdt dan is dat dus ja) of is dat de 60 dagen kaart.
Wat ze ook uit het oog verliezen zowel de regering als de knac is dat als je bijvoorbeeld 20 keer per jaar met de auto rijdt de uitstoot veel lager ligt dan dat ze hebben berekend. Ik durf te wedden dat mijn vorige lease auto waar is 70.000 per jaar mee reed meer uistoot had dan mijn laro in die 20 keer 100 km per jaar.
Als ze een keer die plaat voor hun hoofd (zal het netjes houden) weghalen kunnen ze verder kijken, zelfde geld voor de oogkleppen die ze op hebben
De vraag is wat vind je reëel, is dat een 30 dagen kaart (als je net zoals ik maar 20 keer per jaar met de auto rijdt dan is dat dus ja) of is dat de 60 dagen kaart.
Wat ze ook uit het oog verliezen zowel de regering als de knac is dat als je bijvoorbeeld 20 keer per jaar met de auto rijdt de uitstoot veel lager ligt dan dat ze hebben berekend. Ik durf te wedden dat mijn vorige lease auto waar is 70.000 per jaar mee reed meer uistoot had dan mijn laro in die 20 keer 100 km per jaar.
Als ze een keer die plaat voor hun hoofd (zal het netjes houden) weghalen kunnen ze verder kijken, zelfde geld voor de oogkleppen die ze op hebben
Re: Statement KNAC op Facebook-reacties enquête
Wat betreft de 30 of 60 dagen kaart even dit. De dagen dat je niet met de auto rijdt is deze eigenlijk geschorst. Mag dan dus niet op de openbare weg en mag dus ook niet op de openbare weg geparkeerd zijn, ook al is het een parkeervak.
Pike
grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2341ad11db2171a188889fc2c273f03a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 16129504, 600, 600, 'Loading image ...', false);
On the eighth day God created Land Rover.
Pike
grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2341ad11db2171a188889fc2c273f03a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 16129504, 600, 600, 'Loading image ...', false);
On the eighth day God created Land Rover.
Re: Statement KNAC op Facebook-reacties enquête
Ik ben van mening dat we de mrb vrijstelling moeten handhaven met de regels die er nu al zijn. De huidige regels ontmoedigd de mensen nu al om een oldtimer te kopen die de komende jaren belasting vrij zouden worden, autos van 1987 en nieuwer moeten nu al een toeslag voor lpg en diesel moeten betalen. Ik ben van mening dat we ons 200% moeten inzetten om de vrijstelling voor de auto van voor 1987 te behouden. De Knac zal ons hierbij niet gaan steunen vrees ik.
Ik vind het bijzonder om te lezen (in vele eerdere discussies) hoe toegevelijk we allemaal zijn en dat vele bereid zijn om mrb te gaan betalen of ons zelf te beperken in het aantal dagen dat we met onze Land Rover mogen gaan rijden dmv de 30 of 60 dagen kaart. Er zijn vele ideen voorbij gekomen, naar mijn idee zijn het allemaal geen oplossingen.
Naar mijn idee moeten we ook stoppen met het opperen van ideeen die ons gaat beperken.
Overigens gebruiken wij onze Land Rover 90 die op super schone LPG rijdt maximaal 5000 km per jaar. De overige 40000 km rij ik in een auto waar gewoon mrb voor betaald wordt.
Ik vind het bijzonder om te lezen (in vele eerdere discussies) hoe toegevelijk we allemaal zijn en dat vele bereid zijn om mrb te gaan betalen of ons zelf te beperken in het aantal dagen dat we met onze Land Rover mogen gaan rijden dmv de 30 of 60 dagen kaart. Er zijn vele ideen voorbij gekomen, naar mijn idee zijn het allemaal geen oplossingen.
Naar mijn idee moeten we ook stoppen met het opperen van ideeen die ons gaat beperken.
Overigens gebruiken wij onze Land Rover 90 die op super schone LPG rijdt maximaal 5000 km per jaar. De overige 40000 km rij ik in een auto waar gewoon mrb voor betaald wordt.
Re: Statement KNAC op Facebook-reacties enquête
Het gaat ook niet over het milieu, maar om kijharde euros, die ze in Den Haag zo overmaken aan de zuidelijke landen als Griekenland, Spanje en Portugal.
Re: Statement KNAC op Facebook-reacties enquête
Toch maar even een paar luchtankertjes aanschaffen om de wagen van de weg te hijsen als dat er zou komen Of mag je je wagen dan gewoon in de bosjes parkeren?
(= immers geen openbare weg?)
Sorry, beetje flauw natuurlijk maar moge duidelijk zijn dat ik om zo'n situatie niet echt sta te springen
Series III 109 2.25b Carawagon (Pluimpje)
www.flickr.com --> mod_embed_images_loadimage('6513fbde8af8dcbf444f81b47d4b561c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8079%2F8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://farm9.staticflickr.com/8079/8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8079%2F8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://www.flickr.com/photos/65356183@N05/8323003658/', 16129875, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Pluimpjedrama by WouterSlaman, on Flickr
(= immers geen openbare weg?)
Sorry, beetje flauw natuurlijk maar moge duidelijk zijn dat ik om zo'n situatie niet echt sta te springen
Series III 109 2.25b Carawagon (Pluimpje)
www.flickr.com --> mod_embed_images_loadimage('6513fbde8af8dcbf444f81b47d4b561c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8079%2F8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://farm9.staticflickr.com/8079/8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8079%2F8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://www.flickr.com/photos/65356183@N05/8323003658/', 16129875, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Pluimpjedrama by WouterSlaman, on Flickr