Slecht starten Rover V8 hot wire
Slecht starten Rover V8 hot wire
Goedenavond prikkers,
Mijn Rover V8 start (vaak) slecht op benzine. (als hij eenmaal loopt gaat het goed en schakelt hij bij bepaald toerental over op impco lpg systeem) Hoe kan dit komen?
Wanneer gaat het goed;
- Koud starten als je direct de sleutel omdraait en start. (slaat dan erg snel aan)
Wanneer niet;
- Als hij warm is duurt het erg lang voordat hij aanslaat en doet hij dat alleen met wat moeite als ik het gaspedaal vol ingedrukt heb.
Het ligt denk ik ergens aan het benzine injectie systeem, maar wat zou het kunnen zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet, Tom
Foto-AIYDQBLR.jpg --> mod_embed_images_loadimage('00fa5c864d9789556fedf70760bdc58d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-AIYDQBLR.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-AIYDQBLR.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-AIYDQBLR.jpg', '', 16108115, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Defender 3.5 liter V8 Automaat
Series 2a 109
Mijn Rover V8 start (vaak) slecht op benzine. (als hij eenmaal loopt gaat het goed en schakelt hij bij bepaald toerental over op impco lpg systeem) Hoe kan dit komen?
Wanneer gaat het goed;
- Koud starten als je direct de sleutel omdraait en start. (slaat dan erg snel aan)
Wanneer niet;
- Als hij warm is duurt het erg lang voordat hij aanslaat en doet hij dat alleen met wat moeite als ik het gaspedaal vol ingedrukt heb.
Het ligt denk ik ergens aan het benzine injectie systeem, maar wat zou het kunnen zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet, Tom
Foto-AIYDQBLR.jpg --> mod_embed_images_loadimage('00fa5c864d9789556fedf70760bdc58d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-AIYDQBLR.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-AIYDQBLR.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-AIYDQBLR.jpg', '', 16108115, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Defender 3.5 liter V8 Automaat
Series 2a 109
Re: Slecht starten Rover V8 hot wire
Ik zou de retourslang benzine checken. (en natuuurlijk alle filters in de leidingheen.)
Hoor je de benzinepomp tikken als je het contact aanzet? Handga/choke kabel gecheckt?
Ook kan het de startstroomnaar bobine zijn (als je geen electrische verdeler hebt/ het kan zijn dat je een 9v bobine hebt en dat tijdens het starten de voorschakelweerstand word overbrugt, de startstroom komt dan vanaf je solenoid, ing.).
sccs,
jeroen
Hoor je de benzinepomp tikken als je het contact aanzet? Handga/choke kabel gecheckt?
Ook kan het de startstroomnaar bobine zijn (als je geen electrische verdeler hebt/ het kan zijn dat je een 9v bobine hebt en dat tijdens het starten de voorschakelweerstand word overbrugt, de startstroom komt dan vanaf je solenoid, ing.).
sccs,
jeroen
Re: Slecht starten Rover V8 hot wire
Ik zal de benzine leiding eens checken, verder hoor ik de pomp als ik hem op contact zet eerst iets van 10 tellen lopen en dan slaat hij af dmv relais.
Zou het anders kunnen dat de pomp niet genoeg druk levert? (heb namelijk injectie, dus geen choke/handgas)
Iemand nog andere ideeën?
Groet Tom
Zou het anders kunnen dat de pomp niet genoeg druk levert? (heb namelijk injectie, dus geen choke/handgas)
Iemand nog andere ideeën?
Groet Tom
Re: Slecht starten Rover V8 hot wire
Grote kans dat het de temperatuursensor naar de ECU is (niet die naar je meter, dat is een andere). Als deze aangeeft dat de motor koud is terwijl die warm is, dan spuit ie teveel benzine in. Dit compenseer je dan door extra lucht binnen te laten door het gaspedaal in te trappen. Zie ook:
[www.rangerovers.net]
Ian.
[www.rangerovers.net]
Ian.
Re: Slecht starten Rover V8 hot wire
Is je ontsteking in orde? Verdeler nog fris? Staat ie goed op tijd? Daar zit vaak de fout, het efi systeem is vrij bullit proof. Ik heb vandaag een verdeler van V8 in orde gemaakt, afgesteld en dat scheelde een stuk.
gr, Bart
gr, Bart
Re: Slecht starten Rover V8 hot wire
Verdeler is praktisch nieuw en staat op tijd, is een elektronische van latere type met kastje erop, maakt het nog uit welke bobine ik hierbij gebruik?
Zal verder de temperatuur sensor eens omwisselen en de timing opnieuw checken!
Groet, Tom
Zal verder de temperatuur sensor eens omwisselen en de timing opnieuw checken!
Groet, Tom
Re: Slecht starten Rover V8 hot wire
Herkenbaar dit heb ik ook af en toe met mijn efi
Wat ik zelf opgemerkt heb is dat wanneer de motor bij opstartten in warme toestand automatisch even start op benzine die op dat moment met behoorlijk veel benzine wordt ingespoten.
Naar mijn idee zou het reduceren hiervan wel kunnen helpen. maar hoe?
Groet,
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[lh6.googleusercontent.com] MijnFotomap.jpg [lh3.googleusercontent.com]
Wat ik zelf opgemerkt heb is dat wanneer de motor bij opstartten in warme toestand automatisch even start op benzine die op dat moment met behoorlijk veel benzine wordt ingespoten.
Naar mijn idee zou het reduceren hiervan wel kunnen helpen. maar hoe?
Groet,
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[lh6.googleusercontent.com] MijnFotomap.jpg [lh3.googleusercontent.com]
Tussenstand; te rijk mengsel
Ik heb net even gekeken en hij krijgt gewoon te veel benzine (ook als hij koud is) & (bougies vrij nat)
Hoe zou dit kunnen? (temperatuur sensors ga ik zo checken)
Ik had namelijk de ecu losgehaald en toen startte hij uiteindelijk wel met de benzine die er nog in de cilinders zat.
Groet, Tom
Hoe zou dit kunnen? (temperatuur sensors ga ik zo checken)
Ik had namelijk de ecu losgehaald en toen startte hij uiteindelijk wel met de benzine die er nog in de cilinders zat.
Groet, Tom
Re: Tussenstand; te rijk mengsel
Dan verdenk ik de koelwater temp.sensor. Als je komt dan kunnen we proberen maar ik denk dat je ver weg van het mooie N-Limburg woont.
Gr, bart
Gr, bart
Re: Tussenstand; te rijk mengsel
Heb hem net even omgewisseld voor een ander en het lijkt beter! nu nog even warm rijden e.d. en checken!
Limburg is inderdaad net wat aan de verre kant vanuit Deventer!
Groeten
Tom
Limburg is inderdaad net wat aan de verre kant vanuit Deventer!
Groeten
Tom
Nog niet opgelost...
Citeer
Heb net weer even een testritje gedaan,
Probleem blijft dat hij slecht op benzine start, en een soort van verzuipt. (als je hem op contact set en pas na en paar tellen probeert te starten) (ik kan dit nu oplossen door de ecu stekker los te halen en dan hem te starten met benzine die er nog in de cilinders zit)
Rijdend loopt hij wel prima op benzine, als ik de sleutel omdraai en direct start, start hij wel op benzine, alsof hij dan geen tijd heeft om teveel in te spuiten oid...
Nog tips waardoor hij te rijk kan staan oid?
Groeten
Tom
Probleem blijft dat hij slecht op benzine start, en een soort van verzuipt. (als je hem op contact set en pas na en paar tellen probeert te starten) (ik kan dit nu oplossen door de ecu stekker los te halen en dan hem te starten met benzine die er nog in de cilinders zit)
Rijdend loopt hij wel prima op benzine, als ik de sleutel omdraai en direct start, start hij wel op benzine, alsof hij dan geen tijd heeft om teveel in te spuiten oid...
Nog tips waardoor hij te rijk kan staan oid?
Groeten
Tom
Re: Nog niet opgelost...
Citeer
Tom, je kunt Bram-rrc 's vragen, die heeft ook problemen met z'n efi gehad. Bij hem waren de injectoren zo goed als dood, een nieuw setje erin en hij liep weer als nieuw. Het probleem was dat de auto zelden op benzine liep ivm rijden op lpg. Zorg dat je regelmatig een tank leeg rijdt en zorg dat je tank vol blijft ivm roestvorming in de tank. Zijn je lambda sondes in orde? Als er eentje kapot is dan kan ie ook op een rijk mengsel gaan lopen.
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: Nog niet opgelost...
Hoi Bart, bedankt voor het meedenken!
Ik heb geen lamba sondes,(wel andere tune resistor daarvoor, misschien ligt het daar aan) en de injectoren zijn een tijd terug ultrasoon gereinigd... (evenals de stappenmotor achterop)
Zal Bram-rrc eens vragen!
Groet, Tom
Ik heb geen lamba sondes,(wel andere tune resistor daarvoor, misschien ligt het daar aan) en de injectoren zijn een tijd terug ultrasoon gereinigd... (evenals de stappenmotor achterop)
Zal Bram-rrc eens vragen!
Groet, Tom
Re: Nog niet opgelost...
Citeer
En ik heb een aansluitend probleem, ik krijg geen vonk op de bobine kabel na overbouw van de motor in een oude rrc
Wie heeft er foto's of een schema hoe het aan gesloten moet worden. Het gaat om hotwire uit discovery 1992 die ook in de rrc uit die tijd zit. Het is een twee draads naar de verdeler, waarvan er een niet is aangesloten. .? Deze was geisoleerd met tape.
Wie heeft er foto's of een schema hoe het aan gesloten moet worden. Het gaat om hotwire uit discovery 1992 die ook in de rrc uit die tijd zit. Het is een twee draads naar de verdeler, waarvan er een niet is aangesloten. .? Deze was geisoleerd met tape.