Nieuws van de FEHAC! -UPDATE-
Nieuws van de FEHAC! -UPDATE-
ALGEMENE LEDENVERGADERING FEHAC
Op 21 november 2012 vond een zeer druk bezochte Algemene Ledenvergadering van de FEHAC plaats bij Innovam te Nieuwegein.
Tijdens de bijeenkomst brachten RDW en FEHAC de primeur dat import(keuring) van oldtimers vanaf 1 februari 2013 exclusief bij vijf gespecialiseerde keuringsstations uitgevoerd zal worden. De keurmeesters op deze stations worden extra getraind, zodat de kwaliteit van de keuring omhoog gaat. Zie het persbericht.
Tijdens de vergadering werd de nieuwe contributiestructuur aangenomen. Merkenclubs hoeven dan niet meer het volle bedrag voor leden te betalen, die geen oldtimer hebben. Leden met een youngtimer (15-25 jaar) betalen de helft. Leden met jongere voertuigen betalen niets. Het bestuur hoopt de achterban te versterken met merkenclubs, die nu vanwege de kosten geen lid worden. Dit zal geen effect hebben op de totale contributie-inkomsten. De belangenbehartiging van de FEHAC blijft gericht op oldtimers (voertuigen ouder dan 25 jaar).
Het secretariaat wordt uitgebreid met een ½ FTE. Henk Boons ondersteunt het secretariaat en zorgt voor beleidsvoorbereiding en bestuurondersteuning. Er is financiële ruimte binnen de begroting zonder dat een contributieverhoging noodzakelijk is.
Vanaf volgend jaar is het mogelijk dat bedrijven de FEHAC financieel kunnen steunen als vrienden van de FEHAC. Dit zal veel goedkoper zijn dan het huidige business partner programma, maar ook veel minder rechten kennen dan dit programma.
Een belangrijk deel van de vergadering vormde het regeerakkoord en de daarin opgenomen afschaffing van de vrijstelling MRB voor oldtimers. Achter de schermen is FEHAC al lang bezig met dit probleem.
Samen met KNAC is een petitie opgesteld, die door ruim 60.000 liefhebbers ondertekend is. Deze wordt binnenkort op gepaste wijze aangeboden aan de Tweede Kamer.
Daags voor de ALV heeft de Tweede Kamer twee moties aangenomen die de regering verzoeken de echte liefhebbers te ontzien. Het dagelijks gebruik van oldtimers moet ontmoedigd worden.
FEHAC stemt hier volledig mee in. Het dagelijks gebruik van oldtimers vormt een milieuprobleem en staat haaks op het behoud van het mobiel erfgoed.
FEHAC is samen met KNAC, BOVAG, ANWB, RAI en andere partijen in overleg om een goede maatregel op te stellen. Een maatregel, die de liefhebber ontziet, maar de dagelijkse rijder treft.
Tijdens de ALV worden de FEHAC Aktiedag(en) aangekondigd. Het is de bedoeling om in het weekend van 20 en 21 april overal in Nederland oldtimers te laten zien aan het publiek. Alle clubs en liefhebbers worden opgeroepen om hieraan mee te werken en locaties in de eigen gemeente aan te dragen. Per gemeente kan de zaterdag of de zondag gekozen worden. Van 12:00 tot 17:00 uur kan het publiek zien, wat er, als de plannen met de MRB doorgaan, straks niet meer te zien is. Als U hieraan mee wil werken, geef dan uw locatie op aan het secretariaat.
De Amerikaanse Auto Club heeft het idee om op vrijdag 1 maart een groot concours d’elegance te organiseren in Den Haag onder de naam “Good Vibrations”.
Voor alle akties geldt dat de sympathie van het publiek behouden moet blijven.
FEHAC heeft er bewust voor gekozen om nu de emoties zo hoog zijn, geen publieke aktie te ondernemen. Als we de goodwill van het publiek verspelen, dan zijn we verder van huis.
FEHAC zet zich in voor de hobby Oldtimer.
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1bbedacf562e3e93dd14ab6d6ca7ef52', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16113772, 600, 600, 'Loading image ...', false);
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/11/2012 19:32 door Gromit.
Op 21 november 2012 vond een zeer druk bezochte Algemene Ledenvergadering van de FEHAC plaats bij Innovam te Nieuwegein.
Tijdens de bijeenkomst brachten RDW en FEHAC de primeur dat import(keuring) van oldtimers vanaf 1 februari 2013 exclusief bij vijf gespecialiseerde keuringsstations uitgevoerd zal worden. De keurmeesters op deze stations worden extra getraind, zodat de kwaliteit van de keuring omhoog gaat. Zie het persbericht.
Tijdens de vergadering werd de nieuwe contributiestructuur aangenomen. Merkenclubs hoeven dan niet meer het volle bedrag voor leden te betalen, die geen oldtimer hebben. Leden met een youngtimer (15-25 jaar) betalen de helft. Leden met jongere voertuigen betalen niets. Het bestuur hoopt de achterban te versterken met merkenclubs, die nu vanwege de kosten geen lid worden. Dit zal geen effect hebben op de totale contributie-inkomsten. De belangenbehartiging van de FEHAC blijft gericht op oldtimers (voertuigen ouder dan 25 jaar).
Het secretariaat wordt uitgebreid met een ½ FTE. Henk Boons ondersteunt het secretariaat en zorgt voor beleidsvoorbereiding en bestuurondersteuning. Er is financiële ruimte binnen de begroting zonder dat een contributieverhoging noodzakelijk is.
Vanaf volgend jaar is het mogelijk dat bedrijven de FEHAC financieel kunnen steunen als vrienden van de FEHAC. Dit zal veel goedkoper zijn dan het huidige business partner programma, maar ook veel minder rechten kennen dan dit programma.
Een belangrijk deel van de vergadering vormde het regeerakkoord en de daarin opgenomen afschaffing van de vrijstelling MRB voor oldtimers. Achter de schermen is FEHAC al lang bezig met dit probleem.
Samen met KNAC is een petitie opgesteld, die door ruim 60.000 liefhebbers ondertekend is. Deze wordt binnenkort op gepaste wijze aangeboden aan de Tweede Kamer.
Daags voor de ALV heeft de Tweede Kamer twee moties aangenomen die de regering verzoeken de echte liefhebbers te ontzien. Het dagelijks gebruik van oldtimers moet ontmoedigd worden.
FEHAC stemt hier volledig mee in. Het dagelijks gebruik van oldtimers vormt een milieuprobleem en staat haaks op het behoud van het mobiel erfgoed.
FEHAC is samen met KNAC, BOVAG, ANWB, RAI en andere partijen in overleg om een goede maatregel op te stellen. Een maatregel, die de liefhebber ontziet, maar de dagelijkse rijder treft.
Tijdens de ALV worden de FEHAC Aktiedag(en) aangekondigd. Het is de bedoeling om in het weekend van 20 en 21 april overal in Nederland oldtimers te laten zien aan het publiek. Alle clubs en liefhebbers worden opgeroepen om hieraan mee te werken en locaties in de eigen gemeente aan te dragen. Per gemeente kan de zaterdag of de zondag gekozen worden. Van 12:00 tot 17:00 uur kan het publiek zien, wat er, als de plannen met de MRB doorgaan, straks niet meer te zien is. Als U hieraan mee wil werken, geef dan uw locatie op aan het secretariaat.
De Amerikaanse Auto Club heeft het idee om op vrijdag 1 maart een groot concours d’elegance te organiseren in Den Haag onder de naam “Good Vibrations”.
Voor alle akties geldt dat de sympathie van het publiek behouden moet blijven.
FEHAC heeft er bewust voor gekozen om nu de emoties zo hoog zijn, geen publieke aktie te ondernemen. Als we de goodwill van het publiek verspelen, dan zijn we verder van huis.
FEHAC zet zich in voor de hobby Oldtimer.
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1bbedacf562e3e93dd14ab6d6ca7ef52', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16113772, 600, 600, 'Loading image ...', false);
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/11/2012 19:32 door Gromit.
Re: Nieuws van de FEHAC!
hmmmm, persoonlijk stoort me deze zin & zienswijze, Nota Bene van de FEHAC!!!!
QuoteFEHAC Het dagelijks gebruik van oldtimers moet ontmoedigd worden.
FEHAC stemt hier volledig mee in. Het dagelijks gebruik van oldtimers vormt een milieuprobleem en staat haaks op het behoud van het mobiel erfgoed. tsss, dacht dat al ontkracht was!
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/11/2012 17:32 door sjorsboomschors/aka/PP.
QuoteFEHAC Het dagelijks gebruik van oldtimers moet ontmoedigd worden.
FEHAC stemt hier volledig mee in. Het dagelijks gebruik van oldtimers vormt een milieuprobleem en staat haaks op het behoud van het mobiel erfgoed. tsss, dacht dat al ontkracht was!
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/11/2012 17:32 door sjorsboomschors/aka/PP.
Re: Nieuws van de FEHAC!
Lijkt me gezien het huidige politieke klimaat een uiterst realistisch standpunt.
FEHAC is geen club voor dagelijksgebruiksauto's maar een club ter behoud van het mobiele erfgoed.
Dus als die moeten " uitruilen" geen regeling voor oldtimers, of wel een regeling, maar niet voor dagelijks gebruik, snap ik hem wel.
FEHAC is geen club voor dagelijksgebruiksauto's maar een club ter behoud van het mobiele erfgoed.
Dus als die moeten " uitruilen" geen regeling voor oldtimers, of wel een regeling, maar niet voor dagelijks gebruik, snap ik hem wel.
Re: Nieuws van de FEHAC!
"Het dagelijks gebruik van oldtimers vormt een milieuprobleem"
moet natuurlijk zijn:
Het gebruik van een op fossiele brandstoffen voortgedreven vervoersmiddel ofwel een vervoersmiddel voortgedreven door energie gewonnen uit fossiele brandstoffen vormt een milieuprobleem.
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b256570555e98d1f7e1cd69534fc46df', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16113892, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
moet natuurlijk zijn:
Het gebruik van een op fossiele brandstoffen voortgedreven vervoersmiddel ofwel een vervoersmiddel voortgedreven door energie gewonnen uit fossiele brandstoffen vormt een milieuprobleem.
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b256570555e98d1f7e1cd69534fc46df', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16113892, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Re: Nieuws van de FEHAC!
geld is ook een bepaald milieu....
fossiele club.....
hoop op bijval van de KNAC
fossiele club.....
hoop op bijval van de KNAC
Re: Nieuws van de FEHAC!
Ja, bij de KNAC denk ik altijd aan Arts en Auto..
Ze begonnen ook al op voorhand over 30 jr. Daar begon het weggeven dus al. kZie hen liever niet bij eventuele gesprekken. Ze hebben een eigen agenda.
kHeb dan ook niet "getekend".
Ze begonnen ook al op voorhand over 30 jr. Daar begon het weggeven dus al. kZie hen liever niet bij eventuele gesprekken. Ze hebben een eigen agenda.
kHeb dan ook niet "getekend".
Re: Nieuws van de FEHAC!
Jammer van RDW Waddinxveen, liepen toch best wat liefhebbers rond daar.
Wel leuk dat er nu op die 5 andere plaatsen meer oude auto's te zien zijn.
Wel leuk dat er nu op die 5 andere plaatsen meer oude auto's te zien zijn.
Re: Nieuws van de FEHAC!
Ik vind het erg moeilijk om een onpartijdig standpunt in te nemen, je bent snel geneigd in je eigen straatje te denken.
Ondanks dat ik mijn Series III hoofdzakelijk hobbymatig gebruik, maak ik toch nog tegen de 9000 km per jaar. Een al te krappe regel zit ik dus niet op te wachten maar ter verdediging van de Fehac denk ik dat we ons moeten realiseren dat het zogenaamde milieuvervuilen door Oldtimers is ontkracht mede door het geringe aantal kilometers dat er mee gereden wordt.
Ik zou ook liever zien dat de oude regel van kracht blijft, maar ik ben bang dat het die kant niet op zal gaan.
Voorlopig wil ik hem nog niet kwijt, laten we maar hopen dat er een acceptabel voorstel komt.
Groeten, Eli
Ondanks dat ik mijn Series III hoofdzakelijk hobbymatig gebruik, maak ik toch nog tegen de 9000 km per jaar. Een al te krappe regel zit ik dus niet op te wachten maar ter verdediging van de Fehac denk ik dat we ons moeten realiseren dat het zogenaamde milieuvervuilen door Oldtimers is ontkracht mede door het geringe aantal kilometers dat er mee gereden wordt.
Ik zou ook liever zien dat de oude regel van kracht blijft, maar ik ben bang dat het die kant niet op zal gaan.
Voorlopig wil ik hem nog niet kwijt, laten we maar hopen dat er een acceptabel voorstel komt.
Groeten, Eli
Re: Nieuws van de FEHAC!
Bah, ik kon altijd even lekker snel heen en weer hier in Almelo, nu moet ik helemaal naar Zwolle, kost me bijna een dag.
Waarschijnlijk gaan ze meteen heel streng op originaliteit letten, asnummers, motornummers, baknummers, om zo meer auto's buiten de 2/3 regeling te laten vallen.
Waarschijnlijk gaan ze meteen heel streng op originaliteit letten, asnummers, motornummers, baknummers, om zo meer auto's buiten de 2/3 regeling te laten vallen.
Re: Nieuws van de FEHAC!
Waarom zijn we alemaal zo toegevelijk, wie wil er nou meer belasting betalen ? Dat een ander bepaalt hoeveel kms of dat je maar bv maar 60 dagen met haar of zijn belasting vrije Land Rover mag rijden ?
Ik rij op LPG en niet meer dan 5000 km per jaar, ik kan me niet voorstellen dat het milieu hier zwaar onder lijdt ...
Ik zou het erg kunnen waarderen dat ik ook in de toekomst zelf kan bepalen wanneer ik die plezier kms mag rijden.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/11/2012 19:18 door Dennis Fabel.
Ik rij op LPG en niet meer dan 5000 km per jaar, ik kan me niet voorstellen dat het milieu hier zwaar onder lijdt ...
Ik zou het erg kunnen waarderen dat ik ook in de toekomst zelf kan bepalen wanneer ik die plezier kms mag rijden.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/11/2012 19:18 door Dennis Fabel.
Re: Nieuws van de FEHAC! TOEVOEGING
Van "Good Vibrations" (zie Facebook)
Naar aanleiding van de vergadering gisteren bij de Fehac valt op dit moment nog niet heel veel te vertellen. De Fehac komt vooral naar voren als lobbyclub, die heel voorzichtig via de wandelgangen in de ministeries opereert.
Het lijkt er inderdaad op dat er een groep "geslachtofferd" moet gaan worden en dat vooral ingezet wordt op het behoud van de huidige regeling voor klassiekers van 30 jaar en ouder.
Voor de youngtimers zijn er verschillende opties bedacht, waarbij een regeling met een kwartaalbijdrage het meest logisch lijkt. Volgens de Fehac wil de overheid hoe dan ook geld uit onze hoek zien, duidelijk, alleen de rekenmodellen (variërend van 150 tot 200 miljoen) zijn door ambtenaren berekend die kennelijk weinig van doen (en verstand) hebben met ons klassiekerliefhebbers. Er wordt 1 berekening gemaakt voor auto’s ouder dan 9 jaar omdat het Centraal Plan Bureau alleen daar een berekening van heeft gemaakt.
Hoe dan ook, we moeten met een tegenvoorstel komen, waarbij het lijkt of de regering een voordeel kan behalen ter hoogte van het bedrag dat de ambtenaren hebben bedacht. Daarover wordt nu hard gerekend en onderhandeld door de Fehac.
Desalniettemin vinden we wel dat we de Fehac aan onze kant moeten hebben, want anders wordt het een zooitje, waarbij de 1 dit en de ander dat roept en daar schieten we niets mee op en verzwakt onze positie.
We (en de andere aanwezigen in de zaal) werden totaal verrast door de aankondiging van een actie die de Fehac wil gaan voeren eind April, deze was nog niet uitgewerkt en leek verdacht veel op wat wij van plan zijn...
We hebben er na Maria's presentatie met de Fehac over gesproken en binnenkort (binnen 3 weken) hebben we een overleg met hen.
Wat interessanter is dat we een goed gesprek hebben gehad met de directeur van de KNAC, die erg enthousiast reageerde op onze manifestatie en ons zeker wil steunen (ook in samenwerking met de ANWB, waarmee ze nauwe banden hebben). Het is prettig om zo iemand achter je te hebben staan, want die heeft weer contacten op een heel ander niveau dan wij.
Het is wel zo dat de KNAC wil dat we eerst met de Fehac om tafel gaan zitten. Persoonlijk denk ik dat er een gezamenlijke actie uit gaat komen die mogelijk iets later plaatsvindt (bijv eind maart), maar daar horen jullie zsm over.
Er zijn gisteren in ieder geval veel contacten gelegd met merkenclubs en potentiële sponsors voor het evenement en kregen veel bijval vanuit die hoek. We zullen doorgaan...
We houden jullie op de hoogte... Maria, Andre en Gert-jan
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b6bdcb8f80a3747b3fa6f240434da41b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16114038, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Naar aanleiding van de vergadering gisteren bij de Fehac valt op dit moment nog niet heel veel te vertellen. De Fehac komt vooral naar voren als lobbyclub, die heel voorzichtig via de wandelgangen in de ministeries opereert.
Het lijkt er inderdaad op dat er een groep "geslachtofferd" moet gaan worden en dat vooral ingezet wordt op het behoud van de huidige regeling voor klassiekers van 30 jaar en ouder.
Voor de youngtimers zijn er verschillende opties bedacht, waarbij een regeling met een kwartaalbijdrage het meest logisch lijkt. Volgens de Fehac wil de overheid hoe dan ook geld uit onze hoek zien, duidelijk, alleen de rekenmodellen (variërend van 150 tot 200 miljoen) zijn door ambtenaren berekend die kennelijk weinig van doen (en verstand) hebben met ons klassiekerliefhebbers. Er wordt 1 berekening gemaakt voor auto’s ouder dan 9 jaar omdat het Centraal Plan Bureau alleen daar een berekening van heeft gemaakt.
Hoe dan ook, we moeten met een tegenvoorstel komen, waarbij het lijkt of de regering een voordeel kan behalen ter hoogte van het bedrag dat de ambtenaren hebben bedacht. Daarover wordt nu hard gerekend en onderhandeld door de Fehac.
Desalniettemin vinden we wel dat we de Fehac aan onze kant moeten hebben, want anders wordt het een zooitje, waarbij de 1 dit en de ander dat roept en daar schieten we niets mee op en verzwakt onze positie.
We (en de andere aanwezigen in de zaal) werden totaal verrast door de aankondiging van een actie die de Fehac wil gaan voeren eind April, deze was nog niet uitgewerkt en leek verdacht veel op wat wij van plan zijn...
We hebben er na Maria's presentatie met de Fehac over gesproken en binnenkort (binnen 3 weken) hebben we een overleg met hen.
Wat interessanter is dat we een goed gesprek hebben gehad met de directeur van de KNAC, die erg enthousiast reageerde op onze manifestatie en ons zeker wil steunen (ook in samenwerking met de ANWB, waarmee ze nauwe banden hebben). Het is prettig om zo iemand achter je te hebben staan, want die heeft weer contacten op een heel ander niveau dan wij.
Het is wel zo dat de KNAC wil dat we eerst met de Fehac om tafel gaan zitten. Persoonlijk denk ik dat er een gezamenlijke actie uit gaat komen die mogelijk iets later plaatsvindt (bijv eind maart), maar daar horen jullie zsm over.
Er zijn gisteren in ieder geval veel contacten gelegd met merkenclubs en potentiële sponsors voor het evenement en kregen veel bijval vanuit die hoek. We zullen doorgaan...
We houden jullie op de hoogte... Maria, Andre en Gert-jan
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b6bdcb8f80a3747b3fa6f240434da41b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16114038, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Nieuws van de FEHAC! -UPDATE-
Ik ben niet verbaasd over deze uitspraak van de FEHAC.
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
Gerrit
>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
Gerrit
>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<
Re: Nieuws van de FEHAC! -UPDATE-
Ben ik ook benieuwd naar. Vergeet daarbij niet dat we ook nog een andere groep hebben die niks betalen, de hybride en lager als zoveel gram uitstoot wagens laat die dan ook maar een gereduceerd bedrag betalen
met de betaling van 1 termijn (zelfde als campers) kan ik wel leven
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/11/2012 20:40 door defendertje90.
met de betaling van 1 termijn (zelfde als campers) kan ik wel leven
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/11/2012 20:40 door defendertje90.
Re: Nieuws van de FEHAC! -UPDATE-
defendertje90 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ben ik ook benieuwd naar. Vergeet daarbij niet dat
> we ook nog een andere groep hebben die niks
> betalen, de hybride en lager als zoveel gram
> uitstoot wagens laat die dan ook maar een
> gereduceerd bedrag betalen
>
> met de betaling van 1 termijn (zelfde als campers)
> kan ik wel leven
yup, en een Prius op de linkerbaan met 140km/u rijdt echt niet electrisch/zuinig/milieuvriendelijk.....
-------------------------------------------------------
> Ben ik ook benieuwd naar. Vergeet daarbij niet dat
> we ook nog een andere groep hebben die niks
> betalen, de hybride en lager als zoveel gram
> uitstoot wagens laat die dan ook maar een
> gereduceerd bedrag betalen
>
> met de betaling van 1 termijn (zelfde als campers)
> kan ik wel leven
yup, en een Prius op de linkerbaan met 140km/u rijdt echt niet electrisch/zuinig/milieuvriendelijk.....
Re: Nieuws van de FEHAC! -UPDATE-
sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
-------------------------------------------------------
> defendertje90 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ben ik ook benieuwd naar. Vergeet daarbij niet
> dat
> > we ook nog een andere groep hebben die niks
> > betalen, de hybride en lager als zoveel gram
> > uitstoot wagens laat die dan ook maar een
> > gereduceerd bedrag betalen
> >
> > met de betaling van 1 termijn (zelfde als
> campers)
> > kan ik wel leven
>
> yup, en een Prius op de linkerbaan met 140km/u
> rijdt echt niet
> electrisch/zuinig/milieuvriendelijk.....
>
Laatst toc heen heel onderzoek van op tv geweest. En ook bij het opladen van die auto's word het milieu belast
-------------------------------------------------------
> defendertje90 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ben ik ook benieuwd naar. Vergeet daarbij niet
> dat
> > we ook nog een andere groep hebben die niks
> > betalen, de hybride en lager als zoveel gram
> > uitstoot wagens laat die dan ook maar een
> > gereduceerd bedrag betalen
> >
> > met de betaling van 1 termijn (zelfde als
> campers)
> > kan ik wel leven
>
> yup, en een Prius op de linkerbaan met 140km/u
> rijdt echt niet
> electrisch/zuinig/milieuvriendelijk.....
>
Laatst toc heen heel onderzoek van op tv geweest. En ook bij het opladen van die auto's word het milieu belast
Re: Nieuws van de FEHAC! -UPDATE-
Ik weet er ook nog wel 1, word ook al onderzoek naar gedaan gelukkig. Alle oostblokkers die hier rondrijden met hun in eigen land geregistreerde voertuigen mee laten betalen.
Re: Nieuws van de FEHAC!
Rickske Schreef:
-------------------------------------------------------
> "Het dagelijks gebruik van oldtimers vormt een
> milieuprobleem"
> moet natuurlijk zijn:
> Het gebruik van een op fossiele brandstoffen
> voortgedreven vervoersmiddel ofwel een
> vervoersmiddel voortgedreven door energie gewonnen
> uit fossiele brandstoffen vormt een
> milieuprobleem.
En zelfs het gebruik van hernieuwbare brandstoffen is vaak niet zonder haken en ogen.
Eigenlijk is het eenvoudiger: Neuken zonder een of andere anti-conceptie vormt een milieuprobleem.
Dit is alleen nog steeds geen politiek correcte uitspraak.
Marc
-------------------------------------------------------
> "Het dagelijks gebruik van oldtimers vormt een
> milieuprobleem"
> moet natuurlijk zijn:
> Het gebruik van een op fossiele brandstoffen
> voortgedreven vervoersmiddel ofwel een
> vervoersmiddel voortgedreven door energie gewonnen
> uit fossiele brandstoffen vormt een
> milieuprobleem.
En zelfs het gebruik van hernieuwbare brandstoffen is vaak niet zonder haken en ogen.
Eigenlijk is het eenvoudiger: Neuken zonder een of andere anti-conceptie vormt een milieuprobleem.
Dit is alleen nog steeds geen politiek correcte uitspraak.
Marc
Re: Nieuws van de FEHAC! -UPDATE-
milieu milieu milieu ja gelul dus
Zowat 70% van onze afgekeurde auto's gaat richting Afrika waar ze al lekkend en roeten rond tuffen
Maar ja ze hebben een andere groep auto's mbr vrij gesteld om niet zo afhankelijk van het Midden-Oosten te zijn
Dus is het zoeken naar een ander poldermodel met melk koe
vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('801bac2f9c2a3b22295a2ea4c8f1efca', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 16114791, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Zowat 70% van onze afgekeurde auto's gaat richting Afrika waar ze al lekkend en roeten rond tuffen
Maar ja ze hebben een andere groep auto's mbr vrij gesteld om niet zo afhankelijk van het Midden-Oosten te zijn
Dus is het zoeken naar een ander poldermodel met melk koe
vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('801bac2f9c2a3b22295a2ea4c8f1efca', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 16114791, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Nieuws van de FEHAC! -UPDATE-
postimage.org --> mod_embed_images_loadimage('b1273fcc524b1c120cd16d184b62e4b9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fs13.postimage.org%2Fd230djs6r%2Fm1nx3xkak48m_std640.jpg', 'http://s13.postimage.org/d230djs6r/m1nx3xkak48m_std640.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fs13.postimage.org%2Fd230djs6r%2Fm1nx3xkak48m_std640.jpg', 'http://postimage.org/image/d230djs6r/', 16114938, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Nieuws van de FEHAC!
Dat heet toch nivelleren. vroeger noemden we dat draaikonten.
Re: Nieuws van de FEHAC!
Krijg ik toch wel een beetje gelijk met mijn vorige stelling.
Re: Nieuws van de FEHAC!
Kom, Kom als iedereen er zo over denkt wordt het wel een dikke zooitje, toch.
T,is ja knikken en zwijgen.
T,is ja knikken en zwijgen.
Re: Nieuws van de FEHAC! -UPDATE-
En wat denk je van het produceren van al die accu,s, en straks natuurlijk het verwerken van al die oude accu,s
Re: Nieuws van de FEHAC! -UPDATE-
En defensie die schuift al zijn oude rommel ook die kant op.
Toch wel jammer van al dat cultureel erfgoed.
Toch wel jammer van al dat cultureel erfgoed.
Re: Nieuws van de FEHAC! -UPDATE-
Hoe kan dat nou, ze gaan voor een appel en een ei aan het werk, dus betalen doen ze zowiezo al nergens voor
Re: Nieuws van de FEHAC!
Krijg je ergens geen koffie dan? Hopelijk hebben ze die weggestreept
Re: Nieuws van de FEHAC!
Nee ik moest me net zelf koffie inschenken!!
Re: Nieuws van de FEHAC! -UPDATE-
Een kwartaltarief voor auto's ouder als 30 jaar is denk ik de meest 'nette' oplosing met de minst administrative romslomp.
De huidige regel van 25 jaar wordt dan, net als in de meeste andere landen opgeschroefd naar 30 jaar.
Op deze manier kunnen we allemaal van onze hobby blijven genieten, en de gemiddelde BMW/Mercedes haalt deze leeftijd toch niet.
Wanneer het écht om het milieu draait, laten ze dan een verbod leggen op de verkoop alle 2 tact scootertjes en brommertjes.
wanneer het gaat om de euries, voer dan een autobahn vignet in voor de buitenlandse gebruikers van ons wegennet.
En ja, ik ben me er van bewust dat ik met mijn BMW 'misbruik' maak van de huidige situatie, maar ook deze wagen rijd ik voor 85% uit pure liefhebberij. Momenteel met een gemiddeld verbruik van 1:15.2 en dat doet ie echt niet af fabriek!
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
De huidige regel van 25 jaar wordt dan, net als in de meeste andere landen opgeschroefd naar 30 jaar.
Op deze manier kunnen we allemaal van onze hobby blijven genieten, en de gemiddelde BMW/Mercedes haalt deze leeftijd toch niet.
Wanneer het écht om het milieu draait, laten ze dan een verbod leggen op de verkoop alle 2 tact scootertjes en brommertjes.
wanneer het gaat om de euries, voer dan een autobahn vignet in voor de buitenlandse gebruikers van ons wegennet.
En ja, ik ben me er van bewust dat ik met mijn BMW 'misbruik' maak van de huidige situatie, maar ook deze wagen rijd ik voor 85% uit pure liefhebberij. Momenteel met een gemiddeld verbruik van 1:15.2 en dat doet ie echt niet af fabriek!
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Re: Nieuws van de FEHAC! -UPDATE-
Best netjes... 1 op 15,2
Met mijn, van milieu vriendelijk(er) roetfilter voorziene, Freelander2 automaat haal ik met moeite 1 op 11,6 (50% snelweg km)
Maar ik betaal me dan ook suf aan de mrb, dus het mag
En de Freelander schijnt (ik rijd er gelukkig nooit achter) veel meer te roken dan de One Ten (200tdi)
Dus hoezo modern = milieu vriendelijker..
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/11/2012 15:37 door Oscar.
Met mijn, van milieu vriendelijk(er) roetfilter voorziene, Freelander2 automaat haal ik met moeite 1 op 11,6 (50% snelweg km)
Maar ik betaal me dan ook suf aan de mrb, dus het mag
En de Freelander schijnt (ik rijd er gelukkig nooit achter) veel meer te roken dan de One Ten (200tdi)
Dus hoezo modern = milieu vriendelijker..
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/11/2012 15:37 door Oscar.