Wie heeft zijn glaszekeringen vervangen door steekzekeringen (ni

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
defendertje90

Wie heeft zijn glaszekeringen vervangen door steekzekeringen (ni

Bericht door defendertje90 »

Zoals het onderwerp al doet vermoeden is de vraag dus wie heeft de bekende glaszekeringen (die zorgen voor een hoop storingen) vervangen voor steekzekeringen en hoe hebben jullie dit gedaan?

Gewoon een kast (steekzekeringen kastje met complete achterplaat) geplaatst uit een nieuwere defender
Of van een aftermarket kastje(s) iets gemaakt?

Een maat van mij wil namelijk zijn glaszekeringenkast om bouwen naar steekzekeringen (en ik eigenlijk ook maar dat mij van stond komende zomer gepland) maar ik heb me er totaal nog niet in verdiept

Graag met foto's als dat mogelijk is
laro

Re: Wie heeft zijn glaszekeringen vervangen door steekzekeringen

Bericht door laro »

Hoi,ik heb dat gedaan,heb tevens meer groepen gemaakt en een komplete nieuwe middecosole gemaakt zodat ik meer plaats had,als je me je emailadres geeft zal ik je de fotos doorsturen,krijg ze er hier niet opgezet.
sander "one10"

Bericht door sander "one10" »

Ik heb ook wel intresse ik stuur je ook even mijn mailadres

Groetjes

sander

110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd

defendertje90

je hebt een pb zoals gezegd is een middenconsole niet interessant voor mij
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Veel problemen met de glaszekeringen en houders zijn te voorkomen door de juiste zekeringen te gebruiken.
Bijna overal wordt de 32mm verkocht als het juiste type.... waardoor de contacten onder spanning staan en de soldeerverbindeingen uiteindelijk haarscheurtjes gaan vertonen met slecht contact als gevolg.

De enige goed passende zekeringen zijn de 30mm autozekeringen. Zijn ook heel veel gebruikt in Japanse auto's en motoren..
Als het al stuk is helpt het uiteraard niet; maar voor de mensen bij wie alles nog goed functioneerd....

Met een beetje zoeken zijn ze nog gewoon te koop,
[www.motozoom.nl]

Ik zelf heb destijds een hele rits bij de sloop vandaan gehaald. Toyota heeft ze erg lang gebruikt.....
defendertje90

dat snap ik gargamel en beide zekeringkasten doen het goed (ook met originele zekeringen heb ik problemen gehad) maar omdat glaszekeringen kasten bekend staan om hun problemen en steekzekeringen er niet voor niks zijn gekomen deze conversie

Heeft dus totaal niks te maken met problemen die er in 1 van beide auto's zou zijn biede systemen werken goed en naar behoren.
gertnijhof

Bericht door gertnijhof »

Ben ook zoiets van plan, wil eea echter in de (toekomstige) cubby box monteren, er loopt nog wel eens wat water langs de binnenkant van de huidige zekering kast.
Iemand dat wel eens gedaan ?
defendertje90

gertnijhof Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ben ook zoiets van plan, wil eea echter in de
> (toekomstige) cubby box monteren, er loopt nog wel
> eens wat water langs de binnenkant van de huidige
> zekering kast.
> Iemand dat wel eens gedaan ?

Vertel mij wat van dat water heb voor de apk een nieuwe knipperlicht relais kunnen monteren. Ben daarom ook van plan om een de relais aan de voorkant te maken ipv de achterkant. Maakt het A) makkelijker te bereiken voor eventuele storingen en B ) kan het water er moeilijker bij

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/11/2012 15:12 door defendertje90.
gertnijhof

Bericht door gertnijhof »

Haha, mijn knipper relais kon ik leeg gieten...(deed het dus ook niet echt meer)
Sergej

Bericht door Sergej »

[www.budget-parts.nl]
defendertje90

Die haal ik wel bij rick donkers en dan degene met de aansluitingen aan de achterzijde vind ik er mooier uit zien, maar land rover heeft origineel ook steekzekeringen in de defender en was eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat eruit ziet (kan zo snel geen foto's vinden op het www.)
bram-rrc

Bericht door bram-rrc »

2 stuks van onderstaand in de range rover zitten. degelijk spul.
Netter en makkelijker dan de zekeringhouder in de link van Sergej door de vaste plus aansluitingen.

[www.rdae.nl]
defendertje90

bram nadeel is dat land rover het zo niet bedacht heeft en dus naar elke zekering een geschakelede on constante plus heeft liggen. Ik heb er nog wel een los zekeringkastje in zitten met idd 1 plus en daar heen hoop aftakkingen op met zekeringen er tussen
jamaar

Bericht door jamaar »

Heb in de 2a ambu ook steek zekeringen en ze gelijk binnen geplaatst zodat je er ook makkelijk bij kan, maar bij mij is ook niet veel origineels meer te vinden in de bedrading
gewoon een kastje met 8 zekeringen gehaald bij de autoshop
de glaszekeringhouder gaat ook stuk door oxidatie tussen de contacten, dan krijg je een overgangsweerstand waardoor het metaal in de houder te warm word en zijn veerkracht verliest dan helpt zelfs goed schoonmaken niet meer want de druk op de zekering is weg en oxideert het veel sneller

voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dab9d8e9a5f63dd27c6420aae8e67f91', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16083086, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Boelo

Bericht door Boelo »

Roy, ik ben hetzelfde van plan omdat mijn glaszekeringkast last heeft van loszittende contacten.

Hier een voorbeeld van hoe ik het aan zou willen pakken, [www.landyrebuild.com]

Nu alleen nog even uitvinden waar die steekzekeringhouders te krijgen zijn.
Edit: Pling! Ideetje, bedenk me net dat ik nog een 300 Tdi schutbord heb liggen, gelijk even gekeken, maar helaas... dat is éen kast overdwars ipv 2 verticaal naast elkaar geplaatst zoals in de Oneten en Ninety. Ik denk niet dat de kabelboom zoveel lengte heeft om deze overdwars geplaatste zekeringkast te monteren, heeft iemand daar ervaring mee?

Ik weet eerlijk gezegd niet met wat voor stekkers de huidige kabelboom verbonden is aan de achterzijde van de glaszekeringkast, maar ik kan me voorstellen dat er nieuwe stekkers aangeknepen moeten worden. Om dan zoveel mogelijk ruimte achter de kast te besparen is het denk ik raadzaam om haakse stekkers te gebruiken,
[www.rdae.nl]
Bij voorkeur dan wel haakse stekkers met isolatie, maar die heb ik nog niet kunnen vinden.

LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('408723efb7ad3a3661b7950c634f7827', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 16123244, 600, 600, 'Loading image ...', false);

LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/11/2012 19:19 door Boelo.
TVR

Part no's

Bericht door TVR »

Ik heb de oude basis plaat gebruikt en daar een groter gat in gemaakt, even geen foto voorhanden. Gaat prima.
Vervolgens kan je de connectoren gewoon bij standaard automaterialen zaak kopen, en de plastic bak had ik uit een oude range rover kabelboom gehaald maar kan je ook nog nieuw bestellen, part no's;

Van Pascal:
het nr is prc4826, kost bij padock 4,98 pond ex
je hebt dan ook de pinnetjes nodig, zijn in 3 verschillende kabel diktes, als je soldeerdt, wat je eigenlijk moet doen, en niet knijpen, dan kun je best de dikste pakken.
stc4036 je hebt er 2 voor elke zekering nodig
deze kun je ook bij elke auto delen markt kopen, bijv brezan
de hoofd zekerings kast onder je motor kap dus net na de startmotor
is amr1637 met 50amp zekeringen 5 stuks

Succes,
Groet, Tom
Sylvester

Bericht door Sylvester »

Ik heb in onze RRC een zekeringkast van een Disco 1 gebouwd , werkt prima.
De zekeringkast heb ik gekocht bij Bart van Dessel.

Groet Sylvester
Boelo

Re: Part no's

Bericht door Boelo »

Hi Tom,

Goeie info, dank je. Kennelijk heft de kabelboom voldoende lengte om nieuwe connectors aan te sluiten én de draai te maken voor de langere, horizontaal liggende prc4826 zekeringkast. Goed om te weten, dan ga ik het zo doen.
Groeten Boelo
Noudje

Bericht door Noudje »

Helaas geen foto's voorhanden, bij mij net even anders gedaan ik heb een hele nieuwe hoofdkabelboom met steek zekeringen kast laten draaien in de uk bij autosparks. Was naturlijk niet de goedkoopste oplossing maar prijs viel mee en gelijk overal nieuwe bedrading. Meen rond de 250 euro incl. verzenden.
Zekeringen kast past orgineel 1 op 1 waar de je oude glas zekeringen kast heeft gezeten gelijk alle originele kleuren voor handen. Vond dit zelf de makkelijkste oplossing kon de draden die ik overhield zoals bv van alarm ed voor andere dingen gebruiken heb dit natuurlijk in een schema bij gehouden... NOT.

Suc 6 grr noudje
pascal ubags

Bericht door pascal ubags »

hoi
bestel die nieuwere zekerings kast, kost niet veel, met een bakje konektertjes.
het is pielen en een dag werk(?) wel solderen na het knijpen.
dit is even werk,
verder even goed je stroom verdelen, je krijgt meer zekeringen als voorheen, dit is alleen maar beter.
wat je verder nog moet weten.
een na 85 tot meen 200tdi
het voor gloeien gaat via contakt slot rechtstreeks, gevolg vaak kortsluiting of doorblanden v h cont slot, plaats hier een relai tussen, meen witte draad
de hoofdt stroom komt via accu, startmotor, dan wordt bruin, en gaat dan naar de zekerings kast en over blok naar dinamo, deze is niet gezekerd, gebeurt hier iets mee, brand de auto af, komt nog al eens voor, dus zet daar, na startmotor een hoofdzekerings kast, 40 a 50 of 60 amp, kun je ook zelf maken.
bij extra lampen denk aan je lichtschakelaar, deze is eigenlijk ook een zwak punt, wat je wil, kost niet veel dus vervangen als stuk, of preventief de zweedse lichtschakelaar versie.
gr pascal
Plaats reactie