Misschien een oplossing via het RDW
Misschien een oplossing via het RDW
Wat een geleuter, volgens mij is het heel eenvoudig op te lossen n.l.
Alle in gevoerde (old)timers staan geregistreerd bij het RDW. Als de Minister de ambtenaren van het RDW eens flink onder de kont schopt en ze aan het werk zet, zouden ze het volgende misschien kunnen organiseren.
STAP 1: Alle Oldtimer oproepen voor een controle van voertuig en papieren.
STAP 2: Alle ingevoerde bakken e.d. status Oldtimer afnemen en een navordering op de wegenbelasting geven.
STAP 3: Geef je geen gehoor aan de oproep het desbetreffende voertuig definitief schorsen en in beslag laten nemen door een deurwaarder.
Wat ik bedoel is gewoon gaan filteren, dat kunnen ze heel goed bij het RDW want de keurmeesters die daar lopen weten precies waar het over gaat en om welke auto,s het gaat.
En laat alsjeblieft de echte Oldtimer van 30 jaar en ouder vrij van dit geleuter.
Alle in gevoerde (old)timers staan geregistreerd bij het RDW. Als de Minister de ambtenaren van het RDW eens flink onder de kont schopt en ze aan het werk zet, zouden ze het volgende misschien kunnen organiseren.
STAP 1: Alle Oldtimer oproepen voor een controle van voertuig en papieren.
STAP 2: Alle ingevoerde bakken e.d. status Oldtimer afnemen en een navordering op de wegenbelasting geven.
STAP 3: Geef je geen gehoor aan de oproep het desbetreffende voertuig definitief schorsen en in beslag laten nemen door een deurwaarder.
Wat ik bedoel is gewoon gaan filteren, dat kunnen ze heel goed bij het RDW want de keurmeesters die daar lopen weten precies waar het over gaat en om welke auto,s het gaat.
En laat alsjeblieft de echte Oldtimer van 30 jaar en ouder vrij van dit geleuter.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
gerritenjettie@hotmail.com Schreef:
-------------------------------------------------------
> STAP 1: Alle Oldtimer oproepen voor een controle
> van voertuig en papieren.
> STAP 2: Alle ingevoerde bakken e.d. status
> Oldtimer afnemen en een navordering op de
> wegenbelasting geven.
> STAP 3: Geef je geen gehoor aan de oproep het
> desbetreffende voertuig definitief schorsen en in
> beslag laten nemen door een deurwaarder.
> En laat alsjeblieft de echte Oldtimer van 30 jaar
> en ouder vrij van dit geleuter.
Dus mijn 42 jaar oude serieIIa die geen originele Nederlandse auto is is volgens jou geen oldtimer??
En nog een naheffing ook??
Jij zit bordevol goede ideeen niet.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f20c21d5866afe3545204c41b69bec3c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16109515, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('ecabceb83a283cbbf6a30e1d92d63dd3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16109515, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-------------------------------------------------------
> STAP 1: Alle Oldtimer oproepen voor een controle
> van voertuig en papieren.
> STAP 2: Alle ingevoerde bakken e.d. status
> Oldtimer afnemen en een navordering op de
> wegenbelasting geven.
> STAP 3: Geef je geen gehoor aan de oproep het
> desbetreffende voertuig definitief schorsen en in
> beslag laten nemen door een deurwaarder.
> En laat alsjeblieft de echte Oldtimer van 30 jaar
> en ouder vrij van dit geleuter.
Dus mijn 42 jaar oude serieIIa die geen originele Nederlandse auto is is volgens jou geen oldtimer??
En nog een naheffing ook??
Jij zit bordevol goede ideeen niet.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f20c21d5866afe3545204c41b69bec3c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16109515, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('ecabceb83a283cbbf6a30e1d92d63dd3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16109515, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Wel Oldtimer want hij is 30 jaar en ouder. Goed lezen.
Het is maar een gedachte, hoor.
Weet je wat vaak het probleem is van Nederlanders, we zijn nergens voor, dus overal tegen en we komen niet met ideeën.
Zo,n regeling moet natuurlijk goed worden uitgewerkt.
Het is maar een gedachte, hoor.
Weet je wat vaak het probleem is van Nederlanders, we zijn nergens voor, dus overal tegen en we komen niet met ideeën.
Zo,n regeling moet natuurlijk goed worden uitgewerkt.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Gewoon de regeling zo laten als hij is en hem per 2014 opschorten naar voertuigen die ouder dan 35 jaar zijn. Zo moeilijk is het niet. Daarmee voorkom je verder misbruik, maar schop je niet de huidige bezitters tegen hun schenen.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Je schrijft:
> STAP 2: Alle ingevoerde bakken e.d. status
> Oldtimer afnemen en een navordering op de
> wegenbelasting geven.
En daarna:
> En laat alsjeblieft de echte Oldtimer van 30 jaar
> en ouder vrij van dit geleuter.
Dan begrijp ik daaruit dat je alleen de origineel Nederlandse auto's van 30 jaar of ouder als oldtimer ziet.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e007565defc9aabbbc05c6927afdbcd5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16109564, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('7a73d68189475544e6b9070aa3ba8d14', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16109564, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/11/2012 10:21 door Eric&Betty Boop.
> STAP 2: Alle ingevoerde bakken e.d. status
> Oldtimer afnemen en een navordering op de
> wegenbelasting geven.
En daarna:
> En laat alsjeblieft de echte Oldtimer van 30 jaar
> en ouder vrij van dit geleuter.
Dan begrijp ik daaruit dat je alleen de origineel Nederlandse auto's van 30 jaar of ouder als oldtimer ziet.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e007565defc9aabbbc05c6927afdbcd5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16109564, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('7a73d68189475544e6b9070aa3ba8d14', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16109564, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/11/2012 10:21 door Eric&Betty Boop.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Er worden op internet heel wat domme opmerkingen gemaakt over dit onderwerp, maar dit is toch wel de allerdomste! Hahaha, ik weet er ook nog wel één, alle oldtimer bezitters oproepen en een IQ test laten doen, iedereen die gelijk of lager scoort dan de topicstarter moet voortaan 4 keer het normale dieseltarief betalen.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Nee, daar zou je op kunnen filteren.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
En natuurlijk meteen sorry voor eventueel als beledigend te ervaren opmerkingen mijnerzijds
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er worden op internet heel wat domme opmerkingen
> gemaakt over dit onderwerp, maar dit is toch wel
> de allerdomste! Hahaha, ik weet er ook nog wel
> één, alle oldtimer bezitters oproepen en een IQ
> test laten doen, iedereen die gelijk of lager
> scoort dan de topicstarter moet voortaan 4 keer
> het normale dieseltarief betalen.
+1
-------------------------------------------------------
> Er worden op internet heel wat domme opmerkingen
> gemaakt over dit onderwerp, maar dit is toch wel
> de allerdomste! Hahaha, ik weet er ook nog wel
> één, alle oldtimer bezitters oproepen en een IQ
> test laten doen, iedereen die gelijk of lager
> scoort dan de topicstarter moet voortaan 4 keer
> het normale dieseltarief betalen.
+1
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Weet je, maak eens een vuist en wijs eens met je wijsvinger naar een ander, zie je hoeveel vingers er naar jou zelf wijzen.
Ook sorry.
Ook sorry.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Ik weet er nog wel een paar:
- Alleen ingevoerde odltimers belastingvrij, de origineel Nederlandse exemplaren hebben Nederland al 25 jaar lang vervuild, de buitenlandse nog niet
- Oldtimers met een antieke diesel zoals een 2,25 N/A moeten 40 jaar oud zijn om belastingvrij te zijn, oldtimers met een moderne diesel als een TDI of eeen werkend roetfilter 25 jaar oud.
- Alleen ingevoerde odltimers belastingvrij, de origineel Nederlandse exemplaren hebben Nederland al 25 jaar lang vervuild, de buitenlandse nog niet
- Oldtimers met een antieke diesel zoals een 2,25 N/A moeten 40 jaar oud zijn om belastingvrij te zijn, oldtimers met een moderne diesel als een TDI of eeen werkend roetfilter 25 jaar oud.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Dus je rijd TDI, nu snap ik hem
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Klopt Gerrit, we zijn overal tegen, behalve de dingen die ons zelf goed uitkomen. In dit geval geef je een oplossing die jouw goed uitkomt, maar heel veel anderen niet. Mij komt die niet goed uit, dus vind ik het geen goede oplossing. In mijn ogen zijn maar 2 eerlijke oplossingen.
- Betalen naar gebruik, dus kilometerheffing, maar dat wil men nu juist niet in den haag.
- Hobbymatig gebruik mrb-vrij toestaan via 60 dagen kaart of via een opvallend oldtimer kenteken waarmee alleen in het weekend en op feestdagen gereden mag worden.
En de grens aan oldtimers houden zoals die nu is. Alles voor '87 oldtimer, rest niet meer. Is ook niet eerlijk, maar wel duidelijk omdat het de huidige regeling is. Ik begrijp dat dit niet het gewenste begrotingsplaatje oplevert en, om in cpb termen te spreken, er zo te weinig stipjes in de wolk zitten, maar is wel fair en zo hou je de veel-rijder buiten de oldtimer regeling.
En al die kul over dat een auto van 25 jaar oud geen klassieker is, en 1 van 30 jaar oud wel vind ik gewoon dikke BS. Dus een zeer vroege 110 uit '83 is volgend jaar wel een oldtimer en een minder vroege uit '85 niet? Er zijn zelfs klassiekers die nog niet eens 15 jaar oud zijn (bijv. renault avantime of de nieuwe Morgan tricycle).
Laten we maar eerst eens afwachten wat er gebeurd als ze in den haag wat meer concreet worden.
Is ook maar een gedachte.
Groeten
joachim
- Betalen naar gebruik, dus kilometerheffing, maar dat wil men nu juist niet in den haag.
- Hobbymatig gebruik mrb-vrij toestaan via 60 dagen kaart of via een opvallend oldtimer kenteken waarmee alleen in het weekend en op feestdagen gereden mag worden.
En de grens aan oldtimers houden zoals die nu is. Alles voor '87 oldtimer, rest niet meer. Is ook niet eerlijk, maar wel duidelijk omdat het de huidige regeling is. Ik begrijp dat dit niet het gewenste begrotingsplaatje oplevert en, om in cpb termen te spreken, er zo te weinig stipjes in de wolk zitten, maar is wel fair en zo hou je de veel-rijder buiten de oldtimer regeling.
En al die kul over dat een auto van 25 jaar oud geen klassieker is, en 1 van 30 jaar oud wel vind ik gewoon dikke BS. Dus een zeer vroege 110 uit '83 is volgend jaar wel een oldtimer en een minder vroege uit '85 niet? Er zijn zelfs klassiekers die nog niet eens 15 jaar oud zijn (bijv. renault avantime of de nieuwe Morgan tricycle).
Laten we maar eerst eens afwachten wat er gebeurd als ze in den haag wat meer concreet worden.
Is ook maar een gedachte.
Groeten
joachim
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Best leuk eigenlijk; nutteloze oneerlijke oplossingen bedenken waarbij je alleen aan jezelf denkt..
Hahaha, ik kan er nog stapels bedenken.
Maar even serieus, er moet een eerlijke oplossing komen, waarmee niet de ene helft van de bezitters wordt geholpen en de andere helft juist benadeeld.
Dus huidige situatie in stand houden, eventueel met een aanscherping voor nieuwe gevallen vanaf 1987.
Of een kilometerregistratie waarbij iedereen eerlijk en evenredig betaalt voor gebruik.
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/11/2012 10:37 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Hahaha, ik kan er nog stapels bedenken.
Maar even serieus, er moet een eerlijke oplossing komen, waarmee niet de ene helft van de bezitters wordt geholpen en de andere helft juist benadeeld.
Dus huidige situatie in stand houden, eventueel met een aanscherping voor nieuwe gevallen vanaf 1987.
Of een kilometerregistratie waarbij iedereen eerlijk en evenredig betaalt voor gebruik.
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/11/2012 10:37 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Nijhuis Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gewoon de regeling zo laten als hij is en hem per
> 2014 opschorten naar voertuigen die ouder dan 35
> jaar zijn. Zo moeilijk is het niet. Daarmee
> voorkom je verder misbruik, maar schop je niet de
> huidige bezitters tegen hun schenen.
Dit lijkt me ook de beste oplossing.
Laat de bestaande oldtimers belasting vrij. Ga de nieuwe oldtimers pas vanaf 35 jaar belastingvrij maken.
Zoals al vaker gezegd creeer je dan:
1: betrouwbare overheid (repareren ze de deuk weer een beetje na het zorgpremie debacle)
2: bestaande oldtimers zullen nog meer gekoesterd worden. De grote oldtimers (mercedesen etc) die veel km's maken zullen vanzelf ten ondergaan ivm onderhoudskosten. Zijn de kosten meer dan de baten dan blijft alleen de liefhebber bestaan.
Het is niet zo moeilijk maar brengt waarschijnlijk te weinig geld in het laadje......
-------------------------------------------------------
> Gewoon de regeling zo laten als hij is en hem per
> 2014 opschorten naar voertuigen die ouder dan 35
> jaar zijn. Zo moeilijk is het niet. Daarmee
> voorkom je verder misbruik, maar schop je niet de
> huidige bezitters tegen hun schenen.
Dit lijkt me ook de beste oplossing.
Laat de bestaande oldtimers belasting vrij. Ga de nieuwe oldtimers pas vanaf 35 jaar belastingvrij maken.
Zoals al vaker gezegd creeer je dan:
1: betrouwbare overheid (repareren ze de deuk weer een beetje na het zorgpremie debacle)
2: bestaande oldtimers zullen nog meer gekoesterd worden. De grote oldtimers (mercedesen etc) die veel km's maken zullen vanzelf ten ondergaan ivm onderhoudskosten. Zijn de kosten meer dan de baten dan blijft alleen de liefhebber bestaan.
Het is niet zo moeilijk maar brengt waarschijnlijk te weinig geld in het laadje......
Re: Misschien een oplossing via het RDW
gerritenjettie@hotmail.com Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, daar zou je op kunnen filteren.
Heb ik het dan verkeerd gelezen of heb jij het verkeerd geformuleerd.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('51fb702eaa0df1f8e84395599e5a0820', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16109644, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('b3bcdc57e40fbd75980b4710f24ae857', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16109644, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-------------------------------------------------------
> Nee, daar zou je op kunnen filteren.
Heb ik het dan verkeerd gelezen of heb jij het verkeerd geformuleerd.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('51fb702eaa0df1f8e84395599e5a0820', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16109644, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('b3bcdc57e40fbd75980b4710f24ae857', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16109644, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Maak die groene en blauwe land rovers niet meer belastingvrij. Daar rijden er nml de meeste van in de rondte.
Zo geef je gelijk het land rover bestand weer een beetje kleur....
Ik heb een beige
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/11/2012 10:41 door mvd1968.
Zo geef je gelijk het land rover bestand weer een beetje kleur....
Ik heb een beige
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/11/2012 10:41 door mvd1968.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Leuk mee gedacht, zit wat in.
Blijft moeilijk.
Blijft moeilijk.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
T,is net de regering, je kan alles bijstellen, blijft een moeilijk onderwerp.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Ja, voor de regering draait alles om geld, terwijl onze hobby in de meeste gevallen alleen maar geld kost.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Is het niet een idee om aan het eind van het jaar gewoon de KM stand door te geven (net als de waterstand) en als je echt teveel gereden hebt een naheffing kunt verwachten?
natuurlijk kun je altijd je teller terug draaien, of andere slimme trucks maar dat gebeurt nu ook al.
natuurlijk kun je altijd je teller terug draaien, of andere slimme trucks maar dat gebeurt nu ook al.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Damme, ik heb een groene, dus ik ben de lul.
Ga er direct maar een camoflage kleurtje op spuiten.
Ga er direct maar een camoflage kleurtje op spuiten.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Zie je wel, zo langzamerhand komen de ideeën wel los.
Leuk toch.
Leuk toch.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Dat bedoel ik nou, we moeten wel een beetje speelruimte krijgen, maar wat nou als er besloten word dat er een blackbox in moet, kun je niet meer sjoemelen.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Ik ben voor een blackbox, er moet niet gesjoemeld worden, rijden is betalen, oldtimer of modern maakt dan niet uit.
Door mensen die sjoemelen komt er minder geld in het laatje wat weer zal worden verhaald op de eerlijk niet sjoemelende gebruiker.
Ik heb echter begrip voor de bezitters van concoursstaat auto's die niet willen boren en zagen in hun auto.
Ook wordt het duur als je veel auto's hebt, als je bij elke auto een kastje in moet laten bouwen.
Een persoonsgebonden kastje zou het mooist zijn, als je rijdt moet je het kastje bij je hebben. Geen kastje bij je is een boete, is vast wel electronisch te controleren.
Maar uitwerking, en invoering van dit soort systemen kosten heel veel geld en tijd helaas.
Door mensen die sjoemelen komt er minder geld in het laatje wat weer zal worden verhaald op de eerlijk niet sjoemelende gebruiker.
Ik heb echter begrip voor de bezitters van concoursstaat auto's die niet willen boren en zagen in hun auto.
Ook wordt het duur als je veel auto's hebt, als je bij elke auto een kastje in moet laten bouwen.
Een persoonsgebonden kastje zou het mooist zijn, als je rijdt moet je het kastje bij je hebben. Geen kastje bij je is een boete, is vast wel electronisch te controleren.
Maar uitwerking, en invoering van dit soort systemen kosten heel veel geld en tijd helaas.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Wellicht dat dit een idee is:
Probleem: dagelijks (lees woon werk verkeer) gebruik van oldtimers moet onmoedigd worden. Om kul redenen maar dat terzijde.
Oplossing: Oldtimers van maandag t/m vrijdag pas vanaf 9:00 op de weg toelaten, controle via camera's, politie etc. maatregel bij betrappen betalen volledige belasting.
Je zult het voor een zeer grote groep mensen, die de auto voor woon werk verkeer gebruiken, dan onmogelijk maken dit met een oldtimer te doen.
Uiteraard heb je mensen die op andere tijden werken maar geen enkele maatregel is 100% waterdicht te maken. Je kunt het nog verder voeren en zeggen dat werken buiten kantooruren om in de hand gaat werken maar volgens mij is dit alleen maar positief want minder files in spitsuren en dat is uiteraard goed voor het milieu. Diegene die nu roepen dat dit maar een druppel op de gloeiende plaat zal zijn verwijs ik naar de laatste worden van mijn probleem stelling.
Erik Kappert
Laro4x4
Probleem: dagelijks (lees woon werk verkeer) gebruik van oldtimers moet onmoedigd worden. Om kul redenen maar dat terzijde.
Oplossing: Oldtimers van maandag t/m vrijdag pas vanaf 9:00 op de weg toelaten, controle via camera's, politie etc. maatregel bij betrappen betalen volledige belasting.
Je zult het voor een zeer grote groep mensen, die de auto voor woon werk verkeer gebruiken, dan onmogelijk maken dit met een oldtimer te doen.
Uiteraard heb je mensen die op andere tijden werken maar geen enkele maatregel is 100% waterdicht te maken. Je kunt het nog verder voeren en zeggen dat werken buiten kantooruren om in de hand gaat werken maar volgens mij is dit alleen maar positief want minder files in spitsuren en dat is uiteraard goed voor het milieu. Diegene die nu roepen dat dit maar een druppel op de gloeiende plaat zal zijn verwijs ik naar de laatste worden van mijn probleem stelling.
Erik Kappert
Laro4x4
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Natuurlijk heb ik voor mezelf liever dat alles gewoon blijft zoals het is, want nu rijden mijn oldtimers gratis, en mag ik zo veel rijden als ik wil (al rij ik maar weinig)
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Wellicht dat dit een idee is:
Probleem: dagelijks (lees woon werk verkeer) gebruik van oldtimers moet ontmoedigd worden. Om kul redenen maar dat terzijde.
Oplossing: Oldtimers van maandag t/m vrijdag pas vanaf 9:00 op de weg toelaten, controle via camera's, politie etc. maatregel bij betrappen betalen volledige belasting.
Je zult het voor een zeer grote groep mensen, die de auto voor woon werk verkeer gebruiken, dan onmogelijk maken dit met een oldtimer te doen.
Uiteraard heb je mensen die op andere tijden werken maar geen enkele maatregel is 100% waterdicht te maken. Je kunt het nog verder voeren en zeggen dat werken buiten kantooruren om in de hand gaat werken maar volgens mij is dit alleen maar positief want minder files in spitsuren en dat is uiteraard goed voor het milieu. Diegene die nu roepen dat dit maar een druppel op de gloeiende plaat zal zijn verwijs ik naar de laatste worden van mijn probleem stelling.
Erik Kappert
Laro4x4
Probleem: dagelijks (lees woon werk verkeer) gebruik van oldtimers moet ontmoedigd worden. Om kul redenen maar dat terzijde.
Oplossing: Oldtimers van maandag t/m vrijdag pas vanaf 9:00 op de weg toelaten, controle via camera's, politie etc. maatregel bij betrappen betalen volledige belasting.
Je zult het voor een zeer grote groep mensen, die de auto voor woon werk verkeer gebruiken, dan onmogelijk maken dit met een oldtimer te doen.
Uiteraard heb je mensen die op andere tijden werken maar geen enkele maatregel is 100% waterdicht te maken. Je kunt het nog verder voeren en zeggen dat werken buiten kantooruren om in de hand gaat werken maar volgens mij is dit alleen maar positief want minder files in spitsuren en dat is uiteraard goed voor het milieu. Diegene die nu roepen dat dit maar een druppel op de gloeiende plaat zal zijn verwijs ik naar de laatste worden van mijn probleem stelling.
Erik Kappert
Laro4x4
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Dit is geen vreemde gedachte, maar hoe wil je dit op het platteland doen daar staan immers geen camera,s
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben voor een blackbox,
Blackbox werkt toch op GPS?
Ik zeg doen
blackbox killer
Gaat veel fraude in de hand werken.
Gewoon lekker via de brandstof regelen, veel rijden is veel betalen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/11/2012 11:10 door mvd1968.
-------------------------------------------------------
> Ik ben voor een blackbox,
Blackbox werkt toch op GPS?
Ik zeg doen
blackbox killer
Gaat veel fraude in de hand werken.
Gewoon lekker via de brandstof regelen, veel rijden is veel betalen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/11/2012 11:10 door mvd1968.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Dat is ook een aardige oplossing, maar het zou mooi zijn als je er voor kon kiezen om toch tijdens die spits te rijden en dan te betalen. Dan is het wat minder rigide en hou je zelf nog een keuze.
Dan kan je nog een keer een aanhangertje mee, of met de oldtimer als de hoofdauto stuk is/gerepareerd wordt.
Ik had vandaag eigenlijk nog even bij je op visite willen komen; ik moest een garantiegeval van een klant die een huis op Terschelling heeft terugbrengen naar Harlingen. Het is niet doorgegaan, hij wilde hem toch liever naar zijn gewone huis in Leiden hebben...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/11/2012 11:09 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Dan kan je nog een keer een aanhangertje mee, of met de oldtimer als de hoofdauto stuk is/gerepareerd wordt.
Ik had vandaag eigenlijk nog even bij je op visite willen komen; ik moest een garantiegeval van een klant die een huis op Terschelling heeft terugbrengen naar Harlingen. Het is niet doorgegaan, hij wilde hem toch liever naar zijn gewone huis in Leiden hebben...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/11/2012 11:09 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Ik heb er maar 1 maar dat het zo mag blijven als het nu is, ben ik voor
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Het is inderdaad niet zalig maken en ik hou het ook het liefste zoals het nu is. Maar volgens mij is dit wel verdedigbaar naar de tegenstanders toe en ook praktisch uitvoerbaar met relatief lage kosten voor de overheid. Zo kun je iedereen een beetje te vriend houden en toch de auto voor de hobbyist belastingvrij houden.
Je bent overigens van harte welkom.
Erik Kappert
Laro4x4
Je bent overigens van harte welkom.
Erik Kappert
Laro4x4
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Ik ben er klaar voor ( & mee )
Jessica_prikbord.jpg --> mod_embed_images_loadimage('be570d64796e892079c4e4fa6b8a7fdd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2FKustvaart%2FPlaatjes%2FJessica_prikbord.jpg', 'http://www.math.rug.nl/~peter/Kustvaart/Plaatjes/Jessica_prikbord.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2FKustvaart%2FPlaatjes%2FJessica_prikbord.jpg', '', 16109800, 600, 600, 'Loading image ...', false);
gerritenjettie@hotmail.com Schreef:
-------------------------------------------------------
> Damme, ik heb een groene, dus ik ben de lul.
>
> Ga er direct maar een camoflage kleurtje op
> spuiten.
Jessica_prikbord.jpg --> mod_embed_images_loadimage('be570d64796e892079c4e4fa6b8a7fdd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2FKustvaart%2FPlaatjes%2FJessica_prikbord.jpg', 'http://www.math.rug.nl/~peter/Kustvaart/Plaatjes/Jessica_prikbord.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2FKustvaart%2FPlaatjes%2FJessica_prikbord.jpg', '', 16109800, 600, 600, 'Loading image ...', false);
gerritenjettie@hotmail.com Schreef:
-------------------------------------------------------
> Damme, ik heb een groene, dus ik ben de lul.
>
> Ga er direct maar een camoflage kleurtje op
> spuiten.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
O dat scheeld, ik hoef pas om 10 uur te beginnen op werk...
Maar alle gekheid terzijde... das nog steeds zo'n oplossing waarmee een klein deel van de oldtimer rijders bij gebaat is en een andere groep niet. Ooit aan gedacht dat niet iedereen een werkweek heeft van maandag t/m vrijdag? of van 9 tot 5? Als ik weekeinden of nachtdiensten zou werken dan kan ik me voorstellen dat je op je vrije maandag lekker wilt genieten door te touren met je oldtimer, en dat moet ook gewoon kunnen. Of je wilt een weekje op vakantie met je oldtimer, dan moet je er maar voor zorgen dat je pas na 9 uur kunt vertrekken? Of je terugreis zo plannen dat je in het weekeind nederland weer binnen komt omdat je doordeweeks niet op de weg zou mogen zijn?
Er zijn tal van redenen te bedenken waarom iemand op welk tijdstip dan ook op de weg wil/moet zijn.
Daarnaast is handhaving vrijwel onmogelijk. Dit zou een registratienetwerk vereisen dat zo ontzettend veel kost....dat kan niet uit, zeker niet buiten de randstad.
Het enige eerlijke systeem zou zijn in de vorm van betaling naar gebruik dmv kilometer registratie, en niet door het gebruik te "bepalen" aan de hand van het feit of iemand op een bepaald tijdstip of een bepaalde dag op de weg zit. Helaas heeft zo'n systeem ook een bult haken en ogen.
Maar alle gekheid terzijde... das nog steeds zo'n oplossing waarmee een klein deel van de oldtimer rijders bij gebaat is en een andere groep niet. Ooit aan gedacht dat niet iedereen een werkweek heeft van maandag t/m vrijdag? of van 9 tot 5? Als ik weekeinden of nachtdiensten zou werken dan kan ik me voorstellen dat je op je vrije maandag lekker wilt genieten door te touren met je oldtimer, en dat moet ook gewoon kunnen. Of je wilt een weekje op vakantie met je oldtimer, dan moet je er maar voor zorgen dat je pas na 9 uur kunt vertrekken? Of je terugreis zo plannen dat je in het weekeind nederland weer binnen komt omdat je doordeweeks niet op de weg zou mogen zijn?
Er zijn tal van redenen te bedenken waarom iemand op welk tijdstip dan ook op de weg wil/moet zijn.
Daarnaast is handhaving vrijwel onmogelijk. Dit zou een registratienetwerk vereisen dat zo ontzettend veel kost....dat kan niet uit, zeker niet buiten de randstad.
Het enige eerlijke systeem zou zijn in de vorm van betaling naar gebruik dmv kilometer registratie, en niet door het gebruik te "bepalen" aan de hand van het feit of iemand op een bepaald tijdstip of een bepaalde dag op de weg zit. Helaas heeft zo'n systeem ook een bult haken en ogen.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik weet er nog wel een paar:
>
> - Alleen ingevoerde odltimers belastingvrij, de
> origineel Nederlandse exemplaren hebben Nederland
> al 25 jaar lang vervuild, de buitenlandse nog niet
>
>
> - Oldtimers met een antieke diesel zoals een 2,25
> N/A moeten 40 jaar oud zijn om belastingvrij te
> zijn, oldtimers met een moderne diesel als een TDI
> of eeen werkend roetfilter 25 jaar oud.
En die "oudjes" waar het chassis nieuw van is en de motorisering is opgewaardeerd naar de huidige milieu-normen, dus Td5 of Puma, die mogen na 5 jaar al belastingvrij rondrijden.
Ik heb zo'n "oudje" 't ontwerp stamt immers uit 1948, en alleen zijn er hier en daar ondergeschikte verbeteringen aan toegevoegd (dat is althans de waarheid als je wat de gemiddelde auto-journalist over de moderne Defenders schrijft moet geloven).
Marc
-------------------------------------------------------
> Ik weet er nog wel een paar:
>
> - Alleen ingevoerde odltimers belastingvrij, de
> origineel Nederlandse exemplaren hebben Nederland
> al 25 jaar lang vervuild, de buitenlandse nog niet
>
>
> - Oldtimers met een antieke diesel zoals een 2,25
> N/A moeten 40 jaar oud zijn om belastingvrij te
> zijn, oldtimers met een moderne diesel als een TDI
> of eeen werkend roetfilter 25 jaar oud.
En die "oudjes" waar het chassis nieuw van is en de motorisering is opgewaardeerd naar de huidige milieu-normen, dus Td5 of Puma, die mogen na 5 jaar al belastingvrij rondrijden.
Ik heb zo'n "oudje" 't ontwerp stamt immers uit 1948, en alleen zijn er hier en daar ondergeschikte verbeteringen aan toegevoegd (dat is althans de waarheid als je wat de gemiddelde auto-journalist over de moderne Defenders schrijft moet geloven).
Marc
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Hey Paul,
Hoe weet dat kastje nu met welke auto ik rijd?
Wat gebeurd er met de kilometers die ik in het buitenland rijd?
Stel ik kap mijn kastje en fiets naar de auto (omdat deze toevallig voor onderhoud staat). Worden die kilometers ook geregistreerd?
Nu wordt het nog moeilijker: ik ga met de trein naar jou omdat ik bij jou een auto heb gekocht ......
Het idee is niet verkeerd, ik kan immers maar in 1 auto tegelijk rijden. Ik denk echter dat de uitwerking wat lastig is.
Black box als je belasting vrij wil rijden. Wil je geen black box (onder de motorkap / achter de gril / noem maar op: dan geen vrijstelling.
Een andere optie is een vignet voor de ruit. Iedere auto zo'n ding. Voor de ene betaal je (wegen)belasting, voor het andere vignet niet.
Kenteken op het vignet ter controle en controle camera's ophangen.
Bijkomende voordeel: buitenlanders mogen gelijk ook een vignet kopen
Apke vanuit zijn werk
Hoe weet dat kastje nu met welke auto ik rijd?
Wat gebeurd er met de kilometers die ik in het buitenland rijd?
Stel ik kap mijn kastje en fiets naar de auto (omdat deze toevallig voor onderhoud staat). Worden die kilometers ook geregistreerd?
Nu wordt het nog moeilijker: ik ga met de trein naar jou omdat ik bij jou een auto heb gekocht ......
Het idee is niet verkeerd, ik kan immers maar in 1 auto tegelijk rijden. Ik denk echter dat de uitwerking wat lastig is.
Black box als je belasting vrij wil rijden. Wil je geen black box (onder de motorkap / achter de gril / noem maar op: dan geen vrijstelling.
Een andere optie is een vignet voor de ruit. Iedere auto zo'n ding. Voor de ene betaal je (wegen)belasting, voor het andere vignet niet.
Kenteken op het vignet ter controle en controle camera's ophangen.
Bijkomende voordeel: buitenlanders mogen gelijk ook een vignet kopen
Apke vanuit zijn werk
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Maar dan wel met wat vloeiende lijnen, dit voorbeeld is me te strak
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Ik rij veel over boeren landwegen (Drenthe) hoe wil je dat controleren, of krijgen de 3 noordelijke provincies een vrijstelling.
Reed trouwens net achter een tractor, die vervuilen mie het meleu ook hoor, daar kwam mie een zwarte kwalm uit de piepe, dat wilst nait waitn.
Reed trouwens net achter een tractor, die vervuilen mie het meleu ook hoor, daar kwam mie een zwarte kwalm uit de piepe, dat wilst nait waitn.
Re: Misschien een oplossing via de satelliet
Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben voor een blackbox, er moet niet gesjoemeld
> worden, rijden is betalen, oldtimer of modern
> maakt dan niet uit.
> Door mensen die sjoemelen komt er minder geld in
> het laatje wat weer zal worden verhaald op de
> eerlijk niet sjoemelende gebruiker.
>
> Ik heb echter begrip voor de bezitters van
> concoursstaat auto's die niet willen boren en
> zagen in hun auto.
> Ook wordt het duur als je veel auto's hebt, als je
> bij elke auto een kastje in moet laten bouwen.
> Een persoonsgebonden kastje zou het mooist zijn,
> als je rijdt moet je het kastje bij je hebben.
> Geen kastje bij je is een boete, is vast wel
> electronisch te controleren.
>
> Maar uitwerking, en invoering van dit soort
> systemen kosten heel veel geld en tijd helaas.
De beste BlackBox is gewoon een voertuig-volg-systeem met automatische kilometer-afrekening, oftewel kilometerbeprijzing.
Wat mij betreft ook gelijk de Leeuwarden-belasting afrekenen - nee niet gelijk gaan gillen: met zo'n volgsysteem worden het gemiddelde traject-snelheden over deel-trajecten dus perongeluk even iets te hard blijft het agenten-handwerk (of die nare kastjes).
Als je daarnaast ook een deel van de gebruiksbelasting in de accijnzen stopt dan worden de buitenlanders ook "gepakt", en bovendien is er dan tenminste een wat reëlere prikkel om zuiniger te rijden.
Marc
PS Het is natuurlijk gekte om de RDW op te zadelen met een of andere deels subjectieve toets !! Was Mark R. met zijn kluppie zelf daarmee gekomen dan was de wereld te klein: Dat had die chocolade-krant minstens een KGB-praktijk genoemd.
-------------------------------------------------------
> Ik ben voor een blackbox, er moet niet gesjoemeld
> worden, rijden is betalen, oldtimer of modern
> maakt dan niet uit.
> Door mensen die sjoemelen komt er minder geld in
> het laatje wat weer zal worden verhaald op de
> eerlijk niet sjoemelende gebruiker.
>
> Ik heb echter begrip voor de bezitters van
> concoursstaat auto's die niet willen boren en
> zagen in hun auto.
> Ook wordt het duur als je veel auto's hebt, als je
> bij elke auto een kastje in moet laten bouwen.
> Een persoonsgebonden kastje zou het mooist zijn,
> als je rijdt moet je het kastje bij je hebben.
> Geen kastje bij je is een boete, is vast wel
> electronisch te controleren.
>
> Maar uitwerking, en invoering van dit soort
> systemen kosten heel veel geld en tijd helaas.
De beste BlackBox is gewoon een voertuig-volg-systeem met automatische kilometer-afrekening, oftewel kilometerbeprijzing.
Wat mij betreft ook gelijk de Leeuwarden-belasting afrekenen - nee niet gelijk gaan gillen: met zo'n volgsysteem worden het gemiddelde traject-snelheden over deel-trajecten dus perongeluk even iets te hard blijft het agenten-handwerk (of die nare kastjes).
Als je daarnaast ook een deel van de gebruiksbelasting in de accijnzen stopt dan worden de buitenlanders ook "gepakt", en bovendien is er dan tenminste een wat reëlere prikkel om zuiniger te rijden.
Marc
PS Het is natuurlijk gekte om de RDW op te zadelen met een of andere deels subjectieve toets !! Was Mark R. met zijn kluppie zelf daarmee gekomen dan was de wereld te klein: Dat had die chocolade-krant minstens een KGB-praktijk genoemd.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
STAP 2: Alle ingevoerde bakken e.d. status Oldtimer afnemen en een navordering op de wegenbelasting geven.
Jij spoort niet
Je kan niet de regels stellen, en als je de regels toepast de regels compleet anders maken.
Ik koop een belasting vrij hok uit het buitenland en ga daar in rond rijden? wie heeft er verzonnen dat woonwerk rijden in je landrover niet een deel van je hobby is. Sommige schijnen niet te weten dat landrover rijden voor mij meer dan een hobby is. Het is mijn leven! Door die landrover heb ik heel veel kennissen en vrienden (al weet ik niet wie ik door deze discussies onder mijn vrienden kan scharen)
Okee, ik snap dat we allemaal moeten inleveren, en met een goede regeling wil ik best minder met de landrover rijden. koop ik er wel weer een woonwerk bakje bij, maar die zal niet milieu vriendelijker zijn, want dat word geen nieuwe. Dat was ook de rede om alleen met de landrover te rijden, geen extra kosten aan een woon werk bakkie en geld in mijn hobby stoppen.
Nu vind ik niet dat je de huidige eigenaren mag duperen door ze zomaar weer belasting te laten betalen,. dus zal er voor deze een overgangs regeling getroffen moeten worden.
Ik ben wel voorstander om nieuw geimporteerde auto's zoveel jaar te belasten. niet voor 25 jaar, maar een X aantal jaren. Je moet import ontmoedigen, Maar niet onmogelijk maken. je kan ook nog overwegen om te stoppen met belasting vrij maken van auto vanaf bepaalde leeftijd. de grens bij die 86er zetten (Engeland is het al jaren bij de grens 73).
Ach ik zie verder wel. krijg wel een gevoel dat de automobilist altijd moet bloeden. had je vroeger de misbruik van het grijze kenteken. heeft me al veel geld gekost, en uiteindelijk een auto die niks waard is. nu al is de vraag naar belasting vrije auto's nihil. Ik heb tenminste nog geen reactie op mijn advertentie gekregen. (Zal bij Paul en erik wel niet nders zijn.)
Afwachten maar.
Anton
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/11/2012 17:52 door Anton (Rumble).
Jij spoort niet
Je kan niet de regels stellen, en als je de regels toepast de regels compleet anders maken.
Ik koop een belasting vrij hok uit het buitenland en ga daar in rond rijden? wie heeft er verzonnen dat woonwerk rijden in je landrover niet een deel van je hobby is. Sommige schijnen niet te weten dat landrover rijden voor mij meer dan een hobby is. Het is mijn leven! Door die landrover heb ik heel veel kennissen en vrienden (al weet ik niet wie ik door deze discussies onder mijn vrienden kan scharen)
Okee, ik snap dat we allemaal moeten inleveren, en met een goede regeling wil ik best minder met de landrover rijden. koop ik er wel weer een woonwerk bakje bij, maar die zal niet milieu vriendelijker zijn, want dat word geen nieuwe. Dat was ook de rede om alleen met de landrover te rijden, geen extra kosten aan een woon werk bakkie en geld in mijn hobby stoppen.
Nu vind ik niet dat je de huidige eigenaren mag duperen door ze zomaar weer belasting te laten betalen,. dus zal er voor deze een overgangs regeling getroffen moeten worden.
Ik ben wel voorstander om nieuw geimporteerde auto's zoveel jaar te belasten. niet voor 25 jaar, maar een X aantal jaren. Je moet import ontmoedigen, Maar niet onmogelijk maken. je kan ook nog overwegen om te stoppen met belasting vrij maken van auto vanaf bepaalde leeftijd. de grens bij die 86er zetten (Engeland is het al jaren bij de grens 73).
Ach ik zie verder wel. krijg wel een gevoel dat de automobilist altijd moet bloeden. had je vroeger de misbruik van het grijze kenteken. heeft me al veel geld gekost, en uiteindelijk een auto die niks waard is. nu al is de vraag naar belasting vrije auto's nihil. Ik heb tenminste nog geen reactie op mijn advertentie gekregen. (Zal bij Paul en erik wel niet nders zijn.)
Afwachten maar.
Anton
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/11/2012 17:52 door Anton (Rumble).
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Nog een perfect idee; Laten we alleen rechtsgestuurde Land Rover toelaten. Het is tenslotten een Engels merk en in Engeland rijden ze links.....DUSSSSSS
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ba461c98231bdca659815dd39f291280', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16110973, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ba461c98231bdca659815dd39f291280', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16110973, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Iedereen praat voor eigen parochie, wat wel gebruikelijk is in dit landje.
Ik hen een90 gekocht van 86 ipv ouder in de veronderstelling dat deze technisch beter zou zijn dan een oudere, en toch belastingvrij,gewoon omdat ik graag een Defender wilde omdat ik ze gaaf vindt en een mooie smoel hebben en ik de wegenbelasting voor zo'n zware wagen niet wil en kan betalen, daarom!
Je denkt toch niet dat ik dagelijks in deze Defender ga rijden, als ik gratis en voor niets in mijn lease auto kan rijden.
Ik zou er geen eens de tijd voor hebben.
Dus laat die mensen die dat ook vinden lekker hun hobby blijven uitoefenen, en laat ze in den haag hier verder over beslissen, ipv hard roepen zodat het net jou autootje niet gaat raken, net zoals die lui met een benzine auto, die hard schreeuwen dat ze de diesels maar moeten pakken.
Dus laten we daar mee stoppen.
Waar het werkelijk omdraait zijn degene die er dagelijks mee in de spits zitten, maar die willen hun auto ook niet uit, maar zullen best beseffen dat het er voor hun bijna opzit.
Chris
Ik hen een90 gekocht van 86 ipv ouder in de veronderstelling dat deze technisch beter zou zijn dan een oudere, en toch belastingvrij,gewoon omdat ik graag een Defender wilde omdat ik ze gaaf vindt en een mooie smoel hebben en ik de wegenbelasting voor zo'n zware wagen niet wil en kan betalen, daarom!
Je denkt toch niet dat ik dagelijks in deze Defender ga rijden, als ik gratis en voor niets in mijn lease auto kan rijden.
Ik zou er geen eens de tijd voor hebben.
Dus laat die mensen die dat ook vinden lekker hun hobby blijven uitoefenen, en laat ze in den haag hier verder over beslissen, ipv hard roepen zodat het net jou autootje niet gaat raken, net zoals die lui met een benzine auto, die hard schreeuwen dat ze de diesels maar moeten pakken.
Dus laten we daar mee stoppen.
Waar het werkelijk omdraait zijn degene die er dagelijks mee in de spits zitten, maar die willen hun auto ook niet uit, maar zullen best beseffen dat het er voor hun bijna opzit.
Chris
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Ik heb vandaag ruim 500 kilometer door Nederland gereden en zorgvuldig alle oldtimers geteld. (netjes belasting betalend in mijn Disco TDV6 )
In totaal 8 stuks, dat lijkt best veel maar het is niet eens een promillage van het totale aantal van vele duizenden 'gewone' auto's die je op zo'n rit tegenkomt.
Het was 1 Range Rover Classic in matige staat, 2 Mercedessen W124 in nieuwstaat, 1 Mercedes S klasse 500 in nieuwstaat, 1 zeer zeldzame jaren vijftig alfa coupe, 2 Mercedessen 190 in gemiddelde staat en een op instorten staande Mercedes W123.
Ik ga er van uit dat de nieuwstaat mercedessen gezien de kosten toch wel van echte liefhebbers zijn, de Alfa zeker, de RRC vast ook wel, dan ben ik dus eigenlijk maar 3 oldtimers tegengekomen die mogelijk puur voor de belastingvrijstelling zijn aangeschaft.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/11/2012 22:23 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
In totaal 8 stuks, dat lijkt best veel maar het is niet eens een promillage van het totale aantal van vele duizenden 'gewone' auto's die je op zo'n rit tegenkomt.
Het was 1 Range Rover Classic in matige staat, 2 Mercedessen W124 in nieuwstaat, 1 Mercedes S klasse 500 in nieuwstaat, 1 zeer zeldzame jaren vijftig alfa coupe, 2 Mercedessen 190 in gemiddelde staat en een op instorten staande Mercedes W123.
Ik ga er van uit dat de nieuwstaat mercedessen gezien de kosten toch wel van echte liefhebbers zijn, de Alfa zeker, de RRC vast ook wel, dan ben ik dus eigenlijk maar 3 oldtimers tegengekomen die mogelijk puur voor de belastingvrijstelling zijn aangeschaft.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/11/2012 22:23 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Re: Misschien een oplossing via het RDW
tja dit blijft maar dooretteren.
Net wat Paul al zegt hoeveel worden er nou werkelijk oneigenlijk gebruikt.
Ik heb eens op een willekeurig moment vandaag om 3 uur voor 5 minuten boven de A2 gestaan. ( bij everdingen ik woon er praktisch naast tenslotte)
In die 5 minuten zijn er ca 700 a 750 auto's voorbij gegaan ( in de richting den bosch) daarvan heb ik er op het oog 5 uitgepikt waarvan ik kon opmaken dat ze oldtimer zijn.
Is toch bijna 1 % !! Maar met de massa's die er voorbij komen stelt het wel heel weinig voor.
andere opmerkelijkheden;
-Bijna alle auto's werden door 1 persoon bereden!
-ongelofelijk veel grijze auto's. ( populair denk ik)
-ca 20 auto s'met defecte verlichting aan voorzijde
-mijn aanwezigheid boven de weg op het viaduct deed aanzienlijk veel bestuurders van de linkerbaan wat rustiger maar rechts verschuiven.
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[lh6.googleusercontent.com] MijnFotomap.jpg [lh3.googleusercontent.com]
Net wat Paul al zegt hoeveel worden er nou werkelijk oneigenlijk gebruikt.
Ik heb eens op een willekeurig moment vandaag om 3 uur voor 5 minuten boven de A2 gestaan. ( bij everdingen ik woon er praktisch naast tenslotte)
In die 5 minuten zijn er ca 700 a 750 auto's voorbij gegaan ( in de richting den bosch) daarvan heb ik er op het oog 5 uitgepikt waarvan ik kon opmaken dat ze oldtimer zijn.
Is toch bijna 1 % !! Maar met de massa's die er voorbij komen stelt het wel heel weinig voor.
andere opmerkelijkheden;
-Bijna alle auto's werden door 1 persoon bereden!
-ongelofelijk veel grijze auto's. ( populair denk ik)
-ca 20 auto s'met defecte verlichting aan voorzijde
-mijn aanwezigheid boven de weg op het viaduct deed aanzienlijk veel bestuurders van de linkerbaan wat rustiger maar rechts verschuiven.
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[lh6.googleusercontent.com] MijnFotomap.jpg [lh3.googleusercontent.com]
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Zucht............... Is dit de politiek pagina of zo????????
Het maakt niet uit wat je roept vroeg of laat ging het toch wel mis lopen, ook heet het VRIJSTELLING dus per definitie niet niet permanent.
Wat is een eerlijk oplossing voor iedereen? die is er niet.
Voor de verzamelaars en geschiedenis bewaarders, moet er in mijn ogen niets veranderen, dit zijn vaak hele aparte auto? die in topvorm zijn en ook voor zover mogelijk 100% origineel en ook in Nederland nieuw geleverd.
Voor de hobby/liefhebbers mag er van mij wel wat veranderen, belasting vrij dat kan, maar dan wel als deze 100% origineel is geen jonger koets of aandrijflijn of LPG instalatie.
Gemodificeerde autos zouden beperekt vrijstelling krijgen, nieuwere aandrijf lijn = % belasting betalen, dit ook zo voor een gewizigde koets of geweizigde brandstof soort, ook dan kun je rijden zoveel als je wilt. het verjongen van een auto duid op meer KM willen maken, of goed koper uit willen zijn , dus ga je ook veel rijden, warom zou je anders die moeite en kosten maken??????
Andre mogelijkheid is gewoon net als de rest gewoon belasting betalen maar dan een gereduceerd tarief "old timer belasting" van b.v 50 euro per mand of een percentage van het orspronkelijk bedrag. dan blijft diesel LPG benzine ook nog eerlijk verdeeld de grotste vervuiler betaalt dan ook het meeste, maar dan wel met een maximum aantal KM per jaar.
In mijn ogen zijn Old timer eerlijk vrijgesteld als deze in NL nieuw geleverd zijn en dus hebben bijgedragen aan het land en de history, en in huidige staat ook nog 100% origineel zijn indien mogelijk, dit zijn exact de auto's waarvoor de regeling bedoeld was.
Ik denk dat 90% van de belasting vrijgestelde Landrovers om te beginnen gekocht zijn omdat ze zijn vrijgesteld met het oog op gratis rijden (Yeh right..) en op de tweede plek omdat men ze mooi vindt, anders had je een nieuwe(re) gekocht. Daarna hebben we er nog een Tdi automaat in gelepeld en een jonger interieur ( willen we eigenlijk wel echt oltimer rijden??) het karakter en de rijeigenschappen van de auto zijn nu compleet weg en had je ook kunnen hebben met een 1998 modeljaar voor minder geld en een veeeeel kleinere "to do list"
Gevalletje Nedrelanders zijn een beetje Gierig!!! en nu wordt men mogelijk op de teentjes getrapt door de zelf gekozen overheid (min of meer)
Voor de gene die nu door mij op de teentje getrapt zijn Mijn excuses hier voor,Maar ik denk dat ik er niet ver naast zit en dan nog dit is enkel mein inzicht en meening over het onderwerp die ik inmiddels wel kan missen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Het maakt niet uit wat je roept vroeg of laat ging het toch wel mis lopen, ook heet het VRIJSTELLING dus per definitie niet niet permanent.
Wat is een eerlijk oplossing voor iedereen? die is er niet.
Voor de verzamelaars en geschiedenis bewaarders, moet er in mijn ogen niets veranderen, dit zijn vaak hele aparte auto? die in topvorm zijn en ook voor zover mogelijk 100% origineel en ook in Nederland nieuw geleverd.
Voor de hobby/liefhebbers mag er van mij wel wat veranderen, belasting vrij dat kan, maar dan wel als deze 100% origineel is geen jonger koets of aandrijflijn of LPG instalatie.
Gemodificeerde autos zouden beperekt vrijstelling krijgen, nieuwere aandrijf lijn = % belasting betalen, dit ook zo voor een gewizigde koets of geweizigde brandstof soort, ook dan kun je rijden zoveel als je wilt. het verjongen van een auto duid op meer KM willen maken, of goed koper uit willen zijn , dus ga je ook veel rijden, warom zou je anders die moeite en kosten maken??????
Andre mogelijkheid is gewoon net als de rest gewoon belasting betalen maar dan een gereduceerd tarief "old timer belasting" van b.v 50 euro per mand of een percentage van het orspronkelijk bedrag. dan blijft diesel LPG benzine ook nog eerlijk verdeeld de grotste vervuiler betaalt dan ook het meeste, maar dan wel met een maximum aantal KM per jaar.
In mijn ogen zijn Old timer eerlijk vrijgesteld als deze in NL nieuw geleverd zijn en dus hebben bijgedragen aan het land en de history, en in huidige staat ook nog 100% origineel zijn indien mogelijk, dit zijn exact de auto's waarvoor de regeling bedoeld was.
Ik denk dat 90% van de belasting vrijgestelde Landrovers om te beginnen gekocht zijn omdat ze zijn vrijgesteld met het oog op gratis rijden (Yeh right..) en op de tweede plek omdat men ze mooi vindt, anders had je een nieuwe(re) gekocht. Daarna hebben we er nog een Tdi automaat in gelepeld en een jonger interieur ( willen we eigenlijk wel echt oltimer rijden??) het karakter en de rijeigenschappen van de auto zijn nu compleet weg en had je ook kunnen hebben met een 1998 modeljaar voor minder geld en een veeeeel kleinere "to do list"
Gevalletje Nedrelanders zijn een beetje Gierig!!! en nu wordt men mogelijk op de teentjes getrapt door de zelf gekozen overheid (min of meer)
Voor de gene die nu door mij op de teentje getrapt zijn Mijn excuses hier voor,Maar ik denk dat ik er niet ver naast zit en dan nog dit is enkel mein inzicht en meening over het onderwerp die ik inmiddels wel kan missen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Chris Schreef:
-------------------------------------------------------
> Iedereen praat voor eigen parochie, wat wel
> gebruikelijk is in dit landje.
> en laat ze in den haag hier verder over beslissen, ipv hard roepen zodat
> het net jou autootje niet gaat raken, net zoals
> die lui met een benzine auto, die hard schreeuwen
> dat ze de diesels maar moeten pakken.
> Dus laten we daar mee stoppen.
>
> Chris
+1
-------------------------------------------------------
> Iedereen praat voor eigen parochie, wat wel
> gebruikelijk is in dit landje.
> en laat ze in den haag hier verder over beslissen, ipv hard roepen zodat
> het net jou autootje niet gaat raken, net zoals
> die lui met een benzine auto, die hard schreeuwen
> dat ze de diesels maar moeten pakken.
> Dus laten we daar mee stoppen.
>
> Chris
+1
Re: Misschien een oplossing via het RDW
Ik kan me vinden in jou gedachten, ik had het eigenlijk ook zo willen verwoorden.