zitcomfort Defender verbeterd door leren interieur?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
igraafland@kpnplanet.nl

zitcomfort Defender verbeterd door leren interieur?

Bericht door igraafland@kpnplanet.nl »

Prikkers,

Ik zou graag mijn 2 voorstoelen en achterbank 110 willen vervangen door iets beters, bijv iets van leer van betere kwaliteit.
Wie heeft hier er goeie ervaringen mee? Welk merk past goed of is goed passend te maken (Volvo ofzo)? Zijn de XS/X-tech
stoelen van land rover ook goed of heb je dan dezelfde beroerde stoel alleen met een leren bekleding?

Gr,
Ton110
defendertje90

Re: zitcomfort Defender verbeterd door leren interieur?

Bericht door defendertje90 »

Disco1992 had er stoelen in van een P38 en dat zat zeer goed en ook die zullen er in het leer zijn.

Volvo word ook regelmatig gebruikt ff googlen of hier zoeken.

Ik zelf heb er kuipstoelen in en dat zit zeer goed, normaal krijg ik al snel last van mijn rug dus moet zeer goed opletten welke stoelen er in een auto zitten/ gezet worden.
Jos Daalmans

Bericht door Jos Daalmans »

Hoi,

Ik heb de stoffen V40 stoelen en die zijn geweldig. Goede zit en vooral een stuk hoger en een hoofdsteun die tenminste achter mijn hoofd zit. Niet dat ik constant met mijn hoofd achter tegen hang, maar er hoeft maar eens iemand achter op je te knallen en dan breek je met de standaard stoel van een 90 of 110 gegarandeerd je nek of op zijn minst een whiplash. Ik heb ooit in mijn toenmalige Vectra een AlfaSud gehad met 50KMh. Een geluk dat die goede stoelen had en sindsdien kijk il bij remmen altijd in mijn binnenspiegel (waarvan sinds kort een aanzienlijk groter exemplaar is gemonteerd.

De lederen stoelen van de Volvo's zijn natuurlijk makkelijker en ziet er beter uit.
Voor de achterbank heb ik geen ervaring wat daar past.

Ter indicatie voor de voorstoelen, een foto rapportage:
[picasaweb.google.com]

Groeten en succes,

Jos
TVR

Bericht door TVR »

De hoogte is erg belangrijk als je wat groter bent, anders kun je niet meer naar buiten kijken door de zijruiten! erg irritant,

hier ook nog een linkje;
http://landrover.startpagina.nl/prikbord/14614652/14622103/fotos-zwarte-nieuwe-stoelen-tom-voor-defender#msg-14622103

Succes,
Jan-Wijbrand Kolman

Bericht door Jan-Wijbrand Kolman »

Jos Daalmans Schreef:
-------------------------------------------------------
> mijn binnenspiegel
> (waarvan sinds kort een aanzienlijk groter
> exemplaar is gemonteerd.

En zo zie je maar weer: in elk topic *kan* iets interessants zitten! Wat voor een binnenspiegel heb je gemonteerd?

gr.jw

--
109"3.5V8 "Stage-1", 1981 | Volvo 245 "Super Polar", 1992
eduard

Bericht door eduard »

Ik heb in mijn defender 4 stoelen uit een discovery type 1 in XS uitvoering, half leer met in het midden LR logo.

Ook de achterbank vervangen door 2 van deze stoelen.

Zithoogte voor is iets hoger maar daar valt mee te leven, de zit is echter veel beter.De stoelen heb ik scharnierbaar gemaakt.

De zit achterin is helemaal niet meer te vergelijken met de standaard achterbank.

Als je wilt kun je wel komen proefzitten, ik woon omgeving barneveld.
arthur verhalle

Bericht door arthur verhalle »

Jos,

Een whiplash voorkom je niet door betere stoelen in een defender te zetten. De inzittenden van een defender zijn gewoon de kreukelzone geworden omdat de stoelen feitelijk direct op het ladderchassis staan gemonteerd. Helaas spreek ik uit ervaring......

Arthur
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

Eduard wat leuk om te lezen, ik ga in mijn verlengde Discovery ook 4 of 6 Stoelen monteren ipv een 2 stoelen en een achterbank. Ik heb het zelf zo uitgekiend dat tussen de 2e rij stoelen een koelkastje past :-) Heb je ergens foto's van jou interieur?

Groet
Lucas
Jos Daalmans

Hoi Jan Wijbrand,

Het zou de spiegel van een Disco of een Range Rover moeten zijn. Nu heb je het probleem dat het kogeltje van de bestaande spiegel te klein is voor de nieuwe spiegel.
Ik heb dat stuk voorruit wat bij de nieuwe spiegel zat (ahumm, € 1,- op de Landrover Sortout) afgezaagd, Een gaatje door geboord en met een boutje (M$) en bus in de oude beugel getapt.

Ik heb wat foto's:
[picasaweb.google.com]

Ik heb eens zo een cameraatje gekregen en daarvoor heb ik de oude kogel van de beugel gezaagd en iets aangepast. Aan de camera een beugeltje toegevoegd en ik kan hem er zo op klikken.

De zonnekleppen moet ik wel nog eens korter maken, maar heb ze eigenlijk niet meer nodig omdat ik een stuk hoger zit in de Volvo V40 stoelen.

Groeten
Jos Daalmans

Hoi Arthur,

Met de oude stoelen zat mijn hoofd boven de hoofdsteun, dus wordt er totaal niets opgevangen. De Volvo stoelen hebben daarvoor de hoofdsteun iets naar voren geplaatst en dan sla je niet of in ieder geval minder achterover. Bij een klap van achter zul je in ieder geval toch wel een optater krijgen (mijn hoofd viel er 's avonds zowat van af) en de spieren spanning zich dan kortstondig aan.

Groeten,

Jos
eduard

Bericht door eduard »

Op dit moment heb ik het hele interieur er uit gehaald, wacht op materiaal om alles te isoleren en nieuw zwart tapijt te leggen.

Naar het schijnt is het tapijt en het isolatiemateriaal van VAG-OEM kwalitieit.

Hoop alles volgende week klaar te hebben en dan ook de stoelframes voor de achterstoelen terug te hebben van de poedercoater.

En dan is ie zoals ik hem hebben wil; strak zwart interieur met disco I stoelen in half leer en last but not least een 3.9 met ZF automaat.
hvdf

Bericht door hvdf »

Voor zitcomfort zijn er toch andere engelse merken jaguar, bentley of rolls...
eduard

Bericht door eduard »

Moet niet alleen passen, maar ook erbij passen.

Zo snap ik mensen niet die het pure karakter van een defender verkl.. met vw of volvo stoelen.

Ik heb ook RR classic stoelen geprobeert, past allemaal, zit goed, maar het past er niet bij.
Dixo

Bericht door Dixo »

eduard Schreef:
-------------------------------------------------------

> Zo snap ik mensen niet die het pure karakter van
> een defender verkl.. met vw of volvo stoelen.

Om hun rug niet te verkl.. door een paar versleten Defender stoelen?

Als je dan toch wisselt, zou ik ook voor een ander merk gaan. Mijnsinziens de enige fatsoenlijke stoelen die ze in een Defender hebben geleverd zijn de Recaro's in de SVX, en verder krijg ik gewoon pijn in m'n rug

Om terug te komen op de oorspronkelijke vraagstelling: Zelf zou ik een paar Recaro's/Scheel stoelen plaatsen, en voor de achterbank zou ik kijken naar een achterbank uit een Puma, of uit een Renault Scénic.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/11/2012 00:17 door Dixo.
Jochem

Bericht door Jochem »

Heb net zwarte lederen saab 900 cabrio stoelen gemonteerd. Mijn stoelen zijn allemaal zwart dus de kleur klopt en de hoge leuningen staan er goed bij. Zit geweldig. Heb al gezien dat het leer nog ruimte biedt voor stoelverwarming. Kan idd de horizon aan de zijkant niet meer zien als ik rechtop zit. Maar dat mag de pret en het genot niet drukken. Stoelen waren b2w slechts 100 euro de 2! Gaatjes maken voor de railsen was goed te doen.
Achterbank zijn 3 zwarte exmoor skai stoelen, helaas de lage. Zoek er nog met hoge rugleuning.
Plaats reactie