stuur eraf, hoe moet dat ook alweer?
stuur eraf, hoe moet dat ook alweer?
Omdat ik mijn knipperlichtschakelaar moet vervangen, ( het dimlicht doet het niet) moet mijn stuur eraf. Ik ben al zover dat ik de borgmoer eraf heb, moet dan die zwarte ring die eronder zit er ook af, of is dat een deel van het stuur? Ik heb natuurlijk geen speciaal gereedschap, en ben helaas ook niet zo sterk, is er een truuk om het stuur eraf te krijgen?
Marijke ( TD5 110 )
Marijke ( TD5 110 )
Re: stuur eraf, hoe moet dat ook alweer?
Marijke, het dimlicht wordt toch niet geschakeld door je richtingaanwijzer-schakelaar? Doet je grootlicht (en seinen) en stadslichten het nog wel maar de dimlichten niet? Dan is waarschijnlijk de lichtschakelaar (aan de stuurkolom links) overleden. Komt heel vaak voor, de schakelaar is niet berekend op langdurig redelijk veel stroom door de contacten. Remedie: schakelaar vervangen en meteen een "Zweedse lichtversterker" installeren. Dan gaat alleen de stroom om je relais te bedienen door de schakelaar en houd hij het veel langer uit.
Om het stuur te verwijderen inderdaad moer en ring verwijderen, dan op de bestuurders-stoel gaan zitten en met je knieën onder het stuur een beetje wrikken. Wel beetje voorzichtig doen, want als het stuur plotseling los komt ...
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Om het stuur te verwijderen inderdaad moer en ring verwijderen, dan op de bestuurders-stoel gaan zitten en met je knieën onder het stuur een beetje wrikken. Wel beetje voorzichtig doen, want als het stuur plotseling los komt ...
Er is ook een simpel tooltje voor te koop, misschien is er een prikker die er een heeft en wil uitlenen.
't is so wie so een stuk veiliger voor je gebit...
mvg Hans
't is so wie so een stuk veiliger voor je gebit...
mvg Hans
VeeTee Schreef:
-------------------------------------------------------
> Marijke,
> Om het stuur te verwijderen inderdaad moer en ring
> verwijderen, dan op de bestuurders-stoel gaan
> zitten en met je knieën onder het stuur een
> beetje wrikken. Wel beetje voorzichtig doen, want
> als het stuur plotseling los komt ...
Moer er terug op, een halve slag los gedraaid.
Met je knieen het stuur onder spanning zetten, 1 hand op de 12uur positie en trekken. Dan met de andere hand met een kunststof hamer een klap op de stuurpen / moer geven. Krijg je `t stuur niet in je snufferd en beter om tandarts kosten te voorkomen.
Het beste met 2 personen, kun je een stoot blok op de stuurpen zetten en zeker weten dat je daar kaars-recht op mept.
-------------------------------------------------------
> Marijke,
> Om het stuur te verwijderen inderdaad moer en ring
> verwijderen, dan op de bestuurders-stoel gaan
> zitten en met je knieën onder het stuur een
> beetje wrikken. Wel beetje voorzichtig doen, want
> als het stuur plotseling los komt ...
Moer er terug op, een halve slag los gedraaid.
Met je knieen het stuur onder spanning zetten, 1 hand op de 12uur positie en trekken. Dan met de andere hand met een kunststof hamer een klap op de stuurpen / moer geven. Krijg je `t stuur niet in je snufferd en beter om tandarts kosten te voorkomen.
Het beste met 2 personen, kun je een stoot blok op de stuurpen zetten en zeker weten dat je daar kaars-recht op mept.
Ik heb de lichtschakelaar al vervangen, maar dat heeft niet geholpen
Marijke
Marijke
Meten is weten....
Als je in de buurt van Hellevoet zit, wil ik wel kijken.
mvg Hans
Als je in de buurt van Hellevoet zit, wil ik wel kijken.
mvg Hans
Belgie is niet echt in de buurt van hellevoet denk ik zo
90 km. Maar dan sta je net in Essen
mvg Hans
mvg Hans
Op ebay.co.uk koop je voor 10 euro een passende trekker. Ik heb 'm liggen, als je in de buurt van Veenendaal zit mag je 'm ook wel lenen.
gewoon een hoekprofieltje, met 2, 6.5 mm gaten maken. dan de moer 3 slagen los draaien, het hoeklijntje er op schroeven met 2 m6 m6 boutjes en hij springt zo los. kosten €0.0,=
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Is opgelost, ben naar de landrover garage gereden, moest er toch heen om de knipperlichtschakelaar te kopen, even het tooltje geleend, en binnen 3 seconden was het stuur eraf, en nu heb ik weer LICHT!!!!
Quote Omdat ik mijn knipperlichtschakelaar moet vervangen, ( het dimlicht doet het niet)...
Mooi dat het opgelost is, maar nu ben ik nog steeds nieuwsgierig - je knipperlichtschakelaar doet toch niets met het dimlicht? Of hebben we het over verschillende schakelaars ?
Mooi dat het opgelost is, maar nu ben ik nog steeds nieuwsgierig - je knipperlichtschakelaar doet toch niets met het dimlicht? Of hebben we het over verschillende schakelaars ?