tikkende 2.25 diesel
tikkende 2.25 diesel
Beste mede laro liefhebbers ik heb sinds kort een probleem met mijn diesel blokje .
2 weken geleden kreeg ik van de een op de andere dag en ligt tikkend geluid in mijn blokje die dan weer komt en weer even weg is. Het lijkt soms belastings afhankelijk maar ook niet altijd. Stationair hoor ik Het ook,geef je gas is het even weg en Komt weer terug, trek je even goed door is het weer weg om vervolgens lager in toeren weer even terug te komen maar niet altijd op de zelfde momenten.
In eerste instantie dacht ik aan een verstuiver dus deze gedemonteerd en inderdaad een gescheurde norzel. Ondanks scheur was hij nog wel compleet dus geen losse delen in de verbrandings kamer . Uiteraard heb ik alle norzels vervangen en verstuivers afgesteld motor Loopt rustiger maar tikken is niet weg. Cilinderkop is 20000 km geleden compleet gereviseerd incl voorkamers . Klepspeling vorige week gecontroleerd is ook in Orde. Als je onderaan carter luister hoor je geen vreemde geluiden, luister je met een schroevendraaier tegen de voorpijp hoor je een metalig geluid ( verbranding?) . Links naast de auto hoor je het geluid het sterkst en achter het stuur kan je het geluid ook niet missen. Wie o wie komt dit bekent voor ,ik sta op punt om de motor open te maken en denk aan een kantelende zuiger of zo maar twijfel nog omdat dit niet van de een op De andere dag onstaat.
Groet,
Martijn
2 weken geleden kreeg ik van de een op de andere dag en ligt tikkend geluid in mijn blokje die dan weer komt en weer even weg is. Het lijkt soms belastings afhankelijk maar ook niet altijd. Stationair hoor ik Het ook,geef je gas is het even weg en Komt weer terug, trek je even goed door is het weer weg om vervolgens lager in toeren weer even terug te komen maar niet altijd op de zelfde momenten.
In eerste instantie dacht ik aan een verstuiver dus deze gedemonteerd en inderdaad een gescheurde norzel. Ondanks scheur was hij nog wel compleet dus geen losse delen in de verbrandings kamer . Uiteraard heb ik alle norzels vervangen en verstuivers afgesteld motor Loopt rustiger maar tikken is niet weg. Cilinderkop is 20000 km geleden compleet gereviseerd incl voorkamers . Klepspeling vorige week gecontroleerd is ook in Orde. Als je onderaan carter luister hoor je geen vreemde geluiden, luister je met een schroevendraaier tegen de voorpijp hoor je een metalig geluid ( verbranding?) . Links naast de auto hoor je het geluid het sterkst en achter het stuur kan je het geluid ook niet missen. Wie o wie komt dit bekent voor ,ik sta op punt om de motor open te maken en denk aan een kantelende zuiger of zo maar twijfel nog omdat dit niet van de een op De andere dag onstaat.
Groet,
Martijn
Re: tikkende 2.25 diesel
Mijn eerste ingeving is een losse hotspot(wervelkamer).
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dce06ba68d7ad50cc056b71ce2f6da4e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16127192, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('7e97eee63224cfdf3086fb068237c27e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16127192, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dce06ba68d7ad50cc056b71ce2f6da4e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16127192, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('7e97eee63224cfdf3086fb068237c27e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16127192, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: tikkende 2.25 diesel
He Eric, geeft dat en onregelmatig ligt tikkend geluid dan of een zware tik? En Ze zijn 2 jaar geleden (20000km terug) vervangen zou dat dan na zo n tijd zomaar los Komen. En zo ja zou die gescheurde norzel hier van het slachtoffer zijn geweest. Nu ik er zo Over denk Hoe kan de Voorkamer los komen deze Zit toch gedeeltelijk op gesloten tussen cilinderblok en cilinderkop.
Re: tikkende 2.25 diesel
Mijn ervaring is dat je een losse voorkamer voornamelijk hoort bij gas los en overschakelen.
Bij gasgeven wordt hij dan door de hoger verbrandingsdruk in zijn zitting gedrukt waardoor je hem niet hoort.
Tenminste,dat is mijn theorie.
Als de kop op de verkeerde manier gereviseerd is kunnen ze inderdaad snel weer loskomen.
De voorkamers mogen namelijk niet met de kop gevlakt worden maar moeten iets uit blijven steken.
Dit in tegenstelling van wat er in het WPH staat.
Op de site van Vis staat precies hoeveel. Dat weet ik zo uit mijn hoofd ff niet meer.
Als ze met de kop gevlakt zijn kunnen ze wel degelijk los gaan zitten en rammelen ze na een tijdje door de koppakking heen.
Edit: Bij mij duurde het ongeveer 15000Km.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('12e238dcc0e139cd6d974ea4f655356c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16127359, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('f2ed2ec6c00a191e3767b6af55986244', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16127359, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/11/2012 00:13 door Eric&Betty Boop.
Bij gasgeven wordt hij dan door de hoger verbrandingsdruk in zijn zitting gedrukt waardoor je hem niet hoort.
Tenminste,dat is mijn theorie.
Als de kop op de verkeerde manier gereviseerd is kunnen ze inderdaad snel weer loskomen.
De voorkamers mogen namelijk niet met de kop gevlakt worden maar moeten iets uit blijven steken.
Dit in tegenstelling van wat er in het WPH staat.
Op de site van Vis staat precies hoeveel. Dat weet ik zo uit mijn hoofd ff niet meer.
Als ze met de kop gevlakt zijn kunnen ze wel degelijk los gaan zitten en rammelen ze na een tijdje door de koppakking heen.
Edit: Bij mij duurde het ongeveer 15000Km.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('12e238dcc0e139cd6d974ea4f655356c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16127359, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('f2ed2ec6c00a191e3767b6af55986244', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16127359, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/11/2012 00:13 door Eric&Betty Boop.
Re: tikkende 2.25 diesel
Lekkend uitlaatspruitstuk (Gescheurd) of de spruitstuk pakking lek. Dat zou ik als eerste even controleren voor je gaat slopen.
Arnold.
Arnold.
Re: tikkende 2.25 diesel
Heren alvast bedankt voor het mee denken. Ik zal vanavond eerst het spruitstuk en bij behorende pakking inspecteren voordat ik Verder ga slopen.
De cilinderkop heb ik Zelf gereviseerd en weet dat De Voorkamers niet mee gevlakt zijn. Deze Zijn na het vlakken pas gemonteerd en liggen er inderdaad net iets boven . Heb ik toen nog na gemeten En viel binnen de marge.
Ik hou jullie op De hoogte.
Martijn.
De cilinderkop heb ik Zelf gereviseerd en weet dat De Voorkamers niet mee gevlakt zijn. Deze Zijn na het vlakken pas gemonteerd en liggen er inderdaad net iets boven . Heb ik toen nog na gemeten En viel binnen de marge.
Ik hou jullie op De hoogte.
Martijn.
Re: tikkende 2.25 diesel
Zelfde symptomen gehad. Motor eruit getakeld en alles nagekeken. Was op zich prima want zo kwam ik er ook achter dat een zuiger en twee kleppen nodig aan vervanging toe waren. Alles weer ingebouwd en alles met alles heeft het ruim twee jaar geduurd voordat ik weer fatsoenlijk reed. Mede door versnellingsbak problemen en lucht in de diesel.
Achteraf was het een defect lager van de viscofan. Moraal: loop eerst deze zaken na voordat je alles eruit haalt en loshaalt.
Greetz, Marcel
larofilm.gif --> mod_embed_images_loadimage('5503f66ed119deb39308102733f239c5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', 'http://evertzen.com/laro/larofilm.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', '', 16127714, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hypo S3 109" LHD 2.25 D / Willem S2 88" RHD 200Di
Achteraf was het een defect lager van de viscofan. Moraal: loop eerst deze zaken na voordat je alles eruit haalt en loshaalt.
Greetz, Marcel
larofilm.gif --> mod_embed_images_loadimage('5503f66ed119deb39308102733f239c5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', 'http://evertzen.com/laro/larofilm.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', '', 16127714, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hypo S3 109" LHD 2.25 D / Willem S2 88" RHD 200Di
Re: tikkende 2.25 diesel
Helaas spruitstuk en of pakking was het niet.
Alles zag er prima uit op De werkbank. Ben zo juist terug van proefrit maar het getik Blijft.
het verdwijnt stationair af En toe en soms hoor Je Het heel zachtjes en dan weer harder tot 60 km komt en gaat het maar boven deze snelheid is het weg tot je de auto weer onder deze snelheid brengt dan verschijnt het weer vanzelf. Als je flink gas geeft van af stationair en door trekt lijkt het eerder over te zijn voor de rest loopt het blokje perfect. Toch voorkamertje of zuiger? Iemand nog meer ideeen anders trek ik binnenkort de boel open .
Groet,
Martijn.
Alles zag er prima uit op De werkbank. Ben zo juist terug van proefrit maar het getik Blijft.
het verdwijnt stationair af En toe en soms hoor Je Het heel zachtjes en dan weer harder tot 60 km komt en gaat het maar boven deze snelheid is het weg tot je de auto weer onder deze snelheid brengt dan verschijnt het weer vanzelf. Als je flink gas geeft van af stationair en door trekt lijkt het eerder over te zijn voor de rest loopt het blokje perfect. Toch voorkamertje of zuiger? Iemand nog meer ideeen anders trek ik binnenkort de boel open .
Groet,
Martijn.
Re: tikkende 2.25 diesel
Niet openmaken, heb hetzelfde gehad met mijn 109 2.25 diesel.
Zo klinkt het tenminste als ik je verhaal lees.
Bij mij was het een brandplaatje onder de verstuiver van de eerste cilinder.
Deze waren verkeerd gemonteerd, met de bollekant naar onder,heb ze allen vervangen, met de bolle kant naar boven.
De moeite van het proberen waard.
Chris
Zo klinkt het tenminste als ik je verhaal lees.
Bij mij was het een brandplaatje onder de verstuiver van de eerste cilinder.
Deze waren verkeerd gemonteerd, met de bollekant naar onder,heb ze allen vervangen, met de bolle kant naar boven.
De moeite van het proberen waard.
Chris
Re: tikkende 2.25 diesel
Ha chris ik zou het eens kunnen controleren, ik had er nog zo goed op gelet maar misschien is Het toch mis gegaan. Eerst maar even controleren, hopen dat dit het is begin het irritante geluid nu wel zo een beetje zat te raken.
Groet,
Martijn.
Groet,
Martijn.
Re: tikkende 2.25 diesel
Wees SVP heel zorgvuldig met het aandraaien van de twee bevestigingsmoeren van de verstuivers.
overschrijd het aanhaalmoment niet.
Controleer zeer goed dat er niet nog een brandplaatje achter is gebleven (mogelijk in het verleden) waardoor er een dubbel zit.
De nozle in de verstuiver komt namelijk uit in een andere bus "Injector Shroud 524680" en indien er een dubbele brandplaat gemonteerd is kan het randje waar deze "Injector Shroud 524680" mee gefixeerd zit afbreken.
Als dit gebeurd licht er een stuk ijzer in je verbrandingskamer te rammelen en zullen de vingers van je "hot spot 558168" afbreken. deze kunnen de zuiger en cilinderwand beschadigen.
Controleer bij demontage dus goed of er in de schacht van de verstuiver 2 aanslagen zitten.
1 voor de koperen "Washer 247179" waar de verstuiver op staat, deze drukt op het gietijzer van de kop
1 voor het brandplaatje (BB :bolle kant boven) "Washer 12H220L" deze drukt op de "Injector Shroud 524680"
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Met groet,
Hendrik “Blue-Box”
veel foto's van onze nieuwe plek in Frankrijk: www.swane.fr
En natuurlijk de Land Rover foto's
mini5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d90637357b6404d30e80a8d1f8281d21', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', 'http://www.swane.nl/Hendrik/foto/bluebox/mini5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', '', 16138452, 600, 600, 'Loading image ...', false);
overschrijd het aanhaalmoment niet.
Controleer zeer goed dat er niet nog een brandplaatje achter is gebleven (mogelijk in het verleden) waardoor er een dubbel zit.
De nozle in de verstuiver komt namelijk uit in een andere bus "Injector Shroud 524680" en indien er een dubbele brandplaat gemonteerd is kan het randje waar deze "Injector Shroud 524680" mee gefixeerd zit afbreken.
Als dit gebeurd licht er een stuk ijzer in je verbrandingskamer te rammelen en zullen de vingers van je "hot spot 558168" afbreken. deze kunnen de zuiger en cilinderwand beschadigen.
Controleer bij demontage dus goed of er in de schacht van de verstuiver 2 aanslagen zitten.
1 voor de koperen "Washer 247179" waar de verstuiver op staat, deze drukt op het gietijzer van de kop
1 voor het brandplaatje (BB :bolle kant boven) "Washer 12H220L" deze drukt op de "Injector Shroud 524680"
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Met groet,
Hendrik “Blue-Box”
veel foto's van onze nieuwe plek in Frankrijk: www.swane.fr
En natuurlijk de Land Rover foto's
mini5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d90637357b6404d30e80a8d1f8281d21', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', 'http://www.swane.nl/Hendrik/foto/bluebox/mini5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', '', 16138452, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: tikkende 2.25 diesel
Thanks ,ik zal de Verstuivers er van de week eens uithalen En de Boel goed Inspecteren en hopen dat het allemaal mee Valt.
Groet,
Martijn.
Groet,
Martijn.