Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
RaRo74

Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Bericht door RaRo74 »

Welke van deze 2 type schokbrekers rijden het comfortabelst op normale verharde weg?

Voordelen?

Nadelen?
freek

Re: Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Bericht door freek »

Onder mijn D2 heb ik CellularDynamis gehad. Je kan er dan heel veel em lekkerder mee hard rijden. Vooral drempels neemt hij veel fijner, hij at ze als het ware op!
Zeker bij de drempels was het echt een flink verschil met de standaard dempers.
Maar.... na een tijdje heb ik de originele weer teruggezet. Hoewel je ze niet keihard of echt oncomfortabel kunt noemen, het comfort gaat er toch wel mee achteruit. Met name dan op klinkers of wat slechtere polderwegen merk je dat. Aangezien ik daar nogal eens op rij heb ik ze weer verwijderd.
Ik zou mij voor kunnen stellen dat de GAZ dingen toch net wat zachter zijn, ervaring heb ik er niet mee.
Gr, Freek
Ik geloof ook niet dat ze heel erg lang meegaan, maar dat is niet zo verwonderlijk voor die prijs.
RaRo74

Re: Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Bericht door RaRo74 »

Bedankt voor de informatie Freek.
Jammer dat het comfort achteruit gaat wat dat is dan toch wel een nadeel.

Iemand die iets kan zeggen over het comfort van de Super Gaz?
Anton (Rumble)

Re: Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Bericht door Anton (Rumble) »

1x britpart gemonteerd. progresief voor een ritje Marokko. na 9000 kilometer totaal uitgewoond. Ik neem geen britpart meer.
Ik heb nu orgineel landrover en die gaan al weer 40000 kilometer mee. (inclussief terreinrijden/greenlanen)
Sylvester

Re: Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Bericht door Sylvester »

Ik heb ook eens Prutpart dempers gehad onder de RRC, nooit meer, koop wat goeds.

Groet Sylvester.
RaRo74

Re: Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Bericht door RaRo74 »

Anton (Rumble) Schreef:
-------------------------------------------------------
> 1x britpart gemonteerd. progresief voor een ritje
> Marokko. na 9000 kilometer totaal uitgewoond. Ik
> neem geen britpart meer.
> Ik heb nu orgineel landrover en die gaan al weer
> 40000 kilometer mee. (inclussief
> terreinrijden/greenlanen)

Cellular Dynamic of Super Gaz?

Maar met progressief bedoel je de veren niet de schokbrekers?
RaRo74

Re: Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Bericht door RaRo74 »

Sylvester Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb ook eens Prutpart dempers gehad onder de
> RRC, nooit meer, koop wat goeds.
>
> Groet Sylvester.

Cellular Dynamic of Super Gaz?
Paul Voortman

Re: Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Bericht door Paul Voortman »

Bilstein schijnt de comfortdemper voor RRC te zijn.

Kan iemand dit bevestigen uit ervaring ?

ik heb nu koni heavy track onder mijn RRC.
Strak door bochten maar erg oncomfortabel.

Grt Paul
Anton (Rumble)

Re: Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Bericht door Anton (Rumble) »

RaRo74 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Anton (Rumble) Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 1x britpart gemonteerd. progresief voor een
> ritje
> > Marokko. na 9000 kilometer totaal uitgewoond.
> Ik
> > neem geen britpart meer.
> > Ik heb nu orgineel landrover en die gaan al
> weer
> > 40000 kilometer mee. (inclussief
> > terreinrijden/greenlanen)
>
> Cellular Dynamic of Super Gaz?
>
> Maar met progressief bedoel je de veren niet de
> schokbrekers?


De schokbrekers waren progresief. dat zijn de schokbrekers die uit zichzelf weer lang willen worden zeg maar.
RaRo74

Re: Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Bericht door RaRo74 »

Anton (Rumble) Schreef:
-------------------------------------------------------
> RaRo74 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Anton (Rumble) Schreef:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > 1x britpart gemonteerd. progresief voor een
> > ritje
> > > Marokko. na 9000 kilometer totaal uitgewoond.
> > Ik
> > > neem geen britpart meer.
> > > Ik heb nu orgineel landrover en die gaan al
> > weer
> > > 40000 kilometer mee. (inclussief
> > > terreinrijden/greenlanen)
> >
> > Cellular Dynamic of Super Gaz?
> >
> > Maar met progressief bedoel je de veren niet de
> > schokbrekers?
>
>
> De schokbrekers waren progresief. dat zijn de
> schokbrekers die uit zichzelf weer lang willen
> worden zeg maar.

Dus niet de Cellular Dynamic of Super Gaz maar een heel ander type schokbreker van Britpart?

Ik wist overigens helemaal niet dat er progressieve schokdempers bestaan voor auto's.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/11/2012 18:38 door RaRo74.
RaRo74

Re: Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Bericht door RaRo74 »

Ik kan alleen maar bevestigen dat Monroe 4x4 adventure shocks qua comfort goed bevallen.
RaRo74

Re: Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Bericht door RaRo74 »

Ik kan alleen maar bevestigen dat Monroe 4x4 adventure shocks qua comfort goed bevallen.
RaRo74

Re: Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Bericht door RaRo74 »

Afgelopen weekend de +2" Super Gaz gemonteerd in combinatie met +2" veren
De montage was eigenlijk een fluitje van een cent en zo gebeurd. Dat is dus een aanrader voor iedereen om zelf te doen ongeacht welk merk je gebruikt.
In de oude veren had ik een Airlift 2000 zitten voor een hoger laadvermogen maar ik gebruikte dit ook voor een veel strakkere wegligging. Voor nu heb ik de Airlift ook in de nieuwe veren gezet maar dan op de minimale druk zodat ze niets doen. Ik bekijk later wel of dat ik ze er af haal als ze toch geen functie meer blijken te hebben.

Gelukkig is het eindresultaat niet te hoog geworden en voor mij nog steeds acceptabel.

2niocip.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c082cd031b5f2558415e6af26695b7ab', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi41.tinypic.com%2F2niocip.jpg', 'http://i41.tinypic.com/2niocip.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi41.tinypic.com%2F2niocip.jpg', '', 16626773, 600, 600, 'Loading image ...', false);


Dan het belangrijkste, hoe rijdt dat nu?

Op asfalt:

-helt een klein beetje meer over in snelle scherpe bochten maar niet van belang omdat ik bochten toch rustig neem (wanneer ik de Airlift op druk zou zetten is het overhellen weg. Dit test ik later).

-daarna de aanval ingezet op een verkeersdrempel op een 80km weg die voorheen net aan comfortabel te doen was met 80 km/pu. Normaal gesproken zou ik die drempel dus met 70 á 75 km/u genomen hebben.
Met de nieuwe veren en dempers is het bij 80 km/pu een zeer prettige ervaring en voelt het lekker soepel aan. Daarna er nog een keer met 90 km/pu overheen gevlogen en zelfs dat ging nog steeds lekker soepel.
Daarna nog een beruchte drempel in de buurt gepakt waar je met 80 overheen mag maar waar uitlaten, spoilers en bodemplaten bij bosjes in de berm liggen. Lokaal advies is om hier met maximaal 60 overheen te rijden maar dat was met de oude veren eigenlijk al geen pretje aangezien je los uit de stoel komt. Nu met de nieuwe set is 60 goed doen maar nog steeds geen pretje.

-Vervolgens een rit gemaakt over een 500 jaar oude weg met Kinderkopjes en dat blijft niet leuk bij 30km/pu. Dat is of langzamer of veel harder er overheen maar eigenlijk ook niet van belang omdat als je rustig rijdt er veel meer te zien is langs deze weg.

-Toen de snelweg op en bij 120 km/u nog steeds met 1 vinger aan het stuur zeer stabiel weggedrag maar wel opvallend minder trillingen en echt merkbaar comfortabeler.

-Van de snelweg de polder in met diepe kuilen in het asfalt en dat is ook comfortabeler. Een klein stukje onverhard is ook beter te doen maar te kort om er eigenlijk een goed beeld van te krijgen. Later nog maar eens wat beter testen.

-Op een rustige polderweg ook gelijk maar even het remgedrag getest en bij hevig remmen met de handen van het stuur trekt er niets naar rechts of links dus dat is ook onveranderd.

-modder, zand, klei, heuvels heb ik nog niet getest maar ik zal van het weekend eens kijken of ik ergens kan gaan spelen


Mijn conclusie is dus voor nu dat ik op alle punten verbetering aantref en dan vooral bij verkeersdrempels, kuilen in het wegdek en meer comfort op de snelweg.
Toch wel fijn dat het positief uitpakt tot nu toe want je hoort/leest weinig over deze veren/dempers. Hoe de kwaliteit is moet nog blijken maar gezien de lage prijs en de snelle montage mag dat de pret nog niet drukken.
AxelF

Re: Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Bericht door AxelF »

nice ! ! ! ! ! hoeveel cm hoger ?
RaRo74

Re: Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Bericht door RaRo74 »

Achter +/- 55mm en voor +/- 40mm.

De oude veren hebben een standaard hoogte. Voor zat NRC4305_150lb/inch en achter BA2107_196lb/inch
De Airlift heb ik nu nog niet gebruikt maar dat scheelde met de oude veren ruim 20mm.
RaRo74

Re: Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Bericht door RaRo74 »

RaRo74 Schreef:
> -modder, zand, klei, heuvels heb ik nog niet
> getest maar ik zal van het weekend eens kijken of
> ik ergens kan gaan spelen

Modder, zand en heuvels heb ik uitstekend kunnen testen en de missie is nagenoeg geslaagd.
Ook hierin in is het veercomfort uitstekend en doen ze wat ze moeten doen. Helemaal tevreden dus over deze set

Eén nadeeltje, bij te ver uitveren schieten de achterveren los..............opzoek dus naar dislocation cones

171328063847458f9570388.gif --> mod_embed_images_loadimage('de66f28344cb69280b60aaf9278d8595', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fscaled%2Flanding%2F4%2F171328063847458f9570388.gif', 'http://imageshack.us/scaled/landing/4/171328063847458f9570388.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fscaled%2Flanding%2F4%2F171328063847458f9570388.gif', '', 16678899, 600, 600, 'Loading image ...', false);
RaRo74

Re: Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Bericht door RaRo74 »

QuoteRaRo74 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eén nadeeltje, bij te ver uitveren schieten de
> achterveren los..............opzoek dus naar
> dislocation cones
Inmiddels zitten ze er onder en na een stevige testrit schuiven de achterveren iedere keer weer keurig op zijn plek. Helemaal goed dus

--> mod_embed_images_loadimage('923d8019f97041e4fb63edf79cac9ccd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Faddon.php%3F1162%2Cmodule%3Dembed_images%2Curl%3Dhttp%253A%252F%252Fi43.tinypic.com%252Frtguw3.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi43.tinypic.com%2Frtguw3.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Faddon.php%3F1162%2Cmodule%3Dembed_images%2Curl%3Dhttp%253A%252F%252Fi43.tinypic.com%252Frtguw3.jpg', '', 16702688, 600, 600, 'Loading image ...', false);

QuoteRaRo74 Schreef:
-------------------------------------------------------
> In de oude veren had ik een Airlift 2000 zitten
> voor een hoger laadvermogen maar ik gebruikte dit
> ook voor een veel strakkere wegligging. Voor nu
> heb ik de Airlift ook in de nieuwe veren gezet
> maar dan op de minimale druk zodat ze niets doen.
> Ik bekijk later wel of dat ik ze er af haal als ze
> toch geen functie meer blijken te hebben.
De Airlift heeft wel moeten wijken omdat deze niet meer passen in combinatie met de cones.
Niet dat ik ze mis want met de nieuwe vering zijn ze niet meer nodig zoals ik de RRC nu gebruik. Zware vracht en/of treklast heb ik toch al niet.

171328063847458f9570388.gif --> mod_embed_images_loadimage('5ea670c9fc91dfbef5a8dbaf669e6a6c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fscaled%2Flanding%2F4%2F171328063847458f9570388.gif', 'http://imageshack.us/scaled/landing/4/171328063847458f9570388.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fscaled%2Flanding%2F4%2F171328063847458f9570388.gif', '', 16702688, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Michel WaZ

Re: Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Bericht door Michel WaZ »

Zit dit wel goed zo? Je veer steunt maar op een klein stukje zo of zie ik het niet goed?

Groet Michel WaZ

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
RaRo74

Re: Britpart Cellular Dynamic vs Britpart Super Gaz

Bericht door RaRo74 »

Je ziet het goed maar de foto geeft een verkeerd beeld. Het chassis staat namelijk nog op assteunen en de wielen bungelen nog boven de grond omdat de krik nog onder de as staat.

Van de assteunen af en wielen op de grond sluiten de veren netjes aan in de rand.

171328063847458f9570388.gif --> mod_embed_images_loadimage('4501de6c54204e2464aa69c0f5e957e3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fscaled%2Flanding%2F4%2F171328063847458f9570388.gif', 'http://imageshack.us/scaled/landing/4/171328063847458f9570388.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fscaled%2Flanding%2F4%2F171328063847458f9570388.gif', '', 16702703, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Plaats reactie