Oke, na Brezan en APS O'hout gebeld te hebben verwezen ze me door naar APS O'hout. Daar aangekomen werd ik direct geholpen en 10 minuten later stond ik weer buiten met een rol koperleiding waar 2 koppelingen aan gezet zijn. Oude leiding had ik dus niet mee hoeven nemen hoewel ze deze wel gebruikt hebben om de lengte te bepalen.
Thuis aangekomen de nieuwe leiding netjes nagebogen met de originele waarna blijkt dat de nieuwe leiding ruim 7 cm te lang is. Geen probleem want aan de achterkant kon de bocht makkelijk ruim genomen worden.
Nieuwe leiding zat er zo op waarna het ontluchten kon beginnen. Nippels had ik al eerder die ochtend allemaal gangbaar gemaakt met kruipolie dus dat ging ook lekker vlot. Fietsbandtruuk toegepast op het Girling reservoir hoewel ik er constant 1 bar druk op heb gezet via de luchtfles. Mocht ik ooit nog een extra dekseltje tegenkomen dan pas ik die wel aan met een ventiel aansluiting.
Ontluchten ging nooit zo makkelijk omdat ik Mini's en Triumph's gewend ben waar ontluchten met 2 personen noodzaak is.
Ook remleidingen vervangen, vloeistof verversen en ontluchten blijk allemaal weer heel eenvoudig te zijn bij een RRC. Vooral ook omdat je overal zo lekker bij kan
Prijs voor de leiding bij APS was overigens €28,70 inclusief btw.
Bedankt allemaal voor jullie adviezen, tips & truuks
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/11/2012 18:00 door RaRo74.