mijn turkse buurman komt uitleg vragen over belastingvrije auto'

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
disco1992

mijn turkse buurman komt uitleg vragen over belastingvrije auto'

Bericht door disco1992 »

komt net mijn turkse buurman aan de deur.
hij verteld dat zijn volkswagen bora te koop staat en hij een mercedes uit 1985 gekocht heeft.
en dat hij maximaal 6000 kilometer per jaar rijd.

deze mercedes is zijn enigste auto als zijn bora verkocht word.

hij vraagt wat ik weet over de nieuwe regels.

ik heb hem verteld wat de laaste weken allemaal voorbij is gekomen hierover.
zoals alles moet gaan betalen, 60 dagen kaart, 30 jaar en ouder belastingvrij en alles en nog meer hierover.

maar dat nog niks zeker is.
en dat het waarschijnlijk niet meer lukt voor januari 2013 .

ik heb hem duidleijk gezegd dat hij als zijn bora verkocht heeft hij misschien wel moet gaan betalen omdat hij dan de belastingvrije mercedes niet meer als 2de auto heeft.
en dat dat misschien wel paar honderd per jaar kost.
dit vond hij heel redelijk en was hij het ook wel mee eens !

hij vertelde ook dat als hij 20.000 km per jaar zou rijden hij best meer wilde betalen maar hij rijd gewoon niet meer dan 6000 maximaal per jaar.

ik heb hem duidelijk verteld dat er vele mensen in nederland zijn die een belastingvrije auto hebben en geen andere ernaast en dat ze die aan willen pakken.
wij gebruiken ze voor de hobby en hebben er een betalende auto naast als gewone auto.
hier was hij het helemaal mee eens.

ik heb hem gezegd dat ze er druk mee bezig zijn en er nog niks duidelijk is,
dat we nog even moeten wachten\
en als ik meer wist het hem zou vertellen.

hij had hem al gekocht voor deze verandering bekend werd en net pas opgehaald.

disco1992
defendertje90

Re: mijn turkse buurman komt uitleg vragen over belastingvrije a

Bericht door defendertje90 »

heb je hem ook verteld dat als hij een land rover gaat rijden de kans groter is dat hij belasting vrij gaat rijden
Geert Oude Luttighuis

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

Maar het hele verhaal dat als het je eerste auto is dat het dan niet belastingvrij is komt volgens mij wel uit je eigen duim, of niet?
laro88

Bericht door laro88 »

dat van die tweede auto is verzekering technisch........
Oldtimer verzekering kan alleen als je kan aantonen dat je een tweede auto bezit.
hoe dat met de nieuwe belastingregel gaat uitpakken is nog niet bekend
disco1992

Bericht door disco1992 »

dat van 2de auto heb ik van aantal mensen gehoord in de wandel gangen.

ik dacht vertel het hem ook even aangezien hij zo iemand is zometeen die alleen een belastingvrije auto heeft en verder niks.
zulke moeten ze dus aanpakken vind ik !!

disco1992
bas88pickup

Bericht door bas88pickup »

Dat is niet waar, je kunt jouw klassieker gewoon verzekeren als eerste auto, zelfs met onbeperkte kilometers. Ff goed zoeken in verzekeringsland.

(overigens, en dat heeft niks met topicstarter of wie dan ook in het draadje te maken, word ik doodziek van dat gezeur over het al- dan niet- verdwijnen van de regeling, het is evident dat de overheid niet te vertrouwen is, is ze ook nooit geweest, dus als je weer belasting moet gaan betalen; pech gehad, je hebt jaren kunnen genieten van een voordeel regel. Ik heb er twee voor dagelijks gebruik (nee, geen Laro meer, maar een 190 en en een Granada), en als ik weer moet gaan betalen, tja, so be it. Dan ga ik wel eens kijken welke er blijft en welke er uit gaat. Tot die tijd )

Bas

Edit; als je de overheid kunt naaien door gebruik te maken van de mazen in de wet, dan moet je dat zeker doen, want ze naaien ons nog veel harder, en niks misbruik van de regels, dit heet gebruik maken van een mogelijkheid. Ik maak er iig al 3 jaar gebruik van, DAGELIJKS en dat 40tkm per jaar.

Foto-A4NV8J3R.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f374e6894afe831413ffd2123a5c869c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-A4NV8J3R.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-A4NV8J3R.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-A4NV8J3R.jpg', '', 16120581, 600, 600, 'Loading image ...', false);

My opinions may have changed, but not the fact that I'm right!
If you have noticed this notice, you have noticed that it was not worth noticing the notice!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/11/2012 18:46 door bas88pickup.
Geert Oude Luttighuis

Precies, oldtimer-verzekering kan ook gewoon zonder eerste auto...

En @disco1992: als je woon-werk nou gewoon met fiets of trein doet, mag je dan geen oldtimer-hobby beoefenen? Tikkie te kortzichtig als je het mij vraagt.

@bas88pickup: de overheid is net zo ver te vertrouwen als de inwoners die haar gekozen hebben, en nog net iets betrouwbaarder dan de mensen die niet stemmen... Verder ben ik het wel met je eens, we moeten gewoon afwachten wat er uit rolt en daar onze vervolgstappen op aanpassen...
laro

Bericht door laro »

Hoi, turken zijn anders zeer vindingrijk in goedkoop rijden,er was gisteren een amsterdammer hier die vertelde dat er in de tijd dat nog iedereen grijs kon rijden heel veel turken een Vito kochten op grijs kenteken en de achter ruiten blindeerden zodat niemand kon zien dat er achterin gewoon banken stonden voor de hele familie......................;
Peter SERIES III -109

Bericht door Peter SERIES III -109 »

laurentbuckx@hotmail.com Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vito op grijs kenteken en de achter ruiten
> blindeerden zodat niemand kon zien dat er achterin
> gewoon banken stonden voor de hele
> familie......................;

Of te wel een echte Vito gti => G ordijntjes - T rekhaak - I mperiaal
Geert Oude Luttighuis

Tja, kun je ook mooi meteen besparen op de verzekering, want die keert toch niet uit?!
sirmartin

Bericht door sirmartin »

Er zijn zelfs nederlanders die alleen een belastingvrije auto hebben en daarnaast een fiets voor het dagelijkse vervoer. En die auto rijdt ook niet meer dan 2000 km/jaar.

Martin
Plaats reactie