mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Klinkt veelbelovend! Ik ben voor !
André
Truckie, 1974 swb 2.25 diesel (met Bakkie, 1/4 ton Polynorm trailer 1954)
P1110122_zps06f130c0.jpg --> mod_embed_images_loadimage('80acf451e66fa2063ea5188175c03c23', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://i662.photobucket.com/albums/uu347/sobat110/P1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', '', 16078623, 600, 600, 'Loading image ...', false);
André
Truckie, 1974 swb 2.25 diesel (met Bakkie, 1/4 ton Polynorm trailer 1954)
P1110122_zps06f130c0.jpg --> mod_embed_images_loadimage('80acf451e66fa2063ea5188175c03c23', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://i662.photobucket.com/albums/uu347/sobat110/P1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', '', 16078623, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Ik zie allen dat de zorgpremie weggestemd is (scheelt weer een hoop geld, meer dan de MR, Ik kan van de MRB niets ontdekken.
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Jos Daalmans Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zie allen dat de zorgpremie weggestemd is (scheelt weer een hoop geld, meer dan de MR, Ik kan van de MRB niets ontdekken.
Hiero: [www.nu.nl]
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
-------------------------------------------------------
> Ik zie allen dat de zorgpremie weggestemd is (scheelt weer een hoop geld, meer dan de MR, Ik kan van de MRB niets ontdekken.
Hiero: [www.nu.nl]
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Hoi,
Ja een 30 of 60 dagenkaart. En wie gaat dat betalen op Lange termijn (administratie kosten) ?
Ik las reactie 35 van het artikel
Nu uit de fieten blijkt dat de oldtimers met maar 0,25% van alle geregistreede NL auto's een te verwaarlozen groep waaarvan maar 3% regelmatig rijd en het milieu dus helemaal niet extra belasten moeten we de regel maar zo laten als hij is. Of moeten we toch nog de staats kas gaan spekken met een 60 dagen kaart zoals in de jaren 80, 3 maanden betalen en maar twee mogen rijden. Laat de BOVAG zich maar bezig houden met auto's tot 25 jaar, dan laten de oldtimers zich wel vertegenwordigen door de FEHAC. Alles bij het oude laten.
Groeten Marcel
Ja een 30 of 60 dagenkaart. En wie gaat dat betalen op Lange termijn (administratie kosten) ?
Ik las reactie 35 van het artikel
Nu uit de fieten blijkt dat de oldtimers met maar 0,25% van alle geregistreede NL auto's een te verwaarlozen groep waaarvan maar 3% regelmatig rijd en het milieu dus helemaal niet extra belasten moeten we de regel maar zo laten als hij is. Of moeten we toch nog de staats kas gaan spekken met een 60 dagen kaart zoals in de jaren 80, 3 maanden betalen en maar twee mogen rijden. Laat de BOVAG zich maar bezig houden met auto's tot 25 jaar, dan laten de oldtimers zich wel vertegenwordigen door de FEHAC. Alles bij het oude laten.
Groeten Marcel
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Zullen die 60 dagen per persoon of per auto zijn...?
Als we toch moeten betalen, doe mij dan maar kwart tarief en vrijheid.
Als we toch moeten betalen, doe mij dan maar kwart tarief en vrijheid.
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Wie en hoe gaat men dit controleren?
Regeling gaat dan niets meer opleveren denk ik voor de staat.
Mrb controle is tot 0 gereduceerd ivm houderschap plicht.
60 dagen kaart is duur, fraudegevoelig en ouderwets.
Regeling gaat dan niets meer opleveren denk ik voor de staat.
Mrb controle is tot 0 gereduceerd ivm houderschap plicht.
60 dagen kaart is duur, fraudegevoelig en ouderwets.
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Hehe,
Gelukkig. Ik hoop ook dat de 30 dagenkaart er ook komt, mede voor diegene die een echt kostbare uitvoering hebben waar maar echt zelden mee wordt gereden. Ook diegene die met een FWC rijden lijkt mij dit een goed alternatief. Deze wegen nogal wat en dan betaal je in een 60 dagen kaart toch een kwart van de belasting.
De 60 dagenkaart moet voor de meeste van de liefhebbers voldoende zijn.
We wachten af,
Jos
Gelukkig. Ik hoop ook dat de 30 dagenkaart er ook komt, mede voor diegene die een echt kostbare uitvoering hebben waar maar echt zelden mee wordt gereden. Ook diegene die met een FWC rijden lijkt mij dit een goed alternatief. Deze wegen nogal wat en dan betaal je in een 60 dagen kaart toch een kwart van de belasting.
De 60 dagenkaart moet voor de meeste van de liefhebbers voldoende zijn.
We wachten af,
Jos
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Jos.
Een standaard FWC (101) is ongeveer net zo zwaar als een 110.
fb
Een standaard FWC (101) is ongeveer net zo zwaar als een 110.
fb
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Ik ben helemaal voor maar ik ben dan ook 2545 kg bevooroordeeld op LPG
Cheers Bowy
p4pb8088768.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b0151d71d0d868dde01027202b1213b1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fap1.pinkbike.org%2Fp4pb8088768%2Fp4pb8088768.jpg', 'http://ap1.pinkbike.org/p4pb8088768/p4pb8088768.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fap1.pinkbike.org%2Fp4pb8088768%2Fp4pb8088768.jpg', '', 16079311, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Cheers Bowy
p4pb8088768.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b0151d71d0d868dde01027202b1213b1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fap1.pinkbike.org%2Fp4pb8088768%2Fp4pb8088768.jpg', 'http://ap1.pinkbike.org/p4pb8088768/p4pb8088768.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fap1.pinkbike.org%2Fp4pb8088768%2Fp4pb8088768.jpg', '', 16079311, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Helemaal mee eens. Zelf rij ik op n Kampeerwagen kenteken , het 25% tarief. Geen controle e.d nodig voor de Staat.. .De 30/60 dagen kaart is n leuke discussie maar zal het nooit worden.De kosten van adm. en controle overstijgen de inkomsten.Om die reden is dit systeem in de vorige eeuw ook afgeschaft.!!
Ik weet het niet zeker, maar als er serieus naar gaat worden gekeken, dan wordt het 25% tarief ook voor deze categorie ingevoerd.
In afwachting nu maar.
Peter
Ik weet het niet zeker, maar als er serieus naar gaat worden gekeken, dan wordt het 25% tarief ook voor deze categorie ingevoerd.
In afwachting nu maar.
Peter
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
ehhh, wel eens van moderne technieken gehoord? Dit groene ding waar je nu op schrijft/via publiceerd kon je je 25 jaar geleden, zeker en vast, niet voorstellen
grt Martijn (die er wel wat in ziet 60 dagen! Prachtig!)
grt Martijn (die er wel wat in ziet 60 dagen! Prachtig!)
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
@Bowy.... grijs rijden??
denk dat het idd wel losloopt....gaat er niet komen. gewoon zoals het is/was: 25 of 30 jaar is WB vrij.
denk dat het idd wel losloopt....gaat er niet komen. gewoon zoals het is/was: 25 of 30 jaar is WB vrij.
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Laten we nu eerst es blij zijn dat er blijkkbaar toch wat ruimte in zit in plaats van meteen te gaan zeggen waarom iets niet kan en wat voor problemen en nadelen er aan zitten.....
Doel van het hele verhaal is het gebruik van een old/youngtimer voor dagelijks woonwerkverkeer duur/onmogelijk te maken. Een uitgangspunt waar ik me wel in kan vinden; dat is namelijk nooit het doel geweest van de MRB vrijstelling voor oldtimers. Kwarttarief en dan de "vrijheid" voor personenwagens gaat het natuurlijk nooit worden, simpelweg omdat dan alsnog iedere veelrijder dat lachend gaat betalen en vervolgend door gaat rijden.
30 of 60 dagenkaart lijkt me een prima oplossing voor mensen die echt uit liefhebberij rijden/sleutelen. Aanmelden kun je dan centraal via internet of sms. Toezicht is het minste probleem, bij elke tunnel, brug en trajectcontrole staan tegenwoordig camera's; en ook bij evenementen staan ze vaak.genoeg. En anders een GPS kastje dat tijdens het rijden e.e.a. registreerd; net zoals in zoveel bedrijfswagens gedaan wordt tegenwoordig.
Lastig is het alleen als je hem niet kunt parkeren op eigen terrein. Als je de wagen op straat parkeert sta je op de openbare weg en dan zou je dus MRB plichtig zijn.
Maar ik vind het een positief berricht !
Gerrit
Doel van het hele verhaal is het gebruik van een old/youngtimer voor dagelijks woonwerkverkeer duur/onmogelijk te maken. Een uitgangspunt waar ik me wel in kan vinden; dat is namelijk nooit het doel geweest van de MRB vrijstelling voor oldtimers. Kwarttarief en dan de "vrijheid" voor personenwagens gaat het natuurlijk nooit worden, simpelweg omdat dan alsnog iedere veelrijder dat lachend gaat betalen en vervolgend door gaat rijden.
30 of 60 dagenkaart lijkt me een prima oplossing voor mensen die echt uit liefhebberij rijden/sleutelen. Aanmelden kun je dan centraal via internet of sms. Toezicht is het minste probleem, bij elke tunnel, brug en trajectcontrole staan tegenwoordig camera's; en ook bij evenementen staan ze vaak.genoeg. En anders een GPS kastje dat tijdens het rijden e.e.a. registreerd; net zoals in zoveel bedrijfswagens gedaan wordt tegenwoordig.
Lastig is het alleen als je hem niet kunt parkeren op eigen terrein. Als je de wagen op straat parkeert sta je op de openbare weg en dan zou je dus MRB plichtig zijn.
Maar ik vind het een positief berricht !
Gerrit
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Daarom zou toch een km registratiekastje een goede oplossing zijn vind ik. Een realistisch bedrag per kilometer, ook als je hem vaker wilt gebruiken dan 30 of 60 dagen is het dan mogelijk. Bovendien kan de auto dan gewoon op straat geparkeerd worden.
Kastje hoeft denk ik minder goed beveiligd te zijn dan een registratiekastje voor alle voertuigen, omdat bij een kleinere doelgroep de kans op fraude kleiner is, en er ook minder mensen geïnteresseerd zullen zijn het kastje te hacken. Mogelijk is zo'n kastje dan ook voordeliger te ontwikkelen, iedere bezitter moet dan maar zo'n kastje aanschaffen. Het mooiste zou zijn als je één uitwisselbaar kastje zou hebben voor al je oldtimers, al kan je dan nooit met meerdere van je auto's tegelijk de weg op.
Het is meteen een mooie pilot voor het betalen per kilometer voor elke auto.
Kastje hoeft denk ik minder goed beveiligd te zijn dan een registratiekastje voor alle voertuigen, omdat bij een kleinere doelgroep de kans op fraude kleiner is, en er ook minder mensen geïnteresseerd zullen zijn het kastje te hacken. Mogelijk is zo'n kastje dan ook voordeliger te ontwikkelen, iedere bezitter moet dan maar zo'n kastje aanschaffen. Het mooiste zou zijn als je één uitwisselbaar kastje zou hebben voor al je oldtimers, al kan je dan nooit met meerdere van je auto's tegelijk de weg op.
Het is meteen een mooie pilot voor het betalen per kilometer voor elke auto.
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
dan mot je ook belasting heven op aanhangwagen
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Bij de tweejaarlijkse apk wordt toch ook de km/miles stand genoteerd. Hier hoor ik eigenlijk nooit wat over. Ik ben ook benieuwd of er ook nog ouderdomscategorieen worden ingesteld. Mijn LW staat op kenteken 1968 en mijn A-Fordje is van 1931. Ik kan mij niet voorstellen dat je voor een auto van ruim 80 jaar oud wegenbelasting gaat betalen. De Ford is inmiddels geheel vrijgesteld voor de apk. Maar voor mijn Laro ben ik toch bang dat zolang er LPG inzit er weer anders naar gekeken gaat worden ondanks zijn ook al respectabele leeftijd van 44 jaar.
gr Ruud
gr Ruud
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Hoi Frans,
Ik dacht dat deze toch behoorlijk zwaar zouden zijn, maar des-al-wel-te-plus betaal je in een 25% tarief dan ook nog behoorlijk wat lijkt mij zo.
We zullen zien wat het uiteindelijk gaat worden.
groeten,
Jos
Ik dacht dat deze toch behoorlijk zwaar zouden zijn, maar des-al-wel-te-plus betaal je in een 25% tarief dan ook nog behoorlijk wat lijkt mij zo.
We zullen zien wat het uiteindelijk gaat worden.
groeten,
Jos
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
om mij 60 dagen kaart,of iemand met een oltimer moet ook een dagelijkse auto waar belasting voor betaalt wordt op naam hebben
dat is met 1 druk op de pc te controleren bij de rdw en zo niet krijg je nog een aanslag,(kan ook automatiesh)
verder zit je dan waarschijnlijk ook niet meerdere oltimers op naam ,dat,dat weer een probleem is.
HET IS OOK NIET NORMAAL DAT JE MET OLTMER OF KLASSIEKER DAGELIJKS RIJD ZONDER TE BETALEN.
(verder voor jachten (boten)ook een belasting heffen )
dat is met 1 druk op de pc te controleren bij de rdw en zo niet krijg je nog een aanslag,(kan ook automatiesh)
verder zit je dan waarschijnlijk ook niet meerdere oltimers op naam ,dat,dat weer een probleem is.
HET IS OOK NIET NORMAAL DAT JE MET OLTMER OF KLASSIEKER DAGELIJKS RIJD ZONDER TE BETALEN.
(verder voor jachten (boten)ook een belasting heffen )
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers! en alternat
Als ze maar geen belasting op e-Bikes gaan heffen. Daar zijn er inmiddels ook alweer een hoop van en deze regering ziet en ruikt overal geld in.
Aan Kilometer-registratie a.d.h.v. de APK kun je geen waarde hechten. Bijna elke Old-timer liefhebber heeft een extra KM teller of Mile teller liggen die een beetje parallel naast elkaar (nagenoeg gelijke kilometerstanden) kunnen worden ingezet/gewisseld (kwartiertje in een Defender). Dit geeft ook een hoop "gefoetel" en weer strakkere regels.
Misschien een alternatief om dagelijks rijden met een oldtimer te vermijden:
- Niet voor 12:00 uur de weg op en voor 24:00 uur weer van de weg af op de werkdagen.
- In het weekend gewoon vrij laten!
- Blijft het probleem van parkeren langs de weg, maar geparkeerd is geparkeerd en kun je dus niet rijdend worden gecontroleerd.
Groeten,
Jos
Aan Kilometer-registratie a.d.h.v. de APK kun je geen waarde hechten. Bijna elke Old-timer liefhebber heeft een extra KM teller of Mile teller liggen die een beetje parallel naast elkaar (nagenoeg gelijke kilometerstanden) kunnen worden ingezet/gewisseld (kwartiertje in een Defender). Dit geeft ook een hoop "gefoetel" en weer strakkere regels.
Misschien een alternatief om dagelijks rijden met een oldtimer te vermijden:
- Niet voor 12:00 uur de weg op en voor 24:00 uur weer van de weg af op de werkdagen.
- In het weekend gewoon vrij laten!
- Blijft het probleem van parkeren langs de weg, maar geparkeerd is geparkeerd en kun je dus niet rijdend worden gecontroleerd.
Groeten,
Jos
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Helemaal met je eens, Gerrit! Ik verbaas me echt over de reacties (niet alleen hier), en het geeft me het gevoel dat er toch meer misbruik werd/wordt gemaakt, en gevoelsmatig vooral door mensen die wijzen of wezen met een beschuldigend vingertje naar (medelanders in) Duitse importdiesels...
Krijg daar een hele vieze smaak van in m'n mond.
Ik ben iig blij met de geluiden dat er mogelijk toch naar een uitweg wordt gekeken voor de liefhebber. Zo'n dagenkaart zou wel mooi zijn, ook voor de kampeerwagens (ik zie nu ook genoeg busjes met minimale ombouweisen dagelijks gebruikt worden). Zijn maar weinig mensen die meer dan 60 dagen per jaar op vakantie gaan, toch?
Krijg daar een hele vieze smaak van in m'n mond.
Ik ben iig blij met de geluiden dat er mogelijk toch naar een uitweg wordt gekeken voor de liefhebber. Zo'n dagenkaart zou wel mooi zijn, ook voor de kampeerwagens (ik zie nu ook genoeg busjes met minimale ombouweisen dagelijks gebruikt worden). Zijn maar weinig mensen die meer dan 60 dagen per jaar op vakantie gaan, toch?
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Het blijft jammer dat dit alles ten behoeve van het 'milieu' gedaan wordt.
Ik kan best leven met een nieuwe regeling, maar wees dan op zijn minst open over de rede.
Mijn '84 LR doet gewoon een roettest net als een wagen uit '93 en is dus zelfs in dagelijks gebruik niet extra vervuilender.
Mijn grootste bezwaar over de 30/60 dagen kaart, met die regeling moet ik ergens een stalling regelen en kan ik nog maar 50% van de tijd bezig zijn met mijn hobby. Er zijn immers 52 weekeinden in een jaar, da's 104 dagen exclusief mijn vakantie. dan nog liever de 25% regeling.
Ik blijf me ook afvragen hoe er om gegaan zal worden met de waarde vermindering. En het instorten van de oldtimer 'industrie'.
lichtpuntje: Wanner ik opeens 1/3e ga rijden zullen mijn onderdelen ook 3 keer zo lang mee gaan.
Het blijft huilen.
Ik mis de modder nu al.
Ik kan best leven met een nieuwe regeling, maar wees dan op zijn minst open over de rede.
Mijn '84 LR doet gewoon een roettest net als een wagen uit '93 en is dus zelfs in dagelijks gebruik niet extra vervuilender.
Mijn grootste bezwaar over de 30/60 dagen kaart, met die regeling moet ik ergens een stalling regelen en kan ik nog maar 50% van de tijd bezig zijn met mijn hobby. Er zijn immers 52 weekeinden in een jaar, da's 104 dagen exclusief mijn vakantie. dan nog liever de 25% regeling.
Ik blijf me ook afvragen hoe er om gegaan zal worden met de waarde vermindering. En het instorten van de oldtimer 'industrie'.
lichtpuntje: Wanner ik opeens 1/3e ga rijden zullen mijn onderdelen ook 3 keer zo lang mee gaan.
Het blijft huilen.
Ik mis de modder nu al.
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Ach als je de grens over gaat dan kost dat geen dagen
vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fc9dd13baa01d45fcfb111e8b60dc142', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 16080293, 600, 600, 'Loading image ...', false);
vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fc9dd13baa01d45fcfb111e8b60dc142', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 16080293, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Erik Schreef:
-------------------------------------------------------
> lichtpuntje: Wanner ik opeens 1/3e ga rijden
> zullen mijn onderdelen ook 3 keer zo lang mee
> gaan.
Dat is niet helemaal waar.
Stilstand is achteruitgang.
Mijn ervaring is dat een auto die dagelijks gebruikt wordt minder problemen heeft dan eentje die maar af en toe rijd.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('34fe0bfeed960094500c47f1e15f1195', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16080583, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('6e12d97970dbe738d776f3ed2ee9b4a7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16080583, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-------------------------------------------------------
> lichtpuntje: Wanner ik opeens 1/3e ga rijden
> zullen mijn onderdelen ook 3 keer zo lang mee
> gaan.
Dat is niet helemaal waar.
Stilstand is achteruitgang.
Mijn ervaring is dat een auto die dagelijks gebruikt wordt minder problemen heeft dan eentje die maar af en toe rijd.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('34fe0bfeed960094500c47f1e15f1195', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16080583, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('6e12d97970dbe738d776f3ed2ee9b4a7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16080583, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Oh nee!!
Daar gaat m'n laatste lichtpuntje...
Maar, begrijp ik goed dat de 30/60 dagen alleen in Nederland gelden? Dus ik kan mogelijk wel buiten de dagen van de kaart touren in het buitenland?
Erik
Daar gaat m'n laatste lichtpuntje...
Maar, begrijp ik goed dat de 30/60 dagen alleen in Nederland gelden? Dus ik kan mogelijk wel buiten de dagen van de kaart touren in het buitenland?
Erik
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Nederlanders een mooi volk, als het gaat om voordelen naar zichzelf toe te schuiven.
Als alle oldtimer bezitters een eenheid vormen, is de kans dat de oude regeling blijft zo als hij nu is.
Maar als je je laat uitspelen door proefballonen, ben je zo een speelbal voor de politiek.
Want dan worden regelingen op maat gemaakt voor een kleine groep oldtimer bezitters. Bij de volgende ronde bezuinigingen gaat er weer eens het mes er in.
Maar dan ben je zo klein en zwak dat je geen invloed op kan uitoefenen.
Ik weet niet eens of de nieuwe plannen m.b.t. MRB Europese regelgeving in de weg staat. Want als ik het goed heb mag de nederlandse overheid voertuigen van 30 jaar en ouder niet eens voor het volledige tarief aangeslagen worden. Dit ivm het bewaren van het historisch erfgoed.
Misschien zijn er prikkers die dat kunnen uitzoeken.
FIVA-fehac 2006
copie van de bovenstaande koppeling:
Och, de FIVA heeft intussen wel mooi een algemene automotive-historische
beleidslijn in de EU weten te verankeren....an sich heb je daar wellicht
niets aan, maar zonder zo'n eerste aangrijpingspunt om EU-lieden aan het
stropje te kunnen trekken, in hun kwijlende jacht op de automobilist, ben
je helemaal nergens:
[www.fehac.nl]
xxxxxxxxx
Amendement Europees Parlement
laatste nieuws: het Europees Parlement heeft in het kader van de bespreking
van het EU road safety action programme een amendement aangenomen dat als
volgt luidt:
Het Europees Parlement maakt zich sterk om het culturele erfgoed in de vorm
van historische voertuigen te bewaren. Daarom dringt het Europees Parlement
er op aan dat nieuwe wetgeving wordt getoetst op onbedoelde, mogelijk
negatieve bij-effecten op het gebruik en ? daarmee ook het behoud ? van
historische voertuigen.
Het amendement is het directe resultaat van het door de FIVA verrichte
lobbywerk, en is een enorme steun in de rug bij toekomstig lobbywerk!
Groeten Marcel 2
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/11/2012 20:12 door marcel 2.
Als alle oldtimer bezitters een eenheid vormen, is de kans dat de oude regeling blijft zo als hij nu is.
Maar als je je laat uitspelen door proefballonen, ben je zo een speelbal voor de politiek.
Want dan worden regelingen op maat gemaakt voor een kleine groep oldtimer bezitters. Bij de volgende ronde bezuinigingen gaat er weer eens het mes er in.
Maar dan ben je zo klein en zwak dat je geen invloed op kan uitoefenen.
Ik weet niet eens of de nieuwe plannen m.b.t. MRB Europese regelgeving in de weg staat. Want als ik het goed heb mag de nederlandse overheid voertuigen van 30 jaar en ouder niet eens voor het volledige tarief aangeslagen worden. Dit ivm het bewaren van het historisch erfgoed.
Misschien zijn er prikkers die dat kunnen uitzoeken.
FIVA-fehac 2006
copie van de bovenstaande koppeling:
Och, de FIVA heeft intussen wel mooi een algemene automotive-historische
beleidslijn in de EU weten te verankeren....an sich heb je daar wellicht
niets aan, maar zonder zo'n eerste aangrijpingspunt om EU-lieden aan het
stropje te kunnen trekken, in hun kwijlende jacht op de automobilist, ben
je helemaal nergens:
[www.fehac.nl]
xxxxxxxxx
Amendement Europees Parlement
laatste nieuws: het Europees Parlement heeft in het kader van de bespreking
van het EU road safety action programme een amendement aangenomen dat als
volgt luidt:
Het Europees Parlement maakt zich sterk om het culturele erfgoed in de vorm
van historische voertuigen te bewaren. Daarom dringt het Europees Parlement
er op aan dat nieuwe wetgeving wordt getoetst op onbedoelde, mogelijk
negatieve bij-effecten op het gebruik en ? daarmee ook het behoud ? van
historische voertuigen.
Het amendement is het directe resultaat van het door de FIVA verrichte
lobbywerk, en is een enorme steun in de rug bij toekomstig lobbywerk!
Groeten Marcel 2
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/11/2012 20:12 door marcel 2.
Re: mogelijk toch vrijstelling mrb voor klassiekers!
Verdeel en heers.
Binnen de oldtimer gemeenschap verdeeldheid over dit onderwerp.
Ieder voor zich en voor zijn eigen portemonnee?
Binnen de oldtimer gemeenschap verdeeldheid over dit onderwerp.
Ieder voor zich en voor zijn eigen portemonnee?