V8 110 1985 carb waar gaat dat slangetje naar toe?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
de Rode Baron

V8 110 1985 carb waar gaat dat slangetje naar toe?

Bericht door de Rode Baron »

Na startproblemen gisteravond onder de motorkap gedoken.
Er hing een rubber slangetje vanaf de basis van de linker carburateur los. (de rechter heeft daar geen slangnippel).
Als ik kijk naar de lengte van de slang kan die afgekomen zijn van de nippel van de vacuüm unit van de ontsteking.
Kan dat kloppen?
In het manual zijn er wel tekeningen van de 2 onderdelen, maar niet van het geheel.
Hoor graag.

Rode Baron
Boelo

Re: V8 110 1985 carb waar gaat dat slangetje naar toe?

Bericht door Boelo »

Je vacuum-slang gaat via een fuel trap assembly ERC2042 naar de vacuüm unit van je ontsteking.
Succes en groet Boelo
JoosT

Bericht door JoosT »

Op mijn V8 ( stage1 1980 ) gaat die rechtstreeks naar de vacuum-unit van de ontsteking, zonder iets er tussen.
De linker carb heeft die niet omdat de beweging van rechts naar links met een stelbaar stangetje gesynchroniseerd wordt.

Grtz.
de Rode Baron

Boelo,

Bedankt voor het snelle antwoord.
Het slangetje zat nog vast aan het blok waarop de 2 carburateurs gemonteerd zijn, dus daar zal wel een trap in gemonteerd zitten.
De nippel op de vacuüm unit was leeg, dus ik ga er vanuit dat door die twee te verbinden het nu moet gaan werken.
Dadelijk een accu hulpstarter er bij en dan hopelijk lopen.

Groet,
de Rode Baron
de Rode Baron

JoostT,

Ik denk dat we dezelfde situatie hebben.
Voordeel was dat bij de carb's het slangetje nog vast zat en dat afstand naar vacuum-unit precies past.

Bedankt!
Jos Daalmans

Bericht door Jos Daalmans »

Hoi,

Let even op dat het slangetje wat onder uit de carburateur komt naar de Vacuüm "verlater" en niet naar de "vervroeger" (achter de ontsteking naar rechts weglopend) loopt. De aansluiting van boven op de carburateur loopt dan naar de vervroeger (links weggaand van de verdeler).
Kijk eens naar:

[picasaweb.google.com]
Hier zie je het zwarte slangetje van bovenaf de rechter carburateur weglopen naar de vervroeger (links weg lopend van de verdeler)
De flametrap zie je schuin voor de rechter carburateur zitten.

Sluit deze niet andersom aan. Ik denk dat je dan rare effecten krijgt.

Succes en sleutel ze,

Jos
de Rode Baron

Beste Jos,

Dank voor de foto.
Heb hem aangesloten, het slangetje aan de "andere" kant van de vacuum unit was nog aangesloten, en de motor loopt nu als een zonnetje!
Ik weet nu ook waar dat sissende geluidje vandaan kwam!

Groet!
Plaats reactie